Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 sie 2019, o 14:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 104  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 gru 2018, o 10:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6996
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Niestety Tomek M ma sporo racji...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, o 10:15 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6230
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Eee, ale może nie porównujmy obu producentów? Chyba jest różnica, między (mentalnie i formalnie) byłym zakładem remontowym, a światowym producentem taboru w tym kolejowego (bo Solaris w tym przypadku będzie tylko dawcą marki).

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, o 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6996
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Projekt jest bardziej solarisowski niż stadlerowski (wyraźnie toto oparte na Tramino Leipzig), więc można się zastanawiać co z tego wyjdzie. Jasne że do Solarisa mam więcej zaufania niż do Pesy... Ale jednak jest to kupowanie kota w worku...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2018, o 11:28 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 871
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
MPK bardzo odważnie postępuje domawiając opcję a nie mając jeszcze ani jednego pojazdu z podstawowego zamówienia, tym samym nie wiedząc jak się będą te tramwaje sprawować. To tak jakby w przetargu na Krakowiaki, była możliwość opcji i ją w ciemno zrealizowali sprowadzając do Krakowa jeszcze większą ilość tego badziewia.

Są dwa zasadnicze powody takiego odważnego ruchu - kasa, która jest na zakupy (oraz chęć producenta na dostarczenie pojazdów w tak szybkim czasie) i propaganda jak najszybszego wyzbycia się akwariów.

Ja mam wielką nadzieję, że pojazdy dostarczone przez Stadlera będą się bardzo dobrze sprawować. Liczę na szwajcarską technologię :D Pociągi z Siedlec trzymają poziom, załoga liczna, znająca się na rzeczy. Martwi tylko brak doświadczenia w tramwajach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 10:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6996
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
sienioo napisał(a):
Są dwa zasadnicze powody takiego odważnego ruchu - kasa, która jest na zakupy (oraz chęć producenta na dostarczenie pojazdów w tak szybkim czasie)

Pierwsza rzecz, która mnie tu zaskakuje... Skoro producent gotów jest robić wozy na rach-ciach-ciach, to czemu złożył nieważną ofertę w przetargu warszawskim?
sienioo napisał(a):
i propaganda jak najszybszego wyzbycia się akwariów.

Z całym szacunkiem, ale to NIE jest propaganda. Propagandą była wymiana niskopodłogowych autobusów na nowsze niskopodłogowe autobusy, bo dla pasażera różnica umiarkowana (SIP + klima)... Ale nie wymiana wysokopodłogowych złomów, które odcinają ciężej niepełnosprawnych od dostępu do komunikacji, a lżej niepełnosprawnym czy objuczonym zamieniają życie w piekło, na tramwaje niskopodłogowe.
sienioo napisał(a):
Ja mam wielką nadzieję, że pojazdy dostarczone przez Stadlera będą się bardzo dobrze sprawować. Liczę na szwajcarską technologię :D

Nie zapominaj, że zaoferowany pojazd to Solaris Tramino Kraków a nie Stadler Tango Kraków. :twisted:
sienioo napisał(a):
Pociągi z Siedlec trzymają poziom, załoga liczna, znająca się na rzeczy. Martwi tylko brak doświadczenia w tramwajach...

Jak mawiają praktyczni Rosjanie: поживём – увидим.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 11:11 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 871
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Z całym szacunkiem, ale to NIE jest propaganda. Propagandą była wymiana niskopodłogowych autobusów na nowsze niskopodłogowe autobusy, bo dla pasażera różnica umiarkowana (SIP + klima)... Ale nie wymiana wysokopodłogowych złomów, które odcinają ciężej niepełnosprawnych od dostępu do komunikacji, a lżej niepełnosprawnym czy objuczonym zamieniają życie w piekło, na tramwaje niskopodłogowe.

No złego słowa użyłem :D Jasne, że chcą jak najszybciej wycofać stopiątki, bo nie mają żadnych udogodnień i komfortu ale tylko ten model wysokopodłogowy. O wiedniach cisza...

To tylko nazwa tramwaju. Liczą się podzespoły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 12:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6996
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
sienioo napisał(a):
No złego słowa użyłem :D Jasne, że chcą jak najszybciej wycofać stopiątki, bo nie mają żadnych udogodnień i komfortu ale tylko ten model wysokopodłogowy. O wiedniach cisza...

Fakt faktem, że w sytuacji rozpaczliwego niedoboru taboru trzydziestodwumetrowego wycofanie w pierwszej kolejności mniej pojemnych dwuskładów wydaje się optymalnym rozwiązaniem...
sienioo napisał(a):
To tylko nazwa tramwaju. Liczą się podzespoły.

Wiemy już na przykład, że elektryka będzie od szczerze znienawidzonego przez wielu forumowiczów Medcomu… Więc mój optymizm jest mocno umiarkowany…

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 13:15 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 703
Na miejscu przewoźnika jednak też bym się skupił na wymianie 105-tek. Te tramwaje potrzebują napraw co chwilę, więc się nie opłaca, w dodatku ich jakże "oszałamiające" parametry ruchu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 13:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 154
Locutus napisał(a):
Pierwsza rzecz, która mnie tu zaskakuje... Skoro producent gotów jest robić wozy na rach-ciach-ciach, to czemu złożył nieważną ofertę w przetargu warszawskim?

Dlatego że woli realizować kolejne dostawy dla Lipska czy Krakowa niż projektować nowy tramwaj dla Warszawy.
Zresztą ponoć oferta dla Warszawy jest ważna, bo w utajnionym załączniku zawiera wniosek o przesunięcie terminu dostawy o trzy miesiące.

Locutus napisał(a):
Niestety Tomek M ma sporo racji...

Pozdrawiam!
LOKI

Nie ma racji.

tomek_m napisał(a):
MPK bardzo odważnie postępuje domawiając opcję a nie mając jeszcze ani jednego pojazdu z podstawowego zamówienia, tym samym nie wiedząc jak się będą te tramwaje sprawować. To tak jakby w przetargu na Krakowiaki, była możliwość opcji i ją w ciemno zrealizowali sprowadzając do Krakowa jeszcze większą ilość tego badziewia.

Przecież Tramino było testowane w Krakowie, jest też znane z innych miast i ma bardzo dobre opinie.
Poza tym kończy się unijna perspektywa i nie będzie kasy na dotacje.
Do tego ceny tramwajów w nowych przetargach są wyższe o dobre 50%.
MPK byłoby głupie gdyby nie skorzystało z opcji.

Btw, wiadomo coś o wizualizacjach Tramino Kraków?
Dlaczego nie ma ich do tej pory?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 14:59 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 703
Tramwaj to nie samochód i nie jest produkowany taśmowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 15:06 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 688
@Edi
Nie ma wizualizacji posiadasz... to wróć się do września.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 15:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2026
Lokalizacja: Kraków
Edi napisał(a):
Przecież Tramino było testowane w Krakowie, jest też znane z innych miast i ma bardzo dobre opinie

Tak, serio? A w którym mieście było już testowane _krakowskie_ Tramino albo tramwaj produkowany przez konsorcjum Solaris/Stadler? :lmao:

Edi napisał(a):
Poza tym kończy się unijna perspektywa i nie będzie kasy na dotacje.

Naprawdę...? A podasz, skąd ta wiedza? Bo może sporo ekspertów ds. funduszy ue by się dowiedziało czegoś nowego... :D

Edi napisał(a):
Do tego ceny tramwajów w nowych przetargach są wyższe o dobre 50%.

"Ceny tramwajów są wyższe", czy może tylko po prostu odpadł jeden podmiot oferujący tramwaje, jak się okazało, poniżej kosztów...?

Edi napisał(a):
MPK byłoby głupie gdyby nie skorzystało z opcji.

O ile trzymam mocno kciuki za Solarisa/Stadlera, o tyle to, czy MPK "było głupie" to wyjdzie dopiero po jakimś czasie eksploatacji tych wagonów w Krk...

Edi napisał(a):
Btw, wiadomo coś o wizualizacjach Tramino Kraków?
Dlaczego nie ma ich do tej pory?

No fakt, poza tymi, które były już oficjalnie prezentowane, w tym nawet na filmie promocyjnym, to faktycznie, "nie ma nic" :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 16:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1994
Lokalizacja: Kreuzberg
Nie rozumiem osób które piszą, że MPK kupuje kota w worku. Rozumiem, że jak rozpisze nowy przetarg na 15 tramwajów to wygra na pewno sprawdzona konstrukcja :thumbup:

Skorzystanie z opcji jest dobre, kolejarze raczej znowu nie wykorzystają funduszy więc tą 15stkę będzie można wciągnąć na dofinansowanie. Podobnie jak kolejne na które MPK dostało kredyt.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2018, o 17:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Sgriffin napisał(a):
Nie rozumiem osób które piszą, że MPK kupuje kota w worku. Rozumiem, że jak rozpisze nowy przetarg na 15 tramwajów to wygra na pewno sprawdzona konstrukcja :thumbup:

Też tego nie rozumiem. Oraz tego, że jakby MPK od razu zamówiło 50 wozów to wszyscy by chwalili, a jak już zamówiło 35+15 (czyli też 50) to pojawiają się głosy krytyki że czemu bierze te 15 itd.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2018, o 07:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6996
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Edi - Kot Feliks już Ci odpisał, więc sobie daruję... Choć naprawdę chciałbym się dowiedzieć co takiego ma wspólnego tramwaj pięcioczłonowy oparty na trzech wózkach sztywnych (bo taki był właśnie prototypowy Tramino testowany w Krakowie) z tramwajem trzyczłonowym opartym na czterech wózkach skrętnych (bo takie będą krakowskie Tramino).

@ Sgriffin & Kaszmir
- panowie, wyobraźcie sobie, że poprzedni przetarg, ten który wygrała Pesa, miał podobną formułę i zamiast od razu 36 tramwajów, był na 24 tramwaje plus 12 w opcji. Czy gdyby MPK podpisało umowę na dostawę opcji przed dostawą pierwszego Krakowiaka, nie uważalibyście, że popełniło koszmarny błąd, w świetle tego jak Krakowiaki się sprawują? Tu, zważywszy na to, że dostawy z opcji mogły być rozłożone do 2023. roku (a co za tym idzie umowa na opcję mogła być podpisana spokojnie do 2021. roku), MPK mogło poczekać na dostawę pierwszych wozów i w zależności od ich jakości podpisać umowę na opcję lub nie. Mam nadzieję, że Tramino Kraków będzie produktem na poziomie, ale jakoś tak nie potrafię przestać myśleć o tym, że obu partnerów konsorcjum zaliczyło już poważne wtopy. Olsztyńskie Tramino to jakaś jedna wielka pomyłka, prawie jedna trzecia wozów uziemiona jest przez awarie, co w połączeniu z zerową rezerwą taborową sprawia, że ichnia trójka od paru tygodni jest obsługiwana zatramwajem. Monachijskie stadlery zaś sprawowały się tak cudownie, że ichni przewoźnik zrezygnował z opcji i wolał ogłosić nowy przetarg.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 104  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL