Modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#121 Post autor: wincent » 27 mar 2014, o 03:54

Chabówka-Limanowa : póki co w planach jest budowa tylko via beskid od rabki do mszany(czyli właściwie via raba na odcinku pokrywającym się) , mszana-limanowa jest wyłącznie na papierze, nie ma w planach budowy bo nie starczy kasy

Trasa ma swój początek na drodze dojazdowej do skansenu kolejnictwa w m. Chabówka. Od m. Chabówka do m. Rabka trasa rowerowa przebiega drogą lokalną wzdłuż rzeki Raby. W Rabce trasa rowerowa wchodzi na pas bezpośredniego sąsiedztwa nieeksploatowanej linii kolejowej i idzie nim do Mszany Dolnej wraz z trasami VeloBeskid i VeloTatra. Z powodu braku możliwości wykorzystania nasypu linii kolejowej trasę trzeba prowadzić dnem doliny wzdłuż linii kolejowej, co będzie przedsięwzięciem kosztownym
WAdowice- Spytkowice
Odcinek od Suchej do Spytkowic jest jako rezerwowy, żeby było śmieszniej nie ze względu na środowiska rowerowe ale polityków którzy stwierdzili że "pusto tu na mapie"
Od granicy z woj. śląskim (m. Hucisko) trasa mogłaby przebiegać po praktycznie nieeksploatowanej linii kolejowej m. Żywiec – m. Sucha Beskidzka. Nie ma zgody PLK na takie wykorzystanie tej linii, w związku z czym alternatywnie możliwy jest przebieg po drogach powiatowych o niewielkim natężeniu ruchu samochodowego, ale na pochyleniach większych niż 6% i długich podjazdach. Ze względu na konfiguracje terenu nie ma możliwości budowy odcinków dróg dla rowerów (lub nowych dróg lokalnych) o przewyższeniach mniejszych niż obecne drogi publiczne
W m. Osielec trasa wykorzystuje drogę lokalną, która doprowadza do przystanku PKP Bystra Podhalańska. Od tego miejsca konieczna jest budowa drogi dla rowerów wzdłuż linii kolejowej aż do m. Chabówka
Trzebinia-Alwernia /Chrzanów (planowana do budowy z zapewnioną kasą)
). Od m. Alwernia do m. Trzebinia (z odgałęzieniem także do Chrzanowa – VeloChrzanów – patrz trasa nr 5a VeloChrzanów) trasa przebiega po nieeksploatowanej linii kolejowej
Trasa VeloChrzanów – łatwa, dla wszystkich rodzajów rowerzystów. Trasa stanowi łącznik trasy VeloSkawa z m. Chrzanowem i przebiega po nieeksploatowanej linii kolejowej. Trasa ma swój początek w m. Piła Kościelecka na skrzyżowaniu z VeloSkawa gdzie nieeksploatowana linia kolejowa Bolęcin – Chrzanów odchodzi od nieeksploatowanej linii kolejowej Alwernia – Trzebinia. Trasa przebiega po liniimiejscami zarośniętej przez drzewa i krzaki do skrzyżowania z ul. Kolonia Stella w Chrzanowie
Tutaj akurat linia kolejowa na dobrą sprawę nie istnieje (zwłaszcza odcinek od piły Kościeleckiej do dw 781) a z Chranowa do Trzebini tory biegną całkiem gdzie indziej. )
yosujiro pisze:No dokładnie. Wzdłuż torów tak. Ale zamiast? Takie rzeczy tylko w Polsce...
No akurat ZAMIAST torów to będzie tylko w Chrzanowie - i to torów wymagających na dobrą sprawę wybudowania od nowa, a dla ruchu pasażerskiego mających alternatywę. Bardziej bym to nazwał "w śladzie byłego torowiska"
W pozostałych przypadkach jest że "można by ale się pkp plk nie zgadza"

I akurat wiem że robi się tak na zachodzie - z tej przyczyny że ślady po torowiskach mają niskie nachylenie i są w miarę proste.
Dużo głupszym pomysłem jest imo plan zrobienia czegoś takiego w Karpaczu ...


Co do MDR/KRM to nam to generalnie rybka, bo nas obchodzą odcinki EV w Krakowie ;) Ew. w Tarnowie czy miastach. No ale dyskusje (z 3 tygodnie temu) w urzędzie marszałkowskim polegały na tym żeby podzielić kasę na całe województwo.
W Krakowie będzie trasa wzdłuż Wisły, od dworca pkp wzdłuż KST do Zielonek i od mostu Wandy do Kocmyrzowa
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, o 04:03 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#122 Post autor: Krakowiak2013 » 30 kwie 2014, o 07:28

Tarnów - Dębica. Remont torów jest zagrożony?
Firma Feroco uzasadnia złożenie w sądzie wniosku o ogłoszenie upadłości układowej tym, że straciła płynność finansową. Głównym tego powodem ma być wstrzymanie płatności przez PKP PLK na wszystkich kontraktach w Polsce. Poza odcinkiem Tarnów - Dębica firma modernizuje również tory w Gdyni, a do niedawna prowadziła też prace na trasie Warszawa - Skierniewice, ale zerwała kontrakt i zeszła z remontowanego odcinka.
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#123 Post autor: Krakowiak2013 » 5 maja 2014, o 06:18

Remont torów jest zagrożony przez bankructwo
CO JEST DO ZROBIENIA?
Zakres robót budowlanych na odcinku Tarnów – Dębica obejmuje m.in.:

- modernizację układu torowego na dł. 31,3 km linii, w tym 70,7 km torów stacyjnych i szlakowych oraz wymianę 62 rozjazdów;

- przebudowę układów torowych na dwóch stacjach (Wola Rzędzińska, Dębica);

- zamianę stacji Czarna Tarnowska na przystanek osobowy;

- likwidację stacji Grabiny;

- przebudowę dwóch przystanków osobowych (Wałki, Grabiny);

- przebudowę/budowę 14 wiaduktów kolejowych i 4 drogowych (m.in. w Woli Rzędzińskiej i Czarnej);

- budowę czterech podziemnych przejść dla pieszych (Wola Rzędzińska, Grabiny, Dębica – 2 szt.);

- likwidację 12 przejazdów i przejść na poziomie szyn oraz podwyższenie kategorii na dwóch przejazdach;

- modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji;

- całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych;

- budowę 7,7 km ekranów akustycznych.
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#124 Post autor: Krakowiak2013 » 6 maja 2014, o 09:21

Upadłość wykonawcy. Szybka kolej Kraków-Rzeszów zagrożona?
Obawa przed powtórką z A4
Małopolscy posłowie PiS obawiają się jednak powtórki z budowy A4 do Tarnowa, którą opóźniły podobne problemy na linii inwestor - wykonawca - podwykonawcy. Przypominają, że niedotrzymanie terminu wykonania i rozliczenia zadania jest bardzo ryzykowne. - Może dojść do sytuacji, w której grozi nam utrata nawet 1,9 mld zł będących wsparciem unijnym - ostrzega poseł PiS Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Winą za całą sytuację obarcza PKP PLK, które jego zdaniem sprawują zbyt słaby nadzór nad realizacją.
- Rola inwestora nie może kończyć się na przetargu i podpisaniu umowy. Ma on być strażnikiem przepływu finansowego, dbać o doprowadzenie zadania do końca, a nie wstrzymywać płatności - uważa. Wraz z posłem Edwardem Czesakiem zaapelowali do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o wyjaśnienie sprawy i odwołanie prezesa PKP PLK Remigiusza Paszkiewicza.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... zona_.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Modernizacje linii kolejowych

#125 Post autor: Dawid krk » 6 maja 2014, o 15:18

Feroco wycofuje wniosek o upadłość


Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Feroco wycofuje swój wniosek o ogłoszenie upadłości. Spółka wpadła w kłopoty podczas realizacji jako podwykonawca kontraktu na modernizację torów na odcinku Warszawa – Skierniewice.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52152/fero ... adlosc.htm

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#126 Post autor: Adams » 11 maja 2014, o 08:23

Tak przenoszą linię kolejową do Zakopanego ZDJĘCIA
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/MMEA-9JVGGV

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#127 Post autor: Krakowiak2013 » 13 maja 2014, o 14:32

Tory biegły po dnie zbiornika. Zobacz przekładkę linii kolejowej
Pasażer nad wodą
Nowy odcinek krakowsko-zakopiańskiej linii kolejowej będzie poprowadzony dwoma mostami. Jeden z nich, stanowiący przeprawę przez rzekę Stryszówkę w miejscowości Dąbrówka, jest już gotowy. Ma cztery przęsła, długość 234 m i wysokość 27 m.
Drugi z mostów - w Zembrzycach nad Skawą - nadal jest w budowie. Na lipiec zaplanowano wykonanie na nim podkładów, torów i słupów trakcyjnych. Będzie miał siedem przęseł i 400 m, co uczyni go najdłuższym mostem kolejowym w Małopolsce. W przyszłości pasażerowie pociągów przejadą nim dokładnie nad lustrem wody zbiornika Świnna Poręba.
W ramach budowy powstanie jeszcze droga Stryszów - Zembrzyce o długości 5,4 km oraz most drogowy w Dąbrówce.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... linii.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

Modernizacje linii kolejowych

#128 Post autor: rafaello » 6 cze 2014, o 16:19

Jest przetarg na tory kolejowe obiecane w Krakowie od wielu lat. Po miesiącu od prawomocnej decyzji:
Sama budowa ma potrwać około 18 miesięcy, a jej koszt szacowany jest na około 330 mln zł. Przetarg obejmuje różne usługi projektowe i opracowywanie dokumentacji, a na całość prac wykonawca będzie miał 2 lata. Co ciekawe, procedura jest ograniczona do 5 wykonawców. Będą dwa kryteria wyboru ofert - oprócz ceny (95 proc.) będzie to okres gwarancji (5 proc.).
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/52654/jest ... akowie.htm

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

Modernizacje linii kolejowych

#129 Post autor: rafaello » 10 cze 2014, o 06:55

Są pieniądze na remont torów na odcinku Kraków - Katowice:
EBI w komunikacie przypomniał, że modernizacja 58-kilometrowego odcinka linii Kraków-Katowice obejmie wymianę torów, podkładów, sieci trakcyjnej oraz przebudowę kilku stacji, które m.in. mają się stać przyjazne dla osób niepełnosprawnych. - Na zmodernizowanym odcinku pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, natomiast pociągi towarowe do 120 km/h. Ograniczenie negatywnego wpływu ruchu pociągów na środowisko naturalne zapewnią m.in. ekrany akustyczne, odwodnienia i przejścia dla zwierząt - dodano.
Źródło: http://turystyka.wp.pl/kat,1036545,titl ... omosc.html

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#130 Post autor: Adams » 10 cze 2014, o 07:43

rafaello pisze:Są pieniądze na remont torów na odcinku Kraków - Katowice:
EBI w komunikacie przypomniał, że modernizacja 58-kilometrowego odcinka linii Kraków-Katowice obejmie wymianę torów, podkładów, sieci trakcyjnej oraz przebudowę kilku stacji, które m.in. mają się stać przyjazne dla osób niepełnosprawnych. - Na zmodernizowanym odcinku pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, natomiast pociągi towarowe do 120 km/h. Ograniczenie negatywnego wpływu ruchu pociągów na środowisko naturalne zapewnią m.in. ekrany akustyczne, odwodnienia i przejścia dla zwierząt - dodano.
Źródło: http://turystyka.wp.pl/kat,1036545,titl ... omosc.html
Z racji tego że odcinek E30 Kraków - Katowice jest moją "kulą u nogi", dlatego ta wiadomość poprawiła mi humor z rana. ;D Mam nadzieje że termin zakończenia modernizacji, planowany na koniec 2016 roku, zostanie dotrzymany.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#131 Post autor: yosujiro » 10 cze 2014, o 08:48

