[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#496 Post autor: gagacek » 30 cze 2017, o 08:29

Edi pisze:/../ale nawet na szybko patrząc to oferta Pesy ich nie spełnia, bo zamawiający nie dopuszcza prototypowych konstrukcji.
... A jeżeli oferta Pesy ich nie spełnia, to nie spełnia ich także żaden inny oferent.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#497 Post autor: kucyk » 30 cze 2017, o 10:18

I jednym słowem: wielka du.a. :wow: A tak się wychwalają jakie to zakupy taboru ostatnio dokonują. :/
A jednego przetargu na 35/50 pojazdów tramwajowych porządnie nie potrafią przygotować i zarazem rozstrzygnąć. :X Masakra jaka obłuda. :wall:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#498 Post autor: Locutus » 30 cze 2017, o 10:57

@ Cukier – Policzyłem i mam rację. Konstrukcje z pięcioma członami i sześcioma wózkami to wyłącznie tramwaje Bombardier NGT12, jeżdżące po Lipsku i Dreźnie, których jest sumarycznie 76. Konstrukcje z czterema członami i pięcioma wózkami to Alstom Citadis Dualis, których już obecnie 78 zostało dostarczonych, a umowa ramowa z SNCF przewiduje ich 200, plus siedem wozów CAF Urbos AXL A36 jeżdżących po Sztokholmie. Razem 85.

@ Gagacek – W Olsztynie też mieli problemy ze skrajnią, podczas pierwszych jazd testowych tramwaj nie mógł przejechać przez niektóre przystanki i musieli je przycinać...

@ Edi
– Wyraźnie było mówione, że najpierw będzie liczona punktacja, a potem jedynie zwycięska oferta zostanie sprawdzona pod kątem podstaw do wykluczenia (wszystkich razem wziętych). To oznacza, że – po odwołaniach – Pesa wygrała ten przetarg. I teraz albo podpiszą z nimi umowę, albo unieważnią z powodu przekroczenia budżetu... Przy czym, choć ta druga opcja jest teoretycznie możliwa, obawiam się, że MPK nie odważy się tego zrobić z przyczyn wizerunkowych... No bo jak by to wyglądało: przeciąganie Pesy przez KIO i sąd przez niemalże rok tylko po to, by w końcu przetarg unieważnić, skoro można go było unieważnić od razu (tak jak to zrobił Gdańsk, gdy wygrał nie ten, co miał wygrać)?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Edi
Specjalista
Posty: 154
Rejestracja: 28 cze 2017, o 10:01

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#499 Post autor: Edi » 30 cze 2017, o 11:29

gagacek pisze:
Edi pisze:/../ale nawet na szybko patrząc to oferta Pesy ich nie spełnia, bo zamawiający nie dopuszcza prototypowych konstrukcji.
... A jeżeli oferta Pesy ich nie spełnia, to nie spełnia ich także żaden inny oferent.
Stadler, Skoda i Bombardier spełniają, bo dostarczyły takie tramwaje.

Edi
Specjalista
Posty: 154
Rejestracja: 28 cze 2017, o 10:01

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#500 Post autor: Edi » 30 cze 2017, o 11:32

Locutus pisze: @ Edi – Wyraźnie było mówione, że najpierw będzie liczona punktacja, a potem jedynie zwycięska oferta zostanie sprawdzona pod kątem podstaw do wykluczenia (wszystkich razem wziętych). To oznacza, że – po odwołaniach – Pesa wygrała ten przetarg. I teraz albo podpiszą z nimi umowę, albo unieważnią z powodu przekroczenia budżetu... Przy czym, choć ta druga opcja jest teoretycznie możliwa, obawiam się, że MPK nie odważy się tego zrobić z przyczyn wizerunkowych... No bo jak by to wyglądało: przeciąganie Pesy przez KIO i sąd przez niemalże rok tylko po to, by w końcu przetarg unieważnić, skoro można go było unieważnić od razu (tak jak to zrobił Gdańsk, gdy wygrał nie ten, co miał wygrać)?
Wizerunkowo i finansowo więcej stracą kolejnymi Krakowiakami.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#501 Post autor: gagacek » 30 cze 2017, o 12:00

Locutus pisze:W Olsztynie też mieli problemy ze skrajnią
Tyle, że w Krakowie tramwaje wykładały się na już istniejącej infrastrukturze, a OIDP producent miał obowiązek się z nią zapoznać. Oczywistym też było, że w razie skarg przewoźnika na skrajnię będzie to działało na niego obosiecznie i dlatego tym się po prostu nie przejmowano.
Locutus pisze:/../obawiam się, że MPK nie odważy się tego zrobić z przyczyn wizerunkowychI
Zakładając, że jest tak jak piszesz, to biorąc pod uwagę ostatnie zdarzenia, jak dla mnie odwołanie przetargu jest właśnie najwłaściwszą drogą do poprawy wizerunku.
Edi pisze:Stadler, Skoda i Bombardier spełniają, bo dostarczyły takie tramwaje.
Fakt, przeoczyłem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#502 Post autor: Locutus » 1 lip 2017, o 07:59

Edi pisze:Stadler, Skoda i Bombardier spełniają, bo dostarczyły takie tramwaje.
Stadler – jesteś pewien, że Tango dla Aarhus ma wózki spełniające wymogi (czyli z silnikiem wewnątrz ramy i niewystające poza obrys wagonu)?

Škoda – hę? Gdzie i kiedy niby?

I tylko Bombardier naprawdę dostarczył pojazdy o dokładnie takiej specyfikacji jak chce MPK...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#503 Post autor: gagacek » 1 lip 2017, o 08:16

Muszę przyznać, że teraz to ja już zgłupiałem. Nie mam w tym momencie czasu aby posprawdzać dostawy, rozumiem tylko, że w sytuacji gdy Newag wycofał się żaden z oferentów nie spełnia kryteriów. Czy ja dobrze myślę??

