Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 04:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2019, o 18:41 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 paź 2013, o 14:22
Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Ba, nawet obecnie toczący się przetarg może zaowocować dostawą czegoś o całkiem słusznej długości 37 m.

Pozdrawiam!
LOKI

Oby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2019, o 03:42 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 4 lip 2019, o 05:03
Posty: 13
Zastanawiam się, czy dostępna infrastruktura zajezdni może być barierą dla wdrażania dłuższego taboru. Jeśli pomiar na mapie satelitarnej Google można uznać za wiarygodny, to hala w Podgórzu ma sto dwadzieścia metrów długości. Czyli w sam raz, żeby na każdym torze zmieścić trzy wagony o długości poniżej czterdziestu metrów albo cztery jeszcze krótsze. Oczywiście nie znaczy to, że nic dłuższego tam nie wjedzie, zresztą Krakowiaki zapewne tam wjeżdżają, ale już trzeba albo kombinować, albo marnować sporo miejsca. Może tu tkwi jakaś przeszkoda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2019, o 07:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
skejl napisał(a):
Zastanawiam się, czy dostępna infrastruktura zajezdni może być barierą dla wdrażania dłuższego taboru. Jeśli pomiar na mapie satelitarnej Google można uznać za wiarygodny, to hala w Podgórzu ma sto dwadzieścia metrów długości. Czyli w sam raz, żeby na każdym torze zmieścić trzy wagony o długości poniżej czterdziestu metrów albo cztery jeszcze krótsze. Oczywiście nie znaczy to, że nic dłuższego tam nie wjedzie, zresztą Krakowiaki zapewne tam wjeżdżają, ale już trzeba albo kombinować, albo marnować sporo miejsca. Może tu tkwi jakaś przeszkoda?


To się tak nie da liczyć. W środku hali jest przejście pomiędzy kanałami i musi być drożne. Ponadto są różne stanowiska jak tokarki podtorowej, OC czy myjni gdzie muszą stacjonować różne wagony. Właśnie różne długości taboru powodują że łatwiej to rozmieścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2019, o 08:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Przede wszystkim przez lata eksploatowano trójskłady 105Na i było dobrze...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2019, o 13:20 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Locutus napisał(a):
Przede wszystkim przez lata eksploatowano trójskłady 105Na i było dobrze...

Pozdrawiam!
LOKI

Tylko, że w razie czego rozpinano składy: Solówkę gdzieś upychano na boczny tor, a skład na inny i po problemie. Z Pesą czy NGT8 sobie takiego numeru nie zrobisz.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2019, o 06:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
No nie wierzę, że im się tak chciało spinać i rozpinać w kółko...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2019, o 08:47 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:02
Posty: 776
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
No nie wierzę, że im się tak chciało spać i rozpinać w kółko...

Możesz być pewny, że na nocnej zmianie chciało im się, i pewnie nadal chce, w kółko Spać. :hihi:
A na poważnie, jak nie ma za bardzo miejsca to chcenie nie gra większej roli. Musisz rozpiąć, to rozpinasz i tyle.

Dzięki za czujność, już to spanie na spinanie poprawiłem - Locutus

_________________
Zrzutka na dobry cel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2019, o 19:44 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 4 lip 2019, o 05:03
Posty: 13
Tylko rozpięcie + ponowne spięcie + testy po spięciu też coś trwają. Przypuszczam, że szczególnie te ostatnie mogą być nietrywialne. Czy wtedy nie okaże się, że wprawdzie zmieścisz w hali więcej wagonów, ale dodatkowy czas, który trzeba poświęcić każdemu składowi, zje ten uzysk?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2019, o 21:06 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
skejl napisał(a):
Tylko rozpięcie + ponowne spięcie + testy po spięciu też coś trwają. Przypuszczam, że szczególnie te ostatnie mogą być nietrywialne. Czy wtedy nie okaże się, że wprawdzie zmieścisz w hali więcej wagonów, ale dodatkowy czas, który trzeba poświęcić każdemu składowi, zje ten uzysk?

I tak to trwało od lat '80 do końca eksploatacji 3x105Na w MPK, więc w czym problem?
Przez kilka lat z rzędu w niedziele/dni wolne od pracy rozpinano 3x105Na na składy i wypuszczano m.in na "3", "4", "13".

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL