[PESA 2014N Krakowiak] 36 tramwajów - 09.08.2013
Moderator: Moderatorzy
[PESA 2014N Krakowiak] 36 tramwajów - 09.08.2013
Jeszcze przetarg nie został ogłoszony na nowe wagony ale wygląda na to, że Kraków stawia sprawę jasno.
Nowe tramwaje z dotacją:
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... tacja.html
oraz to samo na facebooku mpk:
https://www.facebook.com/notes/miejskie ... 8864335662
Gdy zostanie ogłoszony przetarg to postaram się zmienić temat watku (umieszczę datę ogłoszenia tak jak jest przy innych wątkach) - albo Ktoś z moderatorów forum to uczyni ? Dziekuję z góry.
Nowe tramwaje z dotacją:
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... tacja.html
oraz to samo na facebooku mpk:
https://www.facebook.com/notes/miejskie ... 8864335662
Gdy zostanie ogłoszony przetarg to postaram się zmienić temat watku (umieszczę datę ogłoszenia tak jak jest przy innych wątkach) - albo Ktoś z moderatorów forum to uczyni ? Dziekuję z góry.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2013, o 07:20 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyżby to była zapowiedź tego że nowe tramwaje trafią właśnie do PH? Byłoby to całkiem logiczne, bo albo trafią one na "4" albo na "52" a w obu przypadkach wyjazdy z PT byłyby kłopotliwe (z czym mamy do czynienia już w przypadku "14").Do przyszłej perspektywy pomocy finansowej z Unii Europejskiej (lata 2014-2020) nasze miasto zaproponowało już projekt "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego oraz autobusów elektrycznych wraz z przebudową Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta".
No tak, bo one mają zastępować trójskłady.
Czyli na 4 pójdą na pewno.
Jeżeli huta dostanie 36 nowych bombków to chyba nie będą mieli powodów do aż takich narzekań.
Wiadomo, że jest jeszcze stan torowisk, no ale jest to duża ilość nowych tramwai.
Czyli na 4 pójdą na pewno.
Jeżeli huta dostanie 36 nowych bombków to chyba nie będą mieli powodów do aż takich narzekań.
Wiadomo, że jest jeszcze stan torowisk, no ale jest to duża ilość nowych tramwai.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 12:11 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.
To wcale nie jest pewne i właśnie rozchodzi się o stan torowisk. Również jest możliwa opcja o której wspominał brovar czyli "52" co 10min w nowych 40-metrowcach a "4" odziedziczy po "52" tabor i częstotliwość.. Choć generalnie lepiej by właśnie na "4" trafił nowy taborApache pisze:Czyli na 4 pójdą na pewno.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Pisanie w tym momencie o tym, na co pójdą nowe tramwaje to wróżenie z fusów. Zresztą pisałem już o tym kiedyś, tramwaje pojawią się najwcześniej pewnie za ~2 lata, do tego czasu może być zupełnie inny stan torowisk oraz układ linii...
Zobaczcie sobie, jak wyglądała sytuacja z NGT8. Kiedy je zamawiano było przed małą remarszrutyzacją, nie było linii z f-5, nie było trasy na Ruczaj. A teraz poza remontami torowisk do czasu ew. dostarczenia nowych pojazdów powstanie zapewne również łącznik Lipska - Wielicka i nie wiadomo, jak się rozłoży ruch w tej części miasta.
Równie dobrze mogą one wylądować na '4' i '52', co na każdej innej linii, jak również np. na nowej '5x' (czy jakiekolwiek inny numerek) której obecnie nie ma.
Zobaczcie sobie, jak wyglądała sytuacja z NGT8. Kiedy je zamawiano było przed małą remarszrutyzacją, nie było linii z f-5, nie było trasy na Ruczaj. A teraz poza remontami torowisk do czasu ew. dostarczenia nowych pojazdów powstanie zapewne również łącznik Lipska - Wielicka i nie wiadomo, jak się rozłoży ruch w tej części miasta.
Równie dobrze mogą one wylądować na '4' i '52', co na każdej innej linii, jak również np. na nowej '5x' (czy jakiekolwiek inny numerek) której obecnie nie ma.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 13:15 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Tutaj lepiej dyskutować.
No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Zwolnią się to NGT8 mogą wtedy trafić z powrotem na "14". . Resztę załata się Wiedniami do czasu kolejnego przetargu już dla Huty.
Tylko pewnie się okaże, że przetarg dla Huty a tramwaje pójdą do Podgórza, bo to nóweczki, ewentualnie Hucie przekaże się I i II serię NGT6.
Przesunąłem temat. Jak dojdzie do przetargu, to się zmieni nazwę i przesunie w odpowiednie miejsce lub założy nowy temat - adm. Coffee
Nie zapominaj że po 2017 r może być już trasa na Górkę Narodową do tego może coś jeszcze a to już przynajmniej 10 niskopodłogowych więcej zarezerwowanych przy skierowaniu np "50" i "18".Cukier pisze:Tak więc nawet jeśli NGT10 trafią wyłącznie na "24" i "50" to wówczas się zwolnią NGT8. Tak czy siak przy 36 nowych pojazdach coś niskopodłogowego będzie musiało pojechać do Huty
No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Zwolnią się to NGT8 mogą wtedy trafić z powrotem na "14". . Resztę załata się Wiedniami do czasu kolejnego przetargu już dla Huty.
Tylko pewnie się okaże, że przetarg dla Huty a tramwaje pójdą do Podgórza, bo to nóweczki, ewentualnie Hucie przekaże się I i II serię NGT6.
Przesunąłem temat. Jak dojdzie do przetargu, to się zmieni nazwę i przesunie w odpowiednie miejsce lub założy nowy temat - adm. Coffee
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 20:21 przez brovar, łącznie zmieniany 5 razy.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
Myślę że raczej nie zaryzykują takiego posunięcia że dadzą wszystkie najnowsze Bombki na te dwie linie, z czego żadną nie jadącą do Huty i obie jadące na Kurdwanów, bo by ich opinia publiczna zjadła za takie coś (i słusznie).brovar pisze:No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Nie. "52" z f-10 nie wyrobi. Nawet przy ufokach. Przy składach 4x105Na już prędzej, ale też średnio mi się to widzi – 4x105Na na miasto wyjechało tylko 2 razy, a większość przystanków nie jest przystosowanych na takie wozy. Z początkiem wakacji "52" z f-10 i E1+c3 nie wyrabiała – a co dopiero w roku szkolnym. Nie wspominając już o tym, że za 2 lata kolejne wydziały UJ przenoszą się na III Kampus. Wtedy to i "52" z f-5 i E1+c3 to będzie za mało.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 22:59 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
To znaczy, żeby uruchomić "12" z f-10 i "52" z f-10 po tych samych trasach?Arsents pisze:To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.Afterbirds pisze:Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, o 00:18 przez wincent, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Specjalista
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
- Lokalizacja: Wola Duchacka
Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.wincent pisze:Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.Afterbirds pisze:Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Po tym przetargu na 40-metrowce do PH będą musiały tracić jakieś niskopodłogowce, bo na pewno na którąś linię jadącą do Huty będą one musiały wyjechać (choćby dlatego że na odcinku Mogilskie - PC będą musiały kursować jakieś niskopodłogowce, w końcu tak tłumaczą ludziom sens tego remontu). A już obecnie z linią "14" są problemy z wyjazdami na pierwsze kursy z Huty obsługiwane przez pojazdy z PT..4sta40icztery pisze:Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.