Wypadki i zdarzenia kolejowe za granicą
Moderator: Moderatorzy
Wypadki i zdarzenia kolejowe za granicą
Wypadek polskiego tira w Czechach.
http://cieszyn.naszemiasto.pl/artykul/w ... id,tm.html
Polscy kierowcy TIRów terroryzują czeską kolej. Nie tak dawno Tirowiec idiota doprowadził do katastrofy z Pendolino, a wczoraj kolejny "inteligent" doprowadza do katastrofy we Frydku-Mistku. Z góry przepraszam za radykalną wypowiedź, ale jak jeden z drugim matoł ma skłonności samobójcze, to niech się powiesi gdzieś na strychu, a nie stwarza zagrożenia dla innych!
http://cieszyn.naszemiasto.pl/artykul/w ... id,tm.html
Polscy kierowcy TIRów terroryzują czeską kolej. Nie tak dawno Tirowiec idiota doprowadził do katastrofy z Pendolino, a wczoraj kolejny "inteligent" doprowadza do katastrofy we Frydku-Mistku. Z góry przepraszam za radykalną wypowiedź, ale jak jeden z drugim matoł ma skłonności samobójcze, to niech się powiesi gdzieś na strychu, a nie stwarza zagrożenia dla innych!
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Ciekawe czy ten gościu w ogóle zauważył że mu naczepę z tyłu urwało 

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Czeska Telewizja 24 zamieściła na facebooku film ze zderzenia Pendolino z TIRem, do którego doszło w maju ubiegłego roku w Studence.
https://www.facebook.com/CT24.cz/videos ... nref=story
https://www.facebook.com/CT24.cz/videos ... nref=story
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Ja to się zastanawiam dlaczego nie wjechał w ten szlaban po prostu i nie przejechał.
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Nie Ty jeden masz takie przemyślenia. Wówczas co najwyżej zapłaciłby mandat za zniszczenie szlabanu. Przez swoją skrajną nieodpowiedzialność pozbawił życia trzech osób, a maszynista pociągu został kaleką do końca życia.DaroKRK pisze:Ja to się zastanawiam dlaczego nie wjechał w ten szlaban po prostu i nie przejechał.
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Trochę to dziwne, że szlabany zamykały się na 10 sekund przed przejazdem tego pociągu... U nas przecież jest dystans paru minut przed przejazdem kiedy szlabany są opuszczane...
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Policzyłem, upływało 20 sekund i jest to wystarczający czas, zwłaszcza, że wcześniej pewnie zapalają się światła. Za to zamykanie szlabanu na kilka minut przed pociągiem, jak to ma miejsce w Polsce, jest absurdem. Ale tak to jest, jak kultura drogowa w Polsce to pojęcie z gatunku sci-fi, zresztą to jest tego świetny przykład, w Czechach potrzebowali idioty z Polski, żeby zderzyć się z pociągiem.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8029
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
We Francji też czas pomiędzy zamknięciem szlabanów a przejazdem pociągu zazwyczaj mierzy się w sekundach...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
W Polsce tak naprawdę tylko szlabany sterowane automatycznie opuszczane są na kilkadziesiąt sekund przed nadjeżdżającym pociągiem. Jest to jednak czas w którym samochód stojący na torowisku może je jeszcze opuścić, poprzedzony zresztą uruchomieniem sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Niektórzy kierowcy to niestety idioci (co można zaobserwować w dużej mierze w Polsce) i sam osobiście wielokrotnie byłem świadkiem jak ludzie przejeżdżali przed samymi opuszczającymi się rogatkami, albo wjeżdżali na przejazd nim te zostały podniesione do końca. Zdarzają się też przejazdy gdzie najpierw opuszczają się dwa szlabany (po jednym z każdej strony ruchu), a potem dopiero dwa kolejne- są jednak tacy śmiałkowie, którzy przejeżdżają przed zamknięciem tych dwóch kolejnych (mimo, że wymaga to jazdy skośnej przez przejazd). Natomiast przejazdy strzeżone z dróżnikiem zamykane są z reguły dużo wcześniej (nawet 3-4 minuty przed nadjeżdżającym pociągiem). Tam kierowcy już nie mają możliwości manewrowania bez uszkodzenia rogatek, natomiast często ryzykują piesi, czy rowerzyści.CzynDobro4Fun pisze:Za to zamykanie szlabanu na kilka minut przed pociągiem, jak to ma miejsce w Polsce, jest absurdem. Ale tak to jest, jak kultura drogowa w Polsce to pojęcie z gatunku sci-fi, zresztą to jest tego świetny przykład, w Czechach potrzebowali idioty z Polski, żeby zderzyć się z pociągiem.

Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Ten TIR co się zderzył z Pendolino to też z Polski?
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Tak, to niestety był Polak.tomek_m pisze:Ten TIR co się zderzył z Pendolino to też z Polski?
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Na tym przejeździe kolejowym w Czechach, co w maju 2015 był wypadek z polskim TIRem i Pendolino, było jeszcze jedno zdarzenie. Tylko że ten drugi matoł jeszcze miał na tyle rozumu, aby w porę wyłamać rogatki i uciec z torowiska.
Widać to na tym filmie od 2:14 minuty.
https://www.youtube.com/watch?v=PFvHQ5a9xD4
Widać to na tym filmie od 2:14 minuty.
https://www.youtube.com/watch?v=PFvHQ5a9xD4
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Nie rozumiem, przecież światła mrugają zanim rogatki się opuszczą. O czym oni myślą?
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Przecież to tylko mrugająca ozdoba, podobnie jak znak "uszkodzona rogatka" (patrz: niedawny wypadek w Krakowie), linie ciągłe, obszary wyłączone z ruchu, kto by się tym przejmował. Dopóki nie postawi się fizycznej zapory (np. separatory) to linie ciągłe, mrugające światła mogą być tylko dla ozdoby. Niestety taka jest polska drogowa rzeczywistość. A przecież niektórzy tutaj propagują przechodzenie na czerwonym świetle, to co się dziwić.tarantulaw2 pisze:Nie rozumiem, przecież światła mrugają zanim rogatki się opuszczą.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Wypadki kolejowe w Europie i na Świecie
Podobnie jak znak D-44 (SPP), jest na ozdobę, tak jak te maszynki z literką P.