[SOLARIS Urbino 18 IV Electric] 50 autobusów - 20.12.2019
Moderator: Moderatorzy
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6413
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[SOLARIS Urbino 18 IV Electric] 50 autobusów - 20.12.2019
Powtórka przetargu na 50 przgubowych elektryków.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 1677571209
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 1677571209


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7613
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
...i ciągle nie ma ogłoszenia ani w TED ani na stronie przewoźnika…
Chyba lepiej już rozumiem, czemu MPK się na nas tak zirytowało o pierwszokwietniowy żart parę lat temu… Oni naprawdę ogłaszają przetargi na Facebooku…
Pozdrawiam!
LOKI
Chyba lepiej już rozumiem, czemu MPK się na nas tak zirytowało o pierwszokwietniowy żart parę lat temu… Oni naprawdę ogłaszają przetargi na Facebooku…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Pojawiło się: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... cznie.htmlLocutus pisze:...i ciągle nie ma ogłoszenia ani w TED ani na stronie przewoźnika…
SIWZu jeszcze nie ma.
Otwarcie ofert 27.01.2020, godz. 13:00.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Zmieniła się proporcja ceny do aspektów technicznych: 65/35 (wcześniej 55/45).
Szacunkowa wartość netto analogicznie jak za pierwszym razem 129 000 000 PLN.
Szacunkowa wartość netto analogicznie jak za pierwszym razem 129 000 000 PLN.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1477
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7613
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Przeczytałem na szybko SIWZ…
Warunki udziału bez zmian: wymóg doświadczenia: albo 15 krótkich elektrycznych lub hybrydowych plus 20 przegubowych jakichkolwiek albo 20 przegubowych elektrycznych lub hybrydowych.
Ocena ofert:
Cena: max 65 punktów
Gwarancja: max 3 punkty (za powyżej 60 miesięcy, 2 za 48-60, 1 za 36-48 0 za 36 czyli minimum)
Gwarancja na baterie: max 5 punktów (za powyżej 108 miesięcy, 3,5 za 84-108, 2 za 60-84, 1 za 36-60, 0 za 36 czyli minimum)
Pojemność: max 5 punktów (za powyżej 140, 3 za 135-140, 2 za 130-135, 1 za 125-130, 0 za 120-125)
Liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi: max 4 punkty (za powyżej 15, 2 za 8 do 15 i 0 za poniżej 8)
Tempomat: 3 punkty
Asystent kontroli prawej strony: 1 punkt
Ilość chłodziwa w klimie: max 3 punkty (za do 9 kg, 1 za 9 do 10, 0,5 za 10-11 i 0 za powyżej 11)
Dwa silniki zintegrowane z osią napędową: 5 punktów
Wysokość do 3300 mm: 2 punkty
Zużycie energii w teście SORT: max 4 punkty (za do 1,20 kWh/km, 3 za 1,20-1,25, 2 za 1,25-1,30, 1 za 1,30-1,35, 0 za powyżej 1,35)
W porównaniu do poprzedniego przetargu:
- wzrosło kryterium ceny o dziesięć punktów
- spadło kryterium gwarancji na cały pojazd o trzy punkty
- spadło kryterium gwarancji na baterie o jeden punkt
- wzrosło kryterium pojemności o dwa punkty
- kryterium miejsc siedzących z niskiej podłogi bez zmian
- wzrosło kryterium tempomatu o pół punktu
- spadło kryterium asystenta prawej strony o pół punktu
- kryterium chłodziwa w klimie bez zmian
- kryterium silników zintegrowanych z osią napędową bez zmian punktowych, ale znikło premiowanie silników w piastach kół
- kryterium wysokości bez zmian
- kryterium zużycia energii bez zmian
- znikły kryteria spełniania norm i całkowitej długości autobusu
Czyli najprawdopodobniej witamy nowe solarisy… A moja teoria o tym, że poprzedni przetarg wygrywał Mercedes, ale MPK nie było go nań stać zaczyna wydawać się coraz słuszniejsza.
Pozdrawiam!
LOKI
Warunki udziału bez zmian: wymóg doświadczenia: albo 15 krótkich elektrycznych lub hybrydowych plus 20 przegubowych jakichkolwiek albo 20 przegubowych elektrycznych lub hybrydowych.
Ocena ofert:
Cena: max 65 punktów
Gwarancja: max 3 punkty (za powyżej 60 miesięcy, 2 za 48-60, 1 za 36-48 0 za 36 czyli minimum)
Gwarancja na baterie: max 5 punktów (za powyżej 108 miesięcy, 3,5 za 84-108, 2 za 60-84, 1 za 36-60, 0 za 36 czyli minimum)
Pojemność: max 5 punktów (za powyżej 140, 3 za 135-140, 2 za 130-135, 1 za 125-130, 0 za 120-125)
Liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi: max 4 punkty (za powyżej 15, 2 za 8 do 15 i 0 za poniżej 8)
Tempomat: 3 punkty
Asystent kontroli prawej strony: 1 punkt
Ilość chłodziwa w klimie: max 3 punkty (za do 9 kg, 1 za 9 do 10, 0,5 za 10-11 i 0 za powyżej 11)
Dwa silniki zintegrowane z osią napędową: 5 punktów
Wysokość do 3300 mm: 2 punkty
Zużycie energii w teście SORT: max 4 punkty (za do 1,20 kWh/km, 3 za 1,20-1,25, 2 za 1,25-1,30, 1 za 1,30-1,35, 0 za powyżej 1,35)
W porównaniu do poprzedniego przetargu:
- wzrosło kryterium ceny o dziesięć punktów
- spadło kryterium gwarancji na cały pojazd o trzy punkty
- spadło kryterium gwarancji na baterie o jeden punkt
- wzrosło kryterium pojemności o dwa punkty
- kryterium miejsc siedzących z niskiej podłogi bez zmian
- wzrosło kryterium tempomatu o pół punktu
- spadło kryterium asystenta prawej strony o pół punktu
- kryterium chłodziwa w klimie bez zmian
- kryterium silników zintegrowanych z osią napędową bez zmian punktowych, ale znikło premiowanie silników w piastach kół
- kryterium wysokości bez zmian
- kryterium zużycia energii bez zmian
- znikły kryteria spełniania norm i całkowitej długości autobusu
Czyli najprawdopodobniej witamy nowe solarisy… A moja teoria o tym, że poprzedni przetarg wygrywał Mercedes, ale MPK nie było go nań stać zaczyna wydawać się coraz słuszniejsza.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Za tę cenę to chyba całe z palladu albo irydu.DaroKRK pisze:Szacunkowa wartość netto analogicznie jak za pierwszym razem 129 000 000 mln.

