WAdowice- SpytkowiceTrasa ma swój początek na drodze dojazdowej do skansenu kolejnictwa w m. Chabówka. Od m. Chabówka do m. Rabka trasa rowerowa przebiega drogą lokalną wzdłuż rzeki Raby. W Rabce trasa rowerowa wchodzi na pas bezpośredniego sąsiedztwa nieeksploatowanej linii kolejowej i idzie nim do Mszany Dolnej wraz z trasami VeloBeskid i VeloTatra. Z powodu braku możliwości wykorzystania nasypu linii kolejowej trasę trzeba prowadzić dnem doliny wzdłuż linii kolejowej, co będzie przedsięwzięciem kosztownym
Odcinek od Suchej do Spytkowic jest jako rezerwowy, żeby było śmieszniej nie ze względu na środowiska rowerowe ale polityków którzy stwierdzili że "pusto tu na mapie"
Od granicy z woj. śląskim (m. Hucisko) trasa mogłaby przebiegać po praktycznie nieeksploatowanej linii kolejowej m. Żywiec – m. Sucha Beskidzka. Nie ma zgody PLK na takie wykorzystanie tej linii, w związku z czym alternatywnie możliwy jest przebieg po drogach powiatowych o niewielkim natężeniu ruchu samochodowego, ale na pochyleniach większych niż 6% i długich podjazdach. Ze względu na konfiguracje terenu nie ma możliwości budowy odcinków dróg dla rowerów (lub nowych dróg lokalnych) o przewyższeniach mniejszych niż obecne drogi publiczne
Trzebinia-Alwernia /Chrzanów (planowana do budowy z zapewnioną kasą)W m. Osielec trasa wykorzystuje drogę lokalną, która doprowadza do przystanku PKP Bystra Podhalańska. Od tego miejsca konieczna jest budowa drogi dla rowerów wzdłuż linii kolejowej aż do m. Chabówka
). Od m. Alwernia do m. Trzebinia (z odgałęzieniem także do Chrzanowa – VeloChrzanów – patrz trasa nr 5a VeloChrzanów) trasa przebiega po nieeksploatowanej linii kolejowej
Tutaj akurat linia kolejowa na dobrą sprawę nie istnieje (zwłaszcza odcinek od piły Kościeleckiej do dw 781) a z Chranowa do Trzebini tory biegną całkiem gdzie indziej. )Trasa VeloChrzanów – łatwa, dla wszystkich rodzajów rowerzystów. Trasa stanowi łącznik trasy VeloSkawa z m. Chrzanowem i przebiega po nieeksploatowanej linii kolejowej. Trasa ma swój początek w m. Piła Kościelecka na skrzyżowaniu z VeloSkawa gdzie nieeksploatowana linia kolejowa Bolęcin – Chrzanów odchodzi od nieeksploatowanej linii kolejowej Alwernia – Trzebinia. Trasa przebiega po liniimiejscami zarośniętej przez drzewa i krzaki do skrzyżowania z ul. Kolonia Stella w Chrzanowie
No akurat ZAMIAST torów to będzie tylko w Chrzanowie - i to torów wymagających na dobrą sprawę wybudowania od nowa, a dla ruchu pasażerskiego mających alternatywę. Bardziej bym to nazwał "w śladzie byłego torowiska"yosujiro pisze:No dokładnie. Wzdłuż torów tak. Ale zamiast? Takie rzeczy tylko w Polsce...
W pozostałych przypadkach jest że "można by ale się pkp plk nie zgadza"
I akurat wiem że robi się tak na zachodzie - z tej przyczyny że ślady po torowiskach mają niskie nachylenie i są w miarę proste.
Dużo głupszym pomysłem jest imo plan zrobienia czegoś takiego w Karpaczu ...
Co do MDR/KRM to nam to generalnie rybka, bo nas obchodzą odcinki EV w Krakowie

W Krakowie będzie trasa wzdłuż Wisły, od dworca pkp wzdłuż KST do Zielonek i od mostu Wandy do Kocmyrzowa