Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=41&t=4510
Strona 101 z 102

Autor:  Jamnik [ 16 mar 2019, o 14:30 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

seven2101 napisał(a):
Kiedy przyjedzie do Krakowa pierwszy Tramino?

Wtedy kiedy powinien, czyli na pocz. 2020.
Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.

Autor:  pasazer_mobilisu [ 16 mar 2019, o 15:19 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

seven2101 napisał(a):
Kiedy przyjedzie do Krakowa pierwszy Tramino?

Na początku 2020, całość zamówienia podstawowego do końca 2020 a reszta jeszcze później.

Autor:  kot_feliks [ 16 mar 2019, o 16:02 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Jamnik napisał(a):
Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.

Eeee....? Ale, że w tym mieście ktoś dotrzymuje słowa, jeśli chodzi o KMK? :D

Autor:  kucyk [ 16 mar 2019, o 18:14 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

kot_feliks napisał(a):
Jamnik napisał(a):
Ja natomiast zadam pytanie, kiedy przetarg na kolejne tramwaje? Według zapowiedzi miał być w pierwszym kwartale tego roku, a ten za 2 tygodnie się kończy. Chyba, że MPK tym razem dotrzyma słowa i w ciągu tych dwóch tygodni ogłosi, ale szczerze w to wątpię.

Eeee....? Ale, że w tym mieście ktoś dotrzymuje słowa, jeśli chodzi o KMK? :D

Szczególnie Ci z dawnego ZIKiT-u. :hihi:
Przykładem niech będzie "spi.rdzielony" przystanek "Kabel" który był tak bardzo wychwalany w mediach przez "t..ych" urzędników, że z końcem lutego pasażerowie będą z niego z satysfakcją korzystać. =D
I co? Minęła połowa marca i mamy jedno wielkie "G". ;P
Ale czy nas może jeszcze w tym mieście zdziwić ???? :/

Autor:  Locutus [ 17 mar 2019, o 10:52 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

kucyk napisał(a):
(...) Ale czy nas może jeszcze w tym mieście zdziwić ???? :/
Tak. Porządnie wykonana robota.

Przedostatni raz byłem zdziwiony, gdy budowa trasy tramwajowej na Mały Płaszów została zakończona nawet nie w terminie, a przed czasem.

Ostatni raz byłem zdziwiony, gdy Łukasz Franek tuż po objęciu fotela dyrektora do spraw zbiorkomu w Zikicie najpierw namieszał z liniami pomiędzy Wolą Justowską a Nową Hutą, a potem wysłuchał głosu mieszkańców i dokonał poprawek tak, żeby wszystkim naprawdę było lepiej.

Pozdrawiam!
LOKI

Autor:  Kaszmir [ 17 mar 2019, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Locutus napisał(a):
Ostatni raz byłem zdziwiony, gdy Łukasz Franek tuż po objęciu fotela dyrektora do spraw zbiorkomu w Zikicie najpierw namieszał z liniami pomiędzy Wolą Justowską a Nową Hutą, a potem wysłuchał głosu mieszkańców i dokonał poprawek tak, żeby wszystkim naprawdę było lepiej.

Nie wszystkim. Większości, lecz nie wszystkim.

Autor:  kot_feliks [ 17 mar 2019, o 20:42 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)

Autor:  Mistrzejowiczanin [ 17 mar 2019, o 22:17 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

kot_feliks napisał(a):
No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)

Chodziło o rozdzielenie kierunków. Żeby coś jeździło z Woli Justowskiej w stronę zarówno I obwodnicy jak i Alej po likwidacji 292. Myślę, że taki szerszy wachlarz połączeń przy jednoczesnej względnej synchronizacji dla rejonów Woli jest raczej przydatny. Ja mam mniej kursów autobusowych do I obwodnicy, ale tu jest jeszcze 502.

Autor:  kot_feliks [ 17 mar 2019, o 22:23 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Tak, szczególnie jak wracasz skądś i czekasz np. 20 min na autobus, albo możesz dymać kilometr do drugiej linii. Zdecydowanie lepsze, niż jedna mocna linia :)

Autor:  Kaszmir [ 17 mar 2019, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

kot_feliks napisał(a):
No ja bym polemizował, czy dwie linie z f-20 zamiast np. jednego mocnego '152' z f-10, to zmiana na dobre... ;)

Dokładnie. Początkowa koncepcja zakładała "152+452" w takcie co 10 minut, na całej trasie. Zamiana "452" w "192" była jakimś wyjściem naprzeciw głosom krytyki, jednak jednocześnie popsuła tę koordynację. "192" w środkowej części jedzie pięć minut dłużej niż "152". W efekcie trzeba było osłabić koordynację obu autobusów na pozostałych ciągach - i zamiast 10+10, jest 8+12 ew. 7+13. A i to nie zawsze, bo są momenty gdy "152" i "192" jadą rozkładowo prawie w parze - np. po godz. 8 z Woli Justowskiej jest takt... 4+16. Naprawdę lepsze to niż 10+10?

