Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1154
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Modernizacje linii kolejowych

#166 Post autor: tiross » 2 maja 2015, o 11:52

Mistrzejowiczanin pisze: Mam nadzieję że pojedzie tam ta sama przedłużona linia która obecnie kursuje z Głównego do Wieliczki. :)
Myślę, że nie jest trudne znaleźć tę informację w internecie. Właśnie po to jest budowana ta relacja, by pociągi jeździły na trasie: Wieliczka - Lotnisko.
Mistrzejowiczanin pisze: (...)przeszłem się, w każdym bądź razie
Przy terminie deadline prosiłeś o pisanie po polsku, więc czemu sam kaleczysz ojczysty język?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacje linii kolejowych

#167 Post autor: Mistrzejowiczanin » 2 maja 2015, o 17:10

tiross pisze:Przy terminie deadline prosiłeś o pisanie po polsku, więc czemu sam kaleczysz ojczysty język?
A jak się wg Ciebie to pisze jeżeli można wiedzieć? :hmm: :eek:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#168 Post autor: yosujiro » 2 maja 2015, o 17:44

Człowieku! Ile razy już Ci w różnych wątkach ktoś próbował przypominać o istnieniu wyszukiwarki Google?! Weź się ogarnij, a nie nabijaj postów głupimi pytaniami!

Ponieważ jak widać wszystko musisz mieć podane na tacy, to proszę:

http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/b-w-ka ... b;624.html

I jeszcze jakbyś miał inne problemy:

www.google.com

Przepraszam innych użytkowników za OT.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7409
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modernizacje linii kolejowych

#169 Post autor: Locutus » 2 maja 2015, o 17:45

Nie ma tam żadnego „bądź”. Wyrażenie „w każdym bądź razie” jest paskudnym miksem „bądź co bądź” i „w każdym razie”...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#170 Post autor: pablo » 4 maja 2015, o 15:33

Zauważyliście to niepoprawne "bądź", a nikt nie zwrócił uwagi, że jest tam też niepoprawne "przeszłem" ;D
yosujiro pisze:A nie dwa perony?
Prawdopodobnie masz rację, bo od strony Wybickiego też widać szkielet kolejnej przyszłej windy. Pytanie, czy to winda na ten stary peron, czy na kolejny nowy?
yosujiro pisze:a z dołu to mało widać przez okna autobusu
No właśnie, ja też tylko tyle co z autobusu. :)

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#171 Post autor: yosujiro » 4 maja 2015, o 19:04

pablo pisze:Prawdopodobnie masz rację, bo od strony Wybickiego też widać szkielet kolejnej przyszłej windy. Pytanie, czy to winda na ten stary peron, czy na kolejny nowy?
Podejrzewam, że jednak drugi peron, bo jak dwa nowe tory powstają na linii "balickiej", to i tyle peronów powinno być :) Może uda mi się tam w weekend wybrać i zobaczyć jak to obecnie wygląda, bo niestety póki co praca mi nie zostawia czasu na takie wycieczki :D

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#172 Post autor: yosujiro » 14 maja 2015, o 13:10

Przepraszam za post pod postem, ale udało mi się dziś dotrzeć na peron Łobzów, więc podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Niestety brak czasu i pogoda nie pozwoliły zrobić zdjęć. Perony będą dwa. Ten od Wrocławskiej się już buduje, ten od Wybickiego ma na razie klatkę schodową i szyb windowy. Obwodnica towarowa na na wysokości rampy "wojskowej" zwęża się do jednego toru i dwutorowa robi się dopiero na wysokości ogródków działkowych. W ten sposób powstało miejsce na tor do Balic. Patrząc po szerokości budowanego już peronu oraz miejscu jaki zarezerwowano pod drugi, wnioskuję że obecny peron zostanie wyłączony z eksploatacji/ wyburzony, bo wątpię aby można było wzorem stacji Warszawa Śródmieście wysiadać obustronnie, a nowe perony sięgają/ będą sięgać do torów linii na Katowice. Ogólnie praca wre, nawet mimo niekorzystnej dziś pogody.

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Modernizacje linii kolejowych

#173 Post autor: slowak99 » 20 maja 2015, o 01:31

Jakieś 2-3 dni temu zauważyłem, że rozebrano łącznik między Krakowem Głównym Towarowym, a PKP Energetyką, tor równoległy do linii nr 601. Ktoś wie coś więcej na ten temat?
Nie może być tak, że będzie , jak było.

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Modernizacje linii kolejowych

#174 Post autor: slowak99 » 26 maja 2015, o 18:13

Chyba remontują sobie dojazd do zakładu, ponieważ dziś widziałem jak były układane podkłady (drewniane!) w miejscu byłego toru.
Nie może być tak, że będzie , jak było.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

Modernizacje linii kolejowych

#175 Post autor: rafaello » 17 cze 2015, o 08:25

Remont trasy Kraków - Tarnów. Zapraszam na piękną podróż w wymiarze sieciowym. =D

https://www.youtube.com/watch?v=rX0wHD84eMk

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#176 Post autor: Adams » 8 sty 2016, o 21:33

Posty dotyczące modernizacji linii kolejowej Kraków - Katowice zostały wydzielone do odrębnego tematu
http://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?f=89&t=4130

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Modernizacje linii kolejowych

#177 Post autor: Łukasz » 20 sty 2016, o 22:04

Będzie remont linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka
https://sadeczanin.info/gospodarka/b%C4 ... b%C3%B3wka
Pieniądze już są, nawet rozpoczęłyby się prace remontowe, ale przeszkodził mróz. Tylko proszę nie myśleć, że pociągi będą tam jeździć po 200 kilometrów na godzinę. Chodzi o to, żeby zmodernizować tę linię dla ruchu turystycznego. Tak żeby można było nią jechać 50-60 kilometrów na godzinę, bo dziś nie da się nawet 10 – mówi senator Stanisław Kogut.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

#178 Post autor: Adams » 26 lut 2016, o 22:57

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do przeprowadzenia robót utrzymaniowych na kilku ważnych liniach kolejowych w województwie małopolskim. Prace na niektórych liniach kolejowych obejmą m.in. remonty wiat, mostów i przejazdów kolejowych.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

#179 Post autor: Adams » 8 mar 2016, o 17:52

Kończy się modernizacja linii kolejowej E30, łączącej Kraków z Rzeszowem, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Według PKP PLK od grudnia tego roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, pociągi pasażerskie będą pokonywać tę trasę z prędkością 160 km/h.

Szczegóły: Radio Kraków

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

#180 Post autor: DaroKRK » 9 mar 2016, o 01:57

Ja to sobie zadaję zawsze pytanie, skoro jest remont i wkłada się w to duże pieniądze to dlaczego nie można tego przystosować do 200 km/h i możliwości podniesienia w późniejszym etapie. Kolejny remont pewnie będzie za 30 lat, a tabor zdecydowanie szybciej idzie do przodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”