[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7569
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#181 Post autor: Locutus » 15 gru 2016, o 18:52

@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#182 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2016, o 22:12

yosujiro pisze:Jest to zrozumiałe, jednakże w przypadku takich zamówień "szytych na miarę" nie zaszkodziłoby, żeby w umowie zawrzeć zapis, że jeden egzemplarz ma być dostarczony w ciągu np. dwóch miesięcy, aby go przetestować w normalnych warunkach i wykryć jakie problemy mogą wystąpić w kolejnych sztukach.
Typowe okresy na dostawy w przetargach to wiele miesięcy, a nieraz ponad rok. Np. obecny przetarg na 77 wozów - producent ma siedem miesięcy na dostarczenie wozów. Jak dla mnie dwa miesiące są niemożliwe do spełnienia, nawet jeśli mówimy o jednym wozie.
yosujiro pisze:Jednak jest różnica jak się na mieście zepsuje jeden autobus zamiast dwunastu, jak to miało niestety miejsce. Obecnie warunki pogodowe są jakie są, a MPK przez tę wpadkę zostawiło kilka setek ludzi "na lodzie", bo dwunastu rezerw od tak natychmiast się nie wyczaruje...
Ponawiam pytanie - skąd pewność, że rzeczywiście zepsuło się 12? W ogóle skąd zakładasz, że wszystkie zjechały "nieplanowo"? Może było tak, że przewoźnik odkrył problem w dwóch-trzech i zdecydowano o ściągnięciu wszystkich? Jednak zostało to zaplanowane tak, że w międzyczasie wyjechały rezerwy?
Locutus pisze:@ Kaszmir - Nowa konstrukcja z nowatorskim napędem? Hybrydowe solarisy trzeciej generacji istnieją od dziesięciu lat - a te krakowskie były jednymi z ostatnich przed wdrożeniem generacji czwartej...
A to nie jest tak, że mimo wszystko nasze jednak różnią się częścią wyposażenia czy detali napędu? (pytam, nie jestem pewien)

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#183 Post autor: yosujiro » 15 gru 2016, o 23:53

Kaszmir- podane dwa miesiące były tylko przykładowe. Myślę że jeden egzemplarz np na miesiąc przed rozpoczęciem produkcji reszty dałoby radę zrobić, szczególnie jakby taki wymóg po prostu był w zapisach przetargu. W końcu mniejsze miasta często robią przetargi na pojedyncze egzemplarze z terminem realizacji np 4 miesiące. Więc i u nas przy np 7 miesięcznym terminie dostawy byłoby realne coś takiego zrobić.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7569
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#184 Post autor: Locutus » 16 gru 2016, o 07:50

@ Kaszmir - jednym z powodów dla których hybrydy mamy trzeciej a nie czwartej generacji było to, że MPK w SIWZ zażądało konstrukcji już sprawdzonej, już dostarczonej do klientów w podobnej kompletacji (z identycznym układem napędowym) w określonej liczbie egzemplarzy. Więc nie, nowatorskiego tam raczej nic nie było.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3257
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#185 Post autor: tomek_m » 16 gru 2016, o 10:55

A w ogóle Solaris już oferuje Hybrydę w IV generacji?

krzychu21
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 20 paź 2015, o 10:10

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#186 Post autor: krzychu21 » 16 gru 2016, o 10:58

Oferuje, ale na razie w wersji 12 metrowej.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52635.html

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#187 Post autor: kaktus32 » 16 gru 2016, o 21:43

yosujiro pisze:kaktus- dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, tak jak pisałem wcześniej, niedługo po podpisaniu umowy przysłać egzemplarz "przedprodukcyjny", który w codziennej eksploatacji uwydatnił by co trzeba poprawić, aby reszta zamówienia była już gotowa na tip- top.
Oczywiście, też jestem tego zdania.

NGT10
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 17 paź 2013, o 15:22
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#188 Post autor: NGT10 » 14 sty 2017, o 22:48

Czy w ostatnim czasie przeprogramowano fotokomórki? Na początku stojąc nawet 20-30 cm od drzwi, fotokomórka blokowała zamknięcie (co przy tłoku powodowało stanie na przystanku), ostatnio widzę, że jest poprawa. BTW, czy kierowca może wymusić zamknięcie drzwi z pominięciem fotokomórki (np. ze względu na tłok)?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#189 Post autor: Cukier » 14 sty 2017, o 23:30

Te drzwi mają fotokomórki? Swoją drogą to po co przy drzwiach odskokowo-przesuwnych jakieś fotokomórki odległościowe, skoro można puścić prostą wiązkę jak w systemach alarmowych?

A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#190 Post autor: Sgriffin » 15 sty 2017, o 09:14

Ciekawe kto jest producentem drzwi. RAWAG robi chyba tylko drzwi standardowe i wychylne.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

krzychu21
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 20 paź 2015, o 10:10

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#191 Post autor: krzychu21 » 15 sty 2017, o 09:47

Sgriffin pisze:Ciekawe kto jest producentem drzwi.
Ventura

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3257
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#192 Post autor: tomek_m » 15 sty 2017, o 10:41

Cukier pisze:
A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym. I choć super że tutaj te drzwi zastosowali, to nie rozumiem jednego: dlaczego dopiero teraz zdecydowano się na takie drzwi, a w setkach wcześniejszych nie?
I późniejszych zamówionych SU12/18IV też już nie.

Kuciak
Inspektor
Posty: 345
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#193 Post autor: Kuciak » 15 sty 2017, o 16:41

Cukier pisze:A i tak w ogóle to ciekawym faktem jest to, że wbrew temu co sądziłem na początku, hybrydy mają drzwi odskokowo-przesuwne z napędem pneumatycznym, a nie elektrycznym.
Też to ostatnio zauważyłem i trochę ubolewam że to nie jest napęd elektryczny.
W takim np. Bombardierze drzwi zamykają się szybko w porównaniu do takich drzwi jak są w owym Solarisie.

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#194 Post autor: Przemekns » 26 kwie 2018, o 23:54

Odkąd funkcjonuje przystanek Jurczaka bardzo często zdarza mi się podróżować linią 172 którą codziennie obsługuje kilka hybryd. I owszem na Opolskiej czy na Bronowicach zdarzają się korki i akumulatory mają kiedy się naładować, ale często też można się rozpędzić. I o ile dzięki napędowi elektrycznemu hybrydy szybko się rozpędzają to słaby silnik spalinowy przy prędkości ponad 50km/h ma już tak wysokie obroty, że aż żal. A to tylko na 172 nie wspominając o 572 to już aż się chce płakać. Nie uważacie, że zajezdnia Bieńczyce obsługuje głównie linie które wybitnie nie są przyjazne hybrydom? No jest może 139, 130 ale tu hybrydy nie jeżdżą czy 105. Nie mówię już jakim debilizmem będzie gdy nowe Volva z funkcją start-stop (o ile się nie mylę) trafią na takie 572.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6404
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

[SOLARIS Urbino 18 III Hybrid] 12 autobusów - 10.12.2015

#195 Post autor: Coffee » 27 kwie 2018, o 10:07

Volva akurat mają spora szansę na trafienie na Wolę i obsługę "179", które jest dość korkogenne.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”