Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2019, o 23:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 mar 2010, o 01:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Locutus napisał(a):
z drugiej jednak strony utrzymywanie ALB na siłę w sytuacji, gdyby istniały możliwości ich wymiany (i to na tabor wysokiej jakości), byłoby IMHO osobliwe.

Nikt nie mówi o utrzymywaniu na siłę - po prostu, w mojej opinii zamiast kasować ALBy, warto skupić się na Odkurzaczach.

Locutus napisał(a):
A nie pomyślałeś o tym, że w międzyczasie otwarte zostaną dwa nowe odcinki sieci taborowej, które też trochę taboru pochłoną?

Czy ten drugi to wg Ciebie Ruczaj? Żadnych konkretnych terminów nie ma - jedynie wstępne ustalenia, przy założeniu, że w tym roku uda się podpisać umowę i to dość wcześnie.
W praktyce do tego czasu dotrą już wszystkie nowe Bombki, EU8N, a kto wie, czy nie czeka nas kolejna niespodzianka, podobna do przeróbek e6/c6? W końcu MPK przyznało, że rozważa możliwość przerabiania GT8S na niskowejściowe, gdy już uporają się z EU8N.

Locutus napisał(a):
Część to będą na pewno przekierowania istniejących już linii, ale tak zupełnie bez dokładania wozokilometrów się nie obejdzie.

Jeśli chodzi o Płaszów, to na dzień dzisiejszy zanosi się na zaledwie jedną nową linię, która będzie względnie krótka.
Co do Ruczaju - wzmocnienie istniejących linii ("18"), może ew. nowa linia, choć szanse są niewielkie.

Ok, powiedzmy, że ułamek ten powinien wynieść pomiędzy 40 a 50%.

Locutus napisał(a):
...aczkolwiek rzeczywiście wygląda na to, że obecna tendencja jest taka, jak mówisz – czyli odpuścić sobie tabor autobusowy, wiedząc, że i tak jest bardzo przyzwoity i że niejedno miasto mogłoby nam go pozazdrościć – i zacząć inwestować w tramwaje.

Przede wszystkim - najbliższe lata dla MPK będą raczej chude jeśli chodzi o linie autobusowe, w przeciwieństwie do sieci tramwajowej.

Nie jest też tajemnicą, że przetarg wygrany przez PTS nie był ostatnim i najprawdopodobniej w tym albo następnym roku zorganizowany zostanie kolejny. Jeśli MPK go nie wygra (choć trzymam kciuki ;) ), to będzie to oznaczać stratę pracy przewozowej.
Do tego budowa kolejnych tras tramwajowych - zarówno Płaszów, jak i Ruczaj będą oznaczać masakrę linii autobusowych, a zatem i taboru.


Ostatnio edytowano 16 mar 2010, o 01:10 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 mar 2010, o 14:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Nikt nie mówi o utrzymywaniu na siłę - po prostu, w mojej opinii zamiast kasować ALBy, warto skupić się na Odkurzaczach.

Najbardziej złomiaste z nich już zostały skasowane. Myślę, że warto jednak podążyć w stronę 100% LE/LF wśród taboru autobusowego.
Kaszmir napisał(a):
Czy ten drugi to wg Ciebie Ruczaj? Żadnych konkretnych terminów nie ma - jedynie wstępne ustalenia, przy założeniu, że w tym roku uda się podpisać umowę i to dość wcześnie.

Nie mówiło się czasem o roku 2012?
Kaszmir napisał(a):
W praktyce do tego czasu dotrą już wszystkie nowe Bombki, EU8N, a kto wie, czy nie czeka nas kolejna niespodzianka, podobna do przeróbek e6/c6? W końcu MPK przyznało, że rozważa możliwość przerabiania GT8S na niskowejściowe, gdy już uporają się z EU8N.

Tylko że obecnie widać, jak te samodzielne przeróbki im idą... Jak krew z nosa. Ja się będę cieszył, jak do tego czasu w ogóle wszystkie planowane EU8N wyjadą...
Kaszmir napisał(a):
Jeśli chodzi o Płaszów, to na dzień dzisiejszy zanosi się na zaledwie jedną nową linię, która będzie względnie krótka.
Co do Ruczaju - wzmocnienie istniejących linii ("18"), może ew. nowa linia, choć szanse są niewielkie.

No ale właśnie... Tu się dorzuci, tam się wzmocni (nie wyobrażam sobie np. żeby przekierowana na Płaszów obecna linia „41” została z taką częstotliwością i godzinami kursowania jak obecnie) – i trochę wozokilometrów pójdzie.
Kaszmir napisał(a):
Ok, powiedzmy, że ułamek ten powinien wynieść pomiędzy 40 a 50%.

No w sumie...
Kaszmir napisał(a):
Przede wszystkim - najbliższe lata dla MPK będą raczej chude jeśli chodzi o linie autobusowe, w przeciwieństwie do sieci tramwajowej.

Nie jest też tajemnicą, że przetarg wygrany przez PTS nie był ostatnim i najprawdopodobniej w tym albo następnym roku zorganizowany zostanie kolejny. Jeśli MPK go nie wygra (choć trzymam kciuki ;) ), to będzie to oznaczać stratę pracy przewozowej.

Myślisz?
Kaszmir napisał(a):
Do tego budowa kolejnych tras tramwajowych - zarówno Płaszów, jak i Ruczaj będą oznaczać masakrę linii autobusowych, a zatem i taboru.

Jeśli do tego dojdzie, to będzie kretyństwo do entej... Zwolnione wozokilometry autobusowe należy pilnie przekierować tam, gdzie obecnie jest źle, jeśli nie dramatycznie. A zapranych po dach linii w Krakowie nie brakuje...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 mar 2010, o 14:49 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9957
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów 16 01 06.
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=653
Cytuj:
Zużyte pojazdy o kodzie 16 01 06 - pudła wagonów tramwajowych typu: 105 Na (nr 870, 871, 872) – 3 szt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 00:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Locutus napisał(a):
Najbardziej złomiaste z nich już zostały skasowane. Myślę, że warto jednak podążyć w stronę 100% LE/LF wśród taboru autobusowego.

Czyżby? Czy, oprócz wysokiej podłogi, istnieją jakieś inne argumenty przeciwko ALBom?

Locutus napisał(a):
Nie mówiło się czasem o roku 2012?

Mówiło, lecz póki nie podpiszą umowy, termin traktuję z rezerwą. Jeszcze w 2009 mówiło się, że budowę tramwaju do Płaszowa będzie można zacząć w grudniu.

Locutus napisał(a):
Tylko że obecnie widać, jak te samodzielne przeróbki im idą... Jak krew z nosa. Ja się będę cieszył, jak do tego czasu w ogóle wszystkie planowane EU8N wyjadą...

Gdy wypuszczą oficjalnie pierwszy EU8N (a to już blisko), będzie już z górki.

Locutus napisał(a):
No ale właśnie... Tu się dorzuci, tam się wzmocni (nie wyobrażam sobie np. żeby przekierowana na Płaszów obecna linia „41” została z taką częstotliwością i godzinami kursowania jak obecnie) – i trochę wozokilometrów pójdzie.

Nie, bo Bronowice mają już raczej maksymalną ilość tramwajów. Wzmocnienie jednej oznaczałoby pocięcie drugiej. A właśnie, los "12" jest bardzo niepewny...

Poza tym wg mnie jedna linia na 20min. do Basztowej byłaby w sam raz dla Płaszowa, to nie Bieżanów Nowy czy Bronowice. Zwłaszcza w kontekście linii do Tunelu.


Ostatnio edytowano 17 mar 2010, o 00:37 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 13:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Czyżby? Czy, oprócz wysokiej podłogi, istnieją jakieś inne argumenty przeciwko ALBom?

