Dworce Kolejowe w Polsce
Moderator: Moderatorzy
"Małopolska: 13 milionów złotych na zabytkowe dworce"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html
- pawelenator
- Kierownik
- Posty: 885
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
- Lokalizacja: Kraków Azory
- Kontakt:
A tu trochę o stacji Włoszczowa Płn:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/swie ... 383272,230
Autor artykułu trochę mija się z prawdą, bo pociągi PKP PR to InterRegio, które są dalekobieżne i kursują przez CMK podobnie jak ekspresy. A jadą nieznacznie dłużej od ekspresów. W internetowym rozkładzie figurują nadal pociągi pospieszne, które obecnie należą do PKP IC. Więc pisanie o utracie szybkiego połączenia na północ lub południe kraju jest bzdurą. Jak ekspres zatrzymujący się na tej stacji był prowadzony przez EU/EP07, to czas przejazdu był prawie taki sam, jak w przypadku ED72. IR z Krakowa jedzie do Warszawy o pół godziny dłużej niż ekspres i zatrzymuje się po drodze na dwóch stacjach, bez zatrzymania byłoby o 20 minut dłużej. A w przypadku jazdy do Nowego Sącza lub Krynicy to przesiadka na autobus w Krakowie i podróż autobusem i tak trwa krócej niż jazda pociągiem bezpośrednim w tamte strony. Jak kto nie wierzy...
- 31 stycznia była impreza w Nowym Sączu. Z Krakowa wyjechałem autobusem, który ruszał prawie w tym samym czasie, co pociąg. Potem przesiadka do imprezowego M120 i przy iluśtam fotostopach po drodze i jednym odbiciu z trasy w Nawojowej byliśmy w Krynicy na 20 minut przed przyjazdem pociągu osobowego. Ekspresy jadą nieznacznie szybciej w te strony.
Pozdrawiam
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/swie ... 383272,230
Autor artykułu trochę mija się z prawdą, bo pociągi PKP PR to InterRegio, które są dalekobieżne i kursują przez CMK podobnie jak ekspresy. A jadą nieznacznie dłużej od ekspresów. W internetowym rozkładzie figurują nadal pociągi pospieszne, które obecnie należą do PKP IC. Więc pisanie o utracie szybkiego połączenia na północ lub południe kraju jest bzdurą. Jak ekspres zatrzymujący się na tej stacji był prowadzony przez EU/EP07, to czas przejazdu był prawie taki sam, jak w przypadku ED72. IR z Krakowa jedzie do Warszawy o pół godziny dłużej niż ekspres i zatrzymuje się po drodze na dwóch stacjach, bez zatrzymania byłoby o 20 minut dłużej. A w przypadku jazdy do Nowego Sącza lub Krynicy to przesiadka na autobus w Krakowie i podróż autobusem i tak trwa krócej niż jazda pociągiem bezpośrednim w tamte strony. Jak kto nie wierzy...
- 31 stycznia była impreza w Nowym Sączu. Z Krakowa wyjechałem autobusem, który ruszał prawie w tym samym czasie, co pociąg. Potem przesiadka do imprezowego M120 i przy iluśtam fotostopach po drodze i jednym odbiciu z trasy w Nawojowej byliśmy w Krynicy na 20 minut przed przyjazdem pociągu osobowego. Ekspresy jadą nieznacznie szybciej w te strony.
Pozdrawiam
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
I znów nie wspomniano -drobny szczegół- o InterRegio. Chochlik czy celowy zabieg?Mseifer pisze:"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
- pawelenator
- Kierownik
- Posty: 885
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
- Lokalizacja: Kraków Azory
- Kontakt:
Dokładnie. Do tego jeszcze zdjęcie z imprezy sylwestrowej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie. Faktycznie kolejna kaczka dziennikarska. Szczególnie, że ekspres do Warszawy jedzie nieco ponad półtorej godziny, a interregio około 2 godziny. A jak do ekspresu dołączą lokomotywę EU07, to jedzie prawie tyle samo, co interregio, albo ciut krócej.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Problemy po zmianach rozkładów:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
- Sędzia Czesław
- Miłośnik
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 13:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Kraków
- Kontakt:
Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.Sędzia Czesław pisze:Warszawa Centralna dawniej i dziś
http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=343#p343
- I.G.I
- Moderator fb pkk
- Posty: 1167
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
- Lokalizacja: Krowodrza
- Kontakt:
Było kiedyś na fotozajezdni:LK pisze:Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.Sędzia Czesław pisze:Warszawa Centralna dawniej i dziś
http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=343#p343
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II
Wiślacka {5} Krowodrza
O Dworcu Centralnym, z drugiego z tych filmików:I.G.I pisze:Było kiedyś na fotozajezdni:
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II
Oj tak, wręcz "musiał"...ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX

Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.Kaszmir pisze:Oj tak, wręcz "musiał"...ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX
Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.
Przy okazji w tunelach są napisy z kierunkami w jakie można podróżować np. Ochota, Śródmieście, Praga Północ, Praga Południe itp., które można zastosować w tramwajach w Krakowie przy okazji przesiadek.
Hm, tylko czy nowoczesnością można nazwać coś, co budowane jest przy użyciu materiałów, które wiadomo, że długo nie pociągną?LK pisze:Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.
Choć... obecnie jest, niestety, podobnie.
Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.LK pisze:Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.
Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym

Ostatnio zmieniony 8 mar 2010, o 23:34 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.Kaszmir pisze: Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.
Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym
Ostatnio zmieniony 9 mar 2010, o 16:51 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie wiesz, czemu budowa się odwleka? Chcą połączyć ją z przebudową całego Dworca?LK pisze:Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.