[PESA 2014N Krakowiak] 36 tramwajów - 09.08.2013

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

[PESA 2014N Krakowiak] 36 tramwajów - 09.08.2013

#1 Post autor: rafaello » 24 lip 2013, o 11:50

Jeszcze przetarg nie został ogłoszony na nowe wagony ale wygląda na to, że Kraków stawia sprawę jasno.

Nowe tramwaje z dotacją:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... tacja.html

oraz to samo na facebooku mpk:

https://www.facebook.com/notes/miejskie ... 8864335662

Gdy zostanie ogłoszony przetarg to postaram się zmienić temat watku (umieszczę datę ogłoszenia tak jak jest przy innych wątkach) - albo Ktoś z moderatorów forum to uczyni ? Dziekuję z góry. ;D
Ostatnio zmieniony 10 sie 2013, o 07:20 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#2 Post autor: Cukier » 24 lip 2013, o 11:56

Do przyszłej perspektywy pomocy finansowej z Unii Europejskiej (lata 2014-2020) nasze miasto zaproponowało już projekt "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego oraz autobusów elektrycznych wraz z przebudową Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta".
Czyżby to była zapowiedź tego że nowe tramwaje trafią właśnie do PH? Byłoby to całkiem logiczne, bo albo trafią one na "4" albo na "52" a w obu przypadkach wyjazdy z PT byłyby kłopotliwe (z czym mamy do czynienia już w przypadku "14").

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 10:00
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: Apache » 24 lip 2013, o 12:10

No tak, bo one mają zastępować trójskłady.
Czyli na 4 pójdą na pewno.
Jeżeli huta dostanie 36 nowych bombków to chyba nie będą mieli powodów do aż takich narzekań.
Wiadomo, że jest jeszcze stan torowisk, no ale jest to duża ilość nowych tramwai.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 12:11 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#4 Post autor: Cukier » 24 lip 2013, o 12:31

Apache pisze:Czyli na 4 pójdą na pewno.
To wcale nie jest pewne i właśnie rozchodzi się o stan torowisk. Również jest możliwa opcja o której wspominał brovar czyli "52" co 10min w nowych 40-metrowcach a "4" odziedziczy po "52" tabor i częstotliwość.. Choć generalnie lepiej by właśnie na "4" trafił nowy tabor :)

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: kot_feliks » 24 lip 2013, o 13:12

Pisanie w tym momencie o tym, na co pójdą nowe tramwaje to wróżenie z fusów. Zresztą pisałem już o tym kiedyś, tramwaje pojawią się najwcześniej pewnie za ~2 lata, do tego czasu może być zupełnie inny stan torowisk oraz układ linii...

Zobaczcie sobie, jak wyglądała sytuacja z NGT8. Kiedy je zamawiano było przed małą remarszrutyzacją, nie było linii z f-5, nie było trasy na Ruczaj. A teraz poza remontami torowisk do czasu ew. dostarczenia nowych pojazdów powstanie zapewne również łącznik Lipska - Wielicka i nie wiadomo, jak się rozłoży ruch w tej części miasta.

Równie dobrze mogą one wylądować na '4' i '52', co na każdej innej linii, jak również np. na nowej '5x' (czy jakiekolwiek inny numerek) której obecnie nie ma.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 13:15 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#6 Post autor: Afterbirds » 24 lip 2013, o 13:50

Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#7 Post autor: brovar » 24 lip 2013, o 18:06

Tutaj lepiej dyskutować.
Cukier pisze:Tak więc nawet jeśli NGT10 trafią wyłącznie na "24" i "50" to wówczas się zwolnią NGT8. Tak czy siak przy 36 nowych pojazdach coś niskopodłogowego będzie musiało pojechać do Huty :)
Nie zapominaj że po 2017 r może być już trasa na Górkę Narodową do tego może coś jeszcze a to już przynajmniej 10 niskopodłogowych więcej zarezerwowanych przy skierowaniu np "50" i "18".
No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Zwolnią się to NGT8 mogą wtedy trafić z powrotem na "14". ^_^. Resztę załata się Wiedniami do czasu kolejnego przetargu już dla Huty. :D
Tylko pewnie się okaże, że przetarg dla Huty a tramwaje pójdą do Podgórza, bo to nóweczki, ewentualnie Hucie przekaże się I i II serię NGT6. :xP

Przesunąłem temat. Jak dojdzie do przetargu, to się zmieni nazwę i przesunie w odpowiednie miejsce lub założy nowy temat - adm. Coffee
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 20:21 przez brovar, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#8 Post autor: Cukier » 24 lip 2013, o 20:18

brovar pisze:No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Myślę że raczej nie zaryzykują takiego posunięcia że dadzą wszystkie najnowsze Bombki na te dwie linie, z czego żadną nie jadącą do Huty i obie jadące na Kurdwanów, bo by ich opinia publiczna zjadła za takie coś (i słusznie).

Tourliner
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 8 sty 2013, o 19:17
Lokalizacja: Dzielnica VIII

#9 Post autor: Tourliner » 24 lip 2013, o 21:22

Gdyby MPK na siłę nie chciał wycofywać Konstali to mogłyby trafić i na '4' i na '52' z f~10 (powinno starczyć?), a na '24' pozostałyby trójskłady, no ale celem tego projektu jest właśnie ich wycofanie...

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: tomta1 » 24 lip 2013, o 22:20

Nie. "52" z f-10 nie wyrobi. Nawet przy ufokach. Przy składach 4x105Na już prędzej, ale też średnio mi się to widzi – 4x105Na na miasto wyjechało tylko 2 razy, a większość przystanków nie jest przystosowanych na takie wozy. Z początkiem wakacji "52" z f-10 i E1+c3 nie wyrabiała – a co dopiero w roku szkolnym. Nie wspominając już o tym, że za 2 lata kolejne wydziały UJ przenoszą się na III Kampus. Wtedy to i "52" z f-5 i E1+c3 to będzie za mało.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#11 Post autor: Arsents » 24 lip 2013, o 22:50

To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 22:59 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: tomta1 » 24 lip 2013, o 23:40

Arsents pisze:To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.
To znaczy, żeby uruchomić "12" z f-10 i "52" z f-10 po tych samych trasach? :D
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#13 Post autor: wincent » 24 lip 2013, o 23:50

Afterbirds pisze:Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, o 00:18 przez wincent, łącznie zmieniany 2 razy.

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

#14 Post autor: 4sta40icztery » 25 lip 2013, o 10:23

wincent pisze:
Afterbirds pisze:Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...
Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.
Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#15 Post autor: Cukier » 25 lip 2013, o 11:41

4sta40icztery pisze:Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.
Po tym przetargu na 40-metrowce do PH będą musiały tracić jakieś niskopodłogowce, bo na pewno na którąś linię jadącą do Huty będą one musiały wyjechać (choćby dlatego że na odcinku Mogilskie - PC będą musiały kursować jakieś niskopodłogowce, w końcu tak tłumaczą ludziom sens tego remontu). A już obecnie z linią "14" są problemy z wyjazdami na pierwsze kursy z Huty obsługiwane przez pojazdy z PT..

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”