[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Moderator: Moderatorzy
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Przetarg na 50 przgubowych elektryków.
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 062464306/
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 062464306/
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
I link do ogłoszenia w TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.
Wymaganie doświadczenia: 15 autobusów elektrycznych oraz 20 autobusów przegubowych w ostatnich trzech latach.
Otwarcie ofert 17. października 2019 o 13:00.
Pozdrawiam!
LOKI
Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.
Wymaganie doświadczenia: 15 autobusów elektrycznych oraz 20 autobusów przegubowych w ostatnich trzech latach.
Otwarcie ofert 17. października 2019 o 13:00.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Po raz kolejny napiszę, że chyba bardziej się ucieszę jak tak się stanie. Wiem, wiem... ustawa o elektromobilności, ale niech kupią jakieś kilka sztuk, żeby spełnić warunek na 2021 rok, a nie kupują teraz 50 sztuk, co wiązałoby się prawdopodobnie z pozbyciem się starszych, świetnych Citaro na rzecz kolejnych SU18IV, bo cóżby innego wygrało...Locutus pisze: Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1464
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Licząc wymianę 1:1 po realizacji tego przetargu faktycznie moglibyśmy pożegnać wszystkie Citaro G (31 sztuk), SU18 z 2009 BR737-BR741 i jeszcze 14 Solarisów z 2011 roku. Może jednak jest nadzieja na zwiększenie ilości taboru lub chociaż skasowanie jakichś solówek za nowe przeguby?
Tak jak wyżej również widzę Solarisa jako zwycięzcę tego przetargu.
Tak jak wyżej również widzę Solarisa jako zwycięzcę tego przetargu.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać... Zwłaszcza że w następnej perspektywie unijnej może już w ogóle nie być dofinansowań na zakupy taboru.
Po drugie - osobliwa konstrukcja wymogu doświadczenia wskazuje, że MPK liczy na udział Volvo (który dostarczył sporo elektryków, sporo przegubowców, ale ani jednego przegubowca elektrycznego, bo też i przegubowce elektryczne mają wejść do seryjnej produkcji dopiero jesienią).
BTW - cena to 55 procent oceny, parametry techniczne 45 (co do tego jakie to parametry, trzeba poczekać na publikację SIWZ).
Pozdrawiam!
LOKI
Po drugie - osobliwa konstrukcja wymogu doświadczenia wskazuje, że MPK liczy na udział Volvo (który dostarczył sporo elektryków, sporo przegubowców, ale ani jednego przegubowca elektrycznego, bo też i przegubowce elektryczne mają wejść do seryjnej produkcji dopiero jesienią).
BTW - cena to 55 procent oceny, parametry techniczne 45 (co do tego jakie to parametry, trzeba poczekać na publikację SIWZ).
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1464
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Oprócz ceny pod uwagę będą brane:
okres gwarancji na magazyn energii
liczba wszystkich miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących)
liczba wszystkich miejsc pasażerskich siedzących w autobusie dostępnych z poziomu niskiej podłogi
ocena wyposażenia autobusów w systemy bezpieczeństwa
ilość czynnika chłodniczego układu klimatyzacji potrzebna do pierwszego napełniania
ocena rozwiązania napędu elektrycznego w autobusie
wysokość autobusu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu
zużycie energii elektrycznej wg testu SORT-2
ocena dodatkowych wymagań dotyczących bezpieczeństwa
długość autobusu.
źródło: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... c=0#id1-II.
okres gwarancji na magazyn energii
liczba wszystkich miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących)
liczba wszystkich miejsc pasażerskich siedzących w autobusie dostępnych z poziomu niskiej podłogi
ocena wyposażenia autobusów w systemy bezpieczeństwa
ilość czynnika chłodniczego układu klimatyzacji potrzebna do pierwszego napełniania
ocena rozwiązania napędu elektrycznego w autobusie
wysokość autobusu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu
zużycie energii elektrycznej wg testu SORT-2
ocena dodatkowych wymagań dotyczących bezpieczeństwa
długość autobusu.
źródło: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... c=0#id1-II.
Pełna zgoda - jeśli można kupić elektryka płacąc za niego mniej niż za diesla to jak najbardziej warto.Locutus pisze: Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
O, dzięki, przeoczyłem (na szybko kukam, bo w pracy siedzę)...
BTW - w przetargu jest też wymóg, by pojazd w co najmniej 50% był wyprodukowany w UE lub kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych.
Pozdrawiam!
LOKI
BTW - w przetargu jest też wymóg, by pojazd w co najmniej 50% był wyprodukowany w UE lub kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6411
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?
Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.
Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1464
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
To już przerabialiśmy w zeszłym roku, będzie powtórka.Coffee pisze:No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?
Naprawdę jest aż tak źle? Zawsze myślałem że elektryki wyjeżdżają rano z pełnymi bateriami i w środku dnia doładowują się z ładowarek na mieście podczas gdy i tak stałyby na pętli ze względu na przerwę jaką musi mieć kierowca. Tak naprawdę nie wiemy jak pojemne baterie mają mieć te elektryki, może większe niż te które jeżdżą obecnie, a może będą mogły ładować się szybciej?Coffee pisze: Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6411
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Na "124"/"424" aż tak dużego problemu nie ma, że zględu na ilość brygad i w miarę krótką trasę. Na "169"/"469" jest z tym dramat. Wielokrotnie widywałem połowę brygad obstawionych zwykłymi Citarami lub Urbino 12 zamiast elektryków, zwłaszcza popoludniami często się to zdarza. O "154" to już nie warto nawet wspominać, bo tam regularnie widuję SanCity czy Citaro (względnie często rezerwę) zamiast elektryka.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1464
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane? Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Jeśli chodzi o "124/424" to jeżdżę tą linią kilka razy w tygodniu, o różnych porach, i bardzo rzadko pojawiają się wozy nieelektryczne - w przeciągu ostatniego roku jechałem takim na "124/424" może jeden-dwa razy, jeśli w ogóle.
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html
Nie, od początku "124/424" było całe w elektrykach. I zdecydowanie jest to dłużej niż rok. Wg poniższego artykułu elektryki trafiły na te linie w sierpniu 2017, czyli byłyby dwa latapasazer_mobilisu pisze:Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1464
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Hm. W tamtym wątku Cukier też pisał, że wydawało mu się, że "124/424" było już wcześniej całe elektryczne. Zastanawiam się więc jak to było - czy jednak wcześniej było już całe w elektrykach? A może do sierpnia 2018 dotyczyło to większości (prawie wszystkich, lecz nie wszystkich) brygad? Jeżdżę tą linią dużo i nie kojarzę, by elektryki rok temu były jakimś zaskoczeniem.pasazer_mobilisu pisze:@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.
Ech, oto jest pytanie!
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6411
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[OGŁOSZENIE W TED] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Nie koniecznie. Bardzo często się zdarza, że na ładowanie elektryk zjeżdża i po ładowaniu wyjeżdża za niego diesel.pasazer_mobilisu pisze:@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane?


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren