Autobusy Mercedes-Benz Citaro również spełniają najnowsze wymogi dotyczące norm spalin Euro 6, przy najniższej z możliwych emisji szkodliwych substancji. Układ napędowy został specjalnie dobrany dla Krakowa uwzględniając topografię miasta i zapewniając możliwie najniższe zużycie paliwa m.in. poprzez zastosowanie możliwości rekuperacji energii hamowania i jej ponownego wykorzystania oraz zastosowanie osi napędowych o zredukowanych oporach własnych.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017
Moderator: Moderatorzy
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Myślę, że ten fragment jest kluczowy:
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Dlaczego nie ma ani słowa o Volvo?
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Jak nie ma, pisze że za kilka dni będzie podpisana.Zenek pisze:Dlaczego nie ma ani słowa o Volvo?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Mnie to się śmiać już chce z tego, że na każdym kroku podkreślają że "pojazdy ekologiczne" że "EURO6" bla bla bla.... Ludzie!! Przecież to jest już od 2014 roku standardem w Europie, i żaden pojazd z silnikiem poniżej tej normy nie dostanie homologacji i prawa rejestracji. Nie wiem czym się tak podniecają jak to już jest od dawna standard! Tylko przypomnę że już od 2020 wchodzi Euro 7
Jakby np: kupili 100 sztuk pojazdów elektrycznych czy hybryd to można się chwalić, ale nie czymś co jest do dawna standardem i wymogiem w Europie.
Jakby np: kupili 100 sztuk pojazdów elektrycznych czy hybryd to można się chwalić, ale nie czymś co jest do dawna standardem i wymogiem w Europie.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
No cóż, akurat byłem ostatnio na spotkaniu organizowanym przez Ambasadę Szwedzką gdzie porównywano organizację przewozów w obu krajach. W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%, wszystkie autobusy są prywatne i nie mają swoich MPK. Dofinansowania do autobusów są szczątkowe - tylko do najnowszych technologii.
W mieście gdzie jest komunalny przewoźnik kupujacy autobusy z dofinansowaniem 85% chwalić się można zakupem diesli
W mieście gdzie jest komunalny przewoźnik kupujacy autobusy z dofinansowaniem 85% chwalić się można zakupem diesli
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
I jest dokładnie tak, jak przypuszczałem.
30 sztuk będzie hybrydowych (czy kto woli: pół hybrydowych), a pozostałe 56 sam diesel.
Świetne rozegranie. Dostaniemy coś "gratis" od Mercedesa, a oni dostaną wymagane referencje od MPK.
30 sztuk będzie hybrydowych (czy kto woli: pół hybrydowych), a pozostałe 56 sam diesel.
Świetne rozegranie. Dostaniemy coś "gratis" od Mercedesa, a oni dostaną wymagane referencje od MPK.
I na dobrą sprawę, znając MPK oraz ich podejście, gdyby nie ogólnoeuropejskie normy i przystosowywanie się producentów do nich, to nadal by jeździli wozami z niższymi normami euro.Sgriffin pisze:No cóż, akurat byłem ostatnio na spotkaniu organizowanym przez Ambasadę Szwedzką gdzie porównywano organizację przewozów w obu krajach. W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%, wszystkie autobusy są prywatne i nie mają swoich MPK. Dofinansowania do autobusów są szczątkowe - tylko do najnowszych technologii.
W mieście gdzie jest komunalny przewoźnik kupujacy autobusy z dofinansowaniem 85% chwalić się można zakupem diesli
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Czyli wychodzi na to że w tych miastach mają bardzo stary tabor. Tak naprawdę już pojazdy od normy Euro 3 wzwyż można uznać za pojazdy nisko emisyjne gdzie już zaczęto kłaść większy nacisk na to co wylatuje z rury wydechowej. A reszta pojazdów to co tam jeździ że są wysoko emisyjne? Scanie CR 111/112, Ikarusy i inne zabytki sprzed ery norm spalin "Euro"?Sgriffin pisze:W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%
PS: Tak się w 1992 chwalili ekologiczną obowiązująca wówczas normą "Euro2" https://youtu.be/fWOQzKHo9UY?t=1m9s
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Euro 6 to wysoko-emisyjne Niskoemisyjne to gaz, hybryda, elektryk.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Euro 6 i hybrydy to niskoemisyjne. Elektryki są bezemisyjne.Sgriffin pisze:Euro 6 to wysoko-emisyjne Niskoemisyjne to gaz, hybryda, elektryk.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Nie ma żadnej czystej definicji - każdy określa jak chce.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
No właśnie nie. Niskoemisyjne a bezemisyjne to dwa różne określenia. Niskoemisyjne oznacza, że autobus emituje małą ilość cząstek stałych. BEZemisyjne są autobusy, które nie emitują ŻADNYCH zanieczyszczeń, czyli np. elektryczne.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Teoretycznie zero to nieskończenie mała ilość Jakkolwiek nie zgodzę się z tym, że autobusy elektryczne są bezemisyjne, bo wciąż emitują pył ze ścierających się klocków hamulcowych. Metro niby takie ekologiczne i bezemisyjne, a w Londynie na stacjach smog większy niż na powierzchni, właśnie przez hamulce.Jamnik pisze:Niskoemisyjne oznacza, że autobus emituje małą ilość cząstek stałych.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Określenia 'bezemisyjne' używa się (chyba) w kontekście silników, np. Ten autobus nie emituje żadnych spalin.
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
Oczywiście, że emituje - ogrzewaniem w zimie
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.
No właśnie, jak elektryki grzeją zimą? Bo skoro powszechnie się mówi, że w autobusie elektrycznym liczy się każdy wat więc oświetla się wszystko LEDami bo są najbardziej oszczędne, to jakoś nie sądzę by nie było najmniejszym problemem wygospodarowanie kilku kilowatów na farelki. A silnika spalinowego też nie ma, więc nie ma skąd pożyczyć z chłodnicy.