Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lip 2019, o 11:34 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 779
NGT8 napisał(a):
A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie? :)

Myślę, że nie ma co teraz nad tym się rozwodzić. Można tylko gdybać, a i tak w MPK plany zdążą się jeszcze 20 razy zmienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2019, o 19:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2124
Lokalizacja: kraków
NGT8 napisał(a):
A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie? :)

Jeszcze w ubiegłym roku zapewniano o równym podziale 50/50. Teraz mowi się o 60 sztukach w NH a 50 (oczywiście gdy zakupione zostanie 110 nowych tramwajów) sztuk w Podgórzu. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2019, o 22:08 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 26 lip 2019, o 10:28
Posty: 2
Ciekawe czy całe partie (jeśli dojdzie do zakupu 60 sztuk z nowego przetargu) trafią do poszczególnych zajezdni, czy będzie podział. Zawsze Stadlery mogą trafić do Podgórza i zastąpić składy 105Na oraz E1+c3, a tramwaje z nowego przetargu trafić do Nowej Huty. Wydaje mi się że taki podział byłby naprawdę dobry.
P.S. Witam wszystkich na forum :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2019, o 23:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali. Podgórze tylko 19 składów wiedeńskich i 15 składów Konstali. Ponadto w Podgórzu jest ciasno i nie ma miejsca na kolejne wagony. Przyjęcie nowych musi automatyczne wiązać się z kasacją starych lub ich przeniesieniem. Wprawdzie jest koncepcja rozbudowy Podgórza ale to dopiero po rozbudowie Huty. Zatem bardziej prawdopodobne jest to co pisze Kucyk, że więcej Stadlerów przyjmie Huta a mniej Podgórze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2019, o 00:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2999
Lokalizacja: zawsze Kraków
@Impuls - A jak wszystkie Pesy przejmie Huta, to w Podgórzu już tak ciasno by nie było?

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2019, o 07:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Osobiście nie daję wiary że wszystkie krakowiaki pójdą do Huty. To jedyny 40-metrowy typ taboru jaki ma MPK (plus Protram), obsługuje linie jeżdżące przez całe miasto. Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2019, o 09:09 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 26 lip 2019, o 10:28
Posty: 2
Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2019, o 09:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir – nie takie absurdy już Kraków widział… Zawsze mogą wyjechać przy pomocy jakiejś podmiany czy łączenia, by nie tłuc się na pusto przez miasto… Nie mówię, że tak będzie, mówię tylko, że to, że coś wydaje się nielogiczne jeszcze nie przeświadcza o tym, że nie będzie to wcielone w życie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2019, o 09:30 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
Impuls napisał(a):
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.

Jeszcze w Hucie jest 11 sztuk E1 solo, które jako pierwsze powinny być skasowane. Nie wiesz czy planują ich pozostawienie?
Kaszmir napisał(a):
Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?

Tak na marginesie to Krakowiaków na "24" nie powinno być, tabor 32m jest optymalny.
StadlerKRAKÓW2020 napisał(a):
Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.

I to jest dobre rozwiązanie, wtedy oprócz linii nowohuckich mogłyby też obsługiwać "2".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2019, o 10:53 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 paź 2013, o 14:22
Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Impuls napisał(a):
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.

Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie

Podgórze:
19 pociągów E1+c3
15 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
34 - łącznie

RAZEM: 105 pociągów.

Źródło:
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze

Przy zakupie 110 nowych tramwajów (100+10 w opcji), zostaje nadwyżka 5 pociągów ponad to, co mamy teraz.

Wtedy dotychczasowy tabor wg lat produkcji przedstawiałby się następująco:

Nowa Huta:
Kod:
*N8S/N8C    - lata produkcji 1976-1977                      (12 sztuk)
*EU8N       - lata produkcji 1979-1991/przebudowa 2009-2016 (40 sztuk)
405N-Kr     - lata produkcji 1988-1992/przebudowa 2012      (1 sztuka)
PESA 2014N  - lata produkcji 2015                           (22 sztuki)

* "szrot"

Podgórze:
Kod:
*GT8S/GT8C/GT8N - lata produkcji 1974-1975 (28 sztuk)
NGT6            - lata produkcji 1999-2000 (14 sztuk)
NGT6-2          - lata produkcji 2003/2007 (36 sztuk)
NGT8            - lata produkcji 2012-2013 (24 sztuk)
126N            - lata produkcji 2012      (1 sztuka testowa)
PESA 2014N      - lata produkcji 2015      (14 sztuk)

* "szrot"


Teoretycznie więc po dostawach nowych 110 tramwajów (= skasowaniu E1+c3, E1 oraz 105Na), w Krakowie pozostałoby 80 sprowadzonych "szrotów", wyprodukowanych przed rokiem 1999.
Jeden-dwa duże przetargi pozwoliłyby osiągnąć stan, w którym najstarszym typem w krakowskim parku byłby NGT6 oraz jednocześnie 100% tramwajów byłoby oryginalnie wyprodukowanych dla Krakowa.


Ostatnio edytowano 28 lip 2019, o 14:20 przez NGT10, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2019, o 12:26 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2953
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
E6 produkowali w latach 1979-1991. Obecny HL439 powstał w 1991.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2019, o 15:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
NGT10 napisał(a):
Impuls napisał(a):
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.

Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie



Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2019, o 16:24 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2953
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Impuls napisał(a):
NGT10 napisał(a):
Impuls napisał(a):
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.

Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.

Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie



Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.


Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2019, o 18:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
Lw25 napisał(a):
Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.

Dlaczego się boją? Aby znowu nie dostali czegoś z układem wózków podobnego do Krakowiaków? Wystarczy odpowiednio napisać SIWZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2019, o 07:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ba, nawet obecnie toczący się przetarg może zaowocować dostawą czegoś o całkiem słusznej długości 37 m.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL