Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lip 2019, o 16:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 408 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22456
EU8N napisał(a):
A PR737-741? :twisted:

To było jeszcze w zeszłym roku ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
To było jeszcze w zeszłym roku ;P

Ale te wozy wystawione na sprzedaż też zostały odstawione jeszcze w zeszłym roku.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22456
EU8N napisał(a):
Ale te wozy wystawione na sprzedaż też zostały odstawione jeszcze w zeszłym roku.

Wiem, ale czemu zwlekano z ich sprzedażą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:05 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6224
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kaszmir napisał(a):
Wiem, ale czemu zwlekano z ich sprzedażą?

Obawiają się, że powtórzy się sytuacja, gdzie nikt nie będzie nimi zainteresowany...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Coffee napisał(a):
Obawiają się, że powtórzy się sytuacja, gdzie nikt nie będzie nimi zainteresowany...

A jeśli tak, to co...? Do ruchu ich już raczej nie przywrócą. Więc chyba kasacja...

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 21:34 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Do Niepołomic zbyt stare. Może sobie kupię, cała wieś się zmieści w niedzielę do kościoła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2010, o 08:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6954
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Szkoda ALB, to były dobre wozy... (...)

Może i dobre (technicznie), ale jednak obecnie są to jedyne wysokopodłogowce we flocie autobusowej MPK Kraków (nie licząc MANa – dziadka) i czas je już wymienić...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2010, o 17:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2990
Lokalizacja: zawsze Kraków
A ten Swierklaniec co kupowal od nas Ikary ich nie weźmie? No i u nas są CB i FB.


Ostatnio edytowano 13 mar 2010, o 20:09 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2010, o 17:59 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Locutus napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Szkoda ALB, to były dobre wozy... (...)

Może i dobre (technicznie), ale jednak obecnie są to jedyne wysokopodłogowce we flocie autobusowej MPK Kraków (nie licząc MANa – dziadka) i czas je już wymienić...

Pozdrawiam!
LOKI


Patrząc na PE088 zastanawiam się, czy naprawdę trzeba wymienić taki pojazd w imię fetysza niskiej podłogi. Przyspiesza rewelacyjnie, nic się w środku nie telepie a do tego jest bardzo estetyczna, ustępuje tylko (moim zdaniem) SU i mercedesom. Na ciągach z dużą częstotliwością kursowania spokojnie mogłaby dojechać do emerytury.

A realnie rzecz biorąc: co z tego, że sobie napiszą 100% niskiej podłogi? Jest wiele innych problemów taborowych do rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2010, o 20:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22456
Flover napisał(a):
Patrząc na PE088 zastanawiam się, czy naprawdę trzeba wymienić taki pojazd w imię fetysza niskiej podłogi. Przyspiesza rewelacyjnie, nic się w środku nie telepie a do tego jest bardzo estetyczna, ustępuje tylko (moim zdaniem) SU i mercedesom. Na ciągach z dużą częstotliwością kursowania spokojnie mogłaby dojechać do emerytury.

A realnie rzecz biorąc: co z tego, że sobie napiszą 100% niskiej podłogi? Jest wiele innych problemów taborowych do rozwiązania.

Zgadzam się. Co więcej, w chwili kiedy większość taboru i tak jest niskowejśiowa/niskopodłogowa, jedna-dwie linie, na których kursowałyby ALBy, nie zmieniałyby wiele.

A wg mnie są to najładniejsze pod względem estetyki wozy. Scanie to jednak Scania, designerów mają doskonałych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2010, o 08:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6954
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Flover napisał(a):
Patrząc na PE088 zastanawiam się, czy naprawdę trzeba wymienić taki pojazd w imię fetysza niskiej podłogi.

Oczywiście. Niepełnosprawni to też ludzie, też mają swoje potrzeby i powinni móc bezproblemowo korzystać z transportu zbiorowego. Ponieważ z przyczyn finansowych nie ma takiej możliwości, żeby w dającej się przewidzieć przyszłości dostępna dla nich była cała, czy przynajmniej większość sieci tramwajowej, warto, żeby chociaż autobusy mieli do swojej dyspozycji.

Poza tym niskopodłogowość pojazdu znacznie przyspiesza wymianę pasażerską – co z kolei poprawia punktualność.

No i wreszcie jest czynnik prestiżowy, o którym nie należy zapominać. Europejska Stolica Kultury 2000 to miasto, w którym powinny jeździć nowoczesne pojazdy, a nie starocie. ;-)
Flover napisał(a):
Przyspiesza rewelacyjnie, nic się w środku nie telepie a do tego jest bardzo estetyczna, ustępuje tylko (moim zdaniem) SU i mercedesom. Na ciągach z dużą częstotliwością kursowania spokojnie mogłaby dojechać do emerytury.

