Strona 14 z 25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 2 lip 2019, o 07:00
autor: Locutus
@ Gagacek - w sprawie tej sepsy i jej strzelania sobie w stopę - konstrukcja o układzie wózków 1+2+0+2 z za długim członem wiszącym została wymyślona po to, by zgarnąć 15 punktów za długość niskiej podłogi (a konkurentom zostawić po jaju za to kryterium)... I w tym krótkowzrocznym sensie nie był to strzał w stopę, choć na dłuższą metę Pesa dużo na tym wygrywaniu wszystkich przetargów za wszelką cenę straciła... Tutaj wykoncypowanie wyrobu o układzie wózków 1+1+2 nikomu nie da bonusowych punktów, więc po co ktoś miałby się w to bawić, wiedząc, że poza tym mogą z tego ewentualnie być problemy?

Pozdrawiam!
LOKI

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 2 lip 2019, o 12:16
autor: Jamnik
Kraków opóźnia oferty na nowe tramwaje i zmienia kryteria
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 62009.html

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 29 lip 2019, o 18:13
autor: I.G.I
Nowy pakiet pytań

http://mpk.krakow.pl/Data/Files/ejasins ... kiet-7.pdf

Najważniejsza informacja - kolejne przesunięcie terminu otwarcia kopert na 17 września.

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 29 lip 2019, o 20:09
autor: Lw25
O ja nie mogę, oni nadal to wrzucają jako skany? :eek:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 29 lip 2019, o 20:47
autor: kucyk
I.G.I pisze: Najważniejsza informacja - kolejne przesunięcie terminu otwarcia kopert na 17 września.
Zaraz przeczytam, że proponowana data otwarcia to 17 września..... 2020. :rotfl:
A tak na poważnie to dla mnie masakra. :/ Czas leci a przetargu jak nie było tak nie ma. :wall:
To ciągłe przesuwanie otwarcia dobitnie też świadczy jak też przygotowane jest do tego wszystkiego nasze krakowskie MPK. :X Żałosny kabaret. :ehh:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 30 lip 2019, o 08:26
autor: Locutus
Z istotnych rzeczy - po pytaniach Siemensa kolejna zmiana kryterium oceny wózków...
Czop skrętu - 6 punktów
Łożysko skrętu - 4 punkty
Co innego ze wzdłużnym zestawem kołowym (gdzie koła po tej samej stronie wózka kręcą się z jedną prędkością) - 2 punkty
Co innego - 0.

BTW, biedny Siemens się pyta czy wózki jak od Avenio się nadadzą i dostaną te cztery punkty... A MPK im na to, że jak się skręcają nie wychodząc poza obręb pudła na łuku o promieniu 18 m, to tak i ciach zmienia kryteria oceny, żeby więcej jak 2 punkty nie dostali (o ile w ogóle, bo nie wiem czy da się te wózki dostosować do promienia skrętu 18 m)... Hihihi...

Płaczu Pojazdów Eksperymentalnych Szczególnie Awaryjnych o wysokość zabezpieczeń finansowych nie komentuję, bo to się już trochę żałosne zaczyna robić...

Pozdrawiam!
LOKI

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 31 lip 2019, o 17:16
autor: skejl
Lw25 pisze:O ja nie mogę, oni nadal to wrzucają jako skany? :eek:
Najprostszy technicznie sposób na załączenie podpisanego dokumentu cyfrowego to właśnie zeskanować kartkę papieru z podpisem odręcznym. Zamawiający załącza także plik Worda, który nie jest skanem i w założeniu ma takie samo brzmienie, ale w razie czego obowiązuje skan z podpisem.

Jeśli potrzebujesz, znajdziesz tutaj: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... sztuk.html.

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 31 lip 2019, o 19:06
autor: Lw25
skejl pisze:
Najprostszy technicznie sposób na załączenie podpisanego dokumentu cyfrowego to właśnie zeskanować kartkę papieru z podpisem odręcznym. Zamawiający załącza także plik Worda, który nie jest skanem i w założeniu ma takie samo brzmienie, ale w razie czego obowiązuje skan z podpisem.

Jeśli potrzebujesz, znajdziesz tutaj: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... sztuk.html.
Intercity np. wrzuca tylko plik w pdf jako odpowiedzi na pytania. Bez podpisów odręcznych.

