Strona 4 z 25

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 20 paź 2017, o 16:43
autor: kaktus32
Sgriffin pisze:23 punkty to jakieś 300-350 tys. różnicy w cenie, no sorry ale wóz produkowany we Francji i Niemczech jest zwyczajnie o wiele, wiele droższy, do tego potencjalnie przekroczony budżet zamawiającego.
Aż 23 punkty i taka mała różnica cenowa? Wierzyć mi się nie chce jak w przebiegi Jelczy. W jaki sposób to liczyłeś?

W przypadku Scanii, jak na razie eliminuje ją jedna rzecz - oś przednia zależna (informacja ze strony producenta). Czyli tak samo jak MANa.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 20 paź 2017, o 16:50
autor: Sgriffin
Masz rację, policzyłem sobie liczbę punktów konieczną do uzyskania jako 37, a nie 27 :) Teraz wychodzi ok. 800 000 różnicy co już jest trochę więcej niż wynosi różnica między Citaro, a SU18. Nadal zresztą uważam (i nie tylko ja, bo ludzie z branży podzielają moją opinię), że ustawienie pod Mercedesa była pozorowane.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 20 paź 2017, o 17:04
autor: kaktus32
No dobrze, ale w jaki sposób obliczyłeś? Szczerze - masz do tego prawo tak uważać, mnie jednak się widzi inaczej i wybacz, musiałbym mieć czarno na białym, aby uznać to za tylko taki trick. Równie dobrze kolejny przetarg może być tylko pozorowaniem.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 20 paź 2017, o 19:03
autor: Sgriffin
Normalnie. Podstawiasz 1100000 jako 50 punktów, a jako x podstawiasz 27 punktów :)

Swoją drogą gdyby kogoś zastanawiała ofensywa przetargowa MPK:
Obrazek

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 21 paź 2017, o 07:50
autor: Locutus
Coffee pisze:A tu się zgodzę z Sgriffinem.
Loki, bądź tak miły i nie pie***ol głupot.
Jakiś Ty miły jest... Tymczasem jak czyta się specyfikację tamtego przetargu – punkty za rekuperację, która już była wdrożona (Solaris wówczas jeszcze jej nie miał, te 77 U18, które dostarczył, było bodajże pierwszymi solniczkami z rekuperacją, ale punktów mu za to nie przyznano), za dostęp do filtra, za unifikację silnika... Jeśli nie miało to faworyzować Mercedesa Citaro, to niby co autor miał na myśli?
Coffee pisze: Powtarzam: Mercedes już w co najmniej trzech wcześniejszych przetargach miał szansę na wygraną (wygrywając na punkty), którą przegrał ceną z Solarisem.
Jednocześnie w żadnym wcześniejszym przetargu specyfikacja nie była ustawiona tak, by dać Mercedesowi aż tak dużą przewagę...

...a przecież Mercedes już też wygrywał w Krakowie. Mamy przecież 31 Citaro G oraz 8 Citaro dwunastometrowych...

To jak to jest? Mógł wygrywać w sytuacji, gdy SIWZ faworyzowała go o wiele mniej, a w sytuacji, gdy SIWZ była napisana jak pod niego, to już nie mógł? Coś się tu nie klei...
Coffee pisze: Najlepszym przykładem tego są solówki z 2009 roku: Mercedes miał coś około 10 punktów przewagi. Przegrał ceną, dostając tylko za to 80 punktów.
Który przetarg? Możesz trochę więcej przypomnieć?

Pozdrawiam!
LOKI

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 21 paź 2017, o 08:52
autor: gagacek
Sgriffin pisze:Nadal zresztą uważam (i nie tylko ja, bo ludzie z branży podzielają moją opinię), że ustawienie pod Mercedesa była pozorowane.
Patrząc z boku, bez emocji, trudno się z tym nie zgodzić.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 21 paź 2017, o 18:38
autor: kaktus32
Locutus pisze: Jednocześnie w żadnym wcześniejszym przetargu specyfikacja nie była ustawiona tak, by dać Mercedesowi aż tak dużą przewagę...

...a przecież Mercedes już też wygrywał w Krakowie. Mamy przecież 31 Citaro G oraz 8 Citaro dwunastometrowych...