Co gorsza, "452" miało jeszcze za cel odciążyć przeładowane "152". Obecnie "192" coś tam może podbiera pasażerów "152", jednak na tyle mało, że w "152" dalej jest duży tłok. "192" ma odczuwalnie mniejsze zapełnienia niż "152" i potwierdzał to jeden z kierowców z którym rozmawiałem.

Jeśli chodzi o Wolę Justowską to też mam mieszane uczucia. Dawniej było 6 kursów/h ("152", "292") w takcie 10+10. Obecnie jest więcej kursów - 8/h, jednak paradoksalnie takt jest gorszy, bo "152" i "192" jadą w koordynacji 12+8, a "252" ma zupełnie inną częstotliwość. Czyli - przy 6 kursach/h maksymalny czas czekania wynosił 10 minut. Przy 8 kursach/h wynosi... 12. Jak na tyle dołożonych wzkm i kasy, trochę słabo że maksymalny czas oczekiwania się wydłużył.

Pamiętajmy też, że "192" ma ograniczone godziny kursowania - np. w niedziele ostatni kurs z Dworca kier. Chełm jest koło 21:30. Ludzie którzy wrócą później nie mają czym pojechać. Do tego linia ogólnie w skrajnych porach jeździ rzadziej - co 40 minut. Niby jest jeszcze "252", jednak oba mają słabą koordynację. I tak rejony Kasztanowej miały dawniej mocne "292", nawet w skrajnych porach co 20 minut. Jak jest teraz? Np. w weekendowe poranki "192" i "252" potrafią z Kasztanowej jechać w odstępie paru minut, a potem pół godziny przerwy. Przykładowe odjazdy w soboty z "Kasztanowej" kier. centrum:
7: 23, 29, 59
8: 15, 29, 53, 59
9: 29, 33, 59
A dawniej był równy takt co 20 minut...

Autor:  Mistrzejowiczanin [ 17 mar 2019, o 22:51 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

kot_feliks napisał(a):
Tak, szczególnie jak wracasz skądś i czekasz np. 20 min na autobus, albo możesz dymać kilometr do drugiej linii. Zdecydowanie lepsze, niż jedna mocna linia :)

Zależnie skąd chcesz wrócić. Gdyby była taka jedna mocna linia 152 na Basztowej, a chciałbyś wrócić na Wolę z Alej, no to co? Dymać kilometr na Basztową, albo przesiadka, a Cracovia nie jest najszczęśliwszym węzłem przesiadkowym z Alej w stronę Królowej Jadwigi.

Autor:  Krakowiak2013 [ 5 kwi 2019, o 09:48 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Cytuj:
W zakładzie firmy Stadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy element konstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 roku będą dostarczone do Krakowa. Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach, gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

- Realizacja zamówienia dla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem. W produkcję tramwajów dla miasta Krakowa są zaangażowane oba nasze zakłady – Stadler Środa produkuje pudła pojazdów, a Stadler Polska w Siedlcach zajmie się ich zabudową i uruchomieniem. Jesteśmy przekonani, że te nowoczesne, niskopodłogowe, komfortowe pojazdy będą dobrze służyły pasażerom w Krakowie oraz przewoźnikowi – mówi Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że nowe niskopodłogowe tramwaje będą mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. W środku będą także zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz gniazdka elektryczne.



Tramwaje będą przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewnią z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.


http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html

Autor:  sienioo [ 5 kwi 2019, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Krakowiak2013 napisał(a):
Cytuj:
W zakładzie firmy Stadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy element konstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 roku będą dostarczone do Krakowa. Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach, gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

- Realizacja zamówienia dla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem.



Mamy kwiecień 2019 r, sądziłem, że produkcja jest na bardziej zaawansowanym etapie, że już jakaś zabudowa się rozpoczęła. Ile w tym prawdy, że zgodnie z planem...

Autor:  mateuszwon94 [ 5 kwi 2019, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Na facebooku pod postem o tym ktoś skomentował:
Cytuj:
Fajnie by było jakbyście na bieżąco relacjonowali postępy prac.

Na co MPK odpisało:
Cytuj:
Taki mamy plan


Wreszcie! :D może tym razem tramwaj realny zobaczymy wcześniej i lepiej niż na jakichś zdjęciach z ukrycia z fabryki PESY czy z autostrady.

Autor:  tomek_m [ 5 kwi 2019, o 18:07 ]
Tytuł:  Re: [STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016

Stadler to zamówienie realizuje sam, może warto by było usunąć z nazwy tematu Solarisa skoro ten już nie ma nic wspólnego z tym kontraktem?

Strona 101 z 102 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/