Wieści kolejowe z Polski

Moderator: Moderatorzy

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#316 Post autor: Krakowiak2013 » 13 maja 2014, o 07:38

Łącznica kolejowa Zabłocie - Krzemionki coraz bliżej
Kiedy ruszy budowa?
Ekspert rynku kolejowego Adrian Furgalski przekonuje, że łącznica ma pewne miejsce na liście unijnych inwestycji kolejowych w perspektywie finansowej 2014-2020. - Przerzucenie tej pozycji nie spowoduje nawet strat w czasie realizacji, bo umowa z Komisją została już zawarta, a przetarg można ogłosić choćby jutro. Dla porównania, drogowcy już uruchomili procedury przetargowe na 800 km dróg - podaje przykład. Szacuje, że w optymistycznym wariancie budowa łącznicy Zabłocie - Krzemionki będzie mogła ruszyć za pół roku.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... lizej.html

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#317 Post autor: Adams » 14 maja 2014, o 09:05

Mamy już w pełni potwierdzoną wiadomość, że od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, pożegnamy ostatecznie, bez nostalgii, Koleje Śląskie – pisze radny Sejmiku Rafał Stuglik. Jego zdaniem przejęcie przewozów przez małopolskiego przewoźnika to nadzieja dla pasażerów.
Jednocześnie wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za transport kolejowy ujawnił, że w nowym rozkładzie jazdy na lata 2014/15 przewiduje się kursowanie na linii nr 117 weekendowego pociągu pospiesznego InterRegio, obsługiwanego przez Przewozy Regionalne w relacji Gliwice-Częstochowa-Zakopane o nazwie "Giewont", kursującego dotychczas przez Żywiec.
Ponadto niemal wszystkie internetowe portale kolejowe donoszą, że ma wrócić również (z postojami w Andrychowie i Wadowicach) pociąg pospieszny TLK Spółki PKP Intercity "Podhalanin", kursujący w sezonie ze Szczecina do Zakopanego, cieszący się niegdyś dużą popularnością i frekwencją, zwłaszcza wśród andrychowian.
Całość: Wadowice24.pl

Od siebie dodam, że jeśli to się sprawdzi, to na tej linii wróci normalność, która może zachęcić ludzi do korzystania z podróży pociągiem. Bezpośrednie pociągi z Krakowa do Bielska mogą z czasem zdobyć popularność, przez co sukcesywnie frekwencja może się w nich zwiększać. Najlepszym tego przykładem jest niedzielne, wieczorne połączenie Bielsko - Kraków, gdzie niekiedy w pociągu już na starcie w Bielsku trudno było o wolne miejsce siedzące. Wbrew opiniom wcale nie wracają nim wyłącznie studenci, ale także turyści z gór, gdyż w Bielsku ten pociąg ma dogodne skomunikowanie w Bielsku z pociągiem KŚ ze Zwardonia. Nie bez powodu Przewozy Regionalne wzmocniły ten skład i ostatnio kursuje w zestawieniu 2xEN57

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Wieści kolejowe

#318 Post autor: adamp55kr » 16 maja 2014, o 10:06

Pozdrawiam - Adam

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#319 Post autor: Adams » 17 maja 2014, o 00:05

No cóż, oto Polska właśnie. Miał być sukces, a wyszło jak zwykle. Można to skwitować jedynie słowami Siary "...i cały misterny plan w p**du" :rotfl:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#320 Post autor: Krakowiak2013 » 17 maja 2014, o 10:24

Wszystkie afery Pendolino
Afera z brakiem dopuszczenia do eksploatacji Pendolino nie jest bynajmniej pierwszą związaną z tym zakupem. W ciągu ostatnich sześciu lat emocjonowaliśmy się brakiem wychylnego pudła, finansowania, czy odpowiednich czasów przejazdu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52352/wszy ... dolino.htm

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#321 Post autor: Adams » 17 maja 2014, o 18:33

Krótka historia polskiego Pendolino, czyli dramat w sześciu aktach.
TVN24BiS

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#322 Post autor: Adams » 23 maja 2014, o 13:02

Komisja Europejska zatwierdziła dzisiaj Umowę Partnerstwa, najważniejszy dokument określający strategię inwestowania nowej puli Funduszy Europejskich w naszym kraju. Z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 Polska otrzyma 82,5 mld euro w ramach unijnej polityki spójności. Na kolej ma zostać skierowanych 10,2 mld euro, na drogi - 15 mld euro.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#323 Post autor: Krakowiak2013 » 24 maja 2014, o 08:01

Intercity bez Pendolino i pieniędzy: Stanowisko PKP Intercity

Kolejne informacje w sprawie Pendolino. Z tekstu można się dowiedzieć o tym, że w ubiegłym tygodniu Alstom zwrócił się do Urzędu Transportu Kolejowego z pismem o wycofanie złożonego pod koniec marca wniosku o dopuszczeniu do ruchu pojazdu ED250 Pendolino. W artykule pojawia się informacja, że padła propozycja aneksowania umowy i co ciekawe w tekście pojawia się informacja o tym, iż takowy aneks pomiędzy PKP Intercity a Alstomem był zawarty w marcu. Z informacji do jakich dotarł Rynek Kolejowy PKP Intercity podpisało aneks tylko dlatego aby opóźnić płatności na początku realizacji kontraktu. W artykule pojawia się informacja o tym, że zarząd PKP Intercity podpisując aneks wiedział o tym, iż Alstom będzie miał problemy z dopuszczeniem pojazdów do ruchu.
Miejmy nadzieje, że problemy jakie pojawiają się przy Pendolino zakończa się i bez żadnych problemów pociągi wyjadą na tory.
Stanowisko PKP Intercity:
PKP Intercity realizuje płatności zgodnie z umową z producentem Pendolino zawartą w maju 2011 r. Aneks podpisany w marcu br. nie dotyczy kwestii związanych z istotnymi warunkami zamówienia. Dokument został podpisany na prośbę producenta, który na początku roku zwrócił się do PKP Intercity z prośbą o wypłatę zaliczki w terminie do końca marca (czyli do końca roku rozliczeniowego Alstom) obejmującej kwotę, którą Spółka miała uregulować dopiero w czerwcu. Po negocjacjach przewoźnik zgodził się wypłacić zaliczkę na poczet przyszłych płatności w kwocie 92 mln EUR, którą Alstom był zobowiązany zabezpieczyć w całości gwarancją bankową. Warunkiem PKP Intercity było terminowe przekazanie pociągów oraz szereg innych zadań wycenionych na kwotę ok. 6 mln zł.
Obecnie trwają rozmowy handlowe, które powinny zakończyć się w drugiej połowie czerwca. Obie strony zakładają, że pociągi Pendolino mogą wjechać na tory w grudniu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52459/inte ... rocent.htm

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7570
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieści kolejowe

#324 Post autor: Locutus » 24 maja 2014, o 09:03

Francuz też potrafi. Myślałem, że nic nie przebije polskich jaj z Pendolino, ale we Francji właśnie jest wielka afera – SNCF (koleje francuskie) zamówiły składy do połączeń regionalnych – część od Bombardiera, część od Alstomu – a wszystkie za szerokie. Teraz będą piłować perony na średnio co szóstym dworcu w całym kraju, co pochłonie kilkaset milionów euro... Tyle że we Francji taki burdel skończył się tym, że wszczęte zostało oficjalne śledztwo w sprawie niedopełnienia obowiązków i polecą głowy... A w Polsce? Odpowiedzialność? Jaka odpowiedzialność?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#325 Post autor: Adams » 24 maja 2014, o 12:03

Locutus pisze:Tyle że we Francji taki burdel skończył się tym, że wszczęte zostało oficjalne śledztwo w sprawie niedopełnienia obowiązków i polecą głowy... A w Polsce? Odpowiedzialność? Jaka odpowiedzialność?
Otóż to. Za błędy należy płacić, a w Polsce winą obarczają się nawzajem i nikt nie czuje się winny i to jest żenujące!

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Wieści kolejowe

#326 Post autor: Castaway » 24 maja 2014, o 18:46

Pokutuje komunistyczna mentalność - mienie państwowe, czyli ani moje ani twoje ergo nie bierze się żadnej odpowiedzialności.

Z innej beczki - czy znany jest wstępny zarys RJ 2014/15 dla Małopolski? chodzi mi głównie o ilości połączeń na danych trasach i czas przejazdu po E-30.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Wieści kolejowe

#327 Post autor: Adams » 24 maja 2014, o 22:58

Castaway pisze: Z innej beczki - czy znany jest wstępny zarys RJ 2014/15 dla Małopolski? chodzi mi głównie o ilości połączeń na danych trasach i czas przejazdu po E-30.
Z tego co mi wiadomo to rewolucyjnych zmian w ilości połączeń nie ma co się spodziewać. Istotną zmianą będzie wjazd Kolei Małopolskich, które mają obsługiwać wyłącznie odcinek Kraków - Wieliczka, przez znikną bezpośrednie połączenia z Wieliczki do Oświęcimia. Zmianą na plus będą bezpośrednie połączenia Krakowa z Bielskiem Białą przez Wadowice, gdyż odcinek Wadowice - Bielsko przejmują od Kolei Śląskich Przewozy Regionalne. Co do E30, to w kierunku Tarnowa bez większych zmian, natomiast w kierunku Katowic mają kursować tylko trzy pary TLK, "Przemyślanin", "Uznam" i chyba "Hetman". Pozostałe mają zostać skierowane na Koniecpol i Częstochowę. Co do Regio, to też mogą coś wyciąć, gdyż ma się zacząć modernizacja odcinka Trzebinia - Jaworzno Szczakowa i na całym tym odcinku pociągi pojadą po jednym torze.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#328 Post autor: Krakowiak2013 » 17 cze 2014, o 08:05

Przyhamowane Pendolino

Sprawa uruchomienia Pendolino, który od grudnia ma wozić pasażerów z Krakowa m.in do Warszawy robi się coraz bardziej absurdalna. Do Polski dotarło dziesięć z dwudziestu zamówionych pociągów. Kolejarze nie mają do nich dostępu i na przykład nie mogą na nich szkolić maszynistów. Pociągi stoją bezczynnie w Centrum Serwisowym w Warszawie, które zostało oddane do użytku w kwietniu. Od ponad dwóch miesięcy trwają spory pomiędzy Alstomem a PKP IC. Zgodnie z umową producent do końca maja miał przekazać pierwsze osiem pociągów. Alstom nie dostarczył jednak dokumentów tłumacząc się tym, iż nie jest w stanie. W kraju nie ma odpowiednich torów oraz systemu sterowania ruchem, które pozwoliłyby na przeprowadzenie testu prędkości oraz uzyskanie homologacji. Wicepremier Janusz Piechociński groził nawet zerwaniem umowy mówiąc, iż PKP kupiło tygrysa, więc nikt nie zadowoli się kotem. Kolejarze zapowiedzieli, iż umowa nie zostanie zerwana, ale pociągu bez homologacji nie odebrali i naliczają Alstomowi kary umowne. Najgorsze w tym wszystkim jest to, iż nowoczesne pociągi w tym roku w ogóle nie wyjadą na polskie tory. Nicolas Halamek dyrektor zarządzający firmą Alstom Polska twierdzi, iż rozmowy w tej sprawie cały czas trwają. Zuzanna Szopowska rzeczniczka PKP IC potwierdza, iż rozmowy trwają, ale efektów wciąż jednak nie widać. Spółka przewiduje, że negocjacje zakończa się w drugiej połowie czerwca. Czasu jest coraz mniej, ale kolejarze powtarzają, iż nie zgodzą się na odbiór pociągów, które nie będą mogły rozwinąć prędkości ponad 160 km/godz.
Do Polski dotarło już 10 z 20 zamówionych przez PKP Intercity składów. Kolejarze nie mają jednak do nich dostępu i nie mogą na przykład szkolić na nich maszynistów. Pojawiały się też informacje, że do nowych składów nie zostali wpuszczeni nawet specjaliści, którzy mieli przeprowadzić pomiary potrzebne do zainstalowania urządzeń koniecznych do pokładowego internetu.
Pociągi stoją więc bezczynnie w Centrum Serwisowym w Warszawie, które oddano do użytku na początku kwietnia. - Składy nie zostały odebrane przez PKP IC i są naszą własnością - twierdzi Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający firmy Alstom Transport w Polsce, która wyprodukowała Pendolino.
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#329 Post autor: Krakowiak2013 » 20 cze 2014, o 09:00

Zatrzymane kolejowe „wahadełko”

Sprawa Pendolino, które miały być nowym symbolem jakości PKP robi się coraz bardziej interesująca. Kolejarze informują, iż firma Alstom montuje do tych nowoczesnych składów zniszczone i nieprawidłowo wykonane części, które mogłyby spowodować rozłączanie się poszczególnych elementów pociągu. Nie mogliśmy się zgodzić na to, aby do Polski przyjechały dwa pociągi, w których stwierdziliśmy podobne problemy techniczne. Nicolas Halamek odrzuca te argumenty i powtarza, że nie dostarczono dokumentów, bo nie jest w stanie. Wskazuje, że w Polsce nie ma odpowiednich torów oraz systemu sterowania ruchem, który pozwoliłby na przeprowadzenie testów oraz na uzyskanie homologacji do Pendolino. Marcin Celejewski prezes PKP mówi, iż podczas rozmów jego spółka poszła na ustępstwa, które miały polegać m.in na tym, że kary umowne trafią na specjalne konto i dopiero sąd arbitrażowy ma zdecydować czy kary zostały słuszne nałożone. Grzegorz Mazur doradcza prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w rozmowie z Dziennikiem przyznaje wprost, że mimo tego, iż w Polsce nie ma odpowiedniej infrastruktury, to Alstom może otrzymać odpowiednia homologację dla Pendolino. Ostatecznie to m.in zarządca infrastruktury zdecyduje z jaką dopuszczalną prędkością pojedzie pociąg.
Prezes PKP obawia się, iż jeśli nie zmieni się stanowisko menedżerów Alstomu, to grudniowy wyjazd Pendolino na polskie tory jest zagrożony.
Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający firmy Alstom Tran­sport w Polsce odrzuca te argumenty i powtarza, że nie dostarczył dokumentów, bo nie jest w stanie. Wskazuje, że w Polsce nie ma odpowiednich torów i systemu sterowania ruchem, które pozwalałyby na przeprowadzenie testów prędkości i uzyskanie homologacji dla Pendo­lino (w języku włoskim nazwa ta oznacza wahadełko) do 250 km/godz. Firma chciała więc na razie przekazać pociągi z pozwoleniem na jazdę do 160 km/godz., a w przyszłości uzyskać dla nich dodatkową homologację. Na to nie zgodzili się kolejarze i zaczęli naliczać Alsto­mowi kary umowne (w czerwcu mogą wynieść nawet 4 mln zł). Efekt jest taki, że 10 składów stoi bezczynnie w Warszawie, a kolejarze nie mogą na nich nawet szkolić maszynistów
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3257
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści kolejowe

#330 Post autor: tomek_m » 21 cze 2014, o 00:54

Krakowiak2013 pisze:[Kolejarze informują, iż firma Alstom montuje do tych nowoczesnych składów zniszczone i nieprawidłowo wykonane części,
Coś mnie się wydaje że nasi szukają dziury w całym, i rozpaczliwie szukają sposobu aby całą winę zwalić na kogo innego tylko nie na siebie. Typowo Polska mentalność. Nie dziwie się że z ogłoszonego przetargu na składy KDP zawczasu się wycofali wszyscy producenci i został tylko Alstom. Po prostu wcześniej wyczuli pismo nosem że Polacy kombinatorzy, a teraz się przekonuje o tym Alstom. Jak tak dalej będzie, to żaden zagraniczny partner nie będzie nas traktował poważnie w biznesie.
Nie wierzę w to, aby producent wstawiał tam jakieś gorszej jakości podzespoły, to jest za poważna sprawa, mogąca w przyszłości spowodować wielką katastrofę kolejową, która mogłaby bardzo zaszkodzić Alstomowi i jego produktom na światowym rynku.

Ja uważam że to jest pomówienie, ciekawe co jeszcze wymyślą aby się wybielić. :thumbdown:

ODPOWIEDZ

Wróć do „5. Aktualności ze świata kolei”