[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 35+25 tramwajów - 28.09.2018
Zgodnie z sugestią dyskusję o homologacji i dopuszczeniu do ruchu wydzieliłem do osobnego wątku: viewtopic.php?p=229872#p229872
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Specjalista
- Posty: 277
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] do 60 tramwajów - 28.09.2018
I Teraz zerknijmy na kursy walut wedle istotnych dat:pasazer_mobilisu pisze: ↑29 kwie 2020, o 20:58Jeszcze daty:
Ogłoszenie przetargu: 29 kwietnia 2019
[Otwarcie ofert: 17 września 2019]
Podpisanie umowy: 29 kwietnia 2020 - równy rok
Pierwszy tramwaj za 26 miejsce czyli lipiec 2022 roku.
17.09.2019 - Euro za 4,33 złotych
29.04.2020 - Euro po 4,55 PLN
ok. 5% drożej
Sprawdzał ktoś jakie były wartości w tabeli określającą korektę ceny ofertowej wedle kursów walut? W sensie, to w końcu po ile ten tramwaj?
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 35+25 tramwajów - 28.09.2018
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... wajow.htmlUmowa na zakup 25 tramwajów Lajkonik II (opcja w ramach umowy ramowej) – podpisana 4 listopada 2020 roku.
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018
Wczoraj tak o tym myślałem i nie daje mi to spokoju. Od podpisania pierwszej opcji (35 sztuk) minęło już więcej niż pół roku i nie kojarzę prezentacji jak to niby te tramwaje mają wyglądać? Ja wiem, że tak w eterze slyszy się o małych różnicach względem pierwszego kontaktu na 50 sztuk. Ale jednak mają takowe być.
W międzyczasie MPK podpisało kolejną opcję na 25 sztuk i mamy wielką ciszę w tym temacie.
A nasze MPK zawsze się chwaliło prezentacjami pojazdów jakie to niby wybierało w przetargach.

W międzyczasie MPK podpisało kolejną opcję na 25 sztuk i mamy wielką ciszę w tym temacie.

A nasze MPK zawsze się chwaliło prezentacjami pojazdów jakie to niby wybierało w przetargach.

-
- Specjalista
- Posty: 277
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018
Róznice magą być bardzo "niemedialne" czy wręcz "niepolityczne" - bo np. jeśli zauważymy drobną różnicę między długością niskiej podłogi między oboma kontraktami to pojawi się choćby pytanie czemu tak. Bo dlaczego "nowsze" mają podłogą krótszą od starszych... a może starsze też mają tak krótką jak te nowsze i tym samym rzeczywisty tramwaj nie jest w 100% zgodny z ofertą tylko jest po poprawkach, aneksowaniu itd... a może to w drugiej ofercie jest omyłka i podłoga jednak będzie w rzeczywistości tak długa jak z oferty pierwszej.
I tak można debatować na temat każdego parametru - zwłaszcza parametry punktowanego w przetargu.... i na co to miastu? na co to producentowi? Stąd pewnie cisza.
I tak można debatować na temat każdego parametru - zwłaszcza parametry punktowanego w przetargu.... i na co to miastu? na co to producentowi? Stąd pewnie cisza.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1474
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018
Może faktycznie nie ma się czym chwalić i tylko miłośnicy będą odróżniać Lajkoniki II od tych z pierwszej serii?
[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 60 tramwajów - 28.09.2018
Czyżby mniej pompy, a więcej jakiejś formy zdoworozsądkowego podejścia? Ciekawe, oj ciekawe... Jeżeli będą różniły się dopracowanymi szczegółami które wyszły w czasie eksplatacji, to tylko się cieszyć. A wygląd zewnętrzny? Panie, a po co przy tym grzebać?pasazer_mobilisu pisze: ↑6 gru 2020, o 13:23Może faktycznie nie ma się czym chwalić i tylko miłośnicy będą odróżniać Lajkoniki II od tych z pierwszej serii?
Jak dla mnie, to mniej spokoju wywołuje pytanie co dzieje się z klimatyzacją i innymi popierdułkami "zgrabnie" zamiatanymi pod obrus.