Myślę, że nie ma co teraz nad tym się rozwodzić. Można tylko gdybać, a i tak w MPK plany zdążą się jeszcze 20 razy zmienić.NGT8 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie?
[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016
Moderator: Moderatorzy
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Jeszcze w ubiegłym roku zapewniano o równym podziale 50/50. Teraz mowi się o 60 sztukach w NH a 50 (oczywiście gdy zakupione zostanie 110 nowych tramwajów) sztuk w Podgórzu.NGT8 pisze:A ja zadam pytanie z innej beczki. Jak myślicie, jak zostaną podzielone nowe tramwaje jeśli chodzi o poszczególne zajezdnie?

-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lip 2019, o 11:28
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Ciekawe czy całe partie (jeśli dojdzie do zakupu 60 sztuk z nowego przetargu) trafią do poszczególnych zajezdni, czy będzie podział. Zawsze Stadlery mogą trafić do Podgórza i zastąpić składy 105Na oraz E1+c3, a tramwaje z nowego przetargu trafić do Nowej Huty. Wydaje mi się że taki podział byłby naprawdę dobry.
P.S. Witam wszystkich na forum
P.S. Witam wszystkich na forum

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali. Podgórze tylko 19 składów wiedeńskich i 15 składów Konstali. Ponadto w Podgórzu jest ciasno i nie ma miejsca na kolejne wagony. Przyjęcie nowych musi automatyczne wiązać się z kasacją starych lub ich przeniesieniem. Wprawdzie jest koncepcja rozbudowy Podgórza ale to dopiero po rozbudowie Huty. Zatem bardziej prawdopodobne jest to co pisze Kucyk, że więcej Stadlerów przyjmie Huta a mniej Podgórze.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
@Impuls - A jak wszystkie Pesy przejmie Huta, to w Podgórzu już tak ciasno by nie było?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Osobiście nie daję wiary że wszystkie krakowiaki pójdą do Huty. To jedyny 40-metrowy typ taboru jaki ma MPK (plus Protram), obsługuje linie jeżdżące przez całe miasto. Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lip 2019, o 11:28
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7569
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
@ Kaszmir – nie takie absurdy już Kraków widział… Zawsze mogą wyjechać przy pomocy jakiejś podmiany czy łączenia, by nie tłuc się na pusto przez miasto… Nie mówię, że tak będzie, mówię tylko, że to, że coś wydaje się nielogiczne jeszcze nie przeświadcza o tym, że nie będzie to wcielone w życie...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Jeszcze w Hucie jest 11 sztuk E1 solo, które jako pierwsze powinny być skasowane. Nie wiesz czy planują ich pozostawienie?Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Tak na marginesie to Krakowiaków na "24" nie powinno być, tabor 32m jest optymalny.Kaszmir pisze:Naprawdę uważacie, że nagle wszystkie krakowiaki na "4", "50" czy "24" wyjeżdżałyby z Huty?
I to jest dobre rozwiązanie, wtedy oprócz linii nowohuckich mogłyby też obsługiwać "2".StadlerKRAKÓW2020 pisze:Zawsze można zmodernizowane wagony GT8 z Podgórza przenieść do Huty i zastąpić tam E1 solo na liniach nowohuckich.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie
Podgórze:
19 pociągów E1+c3
15 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
34 - łącznie
RAZEM: 105 pociągów.
Źródło:
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze
Przy zakupie 110 nowych tramwajów (100+10 w opcji), zostaje nadwyżka 5 pociągów ponad to, co mamy teraz.
Wtedy dotychczasowy tabor wg lat produkcji przedstawiałby się następująco:
Nowa Huta:
Kod: Zaznacz cały
*N8S/N8C - lata produkcji 1976-1977 (12 sztuk)
*EU8N - lata produkcji 1979-1991/przebudowa 2009-2016 (40 sztuk)
405N-Kr - lata produkcji 1988-1992/przebudowa 2012 (1 sztuka)
PESA 2014N - lata produkcji 2015 (22 sztuki)
* "szrot"
Kod: Zaznacz cały
*GT8S/GT8C/GT8N - lata produkcji 1974-1975 (28 sztuk)
NGT6 - lata produkcji 1999-2000 (14 sztuk)
NGT6-2 - lata produkcji 2003/2007 (36 sztuk)
NGT8 - lata produkcji 2012-2013 (24 sztuk)
126N - lata produkcji 2012 (1 sztuka testowa)
PESA 2014N - lata produkcji 2015 (14 sztuk)
* "szrot"
Jeden-dwa duże przetargi pozwoliłyby osiągnąć stan, w którym najstarszym typem w krakowskim parku byłby NGT6 oraz jednocześnie 100% tramwajów byłoby oryginalnie wyprodukowanych dla Krakowa.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, o 15:20 przez NGT10, łącznie zmieniany 9 razy.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
E6 produkowali w latach 1979-1991. Obecny HL439 powstał w 1991.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.NGT10 pisze:Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.Impuls pisze:Przynajmniej jeden zostanie na zabytek. Zwykle przy nowych dostawach były ruchy części taboru pomiędzy zajezdniami. Ja jestem za unifikacją taboru w zajezdniach. A tu kolejny tabor innego producenta zostanie rozdzielony.NGT10 pisze:Jedna uwaga: Huta ma do wymiany 40 pociągów wiedeńskich, 11 E1 solo i 20 składów Konstali.Impuls pisze:Huta ma do wymiany 50 pociągów wiedeńskich i 20 składów Konstali.
Nowa Huta:
40 pociągów E1+c3
11 pociągów E1
20 pociągów 105Na (2x105Na)
-----------
71 - łącznie
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Dlaczego się boją? Aby znowu nie dostali czegoś z układem wózków podobnego do Krakowiaków? Wystarczy odpowiednio napisać SIWZ.Lw25 pisze: Żeby unifikować musieliby kupić kolejne 40 metrowce. A się zdaje się boją.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7569
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 50 tramwajów - 17.08.2016
Ba, nawet obecnie toczący się przetarg może zaowocować dostawą czegoś o całkiem słusznej długości 37 m.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.