To jak to jest? Mógł wygrywać w sytuacji, gdy SIWZ faworyzowała go o wiele mniej, a w sytuacji, gdy SIWZ była napisana jak pod niego, to już nie mógł? Coś się tu nie klei...
Nawet jeśli to była pozorowana ustawka, to bardzo dobrze, ogromnie z tego powodu się cieszę :] Mam nadzieję, że z obecnym przetargiem będzie tak samo :thumbup: A jeszcze bardziej zadowala mnie fakt, że wszyscy myśleli a zwłaszcza fanboy'e, iż zamówienie zgarnie Mercedes, bo w momencie pojawienia się SIWZ, wszystko wskazywało na C2G. Cieszyli japę jak szczerbaty na widok sucharów, a tu "benc". Solaris wygrywa, więc wypowiedzi typu "pozorowana ustawka" albo "przetarg ustawiony pod Solarisa" z ust osób takich jak niektórzy wyżej, są po prostu absurdalne.

Sądzę, że Mercedes mógł nie lecieć w kulki z Conecto, tylko najzwyczajniej w świecie wystawić swój flagowy produkt. Wtedy byśmy mieli odpowiedź, a nie domysły lub "opinie ludzi z branży". Właśnie, tylko opinie, tak więc bazujmy na stanie faktycznym, nie na czyichś wywodach.

A tak już w ogóle od rzeczy... A co jeśli pozorowaną ustawkę pod Citaro wygrałby Citaro? Wtedy nagle przetarg stałby się faworyzowaniem Urbino czy byłby już faktyczną ustawką pod Citaro?

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 21 paź 2017, o 22:11
autor: Coffee
Locutus pisze:Który przetarg? Możesz trochę więcej przypomnieć?
Te przetargi dokładnie:
viewtopic.php?f=41&t=75&view=unread#unread

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 07:53
autor: Locutus
Coffee pisze:Te przetargi dokładnie:
viewtopic.php?f=41&t=75&view=unread#unread
Jednocześnie cztery miesiące wcześniej oraz rok później przetargi wygrywał Mercedes Citaro.

Naprawdę nie rozumiem logiki, która każe wam mówić, że w momencie, gdy cena stanowiła 80% procent oceny, a wymogi techniczne globalnie nie faworyzowały aż tak bardzo mercedesa, mógł on wygrywać przetargi ze swoim flagowym produktem (Citaro), zaś w momencie gdy cena miała o wiele mniejszą wagę, a wymogi techniczne w o wiele większy sposób faworyzowały Citaro, było to absolutnie niewykonalne...

Pozdrawiam!
LOKI

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 08:51
autor: gagacek
Fajnie się Was czyta :lmao: Następnym punktem zrozumienia logiki zapewne będzie czasokres zmiany pracy przez byłego pana wiceprezesa :lmao:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 13:43
autor: tomek_m
gagacek@ takie poszlaki już były poruszane :hihi: Tylko nie wiem czy na tym forum, czy na którymś z dwóch już nieistniejących.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 18:31
autor: kaktus32
Pewnie dlatego dzięki tej osobie mamy 15 Autosanów i 36 Krakowiaków...

MPK Tarnów - chamska ustawka pod Scanię - przewoźnik realizuje swoje zakupy. Jest super.
MPK Wrocław - podobnie, ale oni chcieli tym razem Citaro jak my i dostaliśmy.
MPK Kraków - przewoźnik chce zamówić sobie inny autobus niż Urbino, tak samo chamska ustawka pod Citaro. Wygrywa Solaris, bo EvoBus troszeczkę dał ciała. Tu zaś nagle niektórzy widzą powiązania z pewną osobą.

Ponawiam pytania. Czy jeśli ten przetarg wygrałby Mercedes, bylibyście wtedy zdania, że ten przetarg faworyzował Solarisa, byłby pozorowaną ustawką pod Citaro? Ten też jest pozorowany?

W takim razie, jeśli rzeczywiście ta ustawka była "pozorowana", to wszyscy razem możemy sobie gadkę o rzekomym, złym monopolu jednej marki wsadzić sobie... kto gdzie woli. Ja w książkę wsadzę.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 18:38
autor: Sgriffin
No cóż, każdy może sobie sądzić co chce. Np. że teraz Volvo ma szanse, zapominając że ma 510 w przejściu między nadkolami :)

Z poziomu zwykłego obserwatora wszystko wygląda łatwo :)

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 22 paź 2017, o 18:56
autor: kaktus32
[Przepraszam, MPK wymaga 520mm]

Owszem, rozumiem to, że z mojego poziomu ta cała sprawa wygląda zupełnie inaczej niż z Twojego. Stąd moje dociekania.

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

: 23 paź 2017, o 06:52
autor: Locutus
A ja naprawdę byłbym niezmiernie wdzięczny kolegom Gagackowi i Sgriffinowi gdyby zamiast wklejać tu heheszki i dyskretne aluzje, po prostu przedstawili w jasny sposób swoje poglądy wraz z merytoryczną argumentacją, która skłania ich do posiadania takiego a nie innego punktu widzenia...

Pozdrawiam!
LOKI