Wiek?

Ale i tak argument w postaci wysokopodłogowości wystarcza. ;-)
Kaszmir napisał(a):
Mówiło, lecz póki nie podpiszą umowy, termin traktuję z rezerwą. Jeszcze w 2009 mówiło się, że budowę tramwaju do Płaszowa będzie można zacząć w grudniu.

Też prawda.
Kaszmir napisał(a):
Gdy wypuszczą oficjalnie pierwszy EU8N (a to już blisko), będzie już z górki.

Pożyjemy – zobaczymy.
Kaszmir napisał(a):
Nie, bo Bronowice mają już raczej maksymalną ilość tramwajów. Wzmocnienie jednej oznaczałoby pocięcie drugiej. A właśnie, los "12" jest bardzo niepewny...

No tak – czyli wszystko odbędzie się po krakowsku. Ktoś oberwie, żeby coś dostać mógł ktoś inny...
Kaszmir napisał(a):
Poza tym wg mnie jedna linia na 20min. do Basztowej byłaby w sam raz dla Płaszowa, to nie Bieżanów Nowy czy Bronowice. Zwłaszcza w kontekście linii do Tunelu.

Płaszów jest jednym z nielicznych sporych regionów Krakowa, które w sposób trwały pozbawiono bezpośredniego dojazdu do Pierwszej Obwodnicy (puszczając „115” przez Wita Stwosza). Takie połączenie – jak najsprawniejsze – należy im się, gdy tylko uruchomiony zostanie tramwaj w tych regionach. Linia do tunelu niczego tu nie rozwiązuje, po prostu zmienia środek transportu z autobusu na tramwaj, nie tworząc nowej jakości.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 14:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Locutus napisał(a):
Wiek?

Dopiero co o wieku dyskutowaliśmy - to tylko liczby, liczy się faktyczny stan wozu.

Locutus napisał(a):
Ale i tak argument w postaci wysokopodłogowości wystarcza. ;-)

Ale znów powołam się na kontrargument - lepszy wysokopodłogowy na trasie niż niskacz w naprawie. Zwłaszcza, że chodzi o jedną, góra dwie linie.

Zresztą, podłoga na wysokości drugiej pary drzwi w ALBach nie jest aż tak wysoka.

Locutus napisał(a):
No tak – czyli wszystko odbędzie się po krakowsku. Ktoś oberwie, żeby coś dostać mógł ktoś inny...

Tak, ale w przypadku Bronowic nie ma co się dziwić - więcej linii tam już nie powinno jeździć. Sprawa ma się raczej w uporządkowaniu obecnych połączeń. Jak kursują "12", "24" czy "41" każdy wie.

Locutus napisał(a):
Takie połączenie – jak najsprawniejsze – należy im się, gdy tylko uruchomiony zostanie tramwaj w tych regionach. Linia do tunelu niczego tu nie rozwiązuje, po prostu zmienia środek transportu z autobusu na tramwaj, nie tworząc nowej jakości.

Pamiętaj, że na I obw. (zwłaszcza w rejonach Dw. głównego) ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby (numeracja przykładowa)
"25" > Bronowice - Basztowa - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
"55" > Krowodrza Górka/Dworzec Towarowy (zależnie od sytuacji z "12") - Tunel - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
i obie zsynchronizowane, dzięki czemu już od R. Mogilskiego zapewniałyby bardzo regularne połączenie.


Ostatnio edytowano 17 mar 2010, o 14:22 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2010, o 19:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Dopiero co o wieku dyskutowaliśmy - to tylko liczby, liczy się faktyczny stan wozu.

Tak, tak, wiem, wiem, zaczynam się już kręcić w kółko. Nic na to nie poradzę, że mam jakąś obsesję na punkcie pojazdów niskopodłogowych. :-P
Kaszmir napisał(a):
Ale znów powołam się na kontrargument - lepszy wysokopodłogowy na trasie niż niskacz w naprawie. Zwłaszcza, że chodzi o jedną, góra dwie linie.