Poprawiłem post DaroKRK. Mod.: Locutus
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Człowiek się na chwile oderwie od garów i od razu babole strzela w wirtualu. 

[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801
Rzeczywiście, informacja dobra jak nie wiem. Jakbyśmy jakimiś złomami jeździli w tym Krakowie, że kupują nowe. Chociaż w sumie, patrząc po stanie większości nowych, "komfortowych" autobusów, można jednak odnieść wrażenie, że to złomy. Szkoda tylko, że to nie one zostaną wymienione.
Rzeczywiście, informacja dobra jak nie wiem. Jakbyśmy jakimiś złomami jeździli w tym Krakowie, że kupują nowe. Chociaż w sumie, patrząc po stanie większości nowych, "komfortowych" autobusów, można jednak odnieść wrażenie, że to złomy. Szkoda tylko, że to nie one zostaną wymienione.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Spokojnie i na te nowe "komfortowe" autobusy przyjdzie czas. Teraz średni czas eksploatacji autobusu miejskiego jest szacowany na około 8 lat, a nie na 12 jak było do tej pory, więc wymiana będzie następować coraz szybciej. Teraz już się nie uświadczy w Krakowie autobusów eksploatowanych przez 14-15 lat jak SU12 II, to już nie te czasy.Jamnik pisze:https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801
Chociaż w sumie, patrząc po stanie większości nowych, "komfortowych" autobusów, można jednak odnieść wrażenie, że to złomy.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
I jeździły by do dzisiaj, gdyby nie chore normy spalin... Moim zdaniem na pewno stan niektórych autobusów nie byłby taki zły, gdyby miały przypisanych kierowców. Nie wiem, dlaczego tylko nieliczni są przypisani. A tak to "nie moje to co będę dbał"...tomek_m pisze:Teraz już się nie uświadczy w Krakowie autobusów eksploatowanych przez 14-15 lat jak SU12 II, to już nie te czasy.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Bardzo dobre normy spalin. No chyba że lubisz wąchać benzynę i produkty jej spalania w środowisku z ograniczoną ilością tlenu czy wręcz beztlenowym.Jamnik pisze: I jeździły by do dzisiaj, gdyby nie chore normy spalin...
Nieprawda. Główną przyczyną szybszego zużycia autobusów jest nieekonomiczna jazda - najpierw dużo powyżej ograniczeń prędkości, by później wyhamować niemal do zera i ruszyć po 3 sekundach. Szarpanie, by przyspieszyć dojazd o kilkanaście sekund, czy wreszcie wielu - powiedzmy to wprost - debili, którzy uważają, że automatyczna skrzynia biegów zwalnia z myślenia.Moim zdaniem na pewno stan niektórych autobusów nie byłby taki zły, gdyby miały przypisanych kierowców. Nie wiem, dlaczego tylko nieliczni są przypisani. A tak to "nie moje to co będę dbał"...
A wszystkie pozostałe środki ostrożności i tak nie pozwolą wytrzymać nowszym autobusom więcej niż kilkanaście miesięcy.
MKM-owie to jednak wielkie: 

[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
No, kopciły jak Ikarusy, a ich wycofanie zmieniło krakowskie powietrze o 180 stopni.PanA pisze: Bardzo dobre normy spalin. No chyba że lubisz wąchać benzynę i produkty jej spalania w środowisku z ograniczoną ilością tlenu czy wręcz beztlenowym.
PS. One nie były na benzynę.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7613
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Nie sposób się nie zgodzić z Jamnikiem. Można też jeszcze dodać, że w zasadzie nawet nie o normy spalin chodziło jako takie, ale o obsesję Krakowa, by zostać pierwszym dużym miastem w Europie gdzie wszystkie autobusy spełniają co najmniej normę Euro 5… Bez patrzenia na cokolwiek a nawet kosztem mieszkańców (bo zaprzepaszczono szansę na zwiększenie ilostanu przegubowców chociażby, co wiemy jak się skończyło w obliczu remontów – solówkami na liniach, na które nigdy tabor krótszy od przegubowca trafić nie powinien)… Propaganda, propaganda, propaganda…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TRAKCIE] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 20.12.2019
Tydzień do otwarcia ofert, a jakichkolwiek pytań brak. Ciekawe, czy będzie powtórka z poprzedniego przetargu, gdzie nagle pojawiło się ponad 100 odpowiedzi, wszystko jasne, czy brak chętnych.