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#504 Post autor: Locutus » 1 lip 2017, o 08:22

Źle myślisz. Pisałem już o tym.
Locutus 28 czerwca 2017, o 18:19 pisze:Gdyby były jakiekolwiek mocniejsze podstawy do wykluczenia niż opóźnienia w dostawach Krakowiaków, to MPK by już dawno z nich skorzystało... Krakowiak II nie jest prototypem, bo można go przedstawić albo jako skróconą wersję poprzednich Krakowiaków, albo jako Twista ze zmodyfikowanymi wózkami i oknami... Zresztą ten zapis o prototypowych konstrukcjach jest w ogóle tak skonstruowany, że niczemu nie służy i nikogo nie wyklucza. Wystarczy, że jakikolwiek INNY producent skonstruował tramwaj tego typu i już konstrukcja nie jest sama w sobie prototypowa
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#505 Post autor: gagacek » 1 lip 2017, o 08:38

Krakowiak nie posiada beztrakcyjnego systemu zasilania, za duże odstępstwo. Będę miał czas, sprawdzę.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#506 Post autor: Locutus » 1 lip 2017, o 08:40

Żaden tramwaj nie posiada takiego systemu.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#507 Post autor: gagacek » 1 lip 2017, o 08:55

Jeżeli tak jest, to w takim razie jest to kolejne pięknie położone kryterium przez znakomitą ekipę MPK przygotowującą przetarg. Tylko pogratulować.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#508 Post autor: aislinnek » 1 lip 2017, o 11:08

Edi pisze:Wizerunkowo i finansowo więcej stracą kolejnymi Krakowiakami.
Wśród MKMów być może. Ale my na tym forum nie patrzymy tak jak przeciętny pasażer. Wielu pasażerów nawet nie zwróci uwagi na to, że skoro zepsuł się tramwaj to jest to akurat PESA. Są długie, ładne (kwestia gustu), lepsze niż stare. Porozmawiajcie z jakimiś "losowymi" pasażerami, z którym nie rozmawialiście na temat KM w Krakowie. Okaże się, że mało kto dostrzega problemy Krakowiaka.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#509 Post autor: gagacek » 1 lip 2017, o 11:21

Bardzo powierzchowne i infantylne myślenie. Ludźmi sterowano zawsze. Mało kto też wie o co chodzi, ludźmi można z łatwością sterować tak, jak miało to miejsce w czasie głosowania ws. metra. Brak przejrzystości, podejmowanie decyzji z perspektywy przyspawania do stołków, życie mrzonkami dawnej świetności skutkuje dzisiejszą parodią przetargową, a efektem będą straty finansowe, działanie na szkodę spółki i miasta.

Edi
Specjalista
Posty: 154
Rejestracja: 28 cze 2017, o 10:01

[Rozpatrywanie ofert] do 50 tramwajów - 17.08.2016

#510 Post autor: Edi » 1 lip 2017, o 12:20

Locutus pisze:
Edi pisze:Stadler, Skoda i Bombardier spełniają, bo dostarczyły takie tramwaje.
Stadler – jesteś pewien, że Tango dla Aarhus ma wózki spełniające wymogi (czyli z silnikiem wewnątrz ramy i niewystające poza obrys wagonu)?
Ale nie muszą być w tym samym tramwaju.
Wystarczy że Tramino ma takie wózki i tym sposobem Solaris-Stadler dostarczył takie rozwiązania, więc nie są już prototypowe.
Locutus pisze: Škoda – hę? Gdzie i kiedy niby?
ForCity Classic (28T) dla tureckiego Konya.
gagacek pisze:Muszę przyznać, że teraz to ja już zgłupiałem. Nie mam w tym momencie czasu aby posprawdzać dostawy, rozumiem tylko, że w sytuacji gdy Newag wycofał się żaden z oferentów nie spełnia kryteriów. Czy ja dobrze myślę??
Moim zdaniem Solaris-Stadler spełnia.
Škoda tylko techniczne, bo zawaliła formalne podając cenę netto, kiedy wymagana była brutto (chyba liczyli że tym sposobem zmieszczą się w budżecie).
Newag-Bombardier też spełniała techniczne, ale przekracza budżet i wycofali się z przetargu uznając że nie mają szans.

Locutus pisze:Żaden tramwaj nie posiada takiego systemu.
I tu się mylisz bo są:
Škoda ForCity Classic (28T) dla tureckiego Konya.
Bombardier Primove dla niemieckiego Mannheim, chińskiego Nanjing etc.
Hyundai Rotem dla tureckiego Izmir.
Alstom Citadis dla francuskiej Nicei.
Siemens Avenio dla katarskiego Doha.
itd.
aislinnek pisze:
Edi pisze:Wizerunkowo i finansowo więcej stracą kolejnymi Krakowiakami.
Wśród MKMów być może. Ale my na tym forum nie patrzymy tak jak przeciętny pasażer. Wielu pasażerów nawet nie zwróci uwagi na to, że skoro zepsuł się tramwaj to jest to akurat PESA. Są długie, ładne (kwestia gustu), lepsze niż stare. Porozmawiajcie z jakimiś "losowymi" pasażerami, z którym nie rozmawialiście na temat KM w Krakowie. Okaże się, że mało kto dostrzega problemy Krakowiaka.
Oj tu się nie zgodzę, codzienne awarie Krakowiakòw są bardzo uciążliwe dla zwykłych pasażerów.
Co prawda mało kogo obchodzi, że zrobiła je Pesa ale to że spóżniają się do pracy czy szkoły już tak.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2017, o 13:13 przez Edi, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”