[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7569
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Typowe okresy na dostawy w przetargach to wiele miesięcy, a nieraz ponad rok. Np. obecny przetarg na 77 wozów - producent ma siedem miesięcy na dostarczenie wozów. Jak dla mnie dwa miesiące są niemożliwe do spełnienia, nawet jeśli mówimy o jednym wozie.yosujiro pisze:Jest to zrozumiałe, jednakże w przypadku takich zamówień "szytych na miarę" nie zaszkodziłoby, żeby w umowie zawrzeć zapis, że jeden egzemplarz ma być dostarczony w ciągu np. dwóch miesięcy, aby go przetestować w normalnych warunkach i wykryć jakie problemy mogą wystąpić w kolejnych sztukach.
Ponawiam pytanie - skąd pewność, że rzeczywiście zepsuło się 12? W ogóle skąd zakładasz, że wszystkie zjechały "nieplanowo"? Może było tak, że przewoźnik odkrył problem w dwóch-trzech i zdecydowano o ściągnięciu wszystkich? Jednak zostało to zaplanowane tak, że w międzyczasie wyjechały rezerwy?yosujiro pisze:Jednak jest różnica jak się na mieście zepsuje jeden autobus zamiast dwunastu, jak to miało niestety miejsce. Obecnie warunki pogodowe są jakie są, a MPK przez tę wpadkę zostawiło kilka setek ludzi "na lodzie", bo dwunastu rezerw od tak natychmiast się nie wyczaruje...
A to nie jest tak, że mimo wszystko nasze jednak różnią się częścią wyposażenia czy detali napędu? (pytam, nie jestem pewien)Locutus pisze:@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Kaszmir- podane dwa miesiące były tylko przykładowe. Myślę że jeden egzemplarz np na miesiąc przed rozpoczęciem produkcji reszty dałoby radę zrobić, szczególnie jakby taki wymóg po prostu był w zapisach przetargu. W końcu mniejsze miasta często robią przetargi na pojedyncze egzemplarze z terminem realizacji np 4 miesiące. Więc i u nas przy np 7 miesięcznym terminie dostawy byłoby realne coś takiego zrobić.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7569
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
@ Kaszmir - jednym z powodów dla których hybrydy mamy trzeciej a nie czwartej generacji było to, że MPK w SIWZ zażądało konstrukcji już sprawdzonej, już dostarczonej do klientów w podobnej kompletacji (z identycznym układem napędowym) w określonej liczbie egzemplarzy. Więc nie, nowatorskiego tam raczej nic nie było.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
A w ogóle Solaris już oferuje Hybrydę w IV generacji?
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Oferuje, ale na razie w wersji 12 metrowej.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52635.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52635.html
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Oczywiście, też jestem tego zdania.yosujiro pisze:kaktus- dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, tak jak pisałem wcześniej, niedługo po podpisaniu umowy przysłać egzemplarz "przedprodukcyjny", który w codziennej eksploatacji uwydatnił by co trzeba poprawić, aby reszta zamówienia była już gotowa na tip- top.
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Czy w ostatnim czasie przeprogramowano fotokomórki? Na początku stojąc nawet 20-30 cm od drzwi, fotokomórka blokowała zamknięcie (co przy tłoku powodowało stanie na przystanku), ostatnio widzę, że jest poprawa. BTW, czy kierowca może wymusić zamknięcie drzwi z pominięciem fotokomórki (np. ze względu na tłok)?
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Te drzwi mają fotokomórki? Swoją drogą to po co przy drzwiach odskokowo-przesuwnych jakieś fotokomórki odległościowe, skoro można puścić prostą wiązkę jak w systemach alarmowych?
A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?
A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Ciekawe kto jest producentem drzwi. RAWAG robi chyba tylko drzwi standardowe i wychylne.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
VenturaSgriffin pisze:Ciekawe kto jest producentem drzwi.
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
I późniejszych zamówionych SU12/18IV też już nie.Cukier pisze:
A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Też to ostatnio zauważyłem i trochę ubolewam że to nie jest napęd elektryczny.Cukier pisze:A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym.
W takim np. Bombardierze drzwi zamykają się szybko w porównaniu do takich drzwi jak są w owym Solarisie.
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Odkąd funkcjonuje przystanek Jurczaka bardzo często zdarza mi się podróżować linią 172 którą codziennie obsługuje kilka hybryd. I owszem na Opolskiej czy na Bronowicach zdarzają się korki i akumulatory mają kiedy się naładować, ale często też można się rozpędzić. I o ile dzięki napędowi elektrycznemu hybrydy szybko się rozpędzają to słaby silnik spalinowy przy prędkości ponad 50km/h ma już tak wysokie obroty, że aż żal. A to tylko na 172 nie wspominając o 572 to już aż się chce płakać. Nie uważacie, że zajezdnia Bieńczyce obsługuje głównie linie które wybitnie nie są przyjazne hybrydom? No jest może 139, 130 ale tu hybrydy nie jeżdżą czy 105. Nie mówię już jakim debilizmem będzie gdy nowe Volva z funkcją start-stop (o ile się nie mylę) trafią na takie 572.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6404
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015
Volva akurat mają spora szansę na trafienie na Wolę i obsługę "179", które jest dość korkogenne.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren