[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

Moderator: Moderatorzy

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1602
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#1 Post autor: Jamnik » 12 wrz 2019, o 11:39

Przetarg na 50 przgubowych elektryków.
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 062464306/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#2 Post autor: Locutus » 12 wrz 2019, o 12:06

I link do ogłoszenia w TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0

Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.

Wymaganie doświadczenia: 15 autobusów elektrycznych oraz 20 autobusów przegubowych w ostatnich trzech latach.

Otwarcie ofert 17. października 2019 o 13:00.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1602
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#3 Post autor: Jamnik » 12 wrz 2019, o 12:11

Locutus pisze: Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.
Po raz kolejny napiszę, że chyba bardziej się ucieszę jak tak się stanie. Wiem, wiem... ustawa o elektromobilności, ale niech kupią jakieś kilka sztuk, żeby spełnić warunek na 2021 rok, a nie kupują teraz 50 sztuk, co wiązałoby się prawdopodobnie z pozbyciem się starszych, świetnych Citaro na rzecz kolejnych SU18IV, bo cóżby innego wygrało...

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1464
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#4 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 wrz 2019, o 12:43

Licząc wymianę 1:1 po realizacji tego przetargu faktycznie moglibyśmy pożegnać wszystkie Citaro G (31 sztuk), SU18 z 2009 BR737-BR741 i jeszcze 14 Solarisów z 2011 roku. Może jednak jest nadzieja na zwiększenie ilości taboru lub chociaż skasowanie jakichś solówek za nowe przeguby?
Tak jak wyżej również widzę Solarisa jako zwycięzcę tego przetargu.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#5 Post autor: Locutus » 12 wrz 2019, o 12:56

Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać... Zwłaszcza że w następnej perspektywie unijnej może już w ogóle nie być dofinansowań na zakupy taboru.

Po drugie - osobliwa konstrukcja wymogu doświadczenia wskazuje, że MPK liczy na udział Volvo (który dostarczył sporo elektryków, sporo przegubowców, ale ani jednego przegubowca elektrycznego, bo też i przegubowce elektryczne mają wejść do seryjnej produkcji dopiero jesienią).

BTW - cena to 55 procent oceny, parametry techniczne 45 (co do tego jakie to parametry, trzeba poczekać na publikację SIWZ).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1464
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#6 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 wrz 2019, o 13:03

Oprócz ceny pod uwagę będą brane:

okres gwarancji na magazyn energii
liczba wszystkich miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących)
liczba wszystkich miejsc pasażerskich siedzących w autobusie dostępnych z poziomu niskiej podłogi
ocena wyposażenia autobusów w systemy bezpieczeństwa
ilość czynnika chłodniczego układu klimatyzacji potrzebna do pierwszego napełniania
ocena rozwiązania napędu elektrycznego w autobusie
wysokość autobusu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu
zużycie energii elektrycznej wg testu SORT-2
ocena dodatkowych wymagań dotyczących bezpieczeństwa
długość autobusu.

źródło: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... c=0#id1-II.
Locutus pisze: Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać...
Pełna zgoda - jeśli można kupić elektryka płacąc za niego mniej niż za diesla to jak najbardziej warto.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#7 Post autor: Locutus » 12 wrz 2019, o 13:06

O, dzięki, przeoczyłem (na szybko kukam, bo w pracy siedzę)...

BTW - w przetargu jest też wymóg, by pojazd w co najmniej 50% był wyprodukowany w UE lub kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#8 Post autor: Coffee » 12 wrz 2019, o 13:20

No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?
Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1464
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#9 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 wrz 2019, o 13:46

Coffee pisze:No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?
To już przerabialiśmy w zeszłym roku, będzie powtórka.
Coffee pisze: Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.
Naprawdę jest aż tak źle? Zawsze myślałem że elektryki wyjeżdżają rano z pełnymi bateriami i w środku dnia doładowują się z ładowarek na mieście podczas gdy i tak stałyby na pętli ze względu na przerwę jaką musi mieć kierowca. Tak naprawdę nie wiemy jak pojemne baterie mają mieć te elektryki, może większe niż te które jeżdżą obecnie, a może będą mogły ładować się szybciej?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#10 Post autor: Coffee » 12 wrz 2019, o 13:54

Na "124"/"424" aż tak dużego problemu nie ma, że zględu na ilość brygad i w miarę krótką trasę. Na "169"/"469" jest z tym dramat. Wielokrotnie widywałem połowę brygad obstawionych zwykłymi Citarami lub Urbino 12 zamiast elektryków, zwłaszcza popoludniami często się to zdarza. O "154" to już nie warto nawet wspominać, bo tam regularnie widuję SanCity czy Citaro (względnie często rezerwę) zamiast elektryka.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1464
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#11 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 wrz 2019, o 14:06

@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane? Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#12 Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2019, o 14:20

Jeśli chodzi o "124/424" to jeżdżę tą linią kilka razy w tygodniu, o różnych porach, i bardzo rzadko pojawiają się wozy nieelektryczne - w przeciągu ostatniego roku jechałem takim na "124/424" może jeden-dwa razy, jeśli w ogóle.
pasazer_mobilisu pisze:Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.
Nie, od początku "124/424" było całe w elektrykach. I zdecydowanie jest to dłużej niż rok. Wg poniższego artykułu elektryki trafiły na te linie w sierpniu 2017, czyli byłyby dwa lata
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1464
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#13 Post autor: pasazer_mobilisu » 12 wrz 2019, o 14:36

@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#14 Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2019, o 14:46

pasazer_mobilisu pisze:@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.
Hm. W tamtym wątku Cukier też pisał, że wydawało mu się, że "124/424" było już wcześniej całe elektryczne. Zastanawiam się więc jak to było - czy jednak wcześniej było już całe w elektrykach? A może do sierpnia 2018 dotyczyło to większości (prawie wszystkich, lecz nie wszystkich) brygad? Jeżdżę tą linią dużo i nie kojarzę, by elektryki rok temu były jakimś zaskoczeniem.

Ech, oto jest pytanie!

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019

#15 Post autor: Coffee » 12 wrz 2019, o 15:36

pasazer_mobilisu pisze:@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane?
Nie koniecznie. Bardzo często się zdarza, że na ładowanie elektryk zjeżdża i po ładowaniu wyjeżdża za niego diesel.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”