[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#166 Post autor: Kaszmir » 14 gru 2016, o 23:28

kaktus32 pisze:Najwyraźniej nie wszystko wyszło podczas prób. Z Krakowiakami było podobnie.
Krakowiaki przez wiele miesięcy cierpiały (wciąż cierpią?) na choroby wieku dziecięcego. Gdyby mieli iść tym tokiem rozumowania, to nie wyjechałyby w trasę przez pół roku a może i więcej.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#167 Post autor: Cukier » 14 gru 2016, o 23:51

Mamy więc wszystko robić tak jak z otwarciem trasy na Walcownię w 1955r. gdzie zrobiono głośne wielkie przecięcie wstęgi w państwowe święto 22 lipca, podczas gdy torowisko było niegotowe i pierwsza tramwaje pojawiły się na nim dopiero w sierpniu?

Ja rozumiem że nie wszystko można przewidzieć, ale awaryjny zjazd do zajezdni WSZYSTKICH pojazdów w dniu debiutu to nie jest losowe zdarzenie tylko czyjeś ewidentne zaniedbanie.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#168 Post autor: kaktus32 » 14 gru 2016, o 23:58

Kaszmir pisze:Krakowiaki przez wiele miesięcy cierpiały (wciąż cierpią?) na choroby wieku dziecięcego. Gdyby mieli iść tym tokiem rozumowania, to nie wyjechałyby w trasę przez pół roku a może i więcej.
Dokładnie. Na szczęście nikt tym tokiem myślenia nie poszedł. Dalej mają sporadyczne awarie i będą one występowały - sprawa nieunikniona. Mercedes, Solaris, Pesa czy Bombardier to tylko maszyny, które mogą się w każdej chwili zepsuć, dlatego tym bardziej nie rozumiem dlaczego oczekuje się od nich nie wiadomo jakiej niezawodności.
Cukier pisze:Ja rozumiem że nie wszystko można przewidzieć, ale awaryjny zjazd do zajezdni WSZYSTKICH pojazdów w dniu debiutu to nie jest losowe zdarzenie tylko czyjeś ewidentne zaniedbanie.
Zjazd wszystkich pojazdów mógł być wymuszony na przykład przez dyspozytora. Jeden wóz zdechł i nie ruszył, drugi mógł mieć coś mniej poważnego, ale dalej jeździł. To normalne zachowanie w sytuacji, gdy 1/4 pojazdów nagle przestaje działać, to wręcz obowiązkiem jest ściągnięcie ich na zajezdnie i ponowne przebadanie.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#169 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 03:50

Nie rozumiem Waszego toku myślenia. Z Waszych wypowiedzi wynika, że jakbyście kupili pralkę to nie przeszkadzało by Wam, że 20min po rozpoczęciu prania się ono resetuje i zaczyna prać od nowa i tak w kółko? Albo jakbyście kupili auto i radio cały czas się przestrajało, a rożne kontrolki co jakiś czas by się włączały albo wyłączały, to też byłoby ok? Ewentualnie po kupnie mieszkania się okazało, że prąd czasem jest, czasem nie ma, to byłoby to przez Was akceptowane w ramach zasady "chorób wieku dziecięcego"? Dla mnie coś jest nowe i prosto z fabryki, to ma działać, a nie psuć się od pierwszego dnia. Bez względu na to czy jest to długopis, rower czy autobus...

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#170 Post autor: volferssj » 15 gru 2016, o 09:34

^^ Zazwyczaj jestem w stanie znieść osoby, które porównują coś skomplikowanego do jakichś pierdół ale Ciebie to już naprawdę poniosło.
Autobus (w tym przypadku nawet hybrydowy) potrafisz porównać do mającego może ze dwie ruchome części długopisu?! (sic!) :wall:

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#171 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 10:13

A czytałeś cały post? Chyba nie. Jak nie masz nic konstruktywnego do odpowiedzi, to nie musisz się wypowiadać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#172 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2016, o 10:19

kaktus32 pisze:Zjazd wszystkich pojazdów mógł być wymuszony na przykład przez dyspozytora. Jeden wóz zdechł i nie ruszył, drugi mógł mieć coś mniej poważnego, ale dalej jeździł. To normalne zachowanie w sytuacji, gdy 1/4 pojazdów nagle przestaje działać, to wręcz obowiązkiem jest ściągnięcie ich na zajezdnie i ponowne przebadanie.
Prawda, inna sprawa to czy naprawdę wszystkie zjechały? Kilka osób o tym pisało, lecz czy jest to sprawdzona informacja? Prosiłbym o potwierdzenie / zaprzeczenie jeśli ktoś wie.
yosujiro pisze:Z Waszych wypowiedzi wynika, że jakbyście kupili pralkę to nie przeszkadzało by Wam, że 20min po rozpoczęciu prania się ono resetuje i zaczyna prać od nowa i tak w kółko? Albo jakbyście kupili auto i radio cały czas się przestrajało, a rożne kontrolki co jakiś czas by się włączały albo wyłączały, to też byłoby ok? Ewentualnie po kupnie mieszkania się okazało, że prąd czasem jest, czasem nie ma, to byłoby to przez Was akceptowane w ramach zasady "chorób wieku dziecięcego"? Dla mnie coś jest nowe i prosto z fabryki, to ma działać, a nie psuć się od pierwszego dnia. Bez względu na to czy jest to długopis, rower czy autobus...
Wg mnie to nie do końca to samo. Pralka jest produkowana seryjnie, to ten sam model kopiowany wciąż i wciąż. W autobusach czy tramwajach nierzadko każdy model jest dostosowywany do wymagań konkretnego przewoźnika. Oczywiście gdyby np. te solarisy były zwykłymi, które - w dokładnie takiej konfiguracji - jeżdżą już w wielu miastach, to oczekiwałbym niskiej awaryjności. Jednak jest to nowa konstrukcja, do tego z nowatorskim napędem, więc może sprawiać na początku więcej problemów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#173 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 11:05

Kaszmir pisze: Jednak jest to nowa konstrukcja, do tego z nowatorskim napędem, więc może sprawiać na początku więcej problemów.
Jest to zrozumiałe, jednakże w przypadku takich zamówień "szytych na miarę" nie zaszkodziłoby, żeby w umowie zawrzeć zapis, że jeden egzemplarz ma być dostarczony w ciągu np. dwóch miesięcy, aby go przetestować w normalnych warunkach i wykryć jakie problemy mogą wystąpić w kolejnych sztukach. W ten sposób reszta mogłaby przyjechać bez "chorób wieku dziecięcego". Jednak jest różnica jak się na mieście zepsuje jeden autobus zamiast dwunastu, jak to miało niestety miejsce. Obecnie warunki pogodowe są jakie są, a MPK przez tę wpadkę zostawiło kilka setek ludzi "na lodzie", bo dwunastu rezerw od tak natychmiast się nie wyczaruje...

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#174 Post autor: volferssj » 15 gru 2016, o 12:25

yosujiro pisze:A czytałeś cały post? Chyba nie. Jak nie masz nic konstruktywnego do odpowiedzi, to nie musisz się wypowiadać.
Owszem czytałem. Według Ciebie (pana mądrego) autobus, który składa się z setek części i kilometrów kabli ma obowiązek mieć dokładnie ta samą niezawodność co długopis, który ruchomych części może nie mieć w ogóle.
Po prostu brednie. Taki zakup jest na tyle skomplikowany, że zawsze coś może pójść nie tak. I tu nie ma prostej sytuacji "o długopis nie pisze, chyba wymienię wklad".

Jaki tramwaj się dziś popsuł i dlaczego jest to Krakowiak?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#175 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 13:07

volferssj pisze:Według Ciebie (pana mądrego)
Serio? Ile Ty masz lat? 12?
volferssj pisze:autobus, który składa się z setek części i kilometrów kabli ma obowiązek mieć dokładnie ta samą niezawodność co długopis, który ruchomych części może nie mieć w ogóle.
Widzę, że strasznie się uczepiłeś tego długopisu. Wszystko czytasz tak wybiórczo? Jak nie rozumiesz sensu całości, to nie mamy o czym gadać...
volferssj pisze: Taki zakup jest na tyle skomplikowany, że zawsze coś może pójść nie tak. I tu nie ma prostej sytuacji "o długopis nie pisze, chyba wymienię wklad".
Jest proste wyjście, o którym wspomniałem w odpowiedzi do Kaszmira, ale jesteś tak zaślepiony swoim cynizmem, że chyba tego nie zauważyłeś...

Powtórzę więc jednym prostym zdaniem- usterka może się zdarzyć w każdym sprzęcie, ale nie na taką skalę i MPK powinno było zrobić wszystko aby zapobiec sytuacji, w której tyle autobusów nie wykonało swoich kursów i to w godzinach szczytu...

