[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#211 Post autor: Kaszmir » 2 mar 2018, o 12:55

Myślę, że ten fragment jest kluczowy:
Autobusy Mercedes-Benz Citaro również spełniają najnowsze wymogi dotyczące norm spalin Euro 6, przy najniższej z możliwych emisji szkodliwych substancji. Układ napędowy został specjalnie dobrany dla Krakowa uwzględniając topografię miasta i zapewniając możliwie najniższe zużycie paliwa m.in. poprzez zastosowanie możliwości rekuperacji energii hamowania i jej ponownego wykorzystania oraz zastosowanie osi napędowych o zredukowanych oporach własnych.

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 560
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#212 Post autor: Zenek » 2 mar 2018, o 12:57

Dlaczego nie ma ani słowa o Volvo?

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#213 Post autor: Arsents » 2 mar 2018, o 13:03

Zenek pisze:Dlaczego nie ma ani słowa o Volvo?
Jak nie ma, pisze że za kilka dni będzie podpisana.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#214 Post autor: tomek_m » 2 mar 2018, o 14:53

Mnie to się śmiać już chce z tego, że na każdym kroku podkreślają że "pojazdy ekologiczne" że "EURO6" bla bla bla.... Ludzie!! Przecież to jest już od 2014 roku standardem w Europie, i żaden pojazd z silnikiem poniżej tej normy nie dostanie homologacji i prawa rejestracji. Nie wiem czym się tak podniecają jak to już jest od dawna standard! :lmao: Tylko przypomnę że już od 2020 wchodzi Euro 7 :]

Jakby np: kupili 100 sztuk pojazdów elektrycznych czy hybryd to można się chwalić, ale nie czymś co jest do dawna standardem i wymogiem w Europie.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#215 Post autor: Sgriffin » 2 mar 2018, o 15:11

No cóż, akurat byłem ostatnio na spotkaniu organizowanym przez Ambasadę Szwedzką gdzie porównywano organizację przewozów w obu krajach. W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%, wszystkie autobusy są prywatne i nie mają swoich MPK. Dofinansowania do autobusów są szczątkowe - tylko do najnowszych technologii.
W mieście gdzie jest komunalny przewoźnik kupujacy autobusy z dofinansowaniem 85% chwalić się można zakupem diesli :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#216 Post autor: Coffee » 2 mar 2018, o 15:15

I jest dokładnie tak, jak przypuszczałem.
30 sztuk będzie hybrydowych (czy kto woli: pół hybrydowych), a pozostałe 56 sam diesel.

Świetne rozegranie. Dostaniemy coś "gratis" od Mercedesa, a oni dostaną wymagane referencje od MPK.
Sgriffin pisze:No cóż, akurat byłem ostatnio na spotkaniu organizowanym przez Ambasadę Szwedzką gdzie porównywano organizację przewozów w obu krajach. W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%, wszystkie autobusy są prywatne i nie mają swoich MPK. Dofinansowania do autobusów są szczątkowe - tylko do najnowszych technologii.
W mieście gdzie jest komunalny przewoźnik kupujacy autobusy z dofinansowaniem 85% chwalić się można zakupem diesli :)
I na dobrą sprawę, znając MPK oraz ich podejście, gdyby nie ogólnoeuropejskie normy i przystosowywanie się producentów do nich, to nadal by jeździli wozami z niższymi normami euro.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#217 Post autor: tomek_m » 2 mar 2018, o 15:26

Sgriffin pisze:W większych miastach Szwecji udział autobusów niskoemisyjnych wynosi 20-40%
Czyli wychodzi na to że w tych miastach mają bardzo stary tabor. Tak naprawdę już pojazdy od normy Euro 3 wzwyż można uznać za pojazdy nisko emisyjne gdzie już zaczęto kłaść większy nacisk na to co wylatuje z rury wydechowej. A reszta pojazdów to co tam jeździ że są wysoko emisyjne? Scanie CR 111/112, Ikarusy i inne zabytki sprzed ery norm spalin "Euro"?

PS: Tak się w 1992 chwalili ekologiczną obowiązująca wówczas normą "Euro2" https://youtu.be/fWOQzKHo9UY?t=1m9s :)

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#218 Post autor: Sgriffin » 2 mar 2018, o 17:32

Euro 6 to wysoko-emisyjne :P Niskoemisyjne to gaz, hybryda, elektryk.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#219 Post autor: Jamnik » 2 mar 2018, o 18:55

Sgriffin pisze:Euro 6 to wysoko-emisyjne :P Niskoemisyjne to gaz, hybryda, elektryk.
Euro 6 i hybrydy to niskoemisyjne. Elektryki są bezemisyjne.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#220 Post autor: Sgriffin » 2 mar 2018, o 18:59

Nie ma żadnej czystej definicji - każdy określa jak chce.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#221 Post autor: Jamnik » 2 mar 2018, o 19:22

No właśnie nie. Niskoemisyjne a bezemisyjne to dwa różne określenia. Niskoemisyjne oznacza, że autobus emituje małą ilość cząstek stałych. BEZemisyjne są autobusy, które nie emitują ŻADNYCH zanieczyszczeń, czyli np. elektryczne.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#222 Post autor: Cukier » 2 mar 2018, o 21:25

Jamnik pisze:Niskoemisyjne oznacza, że autobus emituje małą ilość cząstek stałych.
Teoretycznie zero to nieskończenie mała ilość :hihi: Jakkolwiek nie zgodzę się z tym, że autobusy elektryczne są bezemisyjne, bo wciąż emitują pył ze ścierających się klocków hamulcowych. Metro niby takie ekologiczne i bezemisyjne, a w Londynie na stacjach smog większy niż na powierzchni, właśnie przez hamulce.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#223 Post autor: Jamnik » 3 mar 2018, o 09:46

Określenia 'bezemisyjne' używa się (chyba) w kontekście silników, np. Ten autobus nie emituje żadnych spalin.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#224 Post autor: Sgriffin » 3 mar 2018, o 09:54

Oczywiście, że emituje - ogrzewaniem w zimie :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.

#225 Post autor: Cukier » 3 mar 2018, o 12:45

No właśnie, jak elektryki grzeją zimą? Bo skoro powszechnie się mówi, że w autobusie elektrycznym liczy się każdy wat więc oświetla się wszystko LEDami bo są najbardziej oszczędne, to jakoś nie sądzę by nie było najmniejszym problemem wygospodarowanie kilku kilowatów na farelki. A silnika spalinowego też nie ma, więc nie ma skąd pożyczyć z chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”