Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 gru 2018, o 20:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 gru 2016, o 18:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6470
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 22:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21921
yosujiro napisał(a):
Jest to zrozumiałe, jednakże w przypadku takich zamówień "szytych na miarę" nie zaszkodziłoby, żeby w umowie zawrzeć zapis, że jeden egzemplarz ma być dostarczony w ciągu np. dwóch miesięcy, aby go przetestować w normalnych warunkach i wykryć jakie problemy mogą wystąpić w kolejnych sztukach.

Typowe okresy na dostawy w przetargach to wiele miesięcy, a nieraz ponad rok. Np. obecny przetarg na 77 wozów - producent ma siedem miesięcy na dostarczenie wozów. Jak dla mnie dwa miesiące są niemożliwe do spełnienia, nawet jeśli mówimy o jednym wozie.

yosujiro napisał(a):
Jednak jest różnica jak się na mieście zepsuje jeden autobus zamiast dwunastu, jak to miało niestety miejsce. Obecnie warunki pogodowe są jakie są, a MPK przez tę wpadkę zostawiło kilka setek ludzi "na lodzie", bo dwunastu rezerw od tak natychmiast się nie wyczaruje...

Ponawiam pytanie - skąd pewność, że rzeczywiście zepsuło się 12? W ogóle skąd zakładasz, że wszystkie zjechały "nieplanowo"? Może było tak, że przewoźnik odkrył problem w dwóch-trzech i zdecydowano o ściągnięciu wszystkich? Jednak zostało to zaplanowane tak, że w międzyczasie wyjechały rezerwy?

Locutus napisał(a):
@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...

A to nie jest tak, że mimo wszystko nasze jednak różnią się częścią wyposażenia czy detali napędu? (pytam, nie jestem pewien)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2016, o 23:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1706
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Kaszmir- podane dwa miesiące były tylko przykładowe. Myślę że jeden egzemplarz np na miesiąc przed rozpoczęciem produkcji reszty dałoby radę zrobić, szczególnie jakby taki wymóg po prostu był w zapisach przetargu. W końcu mniejsze miasta często robią przetargi na pojedyncze egzemplarze z terminem realizacji np 4 miesiące. Więc i u nas przy np 7 miesięcznym terminie dostawy byłoby realne coś takiego zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 07:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6470
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - jednym z powodów dla których hybrydy mamy trzeciej a nie czwartej generacji było to, że MPK w SIWZ zażądało konstrukcji już sprawdzonej, już dostarczonej do klientów w podobnej kompletacji (z identycznym układem napędowym) w określonej liczbie egzemplarzy. Więc nie, nowatorskiego tam raczej nic nie było.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 10:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
A w ogóle Solaris już oferuje Hybrydę w IV generacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 10:58 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 20 paź 2015, o 09:10
Posty: 141
Oferuje, ale na razie w wersji 12 metrowej.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52635.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2016, o 21:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 21:52
Posty: 1123
Lokalizacja: Kraków
yosujiro napisał(a):
kaktus- dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, tak jak pisałem wcześniej, niedługo po podpisaniu umowy przysłać egzemplarz "przedprodukcyjny", który w codziennej eksploatacji uwydatnił by co trzeba poprawić, aby reszta zamówienia była już gotowa na tip- top.

Oczywiście, też jestem tego zdania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2017, o 22:48 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 paź 2013, o 14:22
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Czy w ostatnim czasie przeprogramowano fotokomórki? Na początku stojąc nawet 20-30 cm od drzwi, fotokomórka blokowała zamknięcie (co przy tłoku powodowało stanie na przystanku), ostatnio widzę, że jest poprawa. BTW, czy kierowca może wymusić zamknięcie drzwi z pominięciem fotokomórki (np. ze względu na tłok)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2017, o 23:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10447
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Te drzwi mają fotokomórki? Swoją drogą to po co przy drzwiach odskokowo-przesuwnych jakieś fotokomórki odległościowe, skoro można puścić prostą wiązkę jak w systemach alarmowych?

A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 09:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1918
Lokalizacja: Kreuzberg
Ciekawe kto jest producentem drzwi. RAWAG robi chyba tylko drzwi standardowe i wychylne.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 09:47 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 20 paź 2015, o 09:10
Posty: 141
Sgriffin napisał(a):
Ciekawe kto jest producentem drzwi.
Ventura


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 10:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
Cukier napisał(a):

A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?

I późniejszych zamówionych SU12/18IV też już nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, o 16:41 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 07:11
Posty: 327
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym.

Też to ostatnio zauważyłem i trochę ubolewam że to nie jest napęd elektryczny.
W takim np. Bombardierze drzwi zamykają się szybko w porównaniu do takich drzwi jak są w owym Solarisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 22:54 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 135
Lokalizacja: Prądnik Biały
Odkąd funkcjonuje przystanek Jurczaka bardzo często zdarza mi się podróżować linią 172 którą codziennie obsługuje kilka hybryd. I owszem na Opolskiej czy na Bronowicach zdarzają się korki i akumulatory mają kiedy się naładować, ale często też można się rozpędzić. I o ile dzięki napędowi elektrycznemu hybrydy szybko się rozpędzają to słaby silnik spalinowy przy prędkości ponad 50km/h ma już tak wysokie obroty, że aż żal. A to tylko na 172 nie wspominając o 572 to już aż się chce płakać. Nie uważacie, że zajezdnia Bieńczyce obsługuje głównie linie które wybitnie nie są przyjazne hybrydom? No jest może 139, 130 ale tu hybrydy nie jeżdżą czy 105. Nie mówię już jakim debilizmem będzie gdy nowe Volva z funkcją start-stop (o ile się nie mylę) trafią na takie 572.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2018, o 09:07 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6157
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Volva akurat mają spora szansę na trafienie na Wolę i obsługę "179", które jest dość korkogenne.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL