Busy kontra kolej

Moderator: Moderatorzy

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Busy kontra kolej

#31 Post autor: omega » 13 lut 2016, o 19:19

Adams pisze: No cóż, nadarzyła się okazja żeby uciec przed konkurencją i pozbierać pasażerów, gdyż sytuacja miała miejsce w krainie 1001 busów :rotfl:
A tak już zupełnie poważnie, to szkoda że na filmie nie jest widoczny nr rejestracyjny tego busa. Myślę że Policja chętnie by się tym debilem zainteresowała, gdyż było to jawne zagrożenie w ruchu lądowym, a na to są odpowiednie paragrafy.
Znam dobrze numeru rejestracyjne tego pojazdu jak coś i zarówno ja, jak i inni ludzie (zwłaszcza komentujący sprawę na fan`page Linii Kolejowej 117) wiedzą dobrze z której firmy jest ten bus i na jakiej linii kursuje. Jednak nie będę tutaj ujawniał numerów rejestracyjnych, ale mogę jedynie dodać, że ta firma obsługuje m.in. kursy na trasie Brzezinka Górna - Andrychów i z powrotem, a ten bus pojawia się na tej trasie regularnie. ;) Zresztą nie oszukujmy się... Gdyby policja chciała to mogłaby dokładnie ustalić co to za bus. Raczej zawsze pojawia się w tym miejscu o tej samej, bądź podobnej porze to po pierwsze, a po drugie jest on dość charakterystyczny, a busy owej firmy mają w przedniej części, po prawej stronie żółte naklejki m.in.z wymienionymi trasami które obsługują.
Lw25 pisze: Na przejeździe może być kamera. Policja jest zbyt łagodna za przejazdy. Zresztą prawo też, czego zmiany chce PLK. Za takie coś powinien na zawsze stracić uprawnienia. Na zawsze. Zresztą za przejechanie przez zamknięty przejazd każdy kierowca powiniem tracić uprawnienia. Nie mieć zabrany dokument. Egzamin od nowa.
W 100% się z Tobą zgadzam. Zresztą myślę, że sprawą powinna się zająć nie tyle Policja, co Inspekcja Transportu Drogowego. Jednak wydaje mi się, że sprawa ucichnie, bo nikt raczej tego nie zgłosi. Może gdyby dotarło to do szerszego grona odbiorców to miałoby to jakieś konsekwencje, ale tak to raczej nie. :( Również jestem za zaostrzeniem przepisów, bo często podróżuje pociągami i czasami obserwując zachowania kierowców nawet nie chce wyobrażać sobie jak mogą się one skończyć. Naprawdę wielu kierowców ma więcej szczęścia, niż rozumu. Na myśl przychodzi mi film animowany dla dzieci, który znam od wielu lat - "Zatrzymaj się i żyj".

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Busy kontra kolej

#32 Post autor: Castaway » 14 lut 2016, o 12:09

Zamknijcie najlepiej wszystkie firmy busiarskie i zobaczcie, co wtedy stanie się z Krakowem, korkami i smogiem.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy kontra kolej

#33 Post autor: Lw25 » 14 lut 2016, o 12:37

Castaway pisze:Zamknijcie najlepiej wszystkie firmy busiarskie i zobaczcie, co wtedy stanie się z Krakowem, korkami i smogiem.
A gdzie ja napisałem, żeby zaraz zamknąć wszystkich busiarzy? Pewnie trochę ich wyginie jak pasażerowie uciekną do SKA, ale mnie zupełnie o coś innego chodziło. Ja napisałem o odbieraniu uprawnień za sprowadzenie poważnego zagrożenia.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

vianooo
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2015, o 11:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Busy kontra kolej

#34 Post autor: vianooo » 14 lut 2016, o 12:42

Już nie długo busów będzie pewnie mniej bo w 2017 wchodzi w życie ustawa regulująca komunikację m.in. przewóz osób na liniach regularnych do 50km. Samorządy, władze gmin będą organizatorem publicznego transportu zbiorowego a co za tym idzie pewnie ogłoszą przetargi na linie regularne. Ale uważam, że jak ograniczą konkurencję to jakość przewozów jeszcze bardziej spadnie, myślę że Kraków i jego smog na tym nie zyska. Swoją drogą samorządy chyba dalej nie wiedzą jak mają rozwiązać gospodarkę transportową na terenie swoich gmin a nawet występuję konflikt interesów między gminami przez które biegnie np linia regularna.
http://www.m-bus.com.pl - wynajem autokarów i busów Kraków

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Busy kontra kolej

#35 Post autor: omega » 14 lut 2016, o 13:26

Castaway pisze:Zamknijcie najlepiej wszystkie firmy busiarskie i zobaczcie, co wtedy stanie się z Krakowem, korkami i smogiem.
Nikt nie mówi o całkowitej likwidacji prywatnych firm przewozowych, bo de facto czasami się przydają, zwłaszcza tam gdzie nie ma innej alternatywy, np.w postaci pociągu. Nie mniej jednak niezależnie od tego jakiej wielkości jest dana firma, albo czy jest to firma prywatna, czy przedsiębiorstwo "państwowe" (PKS) - nie można godzić się na łamanie przepisów. Tutaj sytuacja jest o tyle poważna, że bardzo często kierowcy łamią przepisy narażając tym samym na utratę zdrowia, a nawet życia nie tylko siebie, ale i pasażerów. Nie mam tu na myśli stanu technicznego, bo jak wiadomo jeżdżące trumny w wielu firmach to inna sprawa, ale przepisy ruchu drogowego w sposób szczególny powinny bez egzekwowane właśnie przez kierowców busów/ autobusów. Zresztą tak jak napisał vianooo już w przyszłym roku wiele się zmieni. Trudno na dzień dzisiejszy powiedzieć, czy będzie lepiej, czy gorzej. Ja w każdym razie z busów korzystam tylko w ostateczności (jak nie mam innej alternatywy), a na co dzień jeżdżę pociągami; tańszymi, wygodniejszymi i co ważne bezpieczniejszymi. I do tego właśnie Was wszystkich zachęcam. ;)

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Busy kontra kolej

#36 Post autor: Adams » 14 lut 2016, o 14:26

Castaway pisze:Zamknijcie najlepiej wszystkie firmy busiarskie i zobaczcie, co wtedy stanie się z Krakowem, korkami i smogiem.
Tylko że stare, cuchnące i kopcące złomy niektórych firm busiarskich powodują większy smog niż 10 aut osobowych. Krótko i zwięźle, lokalne busy z małych miejscowości powinny dojeżdżać do pętli tramwajowych na obrzeżach i dalsza podróż do centrum powinna odbywać się komunikacją miejską. Skoro większość linii aglomeracyjnych ma końcówki na obrzeżach, to jakim prawem wpuszcza się busiarstwo do centrum.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#37 Post autor: Sgriffin » 14 lut 2016, o 16:07

vianooo pisze:Już nie długo busów będzie pewnie mniej bo w 2017 wchodzi w życie ustawa regulująca komunikację m.in. przewóz osób na liniach regularnych do 50km. Samorządy, władze gmin będą organizatorem publicznego transportu zbiorowego a co za tym idzie pewnie ogłoszą przetargi na linie regularne. Ale uważam, że jak ograniczą konkurencję to jakość przewozów jeszcze bardziej spadnie, myślę że Kraków i jego smog na tym nie zyska. Swoją drogą samorządy chyba dalej nie wiedzą jak mają rozwiązać gospodarkę transportową na terenie swoich gmin a nawet występuję konflikt interesów między gminami przez które biegnie np linia regularna.
Bzdura. Wszystko będzie tak samo tylko nie będzie ulg do tego nie będzie się zgłaszać rozkładu tylko tzw. zgłoszenia przewozu co utrudni i tak słabą informacje pasażerską.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

vianooo
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2015, o 11:35
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Busy kontra kolej

#38 Post autor: vianooo » 14 lut 2016, o 16:25

omega pisze: Nie mam tu na myśli stanu technicznego, bo jak wiadomo jeżdżące trumny w wielu firmach to inna sprawa, ale przepisy ruchu drogowego w sposób szczególny powinny bez egzekwowane właśnie przez kierowców busów/ autobusów. Zresztą tak jak napisał vianooo już w przyszłym roku wiele się zmieni. Trudno na dzień dzisiejszy powiedzieć, czy będzie lepiej, czy gorzej. Ja w każdym razie z busów korzystam tylko w ostateczności (jak nie mam innej alternatywy), a na co dzień jeżdżę pociągami; tańszymi, wygodniejszymi i co ważne bezpieczniejszymi.
Dokładnie. W ostatnich 2-3 latach widać tendencje raczej do obniżania standardu, wieku, jakości a co za tym idzie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Stało się tak bo przewoźnicy stwierdzili że jeśli DMC jest głównym argumentem dla władz (policji, itd itd :)) na karanie ich oraz kierowców - to sprowadzają z Anglii ja to nazywam budy dla kurczaków albo food trucki z fotelami w środku w których zaspawują drzwi z lewej strony, robią z prawej, przekładają kierownicę z prawej na lewą i realizują przewóz osób na liniach regularnych. Wygląd dramatyczny, komfort beznadziejny ale za to dopuszczalna masa całkowita pozwala wbić w dowód 15 miejsc stojących.. I tak oto stało się że busy które zamiast stać się bezpieczniejsze stały się tak samo mało bezpieczne przez ingerencje w konstrukcje, mało komfortowe i najzwyczajniej brzydkie! Najbardziej jednak śmieszy mnie to jak na takim kurczaku jest napis wynajem busów :) Jeśli ktoś zdecydował by się na wynajem takiego busa np na wesele to współczuje tym gościom ehh Tak czy siak, powinni coś z tym problemem zrobić, np maksymalny wiek pojazdów lub coś takiego.
http://www.m-bus.com.pl - wynajem autokarów i busów Kraków

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Busy kontra kolej

#39 Post autor: omega » 14 lut 2016, o 18:52

vianooo pisze: Dokładnie. W ostatnich 2-3 latach widać tendencje raczej do obniżania standardu, wieku, jakości a co za tym idzie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Stało się tak bo przewoźnicy stwierdzili że jeśli DMC jest głównym argumentem dla władz (policji, itd itd :)) na karanie ich oraz kierowców - to sprowadzają z Anglii ja to nazywam budy dla kurczaków albo food trucki z fotelami w środku w których zaspawują drzwi z lewej strony, robią z prawej, przekładają kierownicę z prawej na lewą i realizują przewóz osób na liniach regularnych. Wygląd dramatyczny, komfort beznadziejny ale za to dopuszczalna masa całkowita pozwala wbić w dowód 15 miejsc stojących.. I tak oto stało się że busy które zamiast stać się bezpieczniejsze stały się tak samo mało bezpieczne przez ingerencje w konstrukcje, mało komfortowe i najzwyczajniej brzydkie! Najbardziej jednak śmieszy mnie to jak na takim kurczaku jest napis wynajem busów :) Jeśli ktoś zdecydował by się na wynajem takiego busa np na wesele to współczuje tym gościom ehh Tak czy siak, powinni coś z tym problemem zrobić, np maksymalny wiek pojazdów lub coś takiego.
Nie jest chyba żadną tajemnicą, że większość prywatnych przewoźników (zwłaszcza mniejszych) sprowadza dostawcze pojazdy m.in.z Niemiec i przerabiają je na busy. Nie oczekujmy więc od takiego pojazdu, że będzie wygodny, bo przeważnie jest doskonały, ale do przewożenia kurczaków (jak to jest pierwotnie). Nie będę generalizował, bo są firmy, które inwestują w tabor, nierzadko nowy i naprawdę mogą pochwalić się komfortowymi autobusami, czy busikami (m.in. Voyager, Lajkonik, czy powiedzmy Inter). Najgorzej z jakością świadczonych usług i stanem technicznych pojazdów jest na wioskach, zwłaszcza tam gdzie nie ma konkurencji. :(

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy kontra kolej

#40 Post autor: Sgriffin » 14 lut 2016, o 23:40

Ludzie sami wybrali taki transport x lat temu bo bilet był tańszy niż na Autosana.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Busy kontra kolej

#41 Post autor: omega » 15 lut 2016, o 20:08

Powracając do piątkowego incydentu z Andrychowa. Sprawę nagłośniły lokalne media, a kierowca jest poszukiwany przez policję. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że przejazd kolejowy był w tym dniu przez jakiś czas uszkodzony, ale sprawie dokładnie przyjrzą się prowadzący sprawę policjanci. ;D
http://www.wadowiceonline.pl/wydarzenia ... atki-wideo
http://www.wadowice24.pl/nowe/wydarzeni ... ory-i.html
http://www.mamnewsa.pl/newsy,12952-andr ... sa--video-
Komentarze też ciekawe, ale niestety pod większością z nich można by się podpisać. :thumbup:

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Koniec Sitkola

#42 Post autor: flosan » 29 lip 2016, o 20:20

Sitkol działa nadal i ma się dobrze. Tylko powiedzcie mi, który obecnie rozkład/wyszukiwarka podaje ceny?

Mam pytanie do znawców tematu taryf. Potrzebuję dostać się z Krakowa do Wisły. Jedna osoba ma zniżkę studencką 51% a druga nie posiada zniżek. Według obliczeń z przesiadką w Katowicach (do Katowic PR, potem KŚ) najkorzystniej by wyszło korzystać z opcji RAZEM (Ty i Raz, Dwa ,Trzy), wtedy łącznie za bilety wychodzi jakieś 32 zł z groszami (pierwsza osoba kupuje bilet ze zniżką 51% a druga ma zniżkę z taryfy RAZEM coś około 30-33%) i chyba to jest najkorzystniejsza opcja, bo w/g taryfy "taniej w regionie" odcinkowy na trasę Kraków-Katowice to 13 zł (drugi bilet studencki połowę z tego, a więc razem jakieś 19,50zł), a z Katowic do Wisły nie znalazłem nigdzie tego typu promocyjnych ofert na KŚ, a więc w/g taryfy normalnej bilet 19zł normalny (+9,50 studencki), a więc w tej opcji znacznie drożej wyjdzie, chyba, że jestem w błędzie i jest bilet strefowy do Wisły na KŚ? Do tego jakbyśmy chcieli przewieźć po rowerze, to w/g taryfy PR to koszt 7zł/rower, a w/g KŚ 5zł/rower, czy kupując bilet wspomniany za 32zł + po 7zł/rower to muszę dokupywać jeszcze na KŚ osobne bilety na rowery po 5zł/rower? Czy jednak tamte na PR za 7zł będą honorowane na dalszą podróż w KŚ?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koniec Sitkola

#43 Post autor: Sgriffin » 29 lip 2016, o 21:16

Jedź TrafLinem i nie będzie problemu :D
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Koniec Sitkola

#44 Post autor: flosan » 29 lip 2016, o 22:03

Sgriffin pisze:Jedź TrafLinem i nie będzie problemu :D
Myślałem nad tym, tylko tutaj problemem może być załadowanie rowerów, bo tę trasę prawdopodobnie obsługują mikrobusy? (wnioskuję to z rozkładów MDA na które w/g strony sprzedaż odbywa się po 15 biletów na kurs).

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Koniec Sitkola

#45 Post autor: yosujiro » 30 lip 2016, o 00:14

Na kursie do Wisły przeważnie widywałem sprintery, więc jazda z rowerem raczej odpada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „5. Aktualności ze świata kolei”