Dworce Kolejowe w Polsce

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

Dworce Kolejowe w Polsce

#1 Post autor: I.G.I » 15 wrz 2009, o 14:18

...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2 Post autor: Kaszmir » 7 paź 2009, o 00:48

"Małopolska: 13 milionów złotych na zabytkowe dworce"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#3 Post autor: pawelenator » 16 paź 2009, o 21:02

A tu trochę o stacji Włoszczowa Płn:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/swie ... 383272,230

Autor artykułu trochę mija się z prawdą, bo pociągi PKP PR to InterRegio, które są dalekobieżne i kursują przez CMK podobnie jak ekspresy. A jadą nieznacznie dłużej od ekspresów. W internetowym rozkładzie figurują nadal pociągi pospieszne, które obecnie należą do PKP IC. Więc pisanie o utracie szybkiego połączenia na północ lub południe kraju jest bzdurą. Jak ekspres zatrzymujący się na tej stacji był prowadzony przez EU/EP07, to czas przejazdu był prawie taki sam, jak w przypadku ED72. IR z Krakowa jedzie do Warszawy o pół godziny dłużej niż ekspres i zatrzymuje się po drodze na dwóch stacjach, bez zatrzymania byłoby o 20 minut dłużej. A w przypadku jazdy do Nowego Sącza lub Krynicy to przesiadka na autobus w Krakowie i podróż autobusem i tak trwa krócej niż jazda pociągiem bezpośrednim w tamte strony. Jak kto nie wierzy...
- 31 stycznia była impreza w Nowym Sączu. Z Krakowa wyjechałem autobusem, który ruszał prawie w tym samym czasie, co pociąg. Potem przesiadka do imprezowego M120 i przy iluśtam fotostopach po drodze i jednym odbiciu z trasy w Nawojowej byliśmy w Krynicy na 20 minut przed przyjazdem pociągu osobowego. Ekspresy jadą nieznacznie szybciej w te strony.
Pozdrawiam

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#4 Post autor: Mseifer » 17 paź 2009, o 15:05

"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 17 paź 2009, o 18:07

Mseifer pisze:"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
I znów nie wspomniano -drobny szczegół- o InterRegio. Chochlik czy celowy zabieg?

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#6 Post autor: pawelenator » 17 paź 2009, o 20:06

Dokładnie. Do tego jeszcze zdjęcie z imprezy sylwestrowej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie. Faktycznie kolejna kaczka dziennikarska. Szczególnie, że ekspres do Warszawy jedzie nieco ponad półtorej godziny, a interregio około 2 godziny. A jak do ekspresu dołączą lokomotywę EU07, to jedzie prawie tyle samo, co interregio, albo ciut krócej.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#7 Post autor: Mseifer » 15 gru 2009, o 21:41


Awatar użytkownika
Sędzia Czesław
Miłośnik
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 13:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Kraków
Kontakt:

#8 Post autor: Sędzia Czesław » 7 mar 2010, o 17:34


LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#9 Post autor: LK » 7 mar 2010, o 18:46

Sędzia Czesław pisze:Warszawa Centralna dawniej i dziś

http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=343#p343
Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#10 Post autor: I.G.I » 7 mar 2010, o 20:07

LK pisze:
Sędzia Czesław pisze:Warszawa Centralna dawniej i dziś

http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=343#p343
Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.
Było kiedyś na fotozajezdni:
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 7 mar 2010, o 23:15

I.G.I pisze:Było kiedyś na fotozajezdni:
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II
O Dworcu Centralnym, z drugiego z tych filmików:
ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX
Oj tak, wręcz "musiał"... ;)

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#12 Post autor: LK » 8 mar 2010, o 20:26

Kaszmir pisze:
ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX
Oj tak, wręcz "musiał"... ;)
Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.

Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.
Przy okazji w tunelach są napisy z kierunkami w jakie można podróżować np. Ochota, Śródmieście, Praga Północ, Praga Południe itp., które można zastosować w tramwajach w Krakowie przy okazji przesiadek.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 8 mar 2010, o 23:33

LK pisze:Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.
Hm, tylko czy nowoczesnością można nazwać coś, co budowane jest przy użyciu materiałów, które wiadomo, że długo nie pociągną?
Choć... obecnie jest, niestety, podobnie.
LK pisze:Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.
Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.

Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym ;)
Ostatnio zmieniony 8 mar 2010, o 23:34 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#14 Post autor: LK » 9 mar 2010, o 10:05

Kaszmir pisze: Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.

Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym ;)
Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2010, o 16:51 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#15 Post autor: Kaszmir » 9 mar 2010, o 17:00

LK pisze:Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.
A nie wiesz, czemu budowa się odwleka? Chcą połączyć ją z przebudową całego Dworca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”