Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 lip 2019, o 03:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 415 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2010, o 19:44 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 20:01
Posty: 546
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)
To, że EU8N są za 105 to normalna rzecz, a GT8SU od GT8S różni się też szerokością nadwozia.

Obrazek


Ostatnio edytowano 9 lip 2010, o 19:50 przez busik105, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2010, o 20:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
To ci się wydaje, bo GT8S(U) to GT8S którym zmieniono drzwi na niskie i zamontowano osłony stopni które się składają w przypadku obsługi niskich peronów, dokładnie na podobnej zasadzie jak w Duewagu TW-6000

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2010, o 05:56 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 20:01
Posty: 546
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)
Ale spójrz na zdjęcie- jest cały taki wysunięty w lewą stronę. Nie kłócę się- GT8SU było wyprodukowane jako GT8S - tak więc myślę, że Dusseldorf nie pozwoliłby sobie na tak kompleksową przebudowę tramwaju jak poszerzenie przy potrzebie zamontowania w nim rozkładanych stopni. Tyle, że on tak niesymetrycznie ( w porównaniu do GT8S) wygląda.


Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 17:19 przez busik105, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2010, o 07:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Może to jest złudzenie. Zauważ, że to zdjęcie nie jest zrobione idealnie prostopadle do przodu tramwaju.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 lip 2010, o 07:17 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2010, o 12:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1326
Lokalizacja: Kraków
Kasacja niektórych 105-ek do 2012 roku jest niemożliwa. Wiele wagonów znajduje się w znakomitym stanie technicznym po NG z ostatnich lat. Ale możliwe że je po prostu sprzedadzą. Inną sprawą jest to, że po wybudowaniu nowych tras na Ruczaj i Lipską zajdzie potrzeba powiększenia taboru tramwajowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2010, o 12:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Impuls napisał(a):
Wiele wagonów znajduje się w znakomitym stanie technicznym po NG z ostatnich lat.


W roku 1999 wiele stodwójek miało zrobione znakomite NG. Po roku lub dwóch zostały skasowane... Co do zwiększania taboru, to po wstawieniu NGT8 na "8" i "50" zostanie wolnych 24 NGT6/2.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 lip 2010, o 12:47 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2010, o 08:42 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 22:27
Posty: 31
Lokalizacja: Kraków
Na stronie MPK podano informację o przetargu na odbiór odpadów, gdzie wyszczególniono m.in:

-zużyte ramy wózka C3 w ilości 11 szt.
-zużyte ramy wózka E1 w ilości 1 szt.
-zużyte ramy wózka 105Na w ilości 11 szt.

Z tego wnioskuję że któreś doczepy wiedeńskie poszły na złom, albo się mylę i są to resztki dawców części. E1 z pewnością dawca części.

_________________
Poznaj swoich przodków! Poszukiwania genealogiczne i archiwalne.


Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 08:43 przez biperj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2010, o 09:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Pisze, że zużyte. Czyli pewnie rama wózka się wyeksploatowała i będą kupować nową. Do tego może chodzi o części z c6? Kilka razy MPK części z c6 oznaczało jako części z c3. To jest najbardziej prawdopodobne.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 09:13 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2010, o 14:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Pozostałe posty wydzielone do nowego wątku "Rozdział taboru - tramwaje" na podforum "Układ komunikacyjny" - offtopic zrobił się dość duży. :)

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2010, o 23:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Nie ma tematu o kasacjach autobusów, to daję tutaj. Jeżeli ktoś z adminki uzna, że gdzieś pasuje lepiej, to proszę przenieść :)

Wygląda na to, że odstawione od jakiegoś czasu ALB-y wybiorą się niedługo w ostatnią drogę:
MPK Kraków napisał(a):
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów:

1. Zużyte pojazdy o kodzie 16 01 06 - autobusy typu: Scania 113 ALB (nr 087, 089, 090)
– 3 szt.


Źródło: http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=775

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 lis 2011, o 22:34 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 10:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
czatowiec napisał(a):
... Co do zwiększania taboru, to po wstawieniu NGT8 na "8" i "50" zostanie wolnych 24 NGT6/2.

Dlaczego twierdzisz że nowe NGT8 wyląduje na tych liniach ? Ja raczej w te rewelacje wątpię. Owszem zgodzę się że na "50" owe wagony wylądują ale co ma z tym "8" ? Jestem przekonany że te wagony są kupowane z myślą o ostatecznym KST (czyli wybudowaniu torowisk od KG na Górkę Narodową i Azory). Przypuszczam że NGT8 będą kursować na "50" - wiadomo linia propagandowa i "51" (po zwiększeniu częstotliwości do takiej samej jak "50" i przebudowie i dostosowaniu torowiska do KST od nowego skrzyżowania przy Telefonice do Bieżanowa Nowego) lub na czymś nowym po przebudowie torowika od R. Mogilskiego do Kombinatu. Jednak śmiem twierdzić że to linie "50" i "51" wylądują na Azorach i Górce Narodowej i że są dla miasta liniami ala "prosperiti" i to one będą tworzyć główną oś sieci tramwajowej w mieście na kierunkach Północ - Południe :thumbup: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 11:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Ale z tego co ja czytałem, to o tramwaju na Górkę Narodową i Azory myślą dopiero w okolicach 2030 roku, bo teraz na głowie mają Płaszów i Ruczaj, chyba gdzieś na EKK to czytałem. A w godzinach szczytu "8" jest glonojadem, więc się przyda tam wydłużenie pojazdów. Przecież tam dawniej śmigały UFO-ki, a NGT6 ma pojemność 2x 105Na... NGT8 chociaż będzie porównywalny z E1+c3.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 11:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
EU8N napisał(a):
Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.

Tak miało być na początku, pierwsze NGT8 miały być już na wiosennym otwarciu trasy. Ale przez to opóźnienie które zrobił FPS, to nic teraz nie wiadomo...

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2089
Lokalizacja: Kraków
EU8N napisał(a):
Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.

Wszystko zależy od zatłoczenia linii, więc równie dobrze mogą dać 2xGT8S (jeżeli zostaną przystosowane przystanki) albo w przyszłości NGT12. Na początku MPK na "50" i "51" dawało najnowszy tabor, ale później pocieli "51" i linię obsadzano starszymi Bombkami i N8, więc nie ma reguły, iż linia KST musi być obsługiwana najnowszym taborem, chyba że będzie taka potrzeba. Gdzie pójdą NGT8 zobaczymy po zakończonej budowie KST na Płaszów i Ruczaj, a na stan dzisiejszy NGT8 powinny pójść na "8" i "50".


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 17:30 przez Jopek36, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 415 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL