[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1651 Post autor: Locutus » 11 gru 2019, o 08:36

Jamnik pisze: Raczej ciężko byłoby je inaczej umieścić, bo większość siedzeń jest na wózkach, więc inny układ chyba nie wchodzi w grę. Bombardiery i PESY też tak mają.
Popatrz na układ siedzeń naprzeciw drzwi dwuskrzydłowych w ostatnim członie. W NGT6 masz tam podwójne siedzenia, wszystkie przodem do kierunku jazdy, co mi się bardzo podoba (to w sumie moja ulubiona miejscówka w całym wagonie). A tu "kwadraty", co podoba mi się już mniej. Aczkolwiek i tak bardziej niż pojedyncze siedzenia znane z NGT8...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1652 Post autor: fysztof » 11 gru 2019, o 10:27

Obawiam się, że ten układ siedzeń nie jest zbyt fortunny na krakowskie warunki - raczej zbliżone do tłumowozów... Podwójne siedzenia przez cały tramwaj są super, ale w sytuacji racjonalnych zapełnień. Zresztą, jeśli mnie pamięć nie myli, to w pierwszych NGT6 wymontowywano nawet z czasem dwa fotele w ostatnim członie (tuż za przegubem), żeby cokolwiek zwiększyć możliwości przewozowe...
Kolejną sprawą jest możliwość podróży z wózkiem dziecięcym. W tym zakresie z niskopodłogowców niestety najsłabszy jest... NGT8. W weekendowe dni do NGT6/8 z trudem udaje się wejść dwóm rodzinom. W cieplejsze dni nieraz byłem uczestnikiem istnej układanki jak w tetrisie... Patrząc na schemat, to w Lajkoniku będzie jeszcze gorzej! Jedna "mini-rzeźnia", w dodatku z fotelami frontem do niej bez barierki (według schematu). Kto to projektował???
Pod tym względem zdecydowanie najlepszy jest... Krakowiak. Coby o nim nie mówić, w tym jednym aspekcie na pewno jest lepszy od Bombardierów i najwyraźniej będzie znacznie lepszy od Lajkonika. Przy jakimkolwiek większym napełnieniu osoba na wózku lub rodzice z dzieckiem w wózku będą mogli zapomnieć o wejściu do takiego tramwaju... Trochę smutne.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1653 Post autor: pasazer_mobilisu » 11 gru 2019, o 12:43

Krakowiak i tak nie ma rzeźni zbyt dużej zwłaszcza jak na prawie 43 metry pojazdu. Sam bardzo lubię podróżować na siedząco, ale już nad samymi wózkami mamy 2+2, więc dość dużo miejsc, szkoda że tutaj nie zrobiono więcej miejsca na wózek dziecięcy/inwalidzki.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1654 Post autor: Lw25 » 11 gru 2019, o 14:08

Za tę dostawę poleci zapewne 35 (32?) składy 105Na i jak ustaliliśmy z Impulsem w wątku o Wiedniach, 14 składów E1+c3 (plus 9 E1). MPK niestety modernizuje GT8, więc moim zdaniem, powinni zacząć od kasacji Konstali oraz solówek E1, niekoniecznie tak szybko kasując składy. W zamian za solo E1 przeniósłbym też GT8 do Huty. Jak dobrze liczę, po obu dostawach powinniśmy być jakieś 6-9 wagonów do przodu, pytanie czy za to też coś skasują czy tabor ulegnie powiększeniu? Potem zostaje jakoś około 80 wagonów modernizowanych do wymiany.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1655 Post autor: pasazer_mobilisu » 11 gru 2019, o 17:46

@Lw25 oby faktycznie wyleciały wszystkie 105Na, ktoś pisał że zamawiają części do nich i więcej przy nich dłubią niż przy wiedniach. E1+c3 są jakie są ale zawsze trochę pojemniejsze niż skład stopiątek a i fotokomórki czy SIP na plus.

GT8 na Hutę jak najbardziej - 9 brygad "16" i 21" i chyba 4 brygady "2" i dalej nie wiem. Może jedna czy dwie brygady na takich liniach jak "1" czy "17"?

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1656 Post autor: Jamnik » 11 gru 2019, o 18:22

Z tymi fotokomórkami "na plus" w Wiedeńczykach to bym polemizował ;)

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1657 Post autor: Afterbirds » 11 gru 2019, o 22:48

Co do GT8 to jeszcze "6" i może "11".

NB czy nie dałoby się pożenić dwóch GT8 w jeden wagon pięcioczłonowy?
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 368
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1658 Post autor: kbieniu7 » 11 gru 2019, o 23:16

Ja nie w temacie, to pozwolę sobie zapytać: jaka jest strategia taborowa miasta? Zwiększamy powoli ilostan pojazdów wraz z kolejnymi zakupami, czy kasacja jeden za jeden?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1659 Post autor: Locutus » 12 gru 2019, o 08:49

@ Fysztof - Ja tam jestem zdecydowanym przeciwnikiem bydłowozów.

