Strona 2 z 5

Busy konta kolej

: 19 gru 2015, o 17:06
autor: lucapacioli
wincent pisze:
Castaway pisze: Busiarz spełnia dokładnie taką samą funkcję publiczną jak kolejka marszałkowska. Dlaczego ma być traktowany gorzej?
W sensie kolej truje na Alejach?
No, lepiej, żeby zamiast jednym busem te ~ 20 osób pojechało samochodami. Najlepiej w pojedynkę.
e.
Również wina miasta, że w dalszym ciągu nie ma na obrzeżach miasta punktów przesiadkowych z których by busiarze mogli korzystać.
Tylko, że taka przesiadka znacznie podnosi ludziom koszty podróży, nie wiadomo ile z nich wybrałoby zamiast tego samochód. A na obrzeżach miasta powinny powstać przede wszystkim P&R w większej ilości.

Busy konta kolej

: 19 gru 2015, o 18:07
autor: Cukier
lucapacioli pisze:
wincent pisze:
Castaway pisze: Busiarz spełnia dokładnie taką samą funkcję publiczną jak kolejka marszałkowska. Dlaczego ma być traktowany gorzej?
W sensie kolej truje na Alejach?
No, lepiej, żeby zamiast jednym busem te ~ 20 osób pojechało samochodami. Najlepiej w pojedynkę.
Podpisuję się pod tym.

Natomiast szalenie denerwuje to, w jaki sposób busiarze zatrzymują się na przystankach. Żadnych chętnych na peronie, nikt mu nie machał żeby się zatrzymał, a ten sobie stanie w połowie peronu, a za nim 1-2 przegubowce KMK stoją i czasem nawet blokują skrzyżowanie bo nie mogą podjechać na przystanek..

Busy konta kolej

: 19 gru 2015, o 19:40
autor: Adams
lucapacioli pisze:
wincent pisze:
Castaway pisze: Busiarz spełnia dokładnie taką samą funkcję publiczną jak kolejka marszałkowska. Dlaczego ma być traktowany gorzej?
W sensie kolej truje na Alejach?
No, lepiej, żeby zamiast jednym busem te ~ 20 osób pojechało samochodami. Najlepiej w pojedynkę.
A spójrzmy na to z innej strony. Nie lepiej jakby 60 osób zamiast trzema busami pojechali jednym cywilizowanym autobusem?

Busy konta kolej

: 20 gru 2015, o 02:00
autor: Cukier
Adams pisze:Nie lepiej jakby 60 osób zamiast trzema busami pojechali jednym cywilizowanym autobusem?
Gdyby to było realne to czemu by nie. Ale wciąż jest mnóstwo relacji, w których MPK się nie będzie nigdy opłacało jeździć, a busiarzowi owszem. A mówienie "skróćmy busy do peryferiów miasta i zmuśmy ich pasażerów do przesiadki na KMK" wcale nie sprawi, że ludzie będą właśnie tak podróżować. Bilet u busiarza + bilet na KMK daje łącznie taki koszt, że ludzie sobie to przekalkulują i kupią starego Golfa czy Corsę bo tak im wyjdzie taniej.

Busy konta kolej

: 20 gru 2015, o 10:16
autor: tomek_m
Cukier pisze:Ale wciąż jest mnóstwo relacji, w których MPK się nie będzie nigdy opłacało jeździć, a busiarzowi owszem.
Ale to chyba nie tak działa. Aby mogła powstać linia Aglomeracyjna, to jako pierwsza z inicjatywą musi wyjść zainteresowana gmina. W przypadku busiarni, gmina nic nie musi robić, to busiarz jak wywęszy że jakaś relacja jest intratna, to sam występuje o pozwolenie utworzenia linii na tej trasie. Oczywiście są wyjątki, że są relacje co nikt nie chce jeździć w jakiejś relacji, i gmina musi opłacać busiarza, aby obsługiwał jakąś relację. Tak jest np: u mnie w gminie.

Busy konta kolej

: 20 gru 2015, o 12:20
autor: lucapacioli
Adams pisze:A spójrzmy na to z innej strony. Nie lepiej jakby 60 osób zamiast trzema busami pojechali jednym cywilizowanym autobusem?
Jeszcze lepiej jakby przyjechali rowerami. Proponuję jednak zamiast teoretyzować, zastanowić się nad tym jaki byłby realny scenariusz, a moim zdaniem byłby taki, jak napisał Cukier.

Busy konta kolej

: 20 gru 2015, o 14:04
autor: Cukier
tomek_m pisze:Ale to chyba nie tak działa. Aby mogła powstać linia Aglomeracyjna, to jako pierwsza z inicjatywą musi wyjść zainteresowana gmina. W przypadku busiarni, gmina nic nie musi robić, to busiarz jak wywęszy że jakaś relacja jest intratna, to sam występuje o pozwolenie utworzenia linii na tej trasie.
No i właśnie o tym mowa. Skoro ZIKiT sam z siebie nie tworzy nowych linii aglomeracyjnych (bo przecież mógłby zbadać potoki, uznać że dana marszruta będzie rentowna i zaproponować gminie układ z podziałem kosztów 0% gmina, 100% ZIKiT, na co każda gmina by się zgodziła), to znaczy że dla KMK nie są one rentowne. Wiadomo: nowoczesny autobusy, przyjazna taryfa biletowa, przyzwoite warunki pracy kierowców - to wszystko kosztuje. I w praktyce, aby MPK docierało do jakiejś gminy, to sama gmina musi za to zapłacić.

Tymczasem busiarz to przedsiębiorca który kalkuluje koszty / zyski i decyduje się na uruchomienie danej linii w momencie gdy ma pewność, że uda mu się na tym zarobić. A osiąga to m.in. przez eksploatację ziemniakowozów, drogie bilety i zatrudnianie kierowców na umowy śmieciowe - to wszystko sprawia że linia jest rentowna.

A gmina, mając do wyboru - zapłacić za komunikację miejską (czyli zaprosić MPK) lub za nią nie zapłacić a i tak ją mieć (jakiś busiarz zawsze się znajdzie), z reguły wybiera to drugie. A zaoszczędzone pieniądze pakuje w remont dróg, szkół czy innych obiektów gminnych.

Gminy w objęcia KMK zwykle wpychają dopiero zmasowane narzekania ze strony mieszkańców na standard podróży busiarnią - wtedy już gminne władze pełne obaw o reelekcję w nadchodzących wyborach wolą się ugiąć i zaczynają dopłacać do komunikacji, poprzez zaproszenie MPK.

Busy konta kolej

: 27 sty 2016, o 00:23
autor: Adams
Przewoźnicy wytrzymują konkurencję z mocno dotowaną koleją. Ale za rok czeka ich jeszcze większe zagrożenie - koncesje na obsługę transportu na liniach użyteczności publicznej. Stracić mogą na tym także pasażerowie Kolej ma być kręgosłupem transportu zbiorowego w Małopolsce, a autobusy - jego uzupełnieniem. To założenie przyjęte kilkanaście miesięcy temu w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim” za rok stanie się faktem. Głównie za sprawą wchodzących w życie 1 stycznia 2017 r. przepisów dotyczących linii użyteczności publicznej

Szczegóły: Dziennik Polski

Busy konta kolej

: 27 sty 2016, o 09:55
autor: Sgriffin
Śmieszne. Kolej ma być chyba kręgosłupem powiatu krakowskiego.

Busy konta kolej

: 27 sty 2016, o 10:04
autor: Lw25
Sgriffin pisze:Śmieszne. Kolej ma być chyba kręgosłupem powiatu krakowskiego.
Krakowskiego to trochę niezbyt. :p Krzeszowice są połączone linią, która będzie zaraz remontowana, ale Skała czy Kocmyrzów przecież nie mają połączenia kolejowego (Kocmyrzów już nie ma). Najbardziej poprzecinany siatką jest chyba wielicki, bo S1 i S3 będą mieć. Tarnowski będzie mieć feederbusy, ale ja bym osobiście utworzył linie SKA oparte o Tarnów. Też połączyłbym Olkusz z Krakowem nową linią. Koszty nie powinny chyba wykończyć województwa i gmin.
A ponadto uważam, że Przewozy Regionalne oddział Kraków należy po zakupie większej liczby taboru dużego taboru dla KMŁ, zorać.

Busy konta kolej

: 27 sty 2016, o 12:05
autor: Cukier
Lw25 pisze:Krzeszowice są połączone linią, która będzie zaraz remontowana, ale Skała czy Kocmyrzów przecież nie mają połączenia kolejowego (Kocmyrzów już nie ma).
Kocmyrzów powinien zainwestować w dworzec autobusowy i parking P+R przy stacji w Baranówce - odległej jedynie o 1,2 km od pętli Luborzyca.

Busy konta kolej

: 5 lut 2016, o 22:45
autor: tomek_m
Lw25 pisze: Też połączyłbym Olkusz z Krakowem nową linią. Koszty nie powinny chyba wykończyć województwa i gmin.
W jaki sposób, linią kolejową? Mało realne, którędy niby miałaby ta linia przebiegać? Teren niesprzyjający. Teoretycznie jest możliwość połączenia Olkusza i Krakowa SKA, przez Tunel. Z Olkusza linią kolejową 62 do stacji Tunel, gdzie następowałaby zmiana czoła i dalej kolejową "ósemką" do Krakowa. Przy obsłudze trasy EZTami zmiana kierunku jazdy to żaden problem.

Busy konta kolej

: 13 lut 2016, o 00:28
autor: omega
Skandaliczne zachowanie kierowcy autobusu:
Nie tak dawno toczyła się w tym wątku dyskusja o skandalicznym zachowaniu kierowców, którzy bardzo często lekceważą znaki drogowe, a nawet rogatki na przejeździe kolejowym. Filmik, który przedstawiam jest przerażający, zwłaszcza, że bohaterem jest kierowca autobusu (a właściwie busa) jednej z firm przewozowych kursujących w powiecie wadowickim. Niestety występki kierowców tej firmy są na porządku dziennym, a na przejazdach kolejowych już nie raz pokazali co potrafią. ^^" Co o tym sądzicie? Dodam jeszcze, że filmik został nagrany przez anonimową osobę w Andrychowie (woj.małopolskie, powiat wadowicki):
http://www.youtube.com/watch?v=NXc8Wd0k ... e=youtu.be
Film znaleziony na: http://www.facebook.com/LiniaKolejowa117

Busy kontra kolej

: 13 lut 2016, o 13:52
autor: Adams
omega pisze:Skandaliczne zachowanie kierowcy autobusu:...
No cóż, nadarzyła się okazja żeby uciec przed konkurencją i pozbierać pasażerów, gdyż sytuacja miała miejsce w krainie 1001 busów :rotfl:
A tak już zupełnie poważnie, to szkoda że na filmie nie jest widoczny nr rejestracyjny tego busa. Myślę że Policja chętnie by się tym debilem zainteresowała, gdyż było to jawne zagrożenie w ruchu lądowym, a na to są odpowiednie paragrafy.

Busy kontra kolej

: 13 lut 2016, o 18:18
autor: Lw25
Adams pisze:
omega pisze:Skandaliczne zachowanie kierowcy autobusu:...
No cóż, nadarzyła się okazja żeby uciec przed konkurencją i pozbierać pasażerów, gdyż sytuacja miała miejsce w krainie 1001 busów :rotfl:
A tak już zupełnie poważnie, to szkoda że na filmie nie jest widoczny nr rejestracyjny tego busa. Myślę że Policja chętnie by się tym debilem zainteresowała, gdyż było to jawne zagrożenie w ruchu lądowym, a na to są odpowiednie paragrafy.
Na przejeździe może być kamera. Policja jest zbyt łagodna za przejazdy. Zresztą praow też, czego zmiany chce PLK. Za takie coś powinien na zawsze stracić uprawnienia. Na zawsze. Zresztą za przejechanie przez zamknięty przejazd każdy kierowca powiniem tracić uprawnienia. Nie mieć zabrany dokument. Egzamin od nowa.