PESA

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

PESA

#1 Post autor: Mseifer » 27 lut 2015, o 19:31

Pesa nie dostarczy pociągów do Netinery
http://www.rynek-kolejowy.pl/56010/pesa ... inery.html
Z uwagi na problemy z dopuszczeniem wyprodukowanych już pojazdów do ruchu przez Niemiecki Urząd Kolejowy (EBA) na trasy wyjeżdżają obecnie składy Desiro i zmodernizowane jednostki Regio Shuttle. Według nieoficjalnych informacji, producent ma szanse na otrzymanie dopuszczenia do eksploatacji latem, ale niemiecki przewoźnik nie chciał już dłużej czekać.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

PESA

#2 Post autor: tarantulaw2 » 27 lut 2015, o 19:39

A gdzieś ostatnio czytałem (chyba jakiś komentarz), że nie będzie (ta osoba) zdziwiona, jak te Linki pójdą do Kolei Wielkopolskich. Czyżby proroczy?

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

PESA

#3 Post autor: Mseifer » 3 mar 2015, o 23:07

Pesa ma już nabywców na pojazdy, których nie odebrał Oberpfalzbahn
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=69676

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

PESA

#4 Post autor: Mseifer » 17 mar 2015, o 17:45

Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do Jeleniej Góry, Warszawy i Łodzi (ZOBACZ)
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#5 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 19:43

Mseifer pisze:Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do Jeleniej Góry, Warszawy i Łodzi (ZOBACZ)
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Fajne fajne, ale jak da się zauważyć Warszawa bierze wszystko albo nic i w tym przypadku jest to pierwsze jak i z Pendolino, no ale cóż się dziwić... Zastanawia mnie fakt, kiedy obiecany Pendolino, a może Flirt dotrą do Rzeszowa...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PESA

#6 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 20:25

DaroKRK pisze:Fajne fajne, ale jak da się zauważyć Warszawa bierze wszystko albo nic i w tym przypadku jest to pierwsze jak i z Pendolino, no ale cóż się dziwić... Zastanawia mnie fakt, kiedy obiecany Pendolino, a może Flirt dotrą do Rzeszowa...
A kiedy kończą remont linii?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#7 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 21:35

Wszystko miało być skończone (gotowe) z dniem 14.12.2014 i miały docierać jeszcze i do Gliwic i do Bielska-Białej i do Rzeszowa. A tu psikus bo wystawiono tylko 9 składów. A teraz nie wiem kiedy remont kończą, bo w przypadku inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP to niczego nie można się spodziewać. Przykład ostatni i dobitny: dworzec podziemny w Krakowie, który miał być gotowy na Euro a wiadomo kiedy go oddano.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

PESA

#8 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 mar 2015, o 21:38

Mseifer pisze:Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do Jeleniej Góry, Warszawy i Łodzi (ZOBACZ)
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
No i po co braliśmy tego grata Pendolino jak takie można było zamówić. Piękne! Nie mogę się doczekać aż wyjadą na tory. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PESA

#9 Post autor: Lw25 » 17 mar 2015, o 22:16

Mistrzejowiczanin pisze:
Mseifer pisze:Oto "polskie Pendolino". Pojedziemy nim z Wrocławia do Jeleniej Góry, Warszawy i Łodzi (ZOBACZ)
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
No i po co braliśmy tego grata Pendolino jak takie można było zamówić. Piękne! Nie mogę się doczekać aż wyjadą na tory. :)
Bo ten ma Vmax=160, a Pendolino Vmax=250? Bo Pendolino jest sprawdzone, a to jedna wielka niewiadoma? No i Dziobaki to nie graty. Nasze się chyba od grudnia zepsuły dwa razy... nie mają najbardziej awaryjnej części... systemu wychylnego pudła... :hihi:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

PESA

#10 Post autor: wincent » 17 mar 2015, o 22:21

Mistrzejowiczanin pisze:No i po co braliśmy tego grata Pendolino jak takie można było zamówić. Piękne! Nie mogę się doczekać aż wyjadą na tory.
Następny bez pojęcia o taborze, ale się naczytał że "EZT to przecież praktycznie to samo co Pendolino". Powinno się takich wsadzić na 5 godzin do tego "polskiego Pendolino" i niech sobie jadą te 200km/h (wprawdzie powyżej dopuszczalne prędkości w ruchu, ale cóż- to dla dobra nauki) bez prawa korzystania z zatyczek do uszu.
Może wtedy jednak dotrze że ile by nie powtarzano w internetach bzdur że Dart i Pendolino to ta sama klasa pociągów, to rzeczywiotość od pitolenia domorosłych ekspertów się nie zakrzywi :cry:
I nie za bardzo wiem co jest "piękne". Wizualizacje? Bo przecież w przeciwieńśtwie do "grata pendolino" darty nie istnieją.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#11 Post autor: DaroKRK » 17 mar 2015, o 22:51

Dokładnie. Dart fizycznie nie istnieje, nie ma homologacji, nie ma nic. Pustka. Natomiast Pendolino było, jest i będzie potrzebne jak na polskie warunki. Jedyną przeszkodą dla niego po prostu jest taka a nie inna infrastruktura, która z biegiem czasu pozwoli osiągać 220-230 km/h a za kilka lat może i nawet 250km/h. I to już tabor będzie i będzie jeździł a zanim, którykolwiek z polskich producentów opracuje pociąg jadący ponad 200km/h to może jeszcze trochę minąć.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3162
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#12 Post autor: tomek_m » 19 mar 2015, o 20:52

A nie macie wrażenia że ta stylistyka Dart`a jest podobna do Siemensa Velaro(ICE3)?
http://www.1435.pl/dart/
http://www.bahn.com/i/view/POL/pl/train ... /ice.shtml
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... r_ICE3.jpg
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, o 20:59 przez tomek_m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#13 Post autor: DaroKRK » 19 mar 2015, o 20:56

tomek_m pisze:A nie macie wrażenia że ta stylistyka Dart`a jest podobna do Siemensa Velaro(ICE3)?
http://www.1435.pl/dart/
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... r_ICE3.jpg
Na sylwetce pociągu podobieństwa się kończą...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#14 Post autor: Locutus » 21 mar 2015, o 10:28

Z całym szacunkiem, ale IMHO kilkakrotne przepłacanie za pendolino tylko po to, żeby pojechały z prędkością wyższą niż 160 km/h na odcinku niecałych dziewięćdziesięciu kilometrów to był największy absurd polskich kolei...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

PESA

#15 Post autor: Lw25 » 21 mar 2015, o 13:01

Locutus pisze:Z całym szacunkiem, ale IMHO kilkakrotne przepłacanie za pendolino tylko po to, żeby pojechały z prędkością wyższą niż 160 km/h na odcinku niecałych dziewięćdziesięciu kilometrów to był największy absurd polskich kolei...
Przecież w ciągu kilku lat długość odcinków z Vmax 200 zmacząco wzrośnie. 52 proc. (nie znalazłem w kilometrach) Lk9 ma mieć Vmax 200 w tym roku. Na CMK od grudnia ma być Vmax 200 oprócz, jeśli dobrze pamiętam, odcinka Idzikowice-Olszamowice, także od grudnia. Przynajmniej nie mamy tak jak CD...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”