[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#421 Post autor: pasazer_mobilisu » 31 maja 2022, o 12:54

Locutus pisze:
31 maja 2022, o 07:56
Zastosowałbym w ostatnim członie taki układ siedzeń jak w ostatnim członie NGT6.
Czyli jaki? Jest gdzieś podobny rysunek dla NGT6 do tego?
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tmpkc0719p.pdf

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#422 Post autor: Locutus » 31 maja 2022, o 19:14

Nigdy nie jechałeś żadnym ze skunksów w Krakowie? E-e?

A co do rysunku technicznego - był dostępny na stronie Bombardiera, niestety po przejęciu przez Alstom strona została zamknięta...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#423 Post autor: pasazer_mobilisu » 31 maja 2022, o 20:15

Pewnie że jechałem i nawet otworzyłem sobie jakieś zdjęcia by przypomnieć sobie ten układ tylko, że widzę to samo co w STL czyli 2+2.

A bydłowozami bym ich nie nazwał, wciąż mają ponad 2 razy więcej miejsc siedzących niż podobnej długości najnowsze nabytki Tramwajów Warszawskich

MikiGry
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2020, o 21:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#424 Post autor: MikiGry » 31 maja 2022, o 21:45

Locutus pisze:Nigdy nie jechałeś żadnym ze skunksów w Krakowie? E-e?

A co do rysunku technicznego - był dostępny na stronie Bombardiera, niestety po przejęciu przez Alstom strona została zamknięta...

Pozdrawiam!
LOKI
A przez wayback machine nie idzie się do niego dostać ?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#425 Post autor: Locutus » 1 cze 2022, o 08:15

@ Pasażer Mobilisu - NGT6 ma sześć par siedzeń ciągnących się od przegubu aż po wózek. Tutaj to świetnie widać (nawet jeśli fotka jest wozu gdańskiego - one wszak są bliźniaczo podobne do naszych z trzeciej serii): https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fi ... terior.jpg - czyli o cztery siedzenia więcej niż Lajkonik. Potem jeszcze zabudowa wózka gdzie w skunksie znajdują się siedzenia tam gdzie w Lajkoniku półki na bagaż oznacza kolejne cztery siedzenia. Gdyby w ostatnim członie Lajkonika ułożyć siedzenia jak w NGT6, spokojnie nadrobiłoby to straty z drugiego członu.

No i oczywiście zgadzam się, że w Warszawie kompletnie oszaleli i krakowskie pomysły nawet nie zbliżają się do tego poziomu absurdu (no... EU8N i N8S-NF przerobione na jednokierunkowe może i owszem)... Ale to nie znaczy, że należy iść w tym kierunku...

@ Miki Gry - Próbowałem, nie udało mi się do tego dobrać (strona niby jest - https://web.archive.org/web/20111213172 ... 0d8000beb8# - ale po kliknięciu w zakładkę "Technical Drawing" niestety nic się nie dzieje)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#426 Post autor: pasazer_mobilisu » 1 cze 2022, o 12:32

STL od początku trzeciego członu do wózka ma 5 par siedzeń a nie 4 tak jak napisałeś. W miejscu tego jednego rzędu jest automat biletowy i stąd ta strata. Co do "miejsc na bagaże" to zawsze zakładałem, że są tam dlatego bo jest za mało miejsca na zwykłe siedzenie, podobnie jest w 2014N.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#427 Post autor: PanA » 1 cze 2022, o 16:51

No tak, lepiej robić dużo więcej siedzeń, a potem dziwić się, że pasażerowie zostają na przystankach...

To samo w Warszawie, zapełnienie w tramwajach też jest ogromne i najczęściej na krótkich trasach, stąd mniej siedzeń.
Nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której jest tłok w pojeździe i jednocześnie prawie połowa siedzeń wolna, bo ci siedzący "bronią" dostępu do siedzenia pod oknem, a ci stojący boją się lub nie chcą usiąść pod oknem.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#428 Post autor: Coffee » 1 cze 2022, o 18:49

PanA pisze:
1 cze 2022, o 16:51
No tak, lepiej robić dużo więcej siedzeń, a potem dziwić się, że pasażerowie zostają na przystankach...
Szczerze? Dla bardziej wymagającego pasażera żadna różnica czy się nie zmieści czy się jednak zmieści ale do celu dotrze ściśnięty jak sardynka, gdzie często nie ma jak nawet palcem w bucie ruszyć, a co dopiero mówić o wygodnym staniu.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#429 Post autor: Locutus » 1 cze 2022, o 21:19