@ Afterbirds - Wszystko się da, ale przeszkodą zawsze są koszty... Aby zrobić to, o czym mówisz, trzeba by urżnąć po połowie jednego członu skrajnego już za wózkiem w każdym wagonie z pary, dokupić napędowy wózek Jacobsa (co na pewno tanie nie jest) i wszystko to zmontować...

@ Kbieniu - Podobno w końcu się obudzili i mają nieco ilostan zwiększyć...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1660 Post autor: Impuls » 12 gru 2019, o 09:58

kbieniu7 pisze:Ja nie w temacie, to pozwolę sobie zapytać: jaka jest strategia taborowa miasta? Zwiększamy powoli ilostan pojazdów wraz z kolejnymi zakupami, czy kasacja jeden za jeden?
Przy dostawie Krakowiaków zwiększyli ilostan do 300 pociągów z 265. Obecnie spadła ilość do 295. Nie spodziewam się zwiększenia powyżej 310 pociągów z kilku powodów.
- nadal jest strasznie ciasno na terenie zajezdni. Oddadzą kolejne cztery tory w Hucie, ale czeka w przyszłości remont kolejnych.
Podgórze nadal się nie mieści i garażuje na pętli w Łagiewnikach. A Walcownię zamknięto i tam już garażować tramwajów nie mogą.
- ciągle brakuje pieniędzy na komunikację i budżet Miasta Krakowa jest w tym względzie niedoszacowany. Pod koniec roku są przenoszone pieniądze z niezrealizowanych inwestycji aby utrzymać komunikację na obecnym poziomie. I tak samo został zaplanowany na następny rok.
- ślimaczą się nowe inwestycje. Trasa Łagiewnicka 2021 a Górka Narodowa to można tylko postawić znak ?
- konieczne jest usuwanie starych tramwajów. Brak od lat remontów generalnych wagonów E1+c3, 105Na, niegroźne na szczęście pożary kilku E1. Zalecenia o kasacji wagonów biernych, wiek tramwajów powyżej 50 lat, czy nawet 60-u.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1661 Post autor: obserwator » 12 gru 2019, o 10:09

Odnośnie polityki taborowej miasta, to jak sądzicie, byłaby możliwość aby GT8N były posyłane z doczepami C3? Powstałby długi skład z niskim wejściem. Nadałby się przykładowo na szczytówki "52".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1662 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2019, o 10:13

fysztof pisze:Obawiam się, że ten układ siedzeń nie jest zbyt fortunny na krakowskie warunki - raczej zbliżone do tłumowozów... Podwójne siedzenia przez cały tramwaj są super, ale w sytuacji racjonalnych zapełnień. Zresztą, jeśli mnie pamięć nie myli, to w pierwszych NGT6 wymontowywano nawet z czasem dwa fotele w ostatnim członie (tuż za przegubem), żeby cokolwiek zwiększyć możliwości przewozowe...
Kolejną sprawą jest możliwość podróży z wózkiem dziecięcym. W tym zakresie z niskopodłogowców niestety najsłabszy jest... NGT8. W weekendowe dni do NGT6/8 z trudem udaje się wejść dwóm rodzinom. W cieplejsze dni nieraz byłem uczestnikiem istnej układanki jak w tetrisie... Patrząc na schemat, to w Lajkoniku będzie jeszcze gorzej! Jedna "mini-rzeźnia", w dodatku z fotelami frontem do niej bez barierki (według schematu). Kto to projektował???
Pod tym względem zdecydowanie najlepszy jest... Krakowiak. Coby o nim nie mówić, w tym jednym aspekcie na pewno jest lepszy od Bombardierów i najwyraźniej będzie znacznie lepszy od Lajkonika. Przy jakimkolwiek większym napełnieniu osoba na wózku lub rodzice z dzieckiem w wózku będą mogli zapomnieć o wejściu do takiego tramwaju... Trochę smutne.
Pamiętam jak raz na Dworcu Głównym Tunel ledwo zmieściłem się do NGT8 na "50". Bardzo się wtedy cieszyłem, że niektórzy sobie jadą wygodnie siedząc na krzesełkach podczas gdy ja stoję przyklejony do drzwi. Myślę, że osoby które zostały wtedy na przystanku bo się nie zmieściły, cieszyły się jeszcze bardziej.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1663 Post autor: Lw25 » 12 gru 2019, o 10:16

Myślę, że po kolejnej dostawie 60 tramwajów, przyjdzie czas na dwukierunki, ale powinni wtedy też kupić kolejne wagony około 40 metrowe. Tylko SIWZ napisać lepszy niż na Krakowiaki.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

#1665 Post autor: Jamnik » 12 gru 2019, o 12:38

I jednak ma białego lajkonika z przodu i z tyłu.
https://www.facebook.com/12829012388919 ... ry_index=0

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”