Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 27 maja 2019, o 10:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 paź 2018, o 08:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2075
Lokalizacja: Kraków
Zakup 60 niskopodłogowych przegubowych wagonów tramwajowych
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html

Informacje wstępne oraz specyfikacja techniczna tramwaju - generalnie to samo co przy obecnym przetargu (silniki, koła, przekładnie, wózki, jazda bez zasilania z sieci 3 km):
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... nikami.pdf
Ciekawostką jest wymóg, aby tramwaj posiadał niską podłogę bez stopni na 85% powierzchni - jak dobrze pamiętam to przy wcześniejszych przetargach ten wymóg był trochę lżejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 09:07 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 10:50
Posty: 671
Lokalizacja: Kraków
Jopek36 napisał(a):
Informacje wstępne oraz specyfikacja techniczna tramwaju - generalnie to samo co przy obecnym przetargu (silniki, koła, przekładnie, wózki, jazda bez zasilania z sieci 3 km):
Nie powinniśmy już tylko kupować tramwajów o długości raczej min. 35-45m? I myśleć o dodatkowej zajezdni gdzieś na Azorach/Górce Narodowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 09:22 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 672
lolek-12 napisał(a):
Nie powinniśmy już tylko kupować tramwajów o długości raczej min. 35-45m? I myśleć o dodatkowej zajezdni gdzieś na Azorach/Górce Narodowej?

Kiedy pojemność jest zawyżana i tramwaje mieszczące po 200 osób określa się pojemnymi na 250, to nie ma co się łudzić, że chodzi im o zwiększenie pojemności. Wszakże docisk na 5 osób na metr kwadratowy to taki absurd, który nie występuje w normalnej komunikacji (czyli np. dopiero przy podstawieniu autobusów zastępczych za tramwaj przy nagłej awarii itp).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 09:44 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 494
Jopek36 napisał(a):
Ciekawostką jest wymóg, aby tramwaj posiadał niską podłogę bez stopni na 85% powierzchni - jak dobrze pamiętam to przy wcześniejszych przetargach ten wymóg był trochę lżejszy.

Na pewno ten wymóg był lżejszy - Bombardiery mają 65% (NGT6) i 68% (NGT8) niskiej podłogi a 2014N podobno 75%.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 10:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1971
Lokalizacja: Kraków
PanA napisał(a):
lolek-12 napisał(a):
Nie powinniśmy już tylko kupować tramwajów o długości raczej min. 35-45m? I myśleć o dodatkowej zajezdni gdzieś na Azorach/Górce Narodowej?

Kiedy pojemność jest zawyżana i tramwaje mieszczące po 200 osób określa się pojemnymi na 250, to nie ma co się łudzić, że chodzi im o zwiększenie pojemności. Wszakże docisk na 5 osób na metr kwadratowy to taki absurd, który nie występuje w normalnej komunikacji (czyli np. dopiero przy podstawieniu autobusów zastępczych za tramwaj przy nagłej awarii itp).

Z tą ilością osób w pojeździe, tłokiem, wsiadaniem do środka i upychaniem się jak największej ilości osób itd., to... wbrew pozorom na to ma imho wpływ również rynek pracy. Od pewnego momentu, kiedy rynek zaczął przesuwać się coraz bardziej w kierunku pracownika, to szczególnie w mieście takim jak Krk, gdzie jest dużo firm biurowych/usługowych zmienia się też trochę specyfika dojazdów itd.

Ot, coraz więcej firm oferuje np. mniej lub bardziej elastyczne godziny pracy swoim pracownikom, coraz mniej osób "spina się", że spóźni się 15 min do pracy (no najwyżej zostane chwilę dłużej, trudno itd), coraz częściej można pracować np. raz w tygodniu z domu itp. itd.

Oczywiście nie dotyczy to każdej firmy (a na pewno nie produkcyjnych / handlowych), ale u coraz większej ilości osób obserwuję coś w stylu:
- na którą jedziesz do pracy?
- aaaa, wiesz co, teraz jeżdżę trochę później bo nie ma korków / nie ma tłoku w tramwaju;

Albo czekając na tramwaj/autobus:
- to co, nie wsiadamy, przecież się spóźnimy?
- nie no, co ty, zobacz jaki tłok, pojedziemy sobie spokojnie kolejnym ;)

Ot, przykładowo, jak sam kiedyś musiałem być w firmie na 8 rano, tak obecnie mogę być między 8, a 9 (a w sumie to nawet 7-9).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 14:24 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2598
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cytuj:
Na pewno ten wymóg był lżejszy - Bombardiery mają 65% (NGT6) i 68% (NGT8) niskiej podłogi a 2014N podobno 75%.

Tyle, że w obecnym przetargu liczy się chyba też ciągłość podłogi więc Krakowiak ze swoimi górami i dolinami znacząco obniżyłby ten współczynnik (ciągłość jest od końca pierwszego wózka do początku czwartego).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 16:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6794
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ciekaw jestem wielu rzeczy... Po pierwsze: czemu konkretnie ma służyć ten dialog techniczny, wydaje się wszakże, że MPK dobrze wie, co chce kupić... Czy jest to kolejna kiełbasa wyborcza, czy też może MPK naprawdę będzie szukać np. sposobu na to jak kupić bombardiery (tak przykładowo)? Po drugie - jak przy wózkach skrętnych z silnikami wewnątrz ramy wózka uzyskać 85% niskiej podłogi? Po trzecie - czy aby na pewno kupowanie tramwajów nieco ponad trzydziestometrowych to dobry wybór? Wraz z otwarciem nowych tras zapotrzebowanie na pojazdy o pojemności krakowiaka będzie raczej rosło niż malało...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 16:31 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 672
Locutus napisał(a):
jak przy wózkach skrętnych z silnikami wewnątrz ramy wózka uzyskać 85% niskiej podłogi?

No myślę, że m.in. z tego powodu będzie dialog techniczny :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 16:39 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 553
Minuta szukania w pdf i widzę szerokość obręczy 90mm. Brawo beton, brawo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 18:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2991
Lokalizacja: Michałowice
Ten dialog techniczny to nie jest przypadkiem zaproszenie potencjalnych producentów na rozmowy, aby przedstawili swoje ewentualne propozycje i zarazem wyjaśnili co jak i dlaczego? :hmm:
scyzor663 napisał(a):
Tyle, że w obecnym przetargu liczy się chyba też ciągłość podłogi więc Krakowiak ze swoimi górami i dolinami znacząco obniżyłby ten współczynnik (ciągłość jest od końca pierwszego wózka do początku czwartego).

A w przetargu na "Krakowiaki" to nie była wysoko punktowana ciągłość niskiej podłogi i przez to mamy takiego wężykującego dziwoląga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2018, o 20:14 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 08:17
Posty: 234
Lokalizacja: Skawina
Dokładnie. Wysoko punktowana była długość jednego kawałka niskiej podłogi. Zwycięzca zgarniał całą pulę punktów. Stąd też wcięcia w stopniach. W przetargu na Solarisy był zapis, że stopnie mają być proste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2018, o 08:42 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 553
To jak z tymi obręczami kolejowymi, ktoś w "sprytny" sposób temat pozamiatał (jak zwykle)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2018, o 15:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10702
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Pewnie MPK na złość PKK i Jopkowi celowo oddala perspektywę głębokiego rowka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2018, o 16:34 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22313
Cukier napisał(a):
Pewnie MPK na złość PKK i Jopkowi celowo oddala perspektywę głębokiego rowka.

Ja bym powiedział, że przede wszystkim na złość pasażerom :(

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2018, o 07:39 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 553
Pan owad torpeduje, bo za szybko mogłyby jeździć? Q.. W takiej W-wie jakoś potrafią jechać 50 na wprost, na bok 15 i nikt od tego nie umarł. Doprawdy fascynujące.

To zbyt ważny temat, aby zostawić go w spokoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL