Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 lip 2018, o 05:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:20 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2545
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Arsents napisał(a):
No to robimy GT8S :clap: będą idealne na pierwszy odcinek tramwajowy GN do Siewnej

Przecież ma być w całości robiona linia na GN.

I zgadzam się z pozostałymi osobami, ładowanie kasy w tabor 26 m to wyrzucanie pieniędzy w błoto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:20 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2766
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Klasyczne działania MPK na pokaz. Co z tego, że tramwaje mają po 40-50 lat, brakuje im drzwi, długości i mają niską moc. Ale % już nie będziemy prestiżowo odstawać! GT8S nie mają sensu w Krakowie, chyba, że w składach, na które jednak budujemy za krótkie perony.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 19:09
Posty: 1264
Lokalizacja: Kraków
Jeden GT8S po wypadku skasowano na stanie jest 27. Zatem pięć pozostanie bez członu niskopodłogowego. Wymiana GT8S RF323 jest niskobudżetowa i taką będą robić z następnymi wagonami. Nawet skrajnych członów nie malowali, wstawili tylko środek i klimę. Bez zmiany elektryki, zmian konstrukcyjnych dodatkowych drzwi jak w RF323. Coś w TR muszą robić, bo kończy się NB I serii NGT6. Do wymiany jest jeszcze w pierwszej kolejności 36 składów 105Na i 71 pociągów E1 i E1+C3. Więc nawet zakup 100 wagonów nie wyeliminuje wszystkich 105-ek i Wiedni. Ponadto będą budować nowe linie i być może znowu wzrośnie zapotrzebowanie na kolejne brygady.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 10:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1792
Lokalizacja: Kraków
No ale ta firma tak właśnie działa ;)

A odnośnie GT8, te wagony mają jak najbardziej sens, ale wydłużone o jeden człon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6176
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ale się czepiacie... A tymczasem jasne jest, że kasy nie starczy na to, żeby kupić tyle niskaczy ile naprawdę potrzeba (czyli grubo ponad setkę), a jakoś tabor do potrzeb niepełnosprawnych przystosowywać trzeba... Ja się bardzo z takiego obrotu spraw cieszę.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 21:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Dobrze jest, że coraz więcej GT8S będzie miało niski człon. Te wagony to typowe ,,zapchajdziury", sprowadzone przez MPK, żeby wycofać trochę 105Na i eksploatować do czasu kupna nowych wagonów. Ja od początku ich eksploatacji zastanawiam się, czemu wszystkie N8S również posprowadzane z Niemiec mają niskie człony, a GT8S nie. Nie jest to duża kwota za taki niskopodłogowy człon, ale jak ważna do tego aby w maksymalnym stopniu ,,uniskopodłogowić" tramwaje w Krakowie. A wszyscy przecież wiemy jak bardzo ta niska podłoga w Krakowskich tramwajach jest teraz potrzebna i ile w tej potrzebie jej tak naprawdę jest.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 21:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21487
scyzor663 napisał(a):
I zgadzam się z pozostałymi osobami, ładowanie kasy w tabor 26 m to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

A ja nie jestem pewny czy to taka zła decyzja. Na tę chwilę jest sporo linii gdzie tabor 26m (albo mniejszy) daje radę: "1", "2", "5", "6", "7", "9", "11", "12", "16", "19", "21", "23", plus nocne "62", "64", "69".

Oczywiście zgodzę się, że brakuje nam nowoczesnego taboru 32m+. Dlatego właśnie MPK rozpisało kolejny przetarg. Jednak wg mnie jest i miejsce na niskowejściowe 26-metrowce, wystarczy, by GT8C wyjechały za E1 solo oraz składy 105-tek.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 22:55 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2545
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
A ja nie jestem pewny czy to taka zła decyzja. Na tę chwilę jest sporo linii gdzie tabor 26m (albo mniejszy) daje radę

Mamy przecież tego taboru na pęczki, te GT8S można by wymienić za E1 solo, bo już za składy chyba nie bardzo porównując pojemność.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 02:16 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 19:59
Posty: 218
Podmiana GT8S za 2x105Na to zły pomysł, jednak składy mają znacznie większą pojemność. To, że większość z nich jest w opłakanym stanie to inna sprawa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 06:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1776
Lokalizacja: kraków
scyzor663 napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
A ja nie jestem pewny czy to taka zła decyzja. Na tę chwilę jest sporo linii gdzie tabor 26m (albo mniejszy) daje radę

Mamy przecież tego taboru na pęczki, te GT8S można by wymienić za E1 solo, bo już za składy chyba nie bardzo porównując pojemność.

