Kasacje i sprzedaż pojazdów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#31 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2010, o 01:09

Locutus pisze:z drugiej jednak strony utrzymywanie ALB na siłę w sytuacji, gdyby istniały możliwości ich wymiany (i to na tabor wysokiej jakości), byłoby IMHO osobliwe.
Nikt nie mówi o utrzymywaniu na siłę - po prostu, w mojej opinii zamiast kasować ALBy, warto skupić się na Odkurzaczach.
Locutus pisze:A nie pomyślałeś o tym, że w międzyczasie otwarte zostaną dwa nowe odcinki sieci taborowej, które też trochę taboru pochłoną?
Czy ten drugi to wg Ciebie Ruczaj? Żadnych konkretnych terminów nie ma - jedynie wstępne ustalenia, przy założeniu, że w tym roku uda się podpisać umowę i to dość wcześnie.
W praktyce do tego czasu dotrą już wszystkie nowe Bombki, EU8N, a kto wie, czy nie czeka nas kolejna niespodzianka, podobna do przeróbek e6/c6? W końcu MPK przyznało, że rozważa możliwość przerabiania GT8S na niskowejściowe, gdy już uporają się z EU8N.
Locutus pisze:Część to będą na pewno przekierowania istniejących już linii, ale tak zupełnie bez dokładania wozokilometrów się nie obejdzie.
Jeśli chodzi o Płaszów, to na dzień dzisiejszy zanosi się na zaledwie jedną nową linię, która będzie względnie krótka.
Co do Ruczaju - wzmocnienie istniejących linii ("18"), może ew. nowa linia, choć szanse są niewielkie.

Ok, powiedzmy, że ułamek ten powinien wynieść pomiędzy 40 a 50%.
Locutus pisze:...aczkolwiek rzeczywiście wygląda na to, że obecna tendencja jest taka, jak mówisz – czyli odpuścić sobie tabor autobusowy, wiedząc, że i tak jest bardzo przyzwoity i że niejedno miasto mogłoby nam go pozazdrościć – i zacząć inwestować w tramwaje.
Przede wszystkim - najbliższe lata dla MPK będą raczej chude jeśli chodzi o linie autobusowe, w przeciwieństwie do sieci tramwajowej.

Nie jest też tajemnicą, że przetarg wygrany przez PTS nie był ostatnim i najprawdopodobniej w tym albo następnym roku zorganizowany zostanie kolejny. Jeśli MPK go nie wygra (choć trzymam kciuki ;) ), to będzie to oznaczać stratę pracy przewozowej.
Do tego budowa kolejnych tras tramwajowych - zarówno Płaszów, jak i Ruczaj będą oznaczać masakrę linii autobusowych, a zatem i taboru.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, o 01:10 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#32 Post autor: Locutus » 16 mar 2010, o 14:45

Kaszmir pisze:Nikt nie mówi o utrzymywaniu na siłę - po prostu, w mojej opinii zamiast kasować ALBy, warto skupić się na Odkurzaczach.
Najbardziej złomiaste z nich już zostały skasowane. Myślę, że warto jednak podążyć w stronę 100% LE/LF wśród taboru autobusowego.
Kaszmir pisze: Czy ten drugi to wg Ciebie Ruczaj? Żadnych konkretnych terminów nie ma - jedynie wstępne ustalenia, przy założeniu, że w tym roku uda się podpisać umowę i to dość wcześnie.
Nie mówiło się czasem o roku 2012?
Kaszmir pisze: W praktyce do tego czasu dotrą już wszystkie nowe Bombki, EU8N, a kto wie, czy nie czeka nas kolejna niespodzianka, podobna do przeróbek e6/c6? W końcu MPK przyznało, że rozważa możliwość przerabiania GT8S na niskowejściowe, gdy już uporają się z EU8N.
Tylko że obecnie widać, jak te samodzielne przeróbki im idą... Jak krew z nosa. Ja się będę cieszył, jak do tego czasu w ogóle wszystkie planowane EU8N wyjadą...
Kaszmir pisze: Jeśli chodzi o Płaszów, to na dzień dzisiejszy zanosi się na zaledwie jedną nową linię, która będzie względnie krótka.
Co do Ruczaju - wzmocnienie istniejących linii ("18"), może ew. nowa linia, choć szanse są niewielkie.
No ale właśnie... Tu się dorzuci, tam się wzmocni (nie wyobrażam sobie np. żeby przekierowana na Płaszów obecna linia „41” została z taką częstotliwością i godzinami kursowania jak obecnie) – i trochę wozokilometrów pójdzie.
Kaszmir pisze: Ok, powiedzmy, że ułamek ten powinien wynieść pomiędzy 40 a 50%.
No w sumie...
Kaszmir pisze: Przede wszystkim - najbliższe lata dla MPK będą raczej chude jeśli chodzi o linie autobusowe, w przeciwieństwie do sieci tramwajowej.