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 1 sie 2019, o 04:13
autor: skejl
W takim razie albo ich dyrektorzy opanowali podpis elektroniczny, albo dokument podpisany odręcznie idzie do zainteresowanych osobnym kanałem, np. kurierem, albo inaczej interpretują prawo, albo u nich nikt za nic nie odpowiada, w związku z czym nie ma potrzeby podpisywać. :P

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 1 sie 2019, o 08:38
autor: kot_feliks
Przecież można podpisać dokument elektronicznie i do zainteresowanych przesłać z podpisem, a na stronę wrzucić samego pdfa ;)

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 1 sie 2019, o 21:52
autor: skejl
Wiele rzeczy można, ale niektóre wymagają kompetencji technicznych. Najprościej wrzucić skan jako dokument urzędowy i Worda jako pomocniczy. Zresztą wykonawcy nieraz wolą dokument Worda od PDF-a, bo można go do woli edytować, w szczególności zachowuje style itp. Niby można też skonwertować PDF-a do Worda, ale tego rodzaju narzędzia różnie działają i byłaby lipa, jakby coś zjadły po drodze. Tak że nawet PDF podpisany elektronicznie w ten czy inny sposób też do końca nie rozwiązuje problemu, bo i tak pasuje załączyć wersję edytowalną.

Tyle z mojej strony, bo wychodzi na to, że 60% ogółu mojej dotychczasowej działalności na tym forum stanowi offtop. :lmao:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 4 sie 2019, o 09:42
autor: gagacek
Mądrych offtopów nigdy dość.
skejl pisze:Wiele rzeczy można, ale niektóre wymagają kompetencji
Przepraszam że pozwalam sobie na celowe wycięcie kontekstu Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że właśnie taki fragment jak powyżej to clou całego problemu. A to, że potrafią tylko publikować prosty pdf złożeniowy plików graficznych to już tylko taki drobny szczególik.
Swoją drogą ja już bardziej "podniecałbym" się np. brakiem krzywych przejściowych na zakręcie dopiero co remontowanej Królewskiej, pochodną zaniechania/głupoty czyniącą dobrze milionom użytkowników przez najbliższe dziesięciolecia, ale to akurat inny temat, dodatkowo obejmujacy inne (-?) towarzystwo ;)

btw. Czy mnie się tylko tak wydaje, że będziemy witać czteroczłonowce?

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 5 sie 2019, o 06:51
autor: Locutus
gagacek pisze: btw. Czy mnie się tylko tak wydaje, że będziemy witać czteroczłonowce?
Kij wie... Zależy kto wystartuje i co zaproponuje... Siemens miałby szanse z czteroczłonowymi avenio gdyby udało mu się wózki dostosować... Punkty za długość, punkty za bonusowe drzwi, nie w kij dmuchał... Bombardier mógłby też namieszać z wydłużoną wersją NGT8, taką jak dla Bremy chociażby, o ile to się mieści w skrajni... Też powinny wejść dodatkowe drzwi... Alstom w sumie miałby takie samo pole do popisu, zwłaszcza że jego RegioCitadis z Hagi ma prawie 37 metrów (a układ jak NGT8)... Z kolei Stadler może namieszać niską ceną...

Znowu mamy przetarg gdzie w sumie nie bardzo wiadomo, kto wygra...

Pozdrawiam!
LOKI

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 5 sie 2019, o 08:24
autor: Jopek36
W mojej ocenie Bombardier najlepiej wyszedłby, gdyby zaproponował wydłużoną wersję NGT6 o ostatni człon oraz wstawił wózek obrotowy w krótkim członie - panorama dla Olsztyna to klasyczny 5 członowiec na 3 wózkach, które według zapewnień producenta mają być obrotowe. Natomiast konstrukcję typu NGT8 ciężko wydłużyć jeszcze bardziej niż obecne bombki, aby mieściła się w krakowskiej skrajni. Z kolei konstrukcja typu GTx, aby mieściła się w skrajni, to przy każdym skraju członu ma skosy, a według SIWZ szerokość pudła przy podłodze ma mieć 2,4 metra.

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

: 6 sie 2019, o 06:59
autor: gagacek
Locutus pisze:Zależy kto wystartuje i co zaproponuje... Siemens miałby szanse
Jopek36 pisze:W mojej ocenie Bombardier najlepiej wyszedłby
Naprawdę wierzycie, że te firmy będą uczestniczyć? W przypadku Siemensa który nie miał dobrej passy i dodatkowo niemal oficjalnie wypinającego się na mniejsze zamówienia, czy perypetii Bombardiera raczej tego nie widzę. Najwyżej jakieś pozorowane ruchy wizerunkowe. W grę też nie może wchodzić coś w rodzaju rumuńskiej licencji. Przetarg raczej rozegra się pomiędzy Stadlerem a nowymi graczami na naszym rynku.