kbieniu7 pisze:Ja nie w temacie, to pozwolę sobie zapytać: jaka jest strategia taborowa miasta? Zwiększamy powoli ilostan pojazdów wraz z kolejnymi zakupami, czy kasacja jeden za jeden?
Przy dostawie Krakowiaków zwiększyli ilostan do 300 pociągów z 265. Obecnie spadła ilość do 295. Nie spodziewam się zwiększenia powyżej 310 pociągów z kilku powodów.
- nadal jest strasznie ciasno na terenie zajezdni. Oddadzą kolejne cztery tory w Hucie, ale czeka w przyszłości remont kolejnych.
Podgórze nadal się nie mieści i garażuje na pętli w Łagiewnikach. A Walcownię zamknięto i tam już garażować tramwajów nie mogą.
- ciągle brakuje pieniędzy na komunikację i budżet Miasta Krakowa jest w tym względzie niedoszacowany. Pod koniec roku są przenoszone pieniądze z niezrealizowanych inwestycji aby utrzymać komunikację na obecnym poziomie. I tak samo został zaplanowany na następny rok.
- ślimaczą się nowe inwestycje. Trasa Łagiewnicka 2021 a Górka Narodowa to można tylko postawić znak ?
- konieczne jest usuwanie starych tramwajów. Brak od lat remontów generalnych wagonów E1+c3, 105Na, niegroźne na szczęście pożary kilku E1. Zalecenia o kasacji wagonów biernych, wiek tramwajów powyżej 50 lat, czy nawet 60-u.