Nowe trasy kolejowe

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#1 Post autor: Kaszmir » 16 maja 2013, o 23:41

Krok w stronę nowej linii do Zakopanego i Nowego Sącza
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... Sacza.html
- Dokument pozwoli na dokładne oszacowanie kosztów, korzyści i uwarunkowań technicznych związanych z planem budowy nowej linii przez Podłęże, Mszanę Dolną oraz Tymbark - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Nowe trasy kolejowe

#2 Post autor: Kaszmir » 21 maja 2013, o 10:41

Nowa trasa kolejowa. Będzie szybciej do Zakopanego?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... nego_.html
Władze Małopolski zabiegają o unijne pieniądze na inwestycję. Ze wstępnych szacunków wynika, że potrzeba na to ok. 5 mld zł. Pomysł popierają nie tylko polscy europarlamentarzyści, ale też słowaccy, węgierscy i rumuńscy. Komisja Europejska przyjęła pakiet nowej polityki infrastruktury transportowej, który zawiera m.in. zmodyfikowany przebieg korytarza transeuropejskiego na linii kolejowej Kraków - Podłęże - Piekiełko - granica polsko-słowacka. Budowa tej linii została zapisana do realizacji w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: Pigeon » 21 maja 2013, o 15:15

Super by było, gdyby taka trasa powstała. Zawsze to kolejne potencjalne torowisko dla SKA/SKM. :]

A przy okazji, kiedyś, w jakimś opracowaniu graficznym, widziałem zaznaczoną planowaną trasę kolejową z Krakowa, prowadzącą na północ, dołączającą do CMK. Ktoś może słyszał czy będzie budowane coś takiego??

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: wincent » 21 maja 2013, o 16:27

Pigeon pisze: A przy okazji, kiedyś, w jakimś opracowaniu graficznym, widziałem zaznaczoną planowaną trasę kolejową z Krakowa, prowadzącą na północ, dołączającą do CMK. Ktoś może słyszał czy będzie budowane coś takiego??
A nie chodzi ci o OBECNĄ trasę przez Tunel która była jakoś tak ostatnio modernizowana?

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#5 Post autor: Allemon » 21 maja 2013, o 18:50

Nie, kiedyś była planowania linia Krzeszowice - Olkusz (tu zjazd na miasto) - Zawiercie (CMK)

A o Piekiełku zapomnijcie. Nie w tym kraju.
Wg gazet z 2006 r już w 2010 roku te tory miały być zrobione. Minęło już ponad sto lat od pierwszego planu tego połączenia.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: Pigeon » 21 maja 2013, o 19:22

Allemon pisze:Nie, kiedyś była planowania linia Krzeszowice - Olkusz (tu zjazd na miasto) - Zawiercie (CMK)

A o Piekiełku zapomnijcie. Nie w tym kraju.
Wg gazet z 2006 r już w 2010 roku te tory miały być zrobione. Minęło już ponad sto lat od pierwszego planu tego połączenia.

O! Dokładnie o taką trasę mi chodziło. ;) Pytam bo miałem nadzieje, że wciąż jest w planach, a mieszkańców Krakowa traktuje się poważnie i jednak nie każe im się jeździć przez Śląsk do Warszawy... :ehh:

Natomiast, liczę, że zainteresowanie europosłów ze Słowacji i Rumuni jednak zagwarantuje na tyle dużą dotację, że polski rząd zmieni zdanie i skorzysta z możliwości. Właściwie cały przewóz towarowy z Bułgarii i Rumunii mógłby tamtędy iść, to się opłaca.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, o 19:25 przez Pigeon, łącznie zmieniany 1 raz.

petr
Specjalista
Posty: 197
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 12:52
Lokalizacja: Dzielnica XII

#7 Post autor: petr » 21 maja 2013, o 19:44

Pigeon pisze:Pytam bo miałem nadzieje, że wciąż jest w planach, a mieszkańców Krakowa traktuje się poważnie i jednak nie każe im się jeździć przez Śląsk do Warszawy... :ehh:
Jaki Śląsk? Ktoś Ci każe przez Katowice jeździć? Wszystko na wschód od Katowic (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Olkusz etc) to Małopolska, nikt tam po śląsku nie goda.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, o 19:45 przez petr, łącznie zmieniany 1 raz.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: Pigeon » 21 maja 2013, o 20:12

petr pisze:
Pigeon pisze:Pytam bo miałem nadzieje, że wciąż jest w planach, a mieszkańców Krakowa traktuje się poważnie i jednak nie każe im się jeździć przez Śląsk do Warszawy... :ehh:
Jaki Śląsk? Ktoś Ci każe przez Katowice jeździć? Wszystko na wschód od Katowic (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Olkusz etc) to Małopolska, nikt tam po śląsku nie goda.
Z punktu widzenia podziału administracyjnego, to jednak Śląsk. :D

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: wincent » 21 maja 2013, o 23:31