@ Pasażer Mobilisu – Wychodzi na to, że nie umiem liczyć. A poważnie – patrzyłem na zdjęcia wnętrza (na komórce schemat w pedeefie, który podlinkowałeś, nie chciał mi się otworzyć) i akurat ujęcie było takie, że rząd drugi był zasłonięty przez trzeci tak, że nie bardzo dało się go zauważyć. Moja wina, przepraszam. Aczkolwiek czemu Pesa i Stadler nie potrafią zrobić normalnych siedzeń nad wózkami, tylko muszą wciskać tę nieszczęsną bezużyteczną półkę na bagaże, podczas gdy Bombardier nie miał z tym problemu, tego nie rozumiem…

@ PanA – Szczerze? W mieście tak rozległym jak Kraków, gdzie jednak z wielu osiedli do centrum jedzie się niemal pół godziny, a w innych relacjach nawet i dłużej, potencjalna możliwość posadzenia zadu znacząco wpływa na (psychologiczny) komfort podróży. W momencie, gdy wiem, że prawdopodobnie najpóźniej po kilku przystankach usiądę, chętnie skorzystam z tramwaju. W momencie, gdy będę miał całkowitą pewność, że będę jechał jak bydlę do rzeźni całą trasę, ewentualnie może usiądę na dwa przystanki przed wyjściem z pojazdu – niekoniecznie. A co do niezabieralności tramwajów – rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności taboru lub częstotliwości kursowania, a nie wprowadzanie standardów podróży przypominających te znane z wagonów bydlęcych. BTW Ja zawsze siadam pod oknem jak tylko mogę…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#430 Post autor: kucyk » 15 cze 2022, o 12:07

Jakąś chwilę temu w Siedlcach (według TTSS-u) wyświetlał się wagon z nr#708 ????? :eek:

A teraz mamy w Siedlcach Lajkonika t-1188950296200606231 jako "13" Nowy Bieżanów P+R. :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#431 Post autor: Locutus » 16 cze 2022, o 07:55

Robią się nowe Lajkoniki, robią. I fajnie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#432 Post autor: DaroKRK » 16 cze 2022, o 11:18

Czyżby docelowo Podgórze RY875-RY899 i Huta HY701-HY735?

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#433 Post autor: PanA » 16 cze 2022, o 20:10

Locutus pisze:
1 cze 2022, o 21:19

@ PanA – Szczerze? W mieście tak rozległym jak Kraków, gdzie jednak z wielu osiedli do centrum jedzie się niemal pół godziny, a w innych relacjach nawet i dłużej, potencjalna możliwość posadzenia zadu znacząco wpływa na (psychologiczny) komfort podróży. W momencie, gdy wiem, że prawdopodobnie najpóźniej po kilku przystankach usiądę, chętnie skorzystam z tramwaju. W momencie, gdy będę miał całkowitą pewność, że będę jechał jak bydlę do rzeźni całą trasę, ewentualnie może usiądę na dwa przystanki przed wyjściem z pojazdu – niekoniecznie. A co do niezabieralności tramwajów – rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności taboru lub częstotliwości kursowania, a nie wprowadzanie standardów podróży przypominających te znane z wagonów bydlęcych. BTW Ja zawsze siadam pod oknem jak tylko mogę…

Pozdrawiam!
LOKI
No widzisz, skoro w tramwajach jeździ się za długo, to chyba jednak tramwaje to za mało.

Zwiększyć częstotliwość kursowania? To spróbuj utworzyć JAKIKOLWIEK układ, w którym JAKIKOLWIEK wcisnąłbyś więcej tramwajów na I obwodnicy, na Pokoju, Mogilskiej czy na Bronowice.
Bo aktualnie NIE DA SIĘ wcisnąć ani jednego dodatkowego tramwaju na godzinę w szczytach, a pojemność dłuższego tramwaju o te 5 metrów nie zmienia pojemności dramatycznie.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#434 Post autor: Locutus » 17 cze 2022, o 08:21

PanA pisze: No widzisz, skoro w tramwajach jeździ się za długo, to chyba jednak tramwaje to za mało.
Nigdzie nie napisałem, że jeździ się za długo. Dwadzieścia pięć minut czy pół godziny to nie jest żaden dramat - pod warunkiem, że można zadek posadzić i jechać jak człowiek, nie jak bydlę.
PanA pisze: Zwiększyć częstotliwość kursowania? To spróbuj utworzyć JAKIKOLWIEK układ, w którym JAKIKOLWIEK wcisnąłbyś więcej tramwajów na I obwodnicy, na Pokoju, Mogilskiej czy na Bronowice.
Troszeczkę się zagalopowałeś - na Alei Pokoju wszak jest jeszcze spory zapas przepustowości. Aczkolwiek fakt, że Pierwsza Obwodnica pęka już w szwach... Ale znowuż - rozwiązaniem nie są bydłowozy, a większe tramwaje plus - najlepiej - tunel pod centrum (czy cokolwiek innego zwiększającego przepustowość).
PanA pisze: Bo aktualnie NIE DA SIĘ wcisnąć ani jednego dodatkowego tramwaju na godzinę w szczytach, a pojemność dłuższego tramwaju o te 5 metrów nie zmienia pojemności dramatycznie.
Serio nie widzisz różnicy pojemności między NGT6 a NGT8? Albo (tak, wiem, to już dziesięć metrów) między Lajkonikiem a Krakowiakiem?

