Krakowski Węzeł Kolejowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#1 Post autor: Cukier » 11 lis 2016, o 21:52

Od 3 listopada do 10 grudnia jest zamknięty szlak Nowa Huta - Batowice / Raciborowice, za sprawą remontu mostu na Dłubni. Ponoć to dopiero początek inwestycji na dużej obwodnicy - planowana jest również odbudowa posterunku odgałęźnego Dłubnia i dwutorowości między Dłubnią a Batowicami. Wszystko to oczywiście przygotowania do objazdów w związku z przebudową linii średnicowej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 sty 2017, o 15:46

Niewykorzystany potencjał stacji w Prokocimiu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11664769/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#3 Post autor: Locutus » 9 sty 2017, o 18:52

Póki nie będzie integracji taryfowej SKA z komunikacją miejską, to ten potencjał pozostanie niewykorzystany...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

busfan1234
Specjalista
Posty: 165
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36

Krakowski Węzeł Kolejowy

#4 Post autor: busfan1234 » 9 sty 2017, o 20:47

Mistrzejowiczanin pisze:Niewykorzystany potencjał stacji w Prokocimiu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11664769/
Od kiedy to przystanek w Prokocimu jest stacją?

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Krakowski Węzeł Kolejowy

#5 Post autor: dominik » 22 mar 2017, o 20:46

Nie można już przejść przez tory na stacji kolejowej Kraków Bonarka. PKP PLK zlikwidowały dotychczasowe przejście, a pieszym pozostało nadkładanie drogi przez ulicę Kamieńskiego. Tak będzie do końca 2019 roku, kiedy nad torami powstanie nowa kładka.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/przez- ... 19414.html

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#6 Post autor: Mistrzejowiczanin » 30 mar 2017, o 15:09

85 mln zł dostanie Kraków na przygotowanie do modernizacji linii kolejowych
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... linii.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#7 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 kwie 2017, o 15:37

Wiadukt w Bronowicach zamienia się w gruz [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-w- ... _3246.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#8 Post autor: Mistrzejowiczanin » 6 kwie 2017, o 14:57

Remont torów w Bronowicach. „Kończymy najtrudniejszą fazę”
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remont ... 19619.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#9 Post autor: Mistrzejowiczanin » 12 kwie 2017, o 15:56

Zamiast przejazdu będzie tutaj tunel [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/zamiast-pr ... _3270.html

Sprawa rozbudowy torów kolejowych między Krakowem a Podłężem w sądzie
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... -w-sadzie/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 18 kwie 2017, o 21:20

Umowa na modernizację Krakowskiego Węzła Kolejowego podpisana
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -podpisana
W wyniku realizacji inwestycji, praktycznie cały Krakowski Węzeł Kolejowy będzie zmodernizowany i przystosowany zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, jak i aglomeracyjnego. Od dziś tylko trasa w kierunku Skawiny oczekiwać będzie na przebudowę, ale również i tu trwają działania mające na celu doprowadzenie do odnowy infrastruktury kolejowej.
Primo - Jak to cały węzeł kolejowy będzie zmodernizowany. Przecież duża obwodnica na odcinku Batowice - Podłęże, mała obwodnica (+ ewentualna łącznica Kraków Główny - Kraków Olsza), linia nr 947 to też Krakowski Węzeł Kolejowy a pozostaną nietknięte - a będą niesamowicie ważne w kontekście rozwoju SKA.

Secundo - A czy w kierunku Skawiny nie będą właśnie teraz remontować coś, albo nawet już remontują? Gdzieś o tym przeczytałem, a nawet chyba artykuł zamieściłem na forum. :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#11 Post autor: Cukier » 18 kwie 2017, o 21:50

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale dużą obwodnicę też mają remontować na odcinku Podłęże - Kościelniki. Była mowa o przywracaniu jakiejś tam prędkości szlakowej.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#12 Post autor: Dawid krk » 18 kwie 2017, o 22:17

Mistrzejowiczanin pisze:Umowa na modernizację Krakowskiego Węzła Kolejowego podpisana
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -podpisana
W wyniku realizacji inwestycji, praktycznie cały Krakowski Węzeł Kolejowy będzie zmodernizowany i przystosowany zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, jak i aglomeracyjnego. Od dziś tylko trasa w kierunku Skawiny oczekiwać będzie na przebudowę, ale również i tu trwają działania mające na celu doprowadzenie do odnowy infrastruktury kolejowej.
Primo - Jak to cały węzeł kolejowy będzie zmodernizowany. Przecież duża obwodnica na odcinku Batowice - Podłęże, mała obwodnica (+ ewentualna łącznica Kraków Główny - Kraków Olsza), linia nr 947 to też Krakowski Węzeł Kolejowy a pozostaną nietknięte - a będą niesamowicie ważne w kontekście rozwoju SKA.

Secundo - A czy w kierunku Skawiny nie będą właśnie teraz remontować coś, albo nawet już remontują? Gdzieś o tym przeczytałem, a nawet chyba artykuł zamieściłem na forum. :hmm:
Duża obwodnica będzie a właściwie już jest modernizowana na odć. Batowice-Nowa Huta i Kościelniki-Podłęże. Prędkości jakie będą obowiązywać- 100km/h Pasażerskie 80km/h Towarowe.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowski Węzeł Kolejowy

#13 Post autor: Mistrzejowiczanin » 18 kwie 2017, o 22:34

Ciekawe czy wobec tych remontów na dużej obwodnicy pobudują przystanki dla SKA, skoro chcą dać aż 100 km/h dla przejazdów pasażerskich, a kilka przystanków przydałoby się: Azory, Prądnik Biały, Witkowice, Prądnic Czerwony (wspólny z linią 8 - trzeba byłoby zbudować łącznicę i kilka zwrotnic), Batowice, Os. Piastów (wspólny z linią 8 -> łącznica i kilka zwrotnic), Dłubnia, Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie (węzeł przesiadkowy z tramwajem), Lubocza, Wadów (ob. Nowa Huta), Spławy (ob. Nowa Huta Północ), Kościelniki, Wyciąże, Przylasek Rusiecki, Podgrabie (ob. Podgrabie Wisła). Wiem - marzenia. :sweet: Tak czy inaczej - dzięki za informacje o przebudowie. ;) Wiadukt nad Dłubnią chyba jest już wyremontowany.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#14 Post autor: Dawid krk » 18 kwie 2017, o 23:04

Przystanki będą zbudowane później jeśli zapadną decyzje o utworzeniu SKA na dużej obwodnicy. W każdym razie tory będą już gotowe, sieć także :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowski Węzeł Kolejowy

#15 Post autor: Cukier » 19 kwie 2017, o 02:27

I na pewno nie w takiej ilości, bo wówczas średnia prędkość pewnie nieznacznie przekroczyłaby 20 km/h. Pociąg to nie autobus - jego głównym zadaniem jest przewieźć ludzi szybko na dalekie dystanse. Lokalnie sprawę mają załatwiać dowozówki. Chociażby wspomniane stacje Nowa Huta i Nowa Huta Północ - obie na totalnym odludziu, tak że jedyne potoki jakie mogłyby zgarnąć to właśnie z umiejętnie zorganizowanych dowozówek. A skoro już dowozić to można w jedno miejsce - być może właśnie w rejon tunelu w Ruszczy - tam jest pętla jakby nie było. I taki jeden przystanek mógłby spokojnie zbierać potoki z terenów na północny-wschód od kombinatu. Następny przystanek widziałbym pomiędzy Wyciążami a Przylaskiem. Potem jeszcze jeden w Podgrabiu.

Oczywiście oprócz inwestycji w infrastrukturę kolejową, jest również sporo do zainwestowania w infrastrukturę drogową, bez której ani rusz. Jeśli chodzi o północ, to koniecznie połączenie ul. Spławy z ul. Sawy-Calińskiego (sensownie również z odgałęzieniem w stronę ul. Stopki) ale także ogrom sensu miałoby połączenie Węgrzynowic z Głęboką, gdzie jest dosłownie rzut beretem, a przez brak bezpośredniego połączenia nagle robi się dystans kilkukrotnie większy. Na południu zaś przydałoby się zrobić alternatywne dla Igołomskiej połączenie W-Z bliżej Wisły. Tu również nie potrzeba wiele by połączyć ulicą o przyzwoitej szerokości Branice z Przylaskiem Rusieckim, a Przylasek Rusiecki z Wyciążami (wzdłuż torów?).

Nie wiem natomiast co z busiarnią - tutaj najlepiej byłoby rozważyć przystanek centralnie nad Igołomską. Możliwe że miałoby to sens, tylko wówczas ten z Wyciąż należałoby przenieść w stronę Przylasku. A wówczas być może warto by scalić go z tym z Podgrabia i zrobić jeden tuż przy Wiśle po krakowskiej stronie. Ludzie z Podgrabia i tak chodzą na "141". Oczywiście w przyszłości należałoby pomyśleć tam o bezpieczniejszej trasie pieszo rowerowej, choć dodatkowy most drogowy na dość długim odcinku między mostem Wandy a Niepołomickim na pewno by nie zaszkodził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”