A ja znów powtórzę, że odkurzacze w najgorszym stanie już skasowano.
Kaszmir napisał(a):
Zresztą, podłoga na wysokości drugiej pary drzwi w ALBach nie jest aż tak wysoka.

Ale ma dwa schodki.
Kaszmir napisał(a):
Tak, ale w przypadku Bronowic nie ma co się dziwić - więcej linii tam już nie powinno jeździć. Sprawa ma się raczej w uporządkowaniu obecnych połączeń. Jak kursują "12", "24" czy "41" każdy wie.

Też prawda.
Kaszmir napisał(a):
Pamiętaj, że na I obw. (zwłaszcza w rejonach Dw. głównego) ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby (numeracja przykładowa)
"25" > Bronowice - Basztowa - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
"55" > Krowodrza Górka/Dworzec Towarowy (zależnie od sytuacji z "12") - Tunel - R. Mogilskie - Lipska (co 20 min.)
i obie zsynchronizowane, dzięki czemu już od R. Mogilskiego zapewniałyby bardzo regularne połączenie.

Jak na mój gust można dwunastkę spiachować i puścić 25 na trasie Bronowice / Bronowice Małe (do wyboru) – Karmelicka – Basztowa – Lubicz – Al. Powst. Warsz. – Płaszów co dziesięć minut (przynajmniej w szczycie).

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2010, o 18:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Posty odnośnie układu linii po otwarciu tramwaju do Płaszowa wydzielone -w miarę możliwości- do tematu http://pkk.info.pl/topics11/79.htm?start=105#10039 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2010, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2996
Lokalizacja: zawsze Kraków
Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Ostatnio edytowano 4 maja 2010, o 20:44 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2010, o 21:51 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 17 lut 2010, o 01:07
Posty: 942
Lokalizacja: Kraków
Arsents napisał(a):
Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?


Kilka dni temu jeszcze jeździły normalnie. Chyba nawet na 9 je widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 13:29 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6238
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
streng napisał(a):
Arsents napisał(a):
Czy ktoś może wie gdzie obecnie się znajdują wagony #449+450? Planowano zrobić im NG i po nim miały służyć jako Nauka Jazdy. Podobno widziane były w Podgórzu. Może znajdują się na terenie TR-u?


Kilka dni temu jeszcze jeździły normalnie. Chyba nawet na 9 je widziałem.


W zeszłą sobotę były na 10-05...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 16:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Coffee napisał(a):
W zeszłą sobotę były na 10-05...

Taki mały szczegół: w sobotę 10-05 ma Podgórze.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Ostatnio edytowano 5 maja 2010, o 17:25 przez EU8N, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 17:25 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6238
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
EU8N napisał(a):
Coffee napisał(a):
W zeszłą sobotę były na 10-05...

Taki mały szczegół: w sobotę 10-05 ma Podgórze.

To może na 10-06 (o ile ta tez nie jest z Podgórza). Nie pamiętam dokładnie...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 17:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Coffee napisał(a):
To może na 10-06 (o ile ta tez nie jest z Podgórza). Nie pamiętam dokładnie...

W sobotę 10-01, 02 i 03 ma Huta a 04, 05 i 06 Podgórze.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rok 2010
PostNapisane: 9 lip 2010, o 13:17 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 4 lip 2010, o 08:57
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
W roku 2010 pożegnano:

458''ex917
459''ex918
461''ex821
462''ex822
463''ex806
464''ex865
465''ex866
466''ex868
467''ex945
468''ex946
469''ex947
714''ex451
715''ex452
716''ex453
845
858
870
871
872
874
893
894
909''ex364''exex909
910''ex365''exex910
1515''ex933
1516ex456''exex474exexex1006''exexexex314

Razem 26 sto złomek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL