[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1531 Post autor: Jamnik » 26 lip 2019, o 11:34

NGT8 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie? :)
Myślę, że nie ma co teraz nad tym się rozwodzić. Można tylko gdybać, a i tak w MPK plany zdążą się jeszcze 20 razy zmienić.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1532 Post autor: kucyk » 26 lip 2019, o 19:12

NGT8 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie? :)
Jeszcze w ubiegłym roku zapewniano o równym podziale 50/50. Teraz mowi się o 60 sztukach w NH a 50 (oczywiście gdy zakupione zostanie 110 nowych tramwajów) sztuk w Podgórzu. :)

StadlerKRAKÓW2020
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2019, o 10:28

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1533 Post autor: StadlerKRAKÓW2020 » 26 lip 2019, o 22:08

Ciekawe czy całe partie (jeśli dojdzie do zakupu 60 sztuk z nowego przetargu) trafią do poszczególnych zajezdni, czy będzie podział. Zawsze Stadlery mogą trafić do Podgórza i zastąpić składy 105Na oraz E1+c3, a tramwaje z nowego przetargu trafić do Nowej Huty. Wydaje mi się że taki podział byłby naprawdę dobry.
P.S. Witam wszystkich na forum :)

Impuls
Dyrektor
Posty: 1438
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1534 Post autor: Impuls » 26 lip 2019, o 23:27

Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali. Podgórze tylko 19 składów wiedeńskich i 15 składów Konstali. Ponadto w Podgórzu jest ciasno i nie ma miejsca na kolejne wagony. Przyjęcie nowych musi automatyczne wiązać się z kasacją starych lub ich przeniesieniem. Wprawdzie jest koncepcja rozbudowy Podgórza ale to dopiero po rozbudowie Huty. Zatem bardziej prawdopodobne jest to co pisze Kucyk, że więcej Stadlerów przyjmie Huta a mniej Podgórze.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1535 Post autor: Arsents » 27 lip 2019, o 00:24

@Impuls - A jak wszystkie Pesy przejmie Huta, to w Podgórzu już tak ciasno by nie było?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1536 Post autor: Kaszmir » 27 lip 2019, o 07:50

Osobiście nie daję wiary że wszystkie krakowiaki pójdą do Huty. To jedyny 40-metrowy typ taboru jaki ma MPK (plus Protram), obsługuje linie jeżdżące przez całe miasto. Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?

StadlerKRAKÓW2020
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2019, o 10:28

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1537 Post autor: StadlerKRAKÓW2020 » 27 lip 2019, o 09:09

Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7408
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1538 Post autor: Locutus » 27 lip 2019, o 09:17

@ Kaszmir – nie takie absurdy już Kraków widział… Zawsze mogą wyjechać przy pomocy jakiejś podmiany czy łączenia, by nie tłuc się na pusto przez miasto… Nie mówię, że tak będzie, mówię tylko, że to, że coś wydaje się nielogiczne jeszcze nie przeświadcza o tym, że nie będzie to wcielone w życie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1539 Post autor: Kitek » 27 lip 2019, o 09:30

Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Jeszcze w Hucie jest 11 sztuk E1 solo, które jako pierwsze powinny być skasowane. Nie wiesz czy planują ich pozostawienie?
Kaszmir pisze:Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?
Tak na marginesie to Krakowiaków na "24" nie powinno być, tabor 32m jest optymalny.
StadlerKRAKÓW2020 pisze:Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.
I to jest dobre rozwiązanie, wtedy oprócz linii nowohuckich mogłyby też obsługiwać "2".

NGT10
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 17 paź 2013, o 14:22
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1540 Post autor: NGT10 » 28 lip 2019, o 10:53

Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie

Podgórze:
19 pociągów E1+c3
15 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
34 - łącznie

RAZEM: 105 pociągów.

Źródło:
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze

Przy zakupie 110 nowych tramwajów (100+10 w opcji), zostaje nadwyżka 5 pociągów ponad to, co mamy teraz.

Wtedy dotychczasowy tabor wg lat produkcji przedstawiałby się następująco:

Nowa Huta:

Kod: Zaznacz cały

*N8S/N8C    - lata produkcji 1976-1977                      (12 sztuk)
*EU8N       - lata produkcji 1979-1991/przebudowa 2009-2016 (40 sztuk)
405N-Kr     - lata produkcji 1988-1992/przebudowa 2012      (1 sztuka)
PESA 2014N  - lata produkcji 2015                           (22 sztuki)

* "szrot"
Podgórze:

Kod: Zaznacz cały

*GT8S/GT8C/GT8N - lata produkcji 1974-1975 (28 sztuk)
NGT6            - lata produkcji 1999-2000 (14 sztuk)
NGT6-2          - lata produkcji 2003/2007 (36 sztuk)
NGT8            - lata produkcji 2012-2013 (24 sztuk)
126N            - lata produkcji 2012      (1 sztuka testowa)
PESA 2014N      - lata produkcji 2015      (14 sztuk)

* "szrot"
Teoretycznie więc po dostawach nowych 110 tramwajów (= skasowaniu E1+c3, E1 oraz 105Na), w Krakowie pozostałoby 80 sprowadzonych "szrotów", wyprodukowanych przed rokiem 1999.
Jeden-dwa duże przetargi pozwoliłyby osiągnąć stan, w którym najstarszym typem w krakowskim parku byłby NGT6 oraz jednocześnie 100% tramwajów byłoby oryginalnie wyprodukowanych dla Krakowa.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, o 14:20 przez NGT10, łącznie zmieniany 9 razy.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1541 Post autor: Lw25 » 28 lip 2019, o 12:26

E6 produkowali w latach 1979-1991. Obecny HL439 powstał w 1991.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1438
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1542 Post autor: Impuls » 28 lip 2019, o 15:53

NGT10 pisze:
Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie
Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1543 Post autor: Lw25 » 28 lip 2019, o 16:24

Impuls pisze:
NGT10 pisze:
Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie
Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.
Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1544 Post autor: tomek_m » 28 lip 2019, o 18:43

Lw25 pisze: Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.
Dlaczego się boją? Aby znowu nie dostali czegoś z układem wózków podobnego do Krakowiaków? Wystarczy odpowiednio napisać SIWZ.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7408
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1545 Post autor: Locutus » 29 lip 2019, o 07:56

Ba, nawet obecnie toczący się przetarg może zaowocować dostawą czegoś o całkiem słusznej długości 37 m.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”