[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#31 Post autor: Sgriffin » 16 paź 2017, o 09:46

Mniejszy promień skrętu i wyhyły.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7350
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#32 Post autor: Locutus » 19 paź 2017, o 17:12

http://m.infobus.pl/78-autobusow-dla-mp ... 99606.html

Infobus szczegółowo analizuje SIWZ, zwraca także uwagę na to, że z opisu estetyki pojazdu znikło dopuszczenie asymetrycznej ściany przedniej. W skrócie prognoza Infobusa jest następująca:
12 m - Mercedes
18 m hybrydowe - Volvo
9 m - Autosan.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#33 Post autor: tomek_m » 19 paź 2017, o 17:22

Locutus pisze:
Infobus szczegółowo analizuje SIWZ, zwraca także uwagę na to, że z opisu estetyki pojazdu znikło dopuszczenie asymetrycznej ściany przedniej.

Pozdrawiam!
LOKI
Czyli nie chcą Solarisa?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, o 17:26 przez tomek_m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7350
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#34 Post autor: Locutus » 19 paź 2017, o 17:25

Tak to interpretuje Infobus. Jednocześnie warto przypomnieć, że identyczny zapis o ścianie czołowej był w przetargu na 77 Mercedesów Citaro G, który w końcu wygrał Solaris Urbino 18... Wtedy mieliśmy pytanie o tę ścianę czołową i MPK niechętnie dopuściło asymetrię. Czyli wniosek jest taki, że należy uważnie śledzić pytania do przetargu, bo to dzięki nim wszystko się wyjaśni.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#35 Post autor: tomek_m » 19 paź 2017, o 17:33

No w tym przypadku dopuszczenie ściany czołowej z asymetryczną szybą, było raczej próbą ratunku po tym, jak w kopercie od EVOBusa zobaczyli że zamiast Citaro jest Conecto.

volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#36 Post autor: volferssj » 19 paź 2017, o 17:36

^^ Pytania były przed otwarciem ofert. MPK po prostu musiało dopuścić takie rozwiązanie, bo inaczej skończyłoby się na odwołaniu SB&C do KIO.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#37 Post autor: Sgriffin » 19 paź 2017, o 17:45

Locutus pisze: w przetargu na 77 Mercedesów Citaro G
Możemy skończyć z tym mitem?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#38 Post autor: volferssj » 19 paź 2017, o 17:49

Najpierw przeczytaj SIWZ tego zamówienia, a potem pisz.
Całość tego dokumentu można było i nadal można streścić do wyrażenia "Mercedes Citaro G C2".

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#39 Post autor: Sgriffin » 19 paź 2017, o 19:26

Czytałem SIWZ i rozmawiałem z odpowiednimi osobami.
Kup kiedyś jakiś autobus, zorientuj się w cenach, potem pisz.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#40 Post autor: kaktus32 » 19 paź 2017, o 20:06

Locutus pisze:Infobus szczegółowo analizuje SIWZ, zwraca także uwagę na to, że z opisu estetyki pojazdu znikło dopuszczenie asymetrycznej ściany przedniej. W skrócie prognoza Infobusa jest następująca:
12 m - Mercedes
18 m hybrydowe - Volvo
9 m - Autosan.
Spróbuję jak najkrócej. Solaris 56 solówek pewnie odpuści, ale w hybrydach są już jajca.
Co premiuje Volvo 7900AH (zarazem przekreśla Urbino 18 III Hybrid):
- wysokość 3280mm (U18 3400mm)
- silnik w zakresie 170-240 kW (U18 156 kW)
- ściana przednia
Zaś przekreśla zawieszenie (w przetargu ZTM Kielce na hybrydy, premiowało oś niezależną z dopuszczeniem belki sztywnej, Szwedzi zaoferowali gorszą opcję). Na obecnym etapie o ile się nie mylę, to wymagania wzajemnie wykluczają oba modele.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7350
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#41 Post autor: Locutus » 20 paź 2017, o 07:13

@ Sgriffin - Solaris na ocenie technicznej stracił bodaj 23 punkty w tamtym przetargu. Mercedes, gdyby zaoferował Citaro, nawet po standardowych cenach europejskich, miałby ten przetarg w kieszeni... A tak dokonali samozaorania...

@ Kaktus - Infobus słusznie zauważył, że wymagania odnośnie zawieszenia eliminują MANa, a niczego takiego nie zauważył w kwestii Volvo... Czyli albo Infobus się myli, albo Volvo jest w stanie zaoferować niezależne zawieszenie przednie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6303
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#42 Post autor: Coffee » 20 paź 2017, o 08:41

Sgriffin pisze:
Locutus pisze: w przetargu na 77 Mercedesów Citaro G
Możemy skończyć z tym mitem?
A tu się zgodzę z Sgriffinem.
Loki, bądź tak miły i nie pie***ol głupot. Powtarzam: Mercedes już w co najmniej trzech wcześniejszych przetargach miał szansę na wygraną (wygrywając na punkty), którą przegrał ceną z Solarisem.

Najlepszym przykładem tego są solówki z 2009 roku: Mercedes miał coś około 10 punktów przewagi. Przegrał ceną, dostając tylko za to 80 punktów.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#43 Post autor: kaktus32 » 20 paź 2017, o 08:51

Locutus pisze:@ Kaktus - Infobus słusznie zauważył, że wymagania odnośnie zawieszenia eliminują MANa, a niczego takiego nie zauważył w kwestii Volvo... Czyli albo Infobus się myli, albo Volvo jest w stanie zaoferować niezależne zawieszenie przednie...
Dlatego pisanie o faworytach na samym poczatku postepowania mnie smieszy. Jeszcze wszystko moze sie zmienic. Sam tez pewien Volvo nie jestem. Errare humanum est.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#44 Post autor: Sgriffin » 20 paź 2017, o 08:51

Locutus pisze:@ Sgriffin - Solaris na ocenie technicznej stracił bodaj 23 punkty w tamtym przetargu. Mercedes, gdyby zaoferował Citaro, nawet po standardowych cenach europejskich, miałby ten przetarg w kieszeni... A tak dokonali samozaorania...
23 punkty to jakieś 300-350 tys. różnicy w cenie, no sorry ale wóz produkowany we Francji i Niemczech jest zwyczajnie o wiele, wiele droższy, do tego potencjalnie przekroczony budżet zamawiającego.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6303
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#45 Post autor: Coffee » 20 paź 2017, o 11:47

Tak sobie głośno myślę: W sumie Scania się łapie na większość zapisów, jeśli chodzi o 12 metrówkę. Ciekawie by to wyglądało, jakby do rywalizacji stanęło CityWide vs. Citaro C2.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”