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#176 Post autor: smerf » 15 gru 2016, o 13:39

A ktoś się orientuje ile godzin/kilometrów musi wyjeździć pojazd przed wprowadzeniem do ruchu ? Np w Warszawie wprowadzane niedawno Pesy Jazz musiały pokonać bezawaryjnie 5000km i dopiero były dopuszczane do jazdy z pasażerami. Reset licznika następował nawet przy awarii kasownika albo wyświetlacza.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#177 Post autor: kaktus32 » 15 gru 2016, o 15:38

Kaszmir pisze:Prawda, inna sprawa to czy naprawdę wszystkie zjechały? Kilka osób o tym pisało, lecz czy jest to sprawdzona informacja? Prosiłbym o potwierdzenie / zaprzeczenie jeśli ktoś wie.
Nawet jeśliby zjechały wszystkie, pierwsza informacja była o tym około 19, więc akurat przewoźnik mógł wystawić 12 rezerw.
yosujiro pisze:Nie rozumiem Waszego toku myślenia. Z Waszych wypowiedzi wynika, że jakbyście kupili pralkę to nie przeszkadzało by Wam, że 20min po rozpoczęciu prania się ono resetuje i zaczyna prać od nowa i tak w kółko? Albo jakbyście kupili auto i radio cały czas się przestrajało, a rożne kontrolki co jakiś czas by się włączały albo wyłączały, to też byłoby ok? Ewentualnie po kupnie mieszkania się okazało, że prąd czasem jest, czasem nie ma, to byłoby to przez Was akceptowane w ramach zasady "chorób wieku dziecięcego"? Dla mnie coś jest nowe i prosto z fabryki, to ma działać, a nie psuć się od pierwszego dnia. Bez względu na to czy jest to długopis, rower czy autobus...
Tyle, że stawianie autobusu czy tramwaju obok prostoty naprawy albo wymiany instalacji elektrycznej/pralki/lodówki/telewizora czy innych nie jest właściwe, bo urządzenia te są inaczej użytkowane. Właśnie od rzeczy domowego użytku powinno się wymagać lepszej jakości przez fakt jak o wiele mniej są skomplikowane niżeli autobus lub tramwaj, który posiada oddzielne systemy, a rzeczywistość pokazuje, że często góra rok, dwa i idzie sprzęt do wymiany i nie ma zmiłuj się. Musisz wybulić, bo właśnie dzień przed gwarancja się skończyła, a nawet, gdy ona obowiązuje, naprawa jest mało opłacalna. Tutaj mamy autobusy za prawie 26 milionów złotych na ponad 12 lat. Nie zareklamujemy ich, ani odsprzedamy, a gdyby nawet to po bardzo nieatrakcyjnych cenach, więc jeżeli inwestycja okaże się nie trafiona, czeka nas zakup dodatkowych 6-12 pojazdów ze statusem "ICE". Nie chcę za bardzo wkraczać w temat innych hybryd, ale spójrzmy na Częstochowę. Ich przewoźnik powinien całe dofinansowanie zwrócić za tak złe zagospodarowanie pieniędzmi, ale czasu nie wrócimy, te ich Solbusy są kulą u nogi, a my rozczulamy się nad 12 pojazdami, które miały błąd systemu i mogła być to jednorazowa akcja. Dziś na pewno 7 hybryd sobie słodko hasało po Krakowie i życzyć im, aby poszły słodko spać bez awarii.

lemond
Miłośnik
Posty: 135
Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:07
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#178 Post autor: lemond » 15 gru 2016, o 16:07

Pierwszego dnia pojechały pewnie na zm. B dwurazówek, więc możliwe że część zjechała do zajezdni po prostu planowo...

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#179 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 16:58

kaktus- dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, tak jak pisałem wcześniej, niedługo po podpisaniu umowy przysłać egzemplarz "przedprodukcyjny", który w codziennej eksploatacji uwydatnił by co trzeba poprawić, aby reszta zamówienia była już gotowa na tip- top.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#180 Post autor: Coffee » 15 gru 2016, o 18:20

lemond pisze:Pierwszego dnia pojechały pewnie na zm. B dwurazówek, więc możliwe że część zjechała do zajezdni po prostu planowo...
Postoje na światłach awaryjnych w różnych częściach miasta też były planowe? A widziano tak co najmniej 7 wozów.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”