[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[MERCEDES-BENZ O530 Citaro C2+VOLVO 7900A Hybrid+AUTOSAN M09LE SanCity] 56+12+10 autob. - 13.10.2017

#1 Post autor: kaktus32 » 13 paź 2017, o 12:52


Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017

#2 Post autor: Coffee » 13 paź 2017, o 12:55

Trochę szczegółów na Infobusie:
http://infobus.pl/78-unijnych-autobusow ... 99430.html
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 78 autobusów 13.10.2017

#3 Post autor: volferssj » 13 paź 2017, o 13:03

Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

[PRZETARG 12m, 18m, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#4 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 paź 2017, o 13:06

volferssj pisze:Psia krew... znowu zmarnowana szansa na zakup czegoś ciut bardziej pojemnego z segmentu MIDI. Serio MPK jest aż tak zachwycone Autosanami?
Powiedz, że nie jest coś takiego potrzebne na linie ze słabym obciążeniem... To są optymalne długości autobusów, które przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#5 Post autor: kot_feliks » 13 paź 2017, o 13:12

Tak swoją drogą, to wychodzi, że po tym przetargu zaczniemy żegnać pierwsze U12 z Bieńczyc ;)

Kuba23
Znawca
Posty: 32
Rejestracja: 5 gru 2016, o 13:44

[W TRAKCIE 12, 18, MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#6 Post autor: Kuba23 » 13 paź 2017, o 13:13

No właśnie - bardziej optymalne byłyby 10m, a nie tak jak w poprzednim i prawdopodobnie w tym ok. 8,5m i to LE, czyli ciasnota w środku.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#7 Post autor: volferssj » 13 paź 2017, o 13:16

Mistrzejowiczanin pisze:przewoźnik powinien posiadać w jakiejś tam ilości czyli 10, 12, 15, 18 a nawet 20 metrów.
No właśnie 10, a warunki na siłę robią z tego 8,6-8,9m zamiast dać 9,8-10,7m. Musisz przyznać, że te maleństwa (SanCity 9) często bywają niezabieralne albo są na krawędzi. Częściowo jest to wina MPK (zły przydział linii) ale długości nie przeskoczysz. O zgrozo, do wielu linii najbardziej mi pasuje... Vectio C 10,1, szerokość jak w "bocianach" ale ponad metr dłuższe (tak, wiem, MPK nie kupi turka).

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#8 Post autor: PiVoSH92 » 13 paź 2017, o 13:49

Jeżeli Atutosany mają zastąpić Vero - ok, jak najbardziej. Jeżeli cokolwiek innego to to jest głupota.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#9 Post autor: Coffee » 13 paź 2017, o 14:10

Nie opłaca się kupować autobusów 10 metrowych ze względu iż zazwyczaj wozy te mają spalanie jak 12-metrowce, a pojemność niewiele większą niż 9-metrowce. Optymalne w pojemności są wozy z zakresu 8,6 do 9.5 metrów ale w tej chwili taką niszę zapełnia tylko Autosan, Solaris i Otokar.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#10 Post autor: Lw25 » 13 paź 2017, o 17:12

Midi to powinni kupić 50, a nie 10... tym sposobem wykosilibyśmy Vero.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12+18+MIDI] 56+12+10 autobusów 13.10.2017

#11 Post autor: tomta1 » 13 paź 2017, o 19:13

Obecnie eksploatowane autobusy 12-metrowe według wieku:
  • 13 Scanii (113CLL i OmniCity) (1994–2000)
  • 5 Jelczy M121MB (2003)
  • 50 Solarisów Urbino 12 (II generacja; #BU801–#DU850) (2004)
  • 5 Jelczy M121M/4 CNG (2006–2007)
  • 35 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU851–#BU885) (2008)
  • 18 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BU886–#BU903) (2009)
  • potem jest 8 Citar (2011) i 149 Urbin 12 III i IV generacji (2012–2017)
Po rozstrzygnięciu przetargu na 30 solówek można spodziewać się ostawienia/kasacji 13 Scanii, 10 Jelczy i — gdyby przyjąć wymianę starych wozów na nowe w proporcji 1:17 Solarisów.

Po rozstrzygnięciu tego przetargu, przybyłoby nam 56 kolejnych solówek. Te mogłyby bez problemu zastąpić pozostałych 43 Solarisów z pierwszej partii. Zostaje 13 zapasowych autobusów. Czy o tyle wzrośnie ilostan taboru 12-metrowego? Czy zastąpią one część Ver (w myśl: kasujemy Vera, w zamian na tych liniach jeżdżą Autosany, a tam z kolei te 13 nowe wozy)? Albo może będą kasowane już Solarisy III generacji (pierwsza dostawa lub mleczaki).

Obecnie eksploatowane autobusy 18-metrowe według wieku:
  • 3 Solarisy Urbino 18 (III generacja; #BR713–#BR715) (2005)
  • 20 Solarisów Urbino 12 (III generacja; #BR717–#BR736) (2006)
  • 20 Jelczy M181MB/3 (#DD471–...–#DD493) (2007)
  • 10 Mercedesów Citaro O530G (#DC501–#DC510) (2008)
  • 12 Mercedesów Citaro O530G (#DC511–#DC522) oraz 5 Solarisów Urbino 18 (III generacja; #BR737–#BR741) (2009)
  • 1 Solaris Urbino 18 Hybrid (III generacja; #BH071) (2010)
  • potem jest 9 Citar (2011) i 129 Urbin 18 III i IV generacji (w tym hybrydowe i elektryczne, a także Metrostyle; 2011–2017)
Po przyjeździe 38 sztuk SU18IV, wygranych przez Solarisa w poprzednim przetargu, można się spodziewać wycofania 3 najstarszych Urbin, 20 ciut młodszych i 20 Jelczy. W ten sposób powstanie brak w wymiarze 5 sztuk, który to zostanie uzupełniony 12 nowymi hybrydami. Tym samym będziemy mieli 7 wozów zapasu. Pytania są te same co w przypadku solówek. Czy o tyle wzrośnie inwentarz? Czy zastąpią one pierwsze Mercedesy(!)? Może mleczaki? A może zastąpią one jakieś solówki? Względnie skreśli się #BH071, jeśli robi problemy.

Ogólnie zakładałem wszędzie że wymiana taboru będzie 1:1, co wcale nie jest pewne. Nie znam też stanu technicznego wszystkich wozów, więc zasugerowałem się że MPK będzie kasowało wozy zgodnie z wiekiem. Nie znam też polityki taborowej MPK ani planów ZIKiT-u dot. wyłonienia nowego operatora systemu KMK (a to nie nastąpi co najmniej do marca 2019 roku). Wszystko to tylko moje domysły.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#12 Post autor: sienioo » 14 paź 2017, o 12:18

Według mnie nie ma co sugerować, że MPK pozbędzie się pierwszych Solarisów. One będą dojeżdżane na maxa. Coś pójdzie w rezerwy, zmiany siatki autobusów, nowe plany rozwoju itd. Mając coraz więcej różnego typu pojazdów (diesel w różnej konfiguracji, hybrydy czy elektryki) to też będzie potrzebna większa rezerwa, z powodów wizerunkowych.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#13 Post autor: Coffee » 14 paź 2017, o 16:37

Pamiętajmy, że w 2018 roku wchodzi podatek od Euro 3, więc nie zaryzykują płacić dodatkowych kosztów w momencie, gdzie Unia może dopłacić do autobusów. Podejrzewam, że jednak #BU801-850 pójdą do kasacji.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#14 Post autor: Arsents » 14 paź 2017, o 16:40

Albo na sprzedaż
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

[W TRAKCIE 12m+18m hybr.+9m] 56+12+10 autobusów 13.10.20

#15 Post autor: tomta1 » 14 paź 2017, o 16:51

Tyle że skoro podatek od Euro 3 wchodzi w całej Unii, to sprzedaż gdziekolwiek w Unii (w tym także w Polsce innym miastom) może być nieopłacalna – inne miasta też nie będą chciały płacić podatku. Chyba że jest jakaś gradacja stawki (pre-Euro płacą najwięcej, Euro 1, 2 mniej, Euro 3 najmniej ze wszystkich) i będą miasta chcące wymienić swój bardzo stary tabor pre-Euro 3 na tabor Euro 3 by płacić mniej.

Ewentualnie nasi sąsiedzi ze wschodu mogą się nimi zadowolić.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”