Kasacje i sprzedaż pojazdów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
busik105
Dyspozytor
Posty: 546
Rejestracja: 29 maja 2010, o 21:01
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)

#61 Post autor: busik105 » 9 lip 2010, o 20:44

To, że EU8N są za 105 to normalna rzecz, a GT8SU od GT8S różni się też szerokością nadwozia.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 9 lip 2010, o 20:50 przez busik105, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#62 Post autor: czatowiec » 9 lip 2010, o 21:00

To ci się wydaje, bo GT8S(U) to GT8S którym zmieniono drzwi na niskie i zamontowano osłony stopni które się składają w przypadku obsługi niskich peronów, dokładnie na podobnej zasadzie jak w Duewagu TW-6000
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
busik105
Dyspozytor
Posty: 546
Rejestracja: 29 maja 2010, o 21:01
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)

#63 Post autor: busik105 » 10 lip 2010, o 06:56

Ale spójrz na zdjęcie- jest cały taki wysunięty w lewą stronę. Nie kłócę się- GT8SU było wyprodukowane jako GT8S - tak więc myślę, że Dusseldorf nie pozwoliłby sobie na tak kompleksową przebudowę tramwaju jak poszerzenie przy potrzebie zamontowania w nim rozkładanych stopni. Tyle, że on tak niesymetrycznie ( w porównaniu do GT8S) wygląda.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, o 18:19 przez busik105, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#64 Post autor: czatowiec » 10 lip 2010, o 08:16

Może to jest złudzenie. Zauważ, że to zdjęcie nie jest zrobione idealnie prostopadle do przodu tramwaju.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, o 08:17 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Impuls
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

#65 Post autor: Impuls » 10 lip 2010, o 13:30

Kasacja niektórych 105-ek do 2012 roku jest niemożliwa. Wiele wagonów znajduje się w znakomitym stanie technicznym po NG z ostatnich lat. Ale możliwe że je po prostu sprzedadzą. Inną sprawą jest to, że po wybudowaniu nowych tras na Ruczaj i Lipską zajdzie potrzeba powiększenia taboru tramwajowego.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#66 Post autor: czatowiec » 10 lip 2010, o 13:46

Impuls pisze:Wiele wagonów znajduje się w znakomitym stanie technicznym po NG z ostatnich lat.
W roku 1999 wiele stodwójek miało zrobione znakomite NG. Po roku lub dwóch zostały skasowane... Co do zwiększania taboru, to po wstawieniu NGT8 na "8" i "50" zostanie wolnych 24 NGT6/2.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, o 13:47 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
biperj
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 4 gru 2009, o 22:27
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#67 Post autor: biperj » 12 lip 2010, o 09:42

Na stronie MPK podano informację o przetargu na odbiór odpadów, gdzie wyszczególniono m.in:

-zużyte ramy wózka C3 w ilości 11 szt.
-zużyte ramy wózka E1 w ilości 1 szt.
-zużyte ramy wózka 105Na w ilości 11 szt.

Z tego wnioskuję że któreś doczepy wiedeńskie poszły na złom, albo się mylę i są to resztki dawców części. E1 z pewnością dawca części.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, o 09:43 przez biperj, łącznie zmieniany 1 raz.
Poznaj swoich przodków! Poszukiwania genealogiczne i archiwalne.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#68 Post autor: czatowiec » 12 lip 2010, o 10:12

Pisze, że zużyte. Czyli pewnie rama wózka się wyeksploatowała i będą kupować nową. Do tego może chodzi o części z c6? Kilka razy MPK części z c6 oznaczało jako części z c3. To jest najbardziej prawdopodobne.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, o 10:13 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#69 Post autor: EU8N » 13 lip 2010, o 15:57

Pozostałe posty wydzielone do nowego wątku "Rozdział taboru - tramwaje" na podforum "Układ komunikacyjny" - offtopic zrobił się dość duży. :)
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

Kasacje pojazdów (od 2015 roku)

#70 Post autor: czatowiec » 22 lip 2010, o 00:14

Nie ma tematu o kasacjach autobusów, to daję tutaj. Jeżeli ktoś z adminki uzna, że gdzieś pasuje lepiej, to proszę przenieść :)

Wygląda na to, że odstawione od jakiegoś czasu ALB-y wybiorą się niedługo w ostatnią drogę:
MPK Kraków pisze:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów:

1. Zużyte pojazdy o kodzie 16 01 06 - autobusy typu: Scania 113 ALB (nr 087, 089, 090)
– 3 szt.
Źródło: http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=775
Ostatnio zmieniony 12 lis 2011, o 22:34 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#71 Post autor: rafaello » 27 lip 2010, o 11:36

czatowiec pisze: ... Co do zwiększania taboru, to po wstawieniu NGT8 na "8" i "50" zostanie wolnych 24 NGT6/2.
Dlaczego twierdzisz że nowe NGT8 wyląduje na tych liniach ? Ja raczej w te rewelacje wątpię. Owszem zgodzę się że na "50" owe wagony wylądują ale co ma z tym "8" ? Jestem przekonany że te wagony są kupowane z myślą o ostatecznym KST (czyli wybudowaniu torowisk od KG na Górkę Narodową i Azory). Przypuszczam że NGT8 będą kursować na "50" - wiadomo linia propagandowa i "51" (po zwiększeniu częstotliwości do takiej samej jak "50" i przebudowie i dostosowaniu torowiska do KST od nowego skrzyżowania przy Telefonice do Bieżanowa Nowego) lub na czymś nowym po przebudowie torowika od R. Mogilskiego do Kombinatu. Jednak śmiem twierdzić że to linie "50" i "51" wylądują na Azorach i Górce Narodowej i że są dla miasta liniami ala "prosperiti" i to one będą tworzyć główną oś sieci tramwajowej w mieście na kierunkach Północ - Południe :thumbup: .

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#72 Post autor: czatowiec » 27 lip 2010, o 12:38

Ale z tego co ja czytałem, to o tramwaju na Górkę Narodową i Azory myślą dopiero w okolicach 2030 roku, bo teraz na głowie mają Płaszów i Ruczaj, chyba gdzieś na EKK to czytałem. A w godzinach szczytu "8" jest glonojadem, więc się przyda tam wydłużenie pojazdów. Przecież tam dawniej śmigały UFO-ki, a NGT6 ma pojemność 2x 105Na... NGT8 chociaż będzie porównywalny z E1+c3.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#73 Post autor: EU8N » 27 lip 2010, o 12:59

Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#74 Post autor: czatowiec » 27 lip 2010, o 13:11

EU8N pisze:Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.
Tak miało być na początku, pierwsze NGT8 miały być już na wiosennym otwarciu trasy. Ale przez to opóźnienie które zrobił FPS, to nic teraz nie wiadomo...
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#75 Post autor: Jopek36 » 27 lip 2010, o 18:20

EU8N pisze:Ale NGT8 raczej na pewno będą obsługiwać nowe trasy: na Płaszów i Ruczaj, może też do Huty, jeśli zrobią tam KST.
Wszystko zależy od zatłoczenia linii, więc równie dobrze mogą dać 2xGT8S (jeżeli zostaną przystosowane przystanki) albo w przyszłości NGT12. Na początku MPK na "50" i "51" dawało najnowszy tabor, ale później pocieli "51" i linię obsadzano starszymi Bombkami i N8, więc nie ma reguły, iż linia KST musi być obsługiwana najnowszym taborem, chyba że będzie taka potrzeba. Gdzie pójdą NGT8 zobaczymy po zakończonej budowie KST na Płaszów i Ruczaj, a na stan dzisiejszy NGT8 powinny pójść na "8" i "50".
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, o 18:30 przez Jopek36, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”