Krakowski Węzeł Kolejowy
Moderator: Moderatorzy
Krakowski Węzeł Kolejowy
Od 3 listopada do 10 grudnia jest zamknięty szlak Nowa Huta - Batowice / Raciborowice, za sprawą remontu mostu na Dłubni. Ponoć to dopiero początek inwestycji na dużej obwodnicy - planowana jest również odbudowa posterunku odgałęźnego Dłubnia i dwutorowości między Dłubnią a Batowicami. Wszystko to oczywiście przygotowania do objazdów w związku z przebudową linii średnicowej.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Niewykorzystany potencjał stacji w Prokocimiu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11664769/
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11664769/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Krakowski Węzeł Kolejowy
Póki nie będzie integracji taryfowej SKA z komunikacją miejską, to ten potencjał pozostanie niewykorzystany...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Specjalista
- Posty: 165
- Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36
Krakowski Węzeł Kolejowy
Od kiedy to przystanek w Prokocimu jest stacją?Mistrzejowiczanin pisze:Niewykorzystany potencjał stacji w Prokocimiu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11664769/
Krakowski Węzeł Kolejowy
Nie można już przejść przez tory na stacji kolejowej Kraków Bonarka. PKP PLK zlikwidowały dotychczasowe przejście, a pieszym pozostało nadkładanie drogi przez ulicę Kamieńskiego. Tak będzie do końca 2019 roku, kiedy nad torami powstanie nowa kładka.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przez- ... 19414.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przez- ... 19414.html
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
85 mln zł dostanie Kraków na przygotowanie do modernizacji linii kolejowych
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... linii.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... linii.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Wiadukt w Bronowicach zamienia się w gruz [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-w- ... _3246.html
http://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-w- ... _3246.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Remont torów w Bronowicach. „Kończymy najtrudniejszą fazę”
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remont ... 19619.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remont ... 19619.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Zamiast przejazdu będzie tutaj tunel [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/zamiast-pr ... _3270.html
Sprawa rozbudowy torów kolejowych między Krakowem a Podłężem w sądzie
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... -w-sadzie/
http://lovekrakow.pl/galeria/zamiast-pr ... _3270.html
Sprawa rozbudowy torów kolejowych między Krakowem a Podłężem w sądzie
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... -w-sadzie/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Umowa na modernizację Krakowskiego Węzła Kolejowego podpisana
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -podpisana
Secundo - A czy w kierunku Skawiny nie będą właśnie teraz remontować coś, albo nawet już remontują? Gdzieś o tym przeczytałem, a nawet chyba artykuł zamieściłem na forum.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -podpisana
Primo - Jak to cały węzeł kolejowy będzie zmodernizowany. Przecież duża obwodnica na odcinku Batowice - Podłęże, mała obwodnica (+ ewentualna łącznica Kraków Główny - Kraków Olsza), linia nr 947 to też Krakowski Węzeł Kolejowy a pozostaną nietknięte - a będą niesamowicie ważne w kontekście rozwoju SKA.W wyniku realizacji inwestycji, praktycznie cały Krakowski Węzeł Kolejowy będzie zmodernizowany i przystosowany zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, jak i aglomeracyjnego. Od dziś tylko trasa w kierunku Skawiny oczekiwać będzie na przebudowę, ale również i tu trwają działania mające na celu doprowadzenie do odnowy infrastruktury kolejowej.
Secundo - A czy w kierunku Skawiny nie będą właśnie teraz remontować coś, albo nawet już remontują? Gdzieś o tym przeczytałem, a nawet chyba artykuł zamieściłem na forum.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Krakowski Węzeł Kolejowy
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale dużą obwodnicę też mają remontować na odcinku Podłęże - Kościelniki. Była mowa o przywracaniu jakiejś tam prędkości szlakowej.
Krakowski Węzeł Kolejowy
Duża obwodnica będzie a właściwie już jest modernizowana na odć. Batowice-Nowa Huta i Kościelniki-Podłęże. Prędkości jakie będą obowiązywać- 100km/h Pasażerskie 80km/h Towarowe.Mistrzejowiczanin pisze:Umowa na modernizację Krakowskiego Węzła Kolejowego podpisana
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -podpisana
Primo - Jak to cały węzeł kolejowy będzie zmodernizowany. Przecież duża obwodnica na odcinku Batowice - Podłęże, mała obwodnica (+ ewentualna łącznica Kraków Główny - Kraków Olsza), linia nr 947 to też Krakowski Węzeł Kolejowy a pozostaną nietknięte - a będą niesamowicie ważne w kontekście rozwoju SKA.W wyniku realizacji inwestycji, praktycznie cały Krakowski Węzeł Kolejowy będzie zmodernizowany i przystosowany zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, jak i aglomeracyjnego. Od dziś tylko trasa w kierunku Skawiny oczekiwać będzie na przebudowę, ale również i tu trwają działania mające na celu doprowadzenie do odnowy infrastruktury kolejowej.
Secundo - A czy w kierunku Skawiny nie będą właśnie teraz remontować coś, albo nawet już remontują? Gdzieś o tym przeczytałem, a nawet chyba artykuł zamieściłem na forum.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Ciekawe czy wobec tych remontów na dużej obwodnicy pobudują przystanki dla SKA, skoro chcą dać aż 100 km/h dla przejazdów pasażerskich, a kilka przystanków przydałoby się: Azory, Prądnik Biały, Witkowice, Prądnic Czerwony (wspólny z linią 8 - trzeba byłoby zbudować łącznicę i kilka zwrotnic), Batowice, Os. Piastów (wspólny z linią 8 -> łącznica i kilka zwrotnic), Dłubnia, Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie (węzeł przesiadkowy z tramwajem), Lubocza, Wadów (ob. Nowa Huta), Spławy (ob. Nowa Huta Północ), Kościelniki, Wyciąże, Przylasek Rusiecki, Podgrabie (ob. Podgrabie Wisła). Wiem - marzenia. Tak czy inaczej - dzięki za informacje o przebudowie. Wiadukt nad Dłubnią chyba jest już wyremontowany.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Krakowski Węzeł Kolejowy
Przystanki będą zbudowane później jeśli zapadną decyzje o utworzeniu SKA na dużej obwodnicy. W każdym razie tory będą już gotowe, sieć także
Krakowski Węzeł Kolejowy
I na pewno nie w takiej ilości, bo wówczas średnia prędkość pewnie nieznacznie przekroczyłaby 20 km/h. Pociąg to nie autobus - jego głównym zadaniem jest przewieźć ludzi szybko na dalekie dystanse. Lokalnie sprawę mają załatwiać dowozówki. Chociażby wspomniane stacje Nowa Huta i Nowa Huta Północ - obie na totalnym odludziu, tak że jedyne potoki jakie mogłyby zgarnąć to właśnie z umiejętnie zorganizowanych dowozówek. A skoro już dowozić to można w jedno miejsce - być może właśnie w rejon tunelu w Ruszczy - tam jest pętla jakby nie było. I taki jeden przystanek mógłby spokojnie zbierać potoki z terenów na północny-wschód od kombinatu. Następny przystanek widziałbym pomiędzy Wyciążami a Przylaskiem. Potem jeszcze jeden w Podgrabiu.
Oczywiście oprócz inwestycji w infrastrukturę kolejową, jest również sporo do zainwestowania w infrastrukturę drogową, bez której ani rusz. Jeśli chodzi o północ, to koniecznie połączenie ul. Spławy z ul. Sawy-Calińskiego (sensownie również z odgałęzieniem w stronę ul. Stopki) ale także ogrom sensu miałoby połączenie Węgrzynowic z Głęboką, gdzie jest dosłownie rzut beretem, a przez brak bezpośredniego połączenia nagle robi się dystans kilkukrotnie większy. Na południu zaś przydałoby się zrobić alternatywne dla Igołomskiej połączenie W-Z bliżej Wisły. Tu również nie potrzeba wiele by połączyć ulicą o przyzwoitej szerokości Branice z Przylaskiem Rusieckim, a Przylasek Rusiecki z Wyciążami (wzdłuż torów?).
Nie wiem natomiast co z busiarnią - tutaj najlepiej byłoby rozważyć przystanek centralnie nad Igołomską. Możliwe że miałoby to sens, tylko wówczas ten z Wyciąż należałoby przenieść w stronę Przylasku. A wówczas być może warto by scalić go z tym z Podgrabia i zrobić jeden tuż przy Wiśle po krakowskiej stronie. Ludzie z Podgrabia i tak chodzą na "141". Oczywiście w przyszłości należałoby pomyśleć tam o bezpieczniejszej trasie pieszo rowerowej, choć dodatkowy most drogowy na dość długim odcinku między mostem Wandy a Niepołomickim na pewno by nie zaszkodził.
Oczywiście oprócz inwestycji w infrastrukturę kolejową, jest również sporo do zainwestowania w infrastrukturę drogową, bez której ani rusz. Jeśli chodzi o północ, to koniecznie połączenie ul. Spławy z ul. Sawy-Calińskiego (sensownie również z odgałęzieniem w stronę ul. Stopki) ale także ogrom sensu miałoby połączenie Węgrzynowic z Głęboką, gdzie jest dosłownie rzut beretem, a przez brak bezpośredniego połączenia nagle robi się dystans kilkukrotnie większy. Na południu zaś przydałoby się zrobić alternatywne dla Igołomskiej połączenie W-Z bliżej Wisły. Tu również nie potrzeba wiele by połączyć ulicą o przyzwoitej szerokości Branice z Przylaskiem Rusieckim, a Przylasek Rusiecki z Wyciążami (wzdłuż torów?).
Nie wiem natomiast co z busiarnią - tutaj najlepiej byłoby rozważyć przystanek centralnie nad Igołomską. Możliwe że miałoby to sens, tylko wówczas ten z Wyciąż należałoby przenieść w stronę Przylasku. A wówczas być może warto by scalić go z tym z Podgrabia i zrobić jeden tuż przy Wiśle po krakowskiej stronie. Ludzie z Podgrabia i tak chodzą na "141". Oczywiście w przyszłości należałoby pomyśleć tam o bezpieczniejszej trasie pieszo rowerowej, choć dodatkowy most drogowy na dość długim odcinku między mostem Wandy a Niepołomickim na pewno by nie zaszkodził.