Nie jest też tajemnicą, że przetarg wygrany przez PTS nie był ostatnim i najprawdopodobniej w tym albo następnym roku zorganizowany zostanie kolejny. Jeśli MPK go nie wygra (choć trzymam kciuki ;) ), to będzie to oznaczać stratę pracy przewozowej.
Myślisz?
Kaszmir pisze: Do tego budowa kolejnych tras tramwajowych - zarówno Płaszów, jak i Ruczaj będą oznaczać masakrę linii autobusowych, a zatem i taboru.
Jeśli do tego dojdzie, to będzie kretyństwo do entej... Zwolnione wozokilometry autobusowe należy pilnie przekierować tam, gdzie obecnie jest źle, jeśli nie dramatycznie. A zapranych po dach linii w Krakowie nie brakuje...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#33 Post autor: Mseifer » 16 mar 2010, o 14:49

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów 16 01 06.
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=653
Zużyte pojazdy o kodzie 16 01 06 - pudła wagonów tramwajowych typu: 105 Na (nr 870, 871, 872) – 3 szt.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#34 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2010, o 00:34

Locutus pisze:Najbardziej złomiaste z nich już zostały skasowane. Myślę, że warto jednak podążyć w stronę 100% LE/LF wśród taboru autobusowego.
Czyżby? Czy, oprócz wysokiej podłogi, istnieją jakieś inne argumenty przeciwko ALBom?
Locutus pisze:Nie mówiło się czasem o roku 2012?
Mówiło, lecz póki nie podpiszą umowy, termin traktuję z rezerwą. Jeszcze w 2009 mówiło się, że budowę tramwaju do Płaszowa będzie można zacząć w grudniu.
Locutus pisze:Tylko że obecnie widać, jak te samodzielne przeróbki im idą... Jak krew z nosa. Ja się będę cieszył, jak do tego czasu w ogóle wszystkie planowane EU8N wyjadą...
Gdy wypuszczą oficjalnie pierwszy EU8N (a to już blisko), będzie już z górki.
Locutus pisze:No ale właśnie... Tu się dorzuci, tam się wzmocni (nie wyobrażam sobie np. żeby przekierowana na Płaszów obecna linia „41” została z taką częstotliwością i godzinami kursowania jak obecnie) – i trochę wozokilometrów pójdzie.
Nie, bo Bronowice mają już raczej maksymalną ilość tramwajów. Wzmocnienie jednej oznaczałoby pocięcie drugiej. A właśnie, los "12" jest bardzo niepewny...

Poza tym wg mnie jedna linia na 20min. do Basztowej byłaby w sam raz dla Płaszowa, to nie Bieżanów Nowy czy Bronowice. Zwłaszcza w kontekście linii do Tunelu.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, o 00:37 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#35 Post autor: Locutus » 17 mar 2010, o 13:16

Kaszmir pisze:Czyżby? Czy, oprócz wysokiej podłogi, istnieją jakieś inne argumenty przeciwko ALBom?
Wiek?

