Witam wszystkich! Śledzę wątek od pewnego czasu, dopiero teraz mogę się wypowiedzieć:
- wycofane z eksploatacji zostaną 42 diesle - Urbino 18 2009/2011 (19 szt.) i Citaro 2008/2009/2011 (23 szt.)
- tak, elektryki są dużo tańsze w eksploatacji, dlatego m.in. przewoźnicy je kupują (drugi powód to oczywiście środki zewnętrzne preferujące ten rodzaj napędu i wymogi ustawowe - choć wymóg ustawowy bardzo łatwo obejść, ale to oddzielny wątek),
- NIE, oczywiście że środki z niedawno rozstrzygniętego konkursu
nie przepadną (btw, skąd info że trafią do innego przewoźnika w małopolsce...? brednie...) - można się domyślać, że priorytetem MPK jest w tej chwili zakup tych 50 elektryków skoro dofinansowanie zostało przyznane, gdyby nie musieli to pewnie przetargu by nie unieważniali. Najpewniej chodzi o sprostanie rygorystycznym wymogom formalnym i merytorycznym konkursu, MPK aplikując o środki określił budżet i rentowność inwestycji, teraz musi się tego trzymać.
Pozdrawiam i cieszę się że mogłem wnieść coś sensownego do dyskusji
