Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=41&t=5104
Strona 1 z 25

Autor:  kaktus32 [ 13 paź 2017, o 11:52 ]
Tytuł:  [MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... cznie.html
56 12m
12 18m hybrydowych
10 MIDI

Autor:  Coffee [ 13 paź 2017, o 11:55 ]
Tytuł:  Re: [PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017

Trochę szczegółów na Infobusie:
http://infobus.pl/78-unijnych-autobusow ... 99430.html

Autor:  volferssj [ 13 paź 2017, o 12:03 ]
Tytuł:  Re: [PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017

Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?

Autor:  Mistrzejowiczanin [ 13 paź 2017, o 12:06 ]
Tytuł:  Re: [PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

volferssj napisał(a):
Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?

Powiedz, że nie jest coś takiego potrzebne na linie ze słabym obciążeniem... To są optymalne długości autobusów, które przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.

Autor:  kot_feliks [ 13 paź 2017, o 12:12 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Tak swoją drogą, to wychodzi, że po tym przetargu zaczniemy żegnać pierwsze U12 z Bieńczyc ;)

Autor:  Kuba23 [ 13 paź 2017, o 12:13 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12, 18, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

No właśnie - bardziej optymalne byłyby 10m, a nie tak jak w poprzednim i prawdopodobnie w tym ok. 8,5m i to LE, czyli ciasnota w środku.

Autor:  volferssj [ 13 paź 2017, o 12:16 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Mistrzejowiczanin napisał(a):
przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.

No właśnie 10, a warunki na siłę robią z tego 8,6-8,9m zamiast dać 9,8-10,7m. Musisz przyznać, że te maleństwa (SanCity 9) często bywają niezabieralne albo są na krawędzi. Częściowo jest to wina MPK (zły przydział linii) ale długości nie przeskoczysz. O zgrozo, do wielu linii najbardziej mi pasuje... Vectio C 10,1, szerokość jak w "bocianach" ale ponad metr dłuższe (tak, wiem, MPK nie kupi turka).

Autor:  PiVoSH92 [ 13 paź 2017, o 12:49 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Jeżeli Atutosany mają zastąpić Vero - ok, jak najbardziej. Jeżeli cokolwiek innego to to jest głupota.

Autor:  Coffee [ 13 paź 2017, o 13:10 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Nie opłaca się kupować autobusów 10 metrowych ze względu iż zazwyczaj wozy te mają spalanie jak 12-metrowce, a pojemność niewiele większą niż 9-metrowce. Optymalne w pojemności są wozy z zakresu 8,6 do 9.5 metrów ale w tej chwili taką niszę zapełnia tylko Autosan, Solaris i Otokar.

Autor:  Lw25 [ 13 paź 2017, o 16:12 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Midi to powinni kupić 50, a nie 10... tym sposobem wykosilibyśmy Vero.

Autor:  tomta1 [ 13 paź 2017, o 18:13 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

Obecnie eksploatowane autobusy 12-metrowe według wieku:
  • 13 Scanii (113CLL i OmniCity) (1994–2000)
  • 5 Jelczy M121MB (2003)
  • 50 Solarisów Urbino 12 (II generacja; #BU801–#DU850) (2004)
  • 5 Jelczy M121M/4 CNG (2006–2007)
  • 35 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU851–#BU885) (2008)
  • 18 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU886–#BU903) (2009)
  • potem jest 8 Citar (2011) i 149 Urbin 12 III i IV generacji (2012–2017)

Po rozstrzygnięciu przetargu na 30 solówek można spodziewać się ostawienia/kasacji 13 Scanii, 10 Jelczy i — gdyby przyjąć wymianę starych wozów na nowe w proporcji 1:17 Solarisów.