Również jestem tego samego zdania. Już przerabiano kilka razy wysyłanie takiego taboru np. na "9" gdzie się nie nadają. :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 10:05 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2766
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
scyzor663 napisał(a):
I zgadzam się z pozostałymi osobami, ładowanie kasy w tabor 26 m to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

A ja nie jestem pewny czy to taka zła decyzja. Na tę chwilę jest sporo linii gdzie tabor 26m (albo mniejszy) daje radę: "1", "2", "5", "6", "7", "9", "11", "12", "16", "19", "21", "23", plus nocne "62", "64", "69".

Oczywiście zgodzę się, że brakuje nam nowoczesnego taboru 32m+. Dlatego właśnie MPK rozpisało kolejny przetarg. Jednak wg mnie jest i miejsce na niskowejściowe 26-metrowce, wystarczy, by GT8C wyjechały za E1 solo oraz składy 105-tek.


Z wymienionych przez Ciebie Kaszmir linii zgodzę się na część linii, np. "1" czy "9" moim zdaniem powinny być w taborze 32 metrowym. 1, 3, 8, 9, 10, 13, 14, 18, 19, 20, 22, 24, 50 i 52 powinny być raczej obsadzone taborem 32 metrowym z wstawkami 40 metrowymi na 52 i ew. 50 lub jakiejś innej linii, w zależności od potrzeb (Azory, GN, High Five, linia na Prądnik i SKA pewnie mogą dużo namieszać). 100% realnego zapotrzebowania na 26 metrowce pokrywają NGT6 i EU8N. Za to na gwałt potrzebujemy czegoś dłuższego... GT8S bez ostatni drzwi to ostatnie w co powinno inwestować MPK... chyba, że planują podczas któregoś remontu puszczać wahadła GT8S lub 2xGT8S.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 10:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21487
Lw25 napisał(a):
Z wymienionych przez Ciebie Kaszmir linii zgodzę się na część linii, np. "1" czy "9" moim zdaniem powinny być w taborze 32 metrowym.

Wydaje mi się, że "1" straciła odrobinę pasażerów przez ostatnie lata, na rzecz "52", "511" czy częstszego "182". Pamiętajmy, że mieszkańcy górnych Stoków, którzy kiedyś chodzili na tramwaj (albo podjeżdżali "142"), dziś mają dwa autobusy jadące do centrum miasta, oba w szczycie co 15 minut. Na "1" nie ma teraz 32-metrowców i wg mnie daje radę.

Z kolei "9" w październiku dostała wzmocnienie częstotliwości. O ile wcześniej 32-metrowce były przydatne, tak teraz wg mnie wystarczy 26 m.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 11:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1776
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
Z kolei "9" w październiku dostała wzmocnienie częstotliwości. O ile wcześniej 32-metrowce były przydatne, tak teraz wg mnie wystarczy 26 m.

Rzeczywiście. I dlatego od 2 tygodni dzień w dzień na 9-03 mamy E1-C3 (dzisiaj #HW116-#HB516)? A wcześniej bywały dni, że na 2, 3 brygadach "9" widziano też wiedeńca. :]
Nie zapominaj również proszę o pojemności 2x105na jakie są obecnie na "9" z pojemnością GT8S. A różnica jest i to wielka. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 11:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21487
kucyk napisał(a):
Rzeczywiście. I dlatego od 2 tygodni dzień w dzień na 9-03 mamy E1-C3 (dzisiaj #HW116-#HB516)? A wcześniej bywały dni, że na 2, 3 brygadach "9" widziano też wiedeńca. :]

Ten tok rozumowania nie zawsze jest poprawny, bo gdyby nim iść, to doszlibyśmy do wniosku że na "142" potrzebne są przegubowce (w końcu Mobilis wysyłał Conecto na jedną z brygad) :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 12:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1792
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Ale się czepiacie... A tymczasem jasne jest, że kasy nie starczy na to, żeby kupić tyle niskaczy ile naprawdę potrzeba (czyli grubo ponad setkę), a jakoś tabor do potrzeb niepełnosprawnych przystosowywać trzeba... Ja się bardzo z takiego obrotu spraw cieszę.

Tylko po co robić łącznie ponad 20 krótkich wagonów 26m (22 szt.?), skoro w porównywalnej cenie można by mieć łącznie 16 wagonów GT10-LF + 3 wagony GT8-LF (te, które już są zmodernizowane + jeden dodatkowy)?

Masz 25 wagonów GT8S bez modernizacji:
- 8 idzie jako dawcy części (przegubów) - starczy do 16 innych modernizowanych wagonów;
- 16 modernizujesz poprzez dodanie _dodatkowej_ części niskopodłogowej i przeguba i powstaje Ci wagon 4-członowy. Zresztą były już takie modernizacje robione chyba w Niemczech, właśnie poprzez dodanie niskopodłogowego członu, a nie zamianę zwykłego na LF. A i MPK modernizowało przecież w podobny sposób E6/C6 do EU8N.
- zostaje jeden wagon, do którego nie masz już skąd wziąć przeguba, więc tego modernizujesz "tradycyjnie", poprzez _wymianę_ jednego członu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL