[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017
Moderator: Moderatorzy
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017
Trochę szczegółów na Infobusie:
http://infobus.pl/78-unijnych-autobusow ... 99430.html
http://infobus.pl/78-unijnych-autobusow ... 99430.html
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017
Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Powiedz, że nie jest coś takiego potrzebne na linie ze słabym obciążeniem... To są optymalne długości autobusów, które przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.volferssj pisze:Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Tak swoją drogą, to wychodzi, że po tym przetargu zaczniemy żegnać pierwsze U12 z Bieńczyc
[W TRAKCIE 12, 18, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
No właśnie - bardziej optymalne byłyby 10m, a nie tak jak w poprzednim i prawdopodobnie w tym ok. 8,5m i to LE, czyli ciasnota w środku.
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
No właśnie 10, a warunki na siłę robią z tego 8,6-8,9m zamiast dać 9,8-10,7m. Musisz przyznać, że te maleństwa (SanCity 9) często bywają niezabieralne albo są na krawędzi. Częściowo jest to wina MPK (zły przydział linii) ale długości nie przeskoczysz. O zgrozo, do wielu linii najbardziej mi pasuje... Vectio C 10,1, szerokość jak w "bocianach" ale ponad metr dłuższe (tak, wiem, MPK nie kupi turka).Mistrzejowiczanin pisze:przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Jeżeli Atutosany mają zastąpić Vero - ok, jak najbardziej. Jeżeli cokolwiek innego to to jest głupota.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Nie opłaca się kupować autobusów 10 metrowych ze względu iż zazwyczaj wozy te mają spalanie jak 12-metrowce, a pojemność niewiele większą niż 9-metrowce. Optymalne w pojemności są wozy z zakresu 8,6 do 9.5 metrów ale w tej chwili taką niszę zapełnia tylko Autosan, Solaris i Otokar.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Midi to powinni kupić 50, a nie 10... tym sposobem wykosilibyśmy Vero.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017
Obecnie eksploatowane autobusy 12-metrowe według wieku:
Po rozstrzygnięciu tego przetargu, przybyłoby nam 56 kolejnych solówek. Te mogłyby bez problemu zastąpić pozostałych 43 Solarisów z pierwszej partii. Zostaje 13 zapasowych autobusów. Czy o tyle wzrośnie ilostan taboru 12-metrowego? Czy zastąpią one część Ver (w myśl: kasujemy Vera, w zamian na tych liniach jeżdżą Autosany, a tam z kolei te 13 nowe wozy)? Albo może będą kasowane już Solarisy III generacji (pierwsza dostawa lub mleczaki).
Obecnie eksploatowane autobusy 18-metrowe według wieku:
Ogólnie zakładałem wszędzie że wymiana taboru będzie 1:1, co wcale nie jest pewne. Nie znam też stanu technicznego wszystkich wozów, więc zasugerowałem się że MPK będzie kasowało wozy zgodnie z wiekiem. Nie znam też polityki taborowej MPK ani planów ZIKiT-u dot. wyłonienia nowego operatora systemu KMK (a to nie nastąpi co najmniej do marca 2019 roku). Wszystko to tylko moje domysły.
- 13 Scanii (113CLL i OmniCity) (1994–2000)
- 5 Jelczy M121MB (2003)
- 50 Solarisów Urbino 12 (II generacja; #BU801–#DU850) (2004)
- 5 Jelczy M121M/4 CNG (2006–2007)
- 35 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU851–#BU885) (2008)
- 18 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU886–#BU903) (2009)
- potem jest 8 Citar (2011) i 149 Urbin 12 III i IV generacji (2012–2017)
Po rozstrzygnięciu tego przetargu, przybyłoby nam 56 kolejnych solówek. Te mogłyby bez problemu zastąpić pozostałych 43 Solarisów z pierwszej partii. Zostaje 13 zapasowych autobusów. Czy o tyle wzrośnie ilostan taboru 12-metrowego? Czy zastąpią one część Ver (w myśl: kasujemy Vera, w zamian na tych liniach jeżdżą Autosany, a tam z kolei te 13 nowe wozy)? Albo może będą kasowane już Solarisy III generacji (pierwsza dostawa lub mleczaki).
Obecnie eksploatowane autobusy 18-metrowe według wieku:
- 3 Solarisy Urbino 18 (III generacja; #BR713–#BR715) (2005)
- 20 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BR717–#BR736) (2006)
- 20 Jelczy M181MB/3 (#DD471–...–#DD493) (2007)
- 10 Mercedesów Citaro O530G (#DC501–#DC510) (2008)
- 12 Mercedesów Citaro O530G (#DC511–#DC522) oraz 5 Solarisów Urbino 18 (III generacja; #BR737–#BR741) (2009)
- 1 Solaris Urbino 18 Hybrid (III generacja; #BH071) (2010)
- potem jest 9 Citar (2011) i 129 Urbin 18 III i IV generacji (w tym hybrydowe i elektryczne, a także Metrostyle; 2011–2017)
Ogólnie zakładałem wszędzie że wymiana taboru będzie 1:1, co wcale nie jest pewne. Nie znam też stanu technicznego wszystkich wozów, więc zasugerowałem się że MPK będzie kasowało wozy zgodnie z wiekiem. Nie znam też polityki taborowej MPK ani planów ZIKiT-u dot. wyłonienia nowego operatora systemu KMK (a to nie nastąpi co najmniej do marca 2019 roku). Wszystko to tylko moje domysły.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20
Według mnie nie ma co sugerować, że MPK pozbędzie się pierwszych Solarisów. One będą dojeżdżane na maxa. Coś pójdzie w rezerwy, zmiany siatki autobusów, nowe plany rozwoju itd. Mając coraz więcej różnego typu pojazdów (diesel w różnej konfiguracji, hybrydy czy elektryki) to też będzie potrzebna większa rezerwa, z powodów wizerunkowych.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20
Pamiętajmy, że w 2018 roku wchodzi podatek od Euro 3, więc nie zaryzykują płacić dodatkowych kosztów w momencie, gdzie Unia może dopłacić do autobusów. Podejrzewam, że jednak #BU801-850 pójdą do kasacji.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20
Albo na sprzedaż
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20
Tyle że skoro podatek od Euro 3 wchodzi w całej Unii, to sprzedaż gdziekolwiek w Unii (w tym także w Polsce innym miastom) może być nieopłacalna – inne miasta też nie będą chciały płacić podatku. Chyba że jest jakaś gradacja stawki (pre-Euro płacą najwięcej, Euro 1, 2 mniej, Euro 3 najmniej ze wszystkich) i będą miasta chcące wymienić swój bardzo stary tabor pre-Euro 3 na tabor Euro 3 by płacić mniej.
Ewentualnie nasi sąsiedzi ze wschodu mogą się nimi zadowolić.
Ewentualnie nasi sąsiedzi ze wschodu mogą się nimi zadowolić.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.