Pigeon pisze: O! Dokładnie o taką trasę mi chodziło. ;) Pytam bo miałem nadzieje, że wciąż jest w planach, a mieszkańców Krakowa traktuje się poważnie i jednak nie każe im się jeździć przez Śląsk do Warszawy... :ehh:
Przez jaki Śląsk, już bez przesady- jak się jedzie CKMką to o Śląsk się ledwo zahacza, mają wybudować równoległe tory do linii kolejowej 64 10 km dalej żeby jechać po Kieleckim a nie Śląskim między Tunelem a Włoszczową? Po co?
petr pisze:Wszystko na wschód od Katowic (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Olkusz etc) to Małopolska, nikt tam po śląsku nie goda.
Ja sobie wypraszam teksty o tym że Zagłębie ma coś wspólnego z Krakowem poza Majchrowskiem :P
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, o 23:44 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: Pigeon » 22 maja 2013, o 08:52

wincent pisze: Przez jaki Śląsk, już bez przesady- jak się jedzie CKMką to o Śląsk się ledwo zahacza, mają wybudować równoległe tory do linii kolejowej 64 10 km dalej żeby jechać po Kieleckim a nie Śląskim między Tunelem a Włoszczową? Po co?
Taki skrót, przystosowany do prędkości 180-200km/h, z bezkolizyjnym wylotem z CMK, jednak skróciłby czas dojazdu. Nie mówię, że trzeba go zbudować w tej chwili, ale w planach jakiejś "Polskiej Szybkiej Kolei" powinien się znaleźć. :yes: Druga sprawa, można by w ten sposób stworzyć bezpośrednie połączenie Krakowa z Olkuszem, którego o ile wiem, brakuje.

petr
Specjalista
Posty: 197
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 12:52
Lokalizacja: Dzielnica XII

#11 Post autor: petr » 22 maja 2013, o 18:53

Pigeon pisze: Z punktu widzenia podziału administracyjnego, to jednak Śląsk. :D
Więc wg Ciebie Częstochowa to też śląskie miasto w którym na ulicy możesz sobie pogodać po ślunsku?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zag%C5%82% ... 85browskie Zagłębie Dąbrowskie to NIE Śląsk, wbijcie sobie to do głowy raz na zawsze.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#12 Post autor: Allemon » 18 lip 2013, o 21:56

Rynek Kolejowy: Kraków: Za osiem miesięcy może ruszyć budowa łącznicy Zabłocie – Krzemionki

http://www.rynek-kolejowy.pl/46703/krak ... mionki.htm
Bara de döda stiger av i Kymlinge

piechur
Inspektor
Posty: 474
Rejestracja: 13 paź 2013, o 09:43
Lokalizacja: Kraków

Nowe trasy kolejowe

#13 Post autor: piechur » 14 sie 2014, o 21:16

Na okres wakacji InterCity oraz Przewozy Regionalne uruchomiły dogodne połączenia turystyczne:

Intercity: Katowice - Kraków - Rzeszów - Polańczyk - Cisna - Wetlina - Ustrzyki Górne (odjazdy spod przystanku linii 115 pod Muzeum AK codziennie o 23:25 w kier. Ustrzyk Górnych oraz o 21:35 z Ustrzyk Górnych w kierunku Krakowa)
Przewozy regionalne: Kraków - Tarnów - Rzeszów - Polańczyk - Cisna - Wetlina - Ustrzyki Górne (również codziennie o 22:35 z G6 na MDA oraz o 22:00 z centrum Ustrzyk Górnych.

Kto był w Bieszczadach ten wie, że do Ustrzyk Górnych infrastruktura kolejowa nie dosięga. Wymienione połączenia realizowane są komfortowymi autobusami. Prócz tej różnicy nic właściwie się nie zmienia. Zasiada się w autobusie i dopiero po ruszeniu podchodzi do Ciebie kontroler i kasuje odpowiednią opłatę. Bilet wygląda identycznie jak w normalnym pociągu. Jest to wspaniała okazja zwłaszcza dla uczniów i studentów bowiem zachowane są wszelkie ulgi, których u prywatnych przewoźników w przypadku biletów jednorazowych nie uświadczysz. Z Krakowa do Ustrzyk Górnych w niecałe 8 h można dojechać już za 28 zł co jest ceną kosmicznie tanią. Ponadto na wymienione połączenia bilet można kupić przez Internet. Tu czai się kolejna okazja. W Przewozach Regionalnych istnieje coś takiego jak SuperBilet. Osoby kupujące przez Internet mogą pokonać trasę z Krakowa ku Bieszczadom i z powrotem już od 19 zł w jedną stronę (9,50 zł studenci). Co ciekawe, autobusy - zapewne ze względu na nocny przejazd - jeżdżą praktycznie puste. Nie wiem jak kolejom się to opłaca no ale cóż, liczy się zysk pasażerów :). Kto chce wykorzystać ostatnie tchnienie wakacji i wyruszyć na podbój Bieszczad polecam połączenia obsługiwane przez IC i PR.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Nowe trasy kolejowe

#14 Post autor: Adams » 25 lut 2016, o 19:40

Podkarpackie: Program rozwoju transportu potwierdza budowę nowych linii kolejowych

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Nowe trasy kolejowe

#15 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 mar 2016, o 15:18

Inwestycje kolejowe. Poprzedni urzędnicy skrzywdzili Małopolskę?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... olske.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”