Adams pisze:Z racji tego że odcinek E30 Kraków - Katowice jest moją "kulą u nogi", dlatego ta wiadomość poprawiła mi humor z rana. Mam nadzieje że termin zakończenia modernizacji, planowany na koniec 2016 roku, zostanie dotrzymany.
Podczepiam się. Codziennie korzystam i już nie mogę się doczekać do powrotu prędkości sprzed kilkunastu lat (80-100) :D A jak będzie szybciej to jeszcze lepiej :D

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#132 Post autor: Adams » 10 cze 2014, o 17:28

To teraz nie pozostaje nic, jak trzymać kciuki żeby firma, która wygra przetarg przedwcześnie nie splajtowała, no i żeby Pani minister Bieńkowskiej nie wpadł do głowy pomysł lobbowania za przeznaczeniem tych pieniędzy na drogi, gdyż po tej Pani można się wszystkiego spodziewać :D

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacje linii kolejowych

#133 Post autor: Krakowiak2013 » 11 cze 2014, o 09:10

Poszukają firmy, która wybuduje łącznicę

PKP ogłosiło przetarg na budowę łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki. Dzięki torom, które zostaną położone na dwóch estakadach pociągi jadące z Krakowa Głównego do Skawiny oraz Zakopanego nie będą musiały wjeżdżać na stację Kraków Płaszów i zawracać. Szacowany koszt inwestycji to 330 milionów złotych. Termin rozpoczęcia robót będzie zależał od zakończenia oraz uzyskania wszystkich pozwoleń na budowę informuje Dorota Szalacha rzecznik PKP. Same pracę mają potrwać 18 miesięcy, ale pojawia się problem, iż inwestycja ma zapewnienie unijnego refundacji, ale te pieniądze muszą być wydane do końca 2015 roku. Estakada ma powstać w rejonie skrzyżowania ulicy Wielickiej, Powstańców Śląskich oraz Powstańców Wielkopolskich. Aktualnie trwa procedura wykupienia nieruchomości, planowany koszt to około 80 milionów złotych. Wyburzeniu wymaga około czterdziestu obiektów,magazyny, zakłady produkcyjne oraz dwa budynki mieszkalne.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki. Dzięki torom położonym na dwóch estakadach pociągi jadące z Krakowa Głównego do Ska- winy i Zakopanego nie będą musiały wjeżdżać do Krakowa-Płaszowa i zawracać. To skróci czas przejazdu o ok. 20 minut. Ponadto odciąży linię Kraków - Wieliczka, gdzie pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogły jeździć częściej.
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Modernizacje linii kolejowych

#134 Post autor: Adams » 25 lip 2014, o 07:42

Będzie pociąg z Wrocławia w Góry Sowie przez Sobótkę i Świdnicę
Linia kolejowa nr 285, łącząca stacje Wrocław Główny i Jedlina-Zdrój, zostanie wyremontowana. To już pewne, bo Urząd Marszałkowski zadeklarował pieniądze na ten cel. - Zarząd województwa wyraził też wolę przejęcia od kolei wspomnianej linii. W tej sprawie toczą się negocjacje dotyczące inwentaryzacji i ceny. Nie wiadomo jeszcze, jak się zakończą - wyjaśnia Jerzy Tutaj, członek zarządu województwa. Najważniejsze, że zapadła decyzja o pracach remontowych i modernizacji tej linii.
Więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... l?cookie=1

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacje linii kolejowych

#135 Post autor: yosujiro » 19 sie 2014, o 09:08

Adams pisze: Mam nadzieje że termin zakończenia modernizacji, planowany na koniec 2016 roku, zostanie dotrzymany.
Moje nadzieje zostały wczoraj pogrzebane. W mediach PLK twierdzi, że modernizacja linii E-30 Kraków- Katowice zostanie wykonana w dwa lata, natomiast wczoraj rozmawiałem z pracownikiem tej firmy, który twierdzi, że tak naprawdę może do 5 lat uda się zakończyć tę inwestycję, a podawane oficjalnie terminy są wyssane z palca :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”