Jeszcze raz powtórzę: nikogo nie zachęci się do przesiadki z samochodu do tramwaju jeśli tym ostatnim będzie musiał podróżować w warunkach bydlęcych.

Pozdrawiam!
LOKI

Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018

#435 Post autor: PanA » 18 cze 2022, o 12:00

Locutus pisze:
17 cze 2022, o 08:21
Nigdzie nie napisałem, że jeździ się za długo. Dwadzieścia pięć minut czy pół godziny to nie jest żaden dramat - pod warunkiem, że można zadek posadzić i jechać jak człowiek, nie jak bydlę.
No tak, torowisko tramwajowe jest na poziomie przepustowości 4-5 tysięcy osób na godzinę, podczas gdy tą więźbą porusza się kilkanaście tysięcy osób na godzinę.
Jak tak będziesz podchodzić, to sam dojdziesz do tego, że najlepiej jechać autem, bo przy założeniu 60 miejsc siedzących w tramwaju tylko 2400 osób będzie w stanie jechać na miejscu siedzącym tramwajem, a pozostałe 2400 stać, bo INACZEJ FIZYCZNIE SIĘ NIE DA.
Troszeczkę się zagalopowałeś - na Alei Pokoju wszak jest jeszcze spory zapas przepustowości. Aczkolwiek fakt, że Pierwsza Obwodnica pęka już w szwach... Ale znowuż - rozwiązaniem nie są bydłowozy, a większe tramwaje plus - najlepiej - tunel pod centrum (czy cokolwiek innego zwiększającego przepustowość).
Polecam otworzyć oczy i zobaczyć, że na mieście dzieją się wypadki i to nie jest "niewykorzystywana rezerwa", tylko rezerwa na objazdy. Jak coś się zepsuje na Mogilskiej, to trzeba puścić przez al. Pokoju. To samo w drugą stronę - jak coś się zepsuje na Alei Pokoju, to Mogilska nie byłaby w stanie unieść 80 kursów na godzinę, bo po kilkunastu minutach tworzących się coraz większych korków tramwajowych wywaliłaby podstacja i cała NH byłaby przez pół dnia bez dostępu do tramwajów.
Serio nie widzisz różnicy pojemności między NGT6 a NGT8? Albo (tak, wiem, to już dziesięć metrów) między Lajkonikiem a Krakowiakiem?
Po pierwsze, spada względna pojemność.
Po drugie, 40-metrowy tramwaj (i to jeszcze w 100% niskopodłogowy) ma całkowicie inny układ wnętrza wynikający z wózków i instalacji wywalanej na dach. Te same płacze, które na początku eksploatacji Krakowiaków tu było słychać, miałyby zastosowanie w każdym nowym 40-metrowym tramwaju. Po kilku miesiącach płaczu zrozumieliście, że te "półki na bagaż" to nie była fantazja designerów, tylko niewykorzystane miejsce ze względu na konstrukcję tramwaju, a teraz już zdajesz się o tym zapominać.
Jeszcze raz powtórzę: nikogo nie zachęci się do przesiadki z samochodu do tramwaju jeśli tym ostatnim będzie musiał podróżować w warunkach bydlęcych.
Z takim sposobem myślenia NIGDY NIKOGO nowego nie przekonasz do wysiadki z samochodu, bo nie po to puszcza się 30-40-metrowe tramwaje, żeby woziły tylko po 50-60 osób.
Nawet jakby uruchomić magię i tramwaje miałyby i co 20 sekund podjeżdżać na przystanki, to w szczytach nikogo nie posadzisz tylko na miejscach siedzących.

I ty mi tam o dużej liczbie miejsc siedzących nie musisz bajać, bo to właśnie we Wrocławiu kursują Skody 16T i 19T, które mają najwięcej miejsc siedzących spośród wszystkich modeli tramwajów o długości właśnie ok. 30-metrów, ale wyobraź sobie, że nawet nimi do parków przemysłowych, technologicznych, innych skupisk biurowców ani na uczelnie nie dasz rady fizycznie przewieźć wszystkich na miejscach siedzących.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”