Sęk w tym, że one już są w wieku emerytalnym. Autobus konstruuje się z myślą o eksploatacji przez kilkanaście lat. Najstarsze ALBy jeżdżą już lat siedemnaście...
Flover napisał(a):
A realnie rzecz biorąc: co z tego, że sobie napiszą 100% niskiej podłogi? Jest wiele innych problemów taborowych do rozwiązania.

Jest, jest, ale to nie powód, żeby udawać, że jeden z nich nie istnieje.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2010, o 18:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22456
Locutus napisał(a):
Oczywiście. Niepełnosprawni to też ludzie, też mają swoje potrzeby i powinni móc bezproblemowo korzystać z transportu zbiorowego.

Zgadzam się, ale np. jedna linia obsługiwana ALBami, pod warunkiem, że kursowałaby po trasach, gdzie są alternatywy, nie robiłaby dużej różnicy.
Zaryzykuję też stwierdzenie, że niezawodność ma swoje zalety. Lepsza ALBa na trasie, niż Odkurzacza w Zajezdni ;P

Locutus napisał(a):
Ponieważ z przyczyn finansowych nie ma takiej możliwości, żeby w dającej się przewidzieć przyszłości dostępna dla nich była cała, czy przynajmniej większość sieci tramwajowej

Jeśli policzymy niskowejściowce, to po dostawnie nowych Bombardierów będziemy mieć ok. 50 (NGT6) + 24 (NGT8?) + 10 (N8S) + 25 (EU8N) = 109 tramwajów z niską podłogą, co będzie stanowiło ok. 50%.

Locutus napisał(a):
Poza tym niskopodłogowość pojazdu znacznie przyspiesza wymianę pasażerską – co z kolei poprawia punktualność.

Słuszny punkt. Skoro jednak nie jest to argument przy zamianie na "19" (wymiana pasażerska w GT8S trwa dłużej), to i tu jego waga jest niewielka.

Locutus napisał(a):
Sęk w tym, że one już są w wieku emerytalnym. Autobus konstruuje się z myślą o eksploatacji przez kilkanaście lat. Najstarsze ALBy jeżdżą już lat siedemnaście...

Lecz to tylko liczby. A duża część ALB ciągle ma się całkiem dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2010, o 09:01 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Kaszmir napisał(a):
Locutus napisał(a):
Oczywiście. Niepełnosprawni to też ludzie, też mają swoje potrzeby i powinni móc bezproblemowo korzystać z transportu zbiorowego.

Zgadzam się, ale np. jedna linia obsługiwana ALBami, pod warunkiem, że kursowałaby po trasach, gdzie są alternatywy, nie robiłaby dużej różnicy.
Zaryzykuję też stwierdzenie, że niezawodność ma swoje zalety. Lepsza ALBa na trasie, niż Odkurzacza w Zajezdni ;P
Dokładnie, do ALBy pasażer będzie miał przynajmniej szansę wsiąść. Lepsza też ALBA na "163" niż U12 :) A widać przecież jakie są tendencje.

Locutus napisał(a):
Ponieważ z przyczyn finansowych nie ma takiej możliwości, żeby w dającej się przewidzieć przyszłości dostępna dla nich była cała, czy przynajmniej większość sieci tramwajowej

To jest żaden argument. Równie dobrze może posłużyć do obrony tezy, że lepiej teraz zajmować się poprawą w tramwajach. A autobusom odpuścić. Byłoby tak, gdyby nie pokaźny park Jelczy :)

Locutus napisał(a):
Sęk w tym, że one już są w wieku emerytalnym. Autobus konstruuje się z myślą o eksploatacji przez kilkanaście lat. Najstarsze ALBy jeżdżą już lat siedemnaście...

Widziałem niejedną babcię, która moją mamę prześcignie. Co więcej, niejedna babcia szybciej od Ciebie wejdzie do autobusu.


Ostatnio edytowano 16 mar 2010, o 00:27 przez Flover, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2010, o 17:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2990
Lokalizacja: zawsze Kraków
#870 , #871


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2010, o 19:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6954
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Zgadzam się, ale np. jedna linia obsługiwana ALBami, pod warunkiem, że kursowałaby po trasach, gdzie są alternatywy, nie robiłaby dużej różnicy.
Zaryzykuję też stwierdzenie, że niezawodność ma swoje zalety. Lepsza ALBa na trasie, niż Odkurzacza w Zajezdni ;P

Nie wiem, mam mieszane odczucia... Z jednej strony nie da się zaprzeczyć, że lepszy wysokopodłogowy autobus, który jeździ, niż niskopodłogowy, który ciągle stoi z powodu awarii, z drugiej jednak strony utrzymywanie ALB na siłę w sytuacji, gdyby istniały możliwości ich wymiany (i to na tabor wysokiej jakości), byłoby IMHO osobliwe. Jakkolwiek doskonale rozumiem ostatnie posunięcia MPK, które zaczęło kasować stare odkurzacze na długo przed kasacją pierwszych ALB...

Myślę, że już niedługo możemy się spodziewać kolejnych kasacji kilku z nich – bo MPK zmniejszy się praca przewozowa po wejściu PTS...
Kaszmir napisał(a):
Jeśli policzymy niskowejściowce, to po dostawnie nowych Bombardierów będziemy mieć ok. 50 (NGT6) + 24 (NGT8?) + 10 (N8S) + 25 (EU8N) = 109 tramwajów z niską podłogą, co będzie stanowiło ok. 50%.

A nie pomyślałeś o tym, że w międzyczasie otwarte zostaną dwa nowe odcinki sieci taborowej, które też trochę taboru pochłoną? Część to będą na pewno przekierowania istniejących już linii, ale tak zupełnie bez dokładania wozokilometrów się nie obejdzie. Myślę, że w ogólnym rozrachunku do 50% nam jeszcze daleko...

...poza tym nawet gdyby było 50% przynajmniej częściowo niskopodłogowych wozów, to z empekowską polityką taborową będziemy mieli osiedla, gdzie wszystko będzie niskopodłogowe i osiedla, gdzie ani jedna linia nie będzie niskopodłogowa...
Kaszmir napisał(a):
Słuszny punkt. Skoro jednak nie jest to argument przy zamianie na "19" (wymiana pasażerska w GT8S trwa dłużej), to i tu jego waga jest niewielka.

Jak wygląda obecnie punktualność dziewiętnastki?
Kaszmir napisał(a):
Lecz to tylko liczby. A duża część ALB ciągle ma się całkiem dobrze.

Wiem o tym. Seria CN113 (zarówno CLL jak i ALB) to były prawdziwe autobusy nie do zdarcia. Bardzo szkoda, że Scania już tak wytrzymałych wozów nie produkuje...
Flover napisał(a):
Dokładnie, do ALBy pasażer będzie miał przynajmniej szansę wsiąść. Lepsza też ALBA na "163" niż U12 :) A widać przecież jakie są tendencje.

No nie no, oczywiście, że gdy stoimy przed widmem zamiany wysokopodłogowego przegubowca na niskopodłogowego dwunastometrowca, to oczywistym jest wybór przegubowca. Ale czy ilostan przegubów ostatnio tak mocno się obniżył, że jaja na „163” można tłumaczyć kasacją trzech ALB? Nie wydaje mi się.
Flover napisał(a):
To jest żaden argument. Równie dobrze może posłużyć do obrony tezy, że lepiej teraz zajmować się poprawą w tramwajach. A autobusom odpuścić. Było by tak, gdyby nie pokaźny park Jelczy :)

Nie zgodzę się z Tobą – bo o ile na inwestycje w tabor autobusowy, dające szybką i widoczną poprawę, kasę zawsze dawało się znaleźć, o tyle na inwestycje w tabor tramwajowy o takim samym charakterze (czyli dające szybką i widoczną poprawę) kasy się raczej nie znajdzie, wiedząc, że jeden nowy wagon tramwajowy kosztuje tyle co osiem-dziewięć nowych autobusów przegubowych. Pozostają półśrodki w postaci przeróbek tramwajów na częściowo niskopodłogowe – i tylko coś te półśrodki niespecjalnie się sprawdzają, jak się tak popatrzy na to kiedy pierwszy EU8N miał wyjechać na ulice...

...aczkolwiek rzeczywiście wygląda na to, że obecna tendencja jest taka, jak mówisz – czyli odpuścić sobie tabor autobusowy, wiedząc, że i tak jest bardzo przyzwoity i że niejedno miasto mogłoby nam go pozazdrościć – i zacząć inwestować w tramwaje.
Flover napisał(a):
Widziałem nie jedną babcię, która moją mamę prześcignie. Co więcej, niejedna babcia szybciej od Ciebie wejdzie do autobusu.

Nie da się zaprzeczyć. :-P Zwłaszcza jak ma bardzo sprawne łokcie i umie zrobić z nich użytek. :-P

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 408 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL