Wypadki i zdarzenia kolejowe za granicą

Moderator: Moderatorzy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wypadki i zdarzenia kolejowe za granicą

#1 Post autor: Adams » 12 gru 2015, o 18:07

Wypadek polskiego tira w Czechach.
http://cieszyn.naszemiasto.pl/artykul/w ... id,tm.html

Polscy kierowcy TIRów terroryzują czeską kolej. Nie tak dawno Tirowiec idiota doprowadził do katastrofy z Pendolino, a wczoraj kolejny "inteligent" doprowadza do katastrofy we Frydku-Mistku. Z góry przepraszam za radykalną wypowiedź, ale jak jeden z drugim matoł ma skłonności samobójcze, to niech się powiesi gdzieś na strychu, a nie stwarza zagrożenia dla innych!

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#2 Post autor: tomek_m » 12 gru 2015, o 21:24

Ciekawe czy ten gościu w ogóle zauważył że mu naczepę z tyłu urwało :hmm:

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#3 Post autor: Adams » 28 sty 2016, o 22:44

Czeska Telewizja 24 zamieściła na facebooku film ze zderzenia Pendolino z TIRem, do którego doszło w maju ubiegłego roku w Studence.
https://www.facebook.com/CT24.cz/videos ... nref=story

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#4 Post autor: DaroKRK » 29 sty 2016, o 01:42

Ja to się zastanawiam dlaczego nie wjechał w ten szlaban po prostu i nie przejechał.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#5 Post autor: Adams » 29 sty 2016, o 05:09

DaroKRK pisze:Ja to się zastanawiam dlaczego nie wjechał w ten szlaban po prostu i nie przejechał.
Nie Ty jeden masz takie przemyślenia. Wówczas co najwyżej zapłaciłby mandat za zniszczenie szlabanu. Przez swoją skrajną nieodpowiedzialność pozbawił życia trzech osób, a maszynista pociągu został kaleką do końca życia.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#6 Post autor: flosan » 29 sty 2016, o 14:17

Trochę to dziwne, że szlabany zamykały się na 10 sekund przed przejazdem tego pociągu... U nas przecież jest dystans paru minut przed przejazdem kiedy szlabany są opuszczane...

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#7 Post autor: CzynDobro4Fun » 29 sty 2016, o 14:51

Policzyłem, upływało 20 sekund i jest to wystarczający czas, zwłaszcza, że wcześniej pewnie zapalają się światła. Za to zamykanie szlabanu na kilka minut przed pociągiem, jak to ma miejsce w Polsce, jest absurdem. Ale tak to jest, jak kultura drogowa w Polsce to pojęcie z gatunku sci-fi, zresztą to jest tego świetny przykład, w Czechach potrzebowali idioty z Polski, żeby zderzyć się z pociągiem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8029
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#8 Post autor: Locutus » 29 sty 2016, o 19:08

We Francji też czas pomiędzy zamknięciem szlabanów a przejazdem pociągu zazwyczaj mierzy się w sekundach...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#9 Post autor: omega » 29 sty 2016, o 19:47

CzynDobro4Fun pisze:Za to zamykanie szlabanu na kilka minut przed pociągiem, jak to ma miejsce w Polsce, jest absurdem. Ale tak to jest, jak kultura drogowa w Polsce to pojęcie z gatunku sci-fi, zresztą to jest tego świetny przykład, w Czechach potrzebowali idioty z Polski, żeby zderzyć się z pociągiem.
W Polsce tak naprawdę tylko szlabany sterowane automatycznie opuszczane są na kilkadziesiąt sekund przed nadjeżdżającym pociągiem. Jest to jednak czas w którym samochód stojący na torowisku może je jeszcze opuścić, poprzedzony zresztą uruchomieniem sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Niektórzy kierowcy to niestety idioci (co można zaobserwować w dużej mierze w Polsce) i sam osobiście wielokrotnie byłem świadkiem jak ludzie przejeżdżali przed samymi opuszczającymi się rogatkami, albo wjeżdżali na przejazd nim te zostały podniesione do końca. Zdarzają się też przejazdy gdzie najpierw opuszczają się dwa szlabany (po jednym z każdej strony ruchu), a potem dopiero dwa kolejne- są jednak tacy śmiałkowie, którzy przejeżdżają przed zamknięciem tych dwóch kolejnych (mimo, że wymaga to jazdy skośnej przez przejazd). Natomiast przejazdy strzeżone z dróżnikiem zamykane są z reguły dużo wcześniej (nawet 3-4 minuty przed nadjeżdżającym pociągiem). Tam kierowcy już nie mają możliwości manewrowania bez uszkodzenia rogatek, natomiast często ryzykują piesi, czy rowerzyści. :ehh: Co do kultury drogowej w Polsce lepiej się nie wypowiadać..

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#10 Post autor: tomek_m » 3 lut 2016, o 21:38

Ten TIR co się zderzył z Pendolino to też z Polski?

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#11 Post autor: Adams » 3 lut 2016, o 23:34

tomek_m pisze:Ten TIR co się zderzył z Pendolino to też z Polski?
Tak, to niestety był Polak.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#12 Post autor: tomek_m » 5 lut 2016, o 20:55

Na tym przejeździe kolejowym w Czechach, co w maju 2015 był wypadek z polskim TIRem i Pendolino, było jeszcze jedno zdarzenie. Tylko że ten drugi matoł jeszcze miał na tyle rozumu, aby w porę wyłamać rogatki i uciec z torowiska.
Widać to na tym filmie od 2:14 minuty.

https://www.youtube.com/watch?v=PFvHQ5a9xD4

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#13 Post autor: tarantulaw2 » 5 lut 2016, o 20:58

Nie rozumiem, przecież światła mrugają zanim rogatki się opuszczą. O czym oni myślą?

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#14 Post autor: CzynDobro4Fun » 5 lut 2016, o 21:09

tarantulaw2 pisze:Nie rozumiem, przecież światła mrugają zanim rogatki się opuszczą.
Przecież to tylko mrugająca ozdoba, podobnie jak znak "uszkodzona rogatka" (patrz: niedawny wypadek w Krakowie), linie ciągłe, obszary wyłączone z ruchu, kto by się tym przejmował. Dopóki nie postawi się fizycznej zapory (np. separatory) to linie ciągłe, mrugające światła mogą być tylko dla ozdoby. Niestety taka jest polska drogowa rzeczywistość. A przecież niektórzy tutaj propagują przechodzenie na czerwonym świetle, to co się dziwić.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie

#15 Post autor: tarantulaw2 » 5 lut 2016, o 21:42

Podobnie jak znak D-44 (SPP), jest na ozdobę, tak jak te maszynki z literką P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „5. Aktualności ze świata kolei”