[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#46 Post autor: kaktus32 » 20 paź 2017, o 16:43

Sgriffin pisze:23 punkty to jakieś 300-350 tys. różnicy w cenie, no sorry ale wóz produkowany we Francji i Niemczech jest zwyczajnie o wiele, wiele droższy, do tego potencjalnie przekroczony budżet zamawiającego.
Aż 23 punkty i taka mała różnica cenowa? Wierzyć mi się nie chce jak w przebiegi Jelczy. W jaki sposób to liczyłeś?

W przypadku Scanii, jak na razie eliminuje ją jedna rzecz - oś przednia zależna (informacja ze strony producenta). Czyli tak samo jak MANa.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#47 Post autor: Sgriffin » 20 paź 2017, o 16:50

Masz rację, policzyłem sobie liczbę punktów konieczną do uzyskania jako 37, a nie 27 :) Teraz wychodzi ok. 800 000 różnicy co już jest trochę więcej niż wynosi różnica między Citaro, a SU18. Nadal zresztą uważam (i nie tylko ja, bo ludzie z branży podzielają moją opinię), że ustawienie pod Mercedesa była pozorowane.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#48 Post autor: kaktus32 » 20 paź 2017, o 17:04

No dobrze, ale w jaki sposób obliczyłeś? Szczerze - masz do tego prawo tak uważać, mnie jednak się widzi inaczej i wybacz, musiałbym mieć czarno na białym, aby uznać to za tylko taki trick. Równie dobrze kolejny przetarg może być tylko pozorowaniem.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#49 Post autor: Sgriffin » 20 paź 2017, o 19:03

Normalnie. Podstawiasz 1100000 jako 50 punktów, a jako x podstawiasz 27 punktów :)

Swoją drogą gdyby kogoś zastanawiała ofensywa przetargowa MPK:
Obrazek
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#50 Post autor: Locutus » 21 paź 2017, o 07:50

Coffee pisze:A tu się zgodzę z Sgriffinem.
Loki, bądź tak miły i nie pie***ol głupot.
Jakiś Ty miły jest... Tymczasem jak czyta się specyfikację tamtego przetargu – punkty za rekuperację, która już była wdrożona (Solaris wówczas jeszcze jej nie miał, te 77 U18, które dostarczył, było bodajże pierwszymi solniczkami z rekuperacją, ale punktów mu za to nie przyznano), za dostęp do filtra, za unifikację silnika... Jeśli nie miało to faworyzować Mercedesa Citaro, to niby co autor miał na myśli?
Coffee pisze: Powtarzam: Mercedes już w co najmniej trzech wcześniejszych przetargach miał szansę na wygraną (wygrywając na punkty), którą przegrał ceną z Solarisem.
Jednocześnie w żadnym wcześniejszym przetargu specyfikacja nie była ustawiona tak, by dać Mercedesowi aż tak dużą przewagę...

...a przecież Mercedes już też wygrywał w Krakowie. Mamy przecież 31 Citaro G oraz 8 Citaro dwunastometrowych...

To jak to jest? Mógł wygrywać w sytuacji, gdy SIWZ faworyzowała go o wiele mniej, a w sytuacji, gdy SIWZ była napisana jak pod niego, to już nie mógł? Coś się tu nie klei...
Coffee pisze: Najlepszym przykładem tego są solówki z 2009 roku: Mercedes miał coś około 10 punktów przewagi. Przegrał ceną, dostając tylko za to 80 punktów.
Który przetarg? Możesz trochę więcej przypomnieć?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#51 Post autor: gagacek » 21 paź 2017, o 08:52

Sgriffin pisze:Nadal zresztą uważam (i nie tylko ja, bo ludzie z branży podzielają moją opinię), że ustawienie pod Mercedesa była pozorowane.
Patrząc z boku, bez emocji, trudno się z tym nie zgodzić.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#52 Post autor: kaktus32 » 21 paź 2017, o 18:38

Locutus pisze: Jednocześnie w żadnym wcześniejszym przetargu specyfikacja nie była ustawiona tak, by dać Mercedesowi aż tak dużą przewagę...

...a przecież Mercedes już też wygrywał w Krakowie. Mamy przecież 31 Citaro G oraz 8 Citaro dwunastometrowych...

To jak to jest? Mógł wygrywać w sytuacji, gdy SIWZ faworyzowała go o wiele mniej, a w sytuacji, gdy SIWZ była napisana jak pod niego, to już nie mógł? Coś się tu nie klei...
Nawet jeśli to była pozorowana ustawka, to bardzo dobrze, ogromnie z tego powodu się cieszę :] Mam nadzieję, że z obecnym przetargiem będzie tak samo :thumbup: A jeszcze bardziej zadowala mnie fakt, że wszyscy myśleli a zwłaszcza fanboy'e, iż zamówienie zgarnie Mercedes, bo w momencie pojawienia się SIWZ, wszystko wskazywało na C2G. Cieszyli japę jak szczerbaty na widok sucharów, a tu "benc". Solaris wygrywa, więc wypowiedzi typu "pozorowana ustawka" albo "przetarg ustawiony pod Solarisa" z ust osób takich jak niektórzy wyżej, są po prostu absurdalne.

Sądzę, że Mercedes mógł nie lecieć w kulki z Conecto, tylko najzwyczajniej w świecie wystawić swój flagowy produkt. Wtedy byśmy mieli odpowiedź, a nie domysły lub "opinie ludzi z branży". Właśnie, tylko opinie, tak więc bazujmy na stanie faktycznym, nie na czyichś wywodach.

A tak już w ogóle od rzeczy... A co jeśli pozorowaną ustawkę pod Citaro wygrałby Citaro? Wtedy nagle przetarg stałby się faworyzowaniem Urbino czy byłby już faktyczną ustawką pod Citaro?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6313
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#53 Post autor: Coffee » 21 paź 2017, o 22:11

Locutus pisze:Który przetarg? Możesz trochę więcej przypomnieć?
Te przetargi dokładnie:
viewtopic.php?f=41&t=75&view=unread#unread
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#54 Post autor: Locutus » 22 paź 2017, o 07:53

Coffee pisze:Te przetargi dokładnie:
viewtopic.php?f=41&t=75&view=unread#unread
Jednocześnie cztery miesiące wcześniej oraz rok później przetargi wygrywał Mercedes Citaro.

Naprawdę nie rozumiem logiki, która każe wam mówić, że w momencie, gdy cena stanowiła 80% procent oceny, a wymogi techniczne globalnie nie faworyzowały aż tak bardzo mercedesa, mógł on wygrywać przetargi ze swoim flagowym produktem (Citaro), zaś w momencie gdy cena miała o wiele mniejszą wagę, a wymogi techniczne w o wiele większy sposób faworyzowały Citaro, było to absolutnie niewykonalne...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#55 Post autor: gagacek » 22 paź 2017, o 08:51

Fajnie się Was czyta :lmao: Następnym punktem zrozumienia logiki zapewne będzie czasokres zmiany pracy przez byłego pana wiceprezesa :lmao:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3149
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#56 Post autor: tomek_m » 22 paź 2017, o 13:43

gagacek@ takie poszlaki już były poruszane :hihi: Tylko nie wiem czy na tym forum, czy na którymś z dwóch już nieistniejących.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#57 Post autor: kaktus32 » 22 paź 2017, o 18:31

Pewnie dlatego dzięki tej osobie mamy 15 Autosanów i 36 Krakowiaków...

MPK Tarnów - chamska ustawka pod Scanię - przewoźnik realizuje swoje zakupy. Jest super.
MPK Wrocław - podobnie, ale oni chcieli tym razem Citaro jak my i dostaliśmy.
MPK Kraków - przewoźnik chce zamówić sobie inny autobus niż Urbino, tak samo chamska ustawka pod Citaro. Wygrywa Solaris, bo EvoBus troszeczkę dał ciała. Tu zaś nagle niektórzy widzą powiązania z pewną osobą.

Ponawiam pytania. Czy jeśli ten przetarg wygrałby Mercedes, bylibyście wtedy zdania, że ten przetarg faworyzował Solarisa, byłby pozorowaną ustawką pod Citaro? Ten też jest pozorowany?

W takim razie, jeśli rzeczywiście ta ustawka była "pozorowana", to wszyscy razem możemy sobie gadkę o rzekomym, złym monopolu jednej marki wsadzić sobie... kto gdzie woli. Ja w książkę wsadzę.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#58 Post autor: Sgriffin » 22 paź 2017, o 18:38

No cóż, każdy może sobie sądzić co chce. Np. że teraz Volvo ma szanse, zapominając że ma 510 w przejściu między nadkolami :)

Z poziomu zwykłego obserwatora wszystko wygląda łatwo :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#59 Post autor: kaktus32 » 22 paź 2017, o 18:56

[Przepraszam, MPK wymaga 520mm]

Owszem, rozumiem to, że z mojego poziomu ta cała sprawa wygląda zupełnie inaczej niż z Twojego. Stąd moje dociekania.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#60 Post autor: Locutus » 23 paź 2017, o 06:52

A ja naprawdę byłbym niezmiernie wdzięczny kolegom Gagackowi i Sgriffinowi gdyby zamiast wklejać tu heheszki i dyskretne aluzje, po prostu przedstawili w jasny sposób swoje poglądy wraz z merytoryczną argumentacją, która skłania ich do posiadania takiego a nie innego punktu widzenia...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”