Ale i tak argument w postaci wysokopodłogowości wystarcza. ;-)
Kaszmir pisze: Mówiło, lecz póki nie podpiszą umowy, termin traktuję z rezerwą. Jeszcze w 2009 mówiło się, że budowę tramwaju do Płaszowa będzie można zacząć w grudniu.
Też prawda.
Kaszmir pisze: Gdy wypuszczą oficjalnie pierwszy EU8N (a to już blisko), będzie już z górki.
Pożyjemy – zobaczymy.
Kaszmir pisze: Nie, bo Bronowice mają już raczej maksymalną ilość tramwajów. Wzmocnienie jednej oznaczałoby pocięcie drugiej. A właśnie, los "12" jest bardzo niepewny...
No tak – czyli wszystko odbędzie się po krakowsku. Ktoś oberwie, żeby coś dostać mógł ktoś inny...
Kaszmir pisze: Poza tym wg mnie jedna linia na 20min. do Basztowej byłaby w sam raz dla Płaszowa, to nie Bieżanów Nowy czy Bronowice. Zwłaszcza w kontekście linii do Tunelu.
Płaszów jest jednym z nielicznych sporych regionów Krakowa, które w sposób trwały pozbawiono bezpośredniego dojazdu do Pierwszej Obwodnicy (puszczając „115” przez Wita Stwosza). Takie połączenie – jak najsprawniejsze – należy im się, gdy tylko uruchomiony zostanie tramwaj w tych regionach. Linia do tunelu niczego tu nie rozwiązuje, po prostu zmienia środek transportu z autobusu na tramwaj, nie tworząc nowej jakości.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#36 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2010, o 14:21

Locutus pisze:Wiek?
Dopiero co o wieku dyskutowaliśmy - to tylko liczby, liczy się faktyczny stan wozu.
Locutus pisze:Ale i tak argument w postaci wysokopodłogowości wystarcza. ;-)
Ale znów powołam się na kontrargument - lepszy wysokopodłogowy na trasie niż niskacz w naprawie. Zwłaszcza, że chodzi o jedną, góra dwie linie.

Zresztą, podłoga na wysokości drugiej pary drzwi w ALBach nie jest aż tak wysoka.
Locutus pisze:No tak – czyli wszystko odbędzie się po krakowsku. Ktoś oberwie, żeby coś dostać mógł ktoś inny...
Tak, ale w przypadku Bronowic nie ma co się dziwić - więcej linii tam już nie powinno jeździć. Sprawa ma się raczej w uporządkowaniu obecnych połączeń. Jak kursują "12", "24" czy "41" każdy wie.
Locutus pisze:Takie połączenie – jak najsprawniejsze – należy im się, gdy tylko uruchomiony zostanie tramwaj w tych regionach. Linia do tunelu niczego tu nie rozwiązuje, po prostu zmienia środek transportu z autobusu na tramwaj, nie tworząc nowej jakości.
Pamiętaj, że na I obw. (zwłaszcza w rejonach Dw. głównego) ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby (numeracja przykładowa)
"25" > Bronowice - Basztowa - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
"55" > Krowodrza Górka/Dworzec Towarowy (zależnie od sytuacji z "12") - Tunel - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
i obie zsynchronizowane, dzięki czemu już od R. Mogilskiego zapewniałyby bardzo regularne połączenie.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, o 14:22 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#37 Post autor: Locutus » 18 mar 2010, o 19:23

Kaszmir pisze:Dopiero co o wieku dyskutowaliśmy - to tylko liczby, liczy się faktyczny stan wozu.
Tak, tak, wiem, wiem, zaczynam się już kręcić w kółko. Nic na to nie poradzę, że mam jakąś obsesję na punkcie pojazdów niskopodłogowych. :-P
Kaszmir pisze: Ale znów powołam się na kontrargument - lepszy wysokopodłogowy na trasie niż niskacz w naprawie. Zwłaszcza, że chodzi o jedną, góra dwie linie.
A ja znów powtórzę, że odkurzacze w najgorszym stanie już skasowano.
Kaszmir pisze: Zresztą, podłoga na wysokości drugiej pary drzwi w ALBach nie jest aż tak wysoka.
Ale ma dwa schodki.
Kaszmir pisze: Tak, ale w przypadku Bronowic nie ma co się dziwić - więcej linii tam już nie powinno jeździć. Sprawa ma się raczej w uporządkowaniu obecnych połączeń. Jak kursują "12", "24" czy "41" każdy wie.
Też prawda.
Kaszmir pisze: Pamiętaj, że na I obw. (zwłaszcza w rejonach Dw. głównego) ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby (numeracja przykładowa)
"25" > Bronowice - Basztowa - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
"55" > Krowodrza Górka/Dworzec Towarowy (zależnie od sytuacji z "12") - Tunel - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
i obie zsynchronizowane, dzięki czemu już od R. Mogilskiego zapewniałyby bardzo regularne połączenie.
Jak na mój gust można dwunastkę spiachować i puścić 25 na trasie Bronowice / Bronowice Małe (do wyboru) – Karmelicka – Basztowa – Lubicz – Al. Powst. Warsz. – Płaszów co dziesięć minut (przynajmniej w szczycie).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#38 Post autor: Kaszmir » 19 mar 2010, o 18:03

Posty odnośnie układu linii po otwarciu tramwaju do Płaszowa wydzielone -w miarę możliwości- do tematu http://pkk.info.pl/topics11/79.htm?start=105#10039 .

Arsents
Dyrektor
Posty: 3108
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#39 Post autor: Arsents » 4 maja 2010, o 21:43

Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?
Ostatnio zmieniony 4 maja 2010, o 21:44 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#40 Post autor: streng » 4 maja 2010, o 22:51

Arsents pisze:Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?
Kilka dni temu jeszcze jeździły normalnie. Chyba nawet na 9 je widziałem.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6370
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#41 Post autor: Coffee » 5 maja 2010, o 14:29

streng pisze:
Arsents pisze:Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?
Kilka dni temu jeszcze jeździły normalnie. Chyba nawet na 9 je widziałem.
W zeszłą sobotę były na 10-05...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#42 Post autor: EU8N » 5 maja 2010, o 17:49

Coffee pisze:W zeszłą sobotę były na 10-05...
Taki mały szczegół: w sobotę 10-05 ma Podgórze.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2010, o 18:25 przez EU8N, łącznie zmieniany 2 razy.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6370
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#43 Post autor: Coffee » 5 maja 2010, o 18:25

EU8N pisze:
Coffee pisze:W zeszłą sobotę były na 10-05...
Taki mały szczegół: w sobotę 10-05 ma Podgórze.
To może na 10-06 (o ile ta tez nie jest z Podgórza). Nie pamiętam dokładnie...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#44 Post autor: EU8N » 5 maja 2010, o 18:31

Coffee pisze:To może na 10-06 (o ile ta tez nie jest z Podgórza). Nie pamiętam dokładnie...
W sobotę 10-01, 02 i 03 ma Huta a 04, 05 i 06 Podgórze.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Krzlep4637
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 4 lip 2010, o 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Rok 2010

#45 Post autor: Krzlep4637 » 9 lip 2010, o 14:17

W roku 2010 pożegnano:

458''ex917
459''ex918
461''ex821
462''ex822
463''ex806
464''ex865
465''ex866
466''ex868
467''ex945
468''ex946
469''ex947
714''ex451
715''ex452
716''ex453
845
858
870
871
872
874
893
894
909''ex364''exex909
910''ex365''exex910
1515''ex933
1516ex456''exex474exexex1006''exexexex314

Razem 26 sto złomek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”