Busy kontra kolej

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Sitkol

#61 Post autor: Sgriffin » 12 sie 2016, o 16:54

To się dowiedz kto i jakimi wozami jeździ do Miechowa, a potem mędrkuj :P

EOT
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy kontra kolej

#62 Post autor: Lw25 » 12 sie 2016, o 17:01

Sgriffin pisze:To się dowiedz kto i jakimi wozami jeździ do Miechowa, a potem mędrkuj :P

EOT
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s ... end_data=S

Zdjęcia na Phototrans z Miechowa. Zarówno autobusy jak i ziemniakowozy. No i jednak faktem jest, że znam osoby latami jeżdżące busiarnią na trasie Kraków-Miechów, które po wejściu SKA jeżdżą SKA.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Busy kontra kolej

#63 Post autor: yosujiro » 12 sie 2016, o 17:08

Sgriffin pisze:To się dowiedz kto i jakimi wozami jeździ do Miechowa, a potem mędrkuj Obrazek

EOT
Przecież Autosany z firmy Stefan mają już po kilka lat, a nie jestem pewny czy je kupił jako fabrycznie nowe ;-) Ale w porównaniu do złomu z Interpalmu czy np dziwadeł z Maxbusa i tak są super ;-)

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#64 Post autor: Sgriffin » 12 sie 2016, o 21:08

Były kupowane jako nówki, jednak każdy pojazd ma okres użytkowania i amortyzacji. Jakby mi weszła na linię konkurencja która dostaje 13 złotych niezależnie czy jedzie 100 czy 0 osób to bym nie inwestował dalej.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3257
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Busy kontra kolej

#65 Post autor: tomek_m » 13 sie 2016, o 15:33

W firmie "Stefan" są Autosany A0909L jak i Setry 315UL podobnie w firmie EuroTrans-BIS/Lajkonik(tak to ta sama firma ;) . Może nie nówki sztuki, ale dobrze utrzymane wygodne i z klimą. Praktycznie te dwie firmy mają obecnie najlepszy tabor ze wszystkich firm kursujących na północ do Krakowa. A w porównaniu do tych dziwadeł z firmy MBM-Bus kursującej do Wolbromia, to niebo a ziemia.
Lw25 pisze:No i jednak faktem jest, że znam osoby latami jeżdżące busiarnią na trasie Kraków-Miechów, które po wejściu SKA jeżdżą SKA.
Zgoda, ale to dotyczy tylko osób z samego miasta Miechowa, ale na trasie DK7 jest wiele miejscowości gdzie nie ma kolei :]

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Busy kontra kolej

#66 Post autor: Mistrzejowiczanin » 12 gru 2016, o 14:58

Czym szybciej do Rzeszowa - pociągiem, busem czy samochodem? [TESTUJEMY]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/14,125 ... 05665.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#67 Post autor: Sgriffin » 12 gru 2016, o 16:13

Na pewno Marcel będzie miał teraz problemy. Ceny ma kosmiczne (35zł), a poza piątkiem i niedzielą jakość niska.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

krawiec
Kierownik
Posty: 988
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Busy kontra kolej

#68 Post autor: krawiec » 12 gru 2016, o 22:04

Sgriffin pisze:Na pewno Marcel będzie miał teraz problemy. Ceny ma kosmiczne (35zł), a poza piątkiem i niedzielą jakość niska.
i hamowaci kierowcy, rodem z PRLu

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#69 Post autor: Sgriffin » 12 gru 2016, o 22:14

Przykład idzie z góry, polecam poczytać dyskusje na ich profilu na fejsie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

piechur
Inspektor
Posty: 480
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

Busy kontra kolej

#70 Post autor: piechur » 14 gru 2016, o 23:45

Cóż, a przed kilkoma dniami w Dzienniku Polskim czytałem wypowiedź ze strony firmy Marcela pełną ubolewania nad opóźnieniem rozbudowy dworca autobusowego w Krakowie. Firma chciałaby wypuścić więcej kursów Kraków - Rzeszów ale nie może przez brak miejsca na dworcu. Ponadto od wczoraj jest dostępna pula biletów za 1 zł na trasie do Krakowa i Lublina. Polecam.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#71 Post autor: Sgriffin » 15 gru 2016, o 08:25

Niestety osoby które projektowały dopuściły MDA powinny być pociągnięte do odpowiedzialności. Ten dworzec był za mały już jak go otworzono. Szkoda, bo moglibyśmy przegonić Europę, która ma znaczne problemy z dworcami autobusowymi. Taki ZOB w Berlinie ma jeszcze gorszą sytuację niż MDA.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy kontra kolej

#72 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2016, o 10:07

Sgriffin pisze:Niestety osoby które projektowały dopuściły MDA powinny być pociągnięte do odpowiedzialności. Ten dworzec był za mały już jak go otworzono. Szkoda, bo moglibyśmy przegonić Europę, która ma znaczne problemy z dworcami autobusowymi. Taki ZOB w Berlinie ma jeszcze gorszą sytuację niż MDA.
Mam wrażenie, że cały rejon Dworca Głównego jest spartaczony. Za małe MDA, galeria która przesłania dworzec kolejowy, pętle autobusowe które - obie - mają za małą pojemność, itd.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#73 Post autor: Sgriffin » 15 gru 2016, o 14:23

Brak normalnego powiązania dworca z resztą miasta... ;)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „5. Aktualności ze świata kolei”