Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#136 Post autor: Adams » 19 sie 2014, o 09:35

yosujiro pisze:
Adams pisze: Mam nadzieje że termin zakończenia modernizacji, planowany na koniec 2016 roku, zostanie dotrzymany.
Moje nadzieje zostały wczoraj pogrzebane. W mediach PLK twierdzi, że modernizacja linii E-30 Kraków- Katowice zostanie wykonana w dwa lata, natomiast wczoraj rozmawiałem z pracownikiem tej firmy, który twierdzi, że tak naprawdę może do 5 lat uda się zakończyć tę inwestycję, a podawane oficjalnie terminy są wyssane z palca :wall:
Z kolei ja dwa lata temu rozmawiałem na temat E30 z dość wysoko postawioną osobą w krakowskim oddziale PKP PLK i ten mi oznajmił że prace modernizacyjne na tej linii cały czas trwają, po czym urwał rozmowę zasłaniając się brakiem czasu.
Dla PKP PLK temat odcinka Kraków - Katowice jest bardzo "śliski" i unikają go jak ognia. W stosunku do mnie posunęli się aż tak daleko, że zablokowali mnie na swoim fanpage na Facebooku, prawdopodobnie za to że zasypywałem ich pytaniami dotyczącymi tej modernizacji. Jak widać PLK boi się trudnych dla siebie pytań i wolą "zamykać usta" ich autorom, niż na nie odpowiedzieć. Dodatkową żenadą jest to, że takie metody stosuje firma państwowa, która powinna działać na rzecz pożytku publicznego.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#137 Post autor: yosujiro » 19 sie 2014, o 09:56

Ja co prawda rozmawiałem z pracownikiem szeregowym, ale pracującym na ww. linii :D Oni sami twierdzą, że im wstyd za centralę :D

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#138 Post autor: Adams » 19 sie 2014, o 09:59

PKP PLK to się w ogóle zgrali z PKP IC. Pierwsi się ślimaczą z remontami, a drudzy z tego powodu mają pretekst do cięcia połączeń. :lmao:

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Modernizacje linii kolejowych

#139 Post autor: adamp55kr » 15 paź 2014, o 20:18

Prace przy modernizacji tunelu przy przystanku Kraków-Łobzów trwają
Obrazek
klik powiększa , fotka z telefonu.
Pozdrawiam - Adam

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#140 Post autor: Adams » 14 lis 2014, o 07:56

Wiceprzewodniczący sejmiku wojewódzkiego Bogusław Mąsior ostrzegał w czwartek, że modernizacja odcinka linii kolejowej z Trzebini do Oświęcimia może nigdy nie nastąpić. To by oznaczało, że lokalne samorządy wyrzuciły pieniądze w błoto, płacąc za studium wykonalności dla tej inwestycji.
Obecny radny wojewódzki zaprosił dziennikarzy na dworzec główny w Chrzanowie.
Wygląd tego dworca to czysta kpina. Oddaje jednak stan całej linii. Niby jest zapis w kontrakcie regionalnym, że ma być również remontowane torowisko od Trzebini przez Chrzanów i Libiąż, w stronę Oświęcimia. Na tę chwilę nie wydaje się jednak, by ta modernizacja kiedykolwiek nastąpiła. Tymczasem trzy gminy: Trzebinia, Chrzanów i Libiąż przekazały łącznie 360 tysięcy złotych na studium wykonalności. Burmistrzowie powinni się zjednoczyć i powiedzieć stanowczo: daliśmy pieniądze, tak dalej być nie może. Kupujemy, jako województwo, nowoczesne szynobusy. Po co, skoro na rozklekotanych szynach nie mogą rozwinąć odpowiedniej prędkości? - pytał retorycznie Mąsior.

Źródło: Przelom.pl

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#141 Post autor: yosujiro » 18 lis 2014, o 22:20

Pozwolę sobie skopiować post użytkownika "ice man" z forum Przełomu, ale w dobrej wierze. Liczymy na udane zakończenie akcji:
ice man pisze:Wspólnie z adminem strony http://www.linia103.pl/
bardzo wszystkich prosimy o oddanie głosu na dofinansowanie ze środków z UE rewitalizacji linii kolejowej 103 Trzebinia-Wadowice
pod linkiem
http://kolej2022.pl/projekty/malopolski ... a-wadowice
Projekt nr: MŁP 9
Nazwa:
Trzebinia – Wadowice
Opis:
Rewitalizacja linii nr 103 Trzebinia – Wadowice.
Uzasadnienie:
Projekt umożliwi przywrócenie połączenia pasażerskiego w relacji Trzebinia – Spytkowice – Wadowice, na którym 20 lat temu występowały duże potoki podróżnych. Obecne i potencjalne generatory ruchu to: kopalnia Siersza jest planowana do odbudowy, Elektrownia Siersza, Rafineria Trzebinia, rewitalizowane tereny po byłym Zakładzie Metalurgicznym Trzebinia, Zakłady Chemiczne w Alwerni, liczne zakłady produkcyjne w Wadowicach.
Stan obecny:
Stan linii zły. Prędkości maksymalne 30 – 40 km/h z ok. dziesięcioma dalszymi ograniczeniami do 20 km/h. Duży odcinek między Alwernią i Trzebinią rozebrany.
Zakres:
Konieczna całkowita wymiana nawierzchni kolejowej na całej długości z budową krótkich peronów.


Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#143 Post autor: yosujiro » 18 gru 2014, o 22:04

Jest przetarg na modernizację krakowskiego odcinka E30
Prace obejmą też przebudowę wiaduktu kolejowego WK-44 (km 65,840 linii 133) i budowę skrzyżowania dwupoziomowego (wiadukt kolejowy w km 66,685 linii 133), oraz nowego przystanku osobowego Kraków Bronowice. Złożą się na niego dwa perony przy linii nr 133, dwa perony przy linii do MPL Balice, oraz przejście podziemne.
http://mobile.rynek-kolejowy.pl/55134/j ... nowice.htm

Toż to naprawdę przy obecnie budowanej linii do MPL nie można było przy okazji zrobić tego przystanku teraz, żeby od początku jej funkcjonowania już obsługiwał pasażerów, a na E30 w późniejszym czasie by się go zrobiło przy okazji modernizacji? Tylko świeżo zbudowaną linię znowu będzie się zaraz zamykać/ przymykać, żeby robić ten przystanek? :wall:

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#144 Post autor: Adams » 24 sty 2015, o 00:33

Tłum chętnych w przetargu na linii Kraków-Katowice
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... owice.html

I znowu modernizacja od d***y strony. Zaczynają od odcinka gdzie, prędkość jest w miarę znośna, a o odcinku Szczakowa - Mydlniki, gdzie jest tragedia nawet nikt nie wspomina. Ot polska durna rzeczywistość made in PKP PLK :wall:

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#145 Post autor: wincent » 25 sty 2015, o 03:32

Adams pisze:I znowu modernizacja od d***y strony. Zaczynają od odcinka gdzie, prędkość jest w miarę znośna, a o odcinku Szczakowa - Mydlniki, gdzie jest tragedia nawet nikt nie wspomina. Ot polska durna rzeczywistość made in PKP PLK :wall:
To chyba zależy od tempa sprzątania burdelu po poprzednich wykonawcach.

Odpuściłem sobie obserwowanie tego, ale ztcp to dopiero koło 2016-17(!) będą w stanie podpisać kontrakt na dalsze odcinki więc ciężko żeby czekali z tym co da się ruszyć. No i chyba dochodzi jeszcze kwestia kasy z województwa i Krakowa, przynajmniej w części dotyczącej przystanków. Trzebaby też sprawdzić z czego jest finansowana ta budowa bo wydaje mi się że przebudowa e30 Wrocław-Kraków może dotyczyć właśnie linii do Mydlnik a nie do dw. Głównego, a to może iść z MRPO

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#146 Post autor: Adams » 25 lut 2015, o 20:21

PKP PLK publikują listę prac torowych w 2016 roku
http://www.rynek-kolejowy.pl/55927/pkp_ ... 6_roku.htm
Rynek Kolejowy pisze:Są wśród nich m.in. prace przy mocno opóźnionej w realizacji Rail Baltice pomiędzy Zielonką a granicą państwa, oraz modernizacja torów pomiędzy Krakowem a Katowicami, która zaplanowana została kilka lat temu.
Można by rzec - nareszcie. Miejmy nadzieje że nasz "kochany" zarządca infrastruktury nie odwali kolejnego numeru i nie wygra przetargu na modernizację E30 z Krakowa do Katowic firma, która po kilku tygodniach ogłosi upadłość.

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Modernizacje linii kolejowych

#147 Post autor: PitekAntrop » 27 lut 2015, o 21:39

10 mld zł na modernizację linii kolejowych.
Żeby tylko PLK je wykorzystały...
W komentarzach śmieją się z tych 160 km/h na CMK, że to mało jak na XXI w.
Pozdrawiam,
PA

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Modernizacje linii kolejowych

#148 Post autor: PitekAntrop » 5 mar 2015, o 07:47

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/plk-pl ... awe/h484d4
Oprócz typowo Żmudziego bajania (patrz: tunel pod Gorcami, odnowienie linii N.Targ - Sucha Hora, etc) o przebudowie torów Główny-Płaszów i niepokojących informacji o czasowym poślizgu przy łącznicy Zabłocie-Krzemionki, ten fragment jest IMHO ważny:
Kraków-Katowice właściwie od nowa

Naj­bar­dziej pe­cho­wą in­we­sty­cją jest re­mont trasy Kra­ków-Ka­to­wi­ce. Brak po­ro­zu­mie­nia z sa­mo­rzą­da­mi, z wła­ści­cie­la­mi grun­tów i upa­dek firm bu­dow­la­nych spo­wo­do­wał, że wła­ści­wie wszyst­ko trze­ba za­czy­nać od nowa. Trwa nowy prze­targ na pierw­szy od­ci­nek z Kra­ko­wa do My­dl­nik. Prace po­win­ny ru­szyć jesz­cze w tym roku. Wkrót­ce ruszą na­to­miast po­szu­ki­wa­nia wy­ko­naw­cy na drugi frag­ment, z My­dl­nik do Krze­szo­wic. Cała trasa, we­dług PLK, bę­dzie go­to­wa naj­wcze­śniej w 2018 roku. Czyli ja­kieś czte­ry lata póź­niej, niż pla­no­wa­no.
:/
GK o tym samym, acz głównie o Krakowie.
Pozdrawiam,
PA

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Modernizacje linii kolejowych

#149 Post autor: PitekAntrop » 30 mar 2015, o 20:44

Zmiana terminów ukończenia kluczowych inwestycji kolejowych w Małopolsce
http://www.strefabiznesu.gazetakrakowsk ... malopolsce KRK-KAT 2018 :/ :X :fack-off: :hump: :wall:
Pozdrawiam,
PA

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 11:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#150 Post autor: marcin1410 » 30 mar 2015, o 20:58

A ja naiwnie myślałem, że przed końcem studiów dojadę Orlikiem do Zawiercia w 1,5h :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”