Po rozstrzygnięciu tego przetargu, przybyłoby nam 56 kolejnych solówek. Te mogłyby bez problemu zastąpić pozostałych 43 Solarisów z pierwszej partii. Zostaje 13 zapasowych autobusów. Czy o tyle wzrośnie ilostan taboru 12-metrowego? Czy zastąpią one część Ver (w myśl: kasujemy Vera, w zamian na tych liniach jeżdżą Autosany, a tam z kolei te 13 nowe wozy)? Albo może będą kasowane już Solarisy III generacji (pierwsza dostawa lub mleczaki).

Obecnie eksploatowane autobusy 18-metrowe według wieku:
  • 3 Solarisy Urbino 18 (III generacja; #BR713–#BR715) (2005)
  • 20 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BR717–#BR736) (2006)
  • 20 Jelczy M181MB/3 (#DD471–...–#DD493) (2007)
  • 10 Mercedesów Citaro O530G (#DC501–#DC510) (2008)
  • 12 Mercedesów Citaro O530G (#DC511–#DC522) oraz 5 Solarisów Urbino 18 (III generacja; #BR737–#BR741) (2009)
  • 1 Solaris Urbino 18 Hybrid (III generacja; #BH071) (2010)
  • potem jest 9 Citar (2011) i 129 Urbin 18 III i IV generacji (w tym hybrydowe i elektryczne, a także Metrostyle; 2011–2017)

Po przyjeździe 38 sztuk SU18IV, wygranych przez Solarisa w poprzednim przetargu, można się spodziewać wycofania 3 najstarszych Urbin, 20 ciut młodszych i 20 Jelczy. W ten sposób powstanie brak w wymiarze 5 sztuk, który to zostanie uzupełniony 12 nowymi hybrydami. Tym samym będziemy mieli 7 wozów zapasu. Pytania są te same co w przypadku solówek. Czy o tyle wzrośnie inwentarz? Czy zastąpią one pierwsze Mercedesy(!)? Może mleczaki? A może zastąpią one jakieś solówki? Względnie skreśli się #BH071, jeśli robi problemy.

Ogólnie zakładałem wszędzie że wymiana taboru będzie 1:1, co wcale nie jest pewne. Nie znam też stanu technicznego wszystkich wozów, więc zasugerowałem się że MPK będzie kasowało wozy zgodnie z wiekiem. Nie znam też polityki taborowej MPK ani planów ZIKiT-u dot. wyłonienia nowego operatora systemu KMK (a to nie nastąpi co najmniej do marca 2019 roku). Wszystko to tylko moje domysły.

Autor:  sienioo [ 14 paź 2017, o 11:18 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

Według mnie nie ma co sugerować, że MPK pozbędzie się pierwszych Solarisów. One będą dojeżdżane na maxa. Coś pójdzie w rezerwy, zmiany siatki autobusów, nowe plany rozwoju itd. Mając coraz więcej różnego typu pojazdów (diesel w różnej konfiguracji, hybrydy czy elektryki) to też będzie potrzebna większa rezerwa, z powodów wizerunkowych.

Autor:  Coffee [ 14 paź 2017, o 15:37 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

Pamiętajmy, że w 2018 roku wchodzi podatek od Euro 3, więc nie zaryzykują płacić dodatkowych kosztów w momencie, gdzie Unia może dopłacić do autobusów. Podejrzewam, że jednak #BU801-850 pójdą do kasacji.

Autor:  Arsents [ 14 paź 2017, o 15:40 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

Albo na sprzedaż

Autor:  tomta1 [ 14 paź 2017, o 15:51 ]
Tytuł:  Re: [W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

Tyle że skoro podatek od Euro 3 wchodzi w całej Unii, to sprzedaż gdziekolwiek w Unii (w tym także w Polsce innym miastom) może być nieopłacalna – inne miasta też nie będą chciały płacić podatku. Chyba że jest jakaś gradacja stawki (pre-Euro płacą najwięcej, Euro 1, 2 mniej, Euro 3 najmniej ze wszystkich) i będą miasta chcące wymienić swój bardzo stary tabor pre-Euro 3 na tabor Euro 3 by płacić mniej.

Ewentualnie nasi sąsiedzi ze wschodu mogą się nimi zadowolić.

Strona 1 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/