To zweryfikuje rynek w kolejnych latach. Tylko najlepsze w tym wszystkim jest to, że firma w Polsce nie potrzebuje renomy, żeby wygrywać przetargi. Sam wolałbym u nas Bombki, no ale, że ich nie ma, to cieszę się, że cokolwiek jest niż miałoby tego nie być. Amen.CzynDobro4Fun pisze:Albo udajesz, albo nie rozumiesz, ale firma, która nie wywiązuje się praktycznie z każdego przetargu, ma totalnie zniszczoną renomę, a w sumie to jest niewielkim graczem na rynku europejskim, chyba ma większe szanse się przekręcić, niż dobrze prosperująca, co ważniejsze, solidna firma.
[PESA 2014N Krakowiak] 36 tramwajów - 09.08.2013
Moderator: Moderatorzy
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
@ Bomsiarz - Primo: w kijowie śmiga jedna sztuka i nie wiadomo czy będzie więcej. Secundo: na Ukrainie nie ma żadnego "gdzieś jeszcze", a na wschodzie jest jeszcze Kaliningrad, też z jedną sztuką. Tertio: rynek Rosyjski zamknął się na Pesę po kryzysie ukraińskim i żadnych nowych zamówień stamtąd nie można oczekiwać.
@ Czyń Dobro 4 Fun - No jednak była to firma, która z nieznanego nikomu ZNTK stała się jednym z największych producentów tramwajów w Europie...
Pozdrawiam!
LOKI
@ Czyń Dobro 4 Fun - No jednak była to firma, która z nieznanego nikomu ZNTK stała się jednym z największych producentów tramwajów w Europie...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Sorry za offtop, ale czuję się zobowiązany ( ) to napisać. Jakość w Pesie, to odzwierciedlenie "jakości" typowego ZNTK (w tym przypadku ZNKT Bydgoszcz) w latach '80.
Nie wiem jakim cudem udało im się przetrwać lata '90.
Nie wiem jakim cudem udało im się przetrwać lata '90.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Nie przesadzaj. Jednym z największych producentów? Sam prostujesz bzdury o ogromnym zainteresowaniu PESĄ na Wschodzie, a na Zachodzie niby lepiej? Są dużą firmą w Polsce, tylko dlatego, że żerują na braku odpowiedzialności i rzekomej wspaniałości ich produktów, w Europie się nie liczą, nikt w Europie nie pozwoli sobie na taką chałę, jaką odstawiają.Locutus pisze:No jednak była to firma, która z nieznanego nikomu ZNTK stała się jednym z największych producentów tramwajów w Europie...
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Czy ten stan ma podłoże polityczne? Rozumiem że polscy producenci póki co na wschodzie mają pozamiatane.Locutus pisze:rynek Rosyjski zamknął się na Pesę po kryzysie ukraińskim i żadnych nowych zamówień stamtąd nie można oczekiwać.
LOKI
A na Białorusi w Mińsku jakaś Pesa nie śmiga przypadkiem?
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Niestety czy kogoś się lubi czy nie, ale wielkość firmy nie ocenia się na podstawie jakości produktów, tylko na podstawie kapitału i zatrudnionych pracowników, dzięki czemu są kategorie małych, średnich i dużych przedsiębiorstw i producentów i Pesa właśnie znajduje się w tej ostatniej grupie.CzynDobro4Fun pisze:Nie przesadzaj. Jednym z największych producentów?
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Przede wszystkim rubel i hrywna poleciały na zbitą twarz przez co nasze produkty zrobiły się nagle dużo droższe...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Oczywiście, że to, czy kogoś lubię, czy nie, nie ma tutaj znaczenia, a teraz może sprawdź te dane o których mówisz, albo nie, wyręczę Cie. Dane na szybko znalezione:DaroKRK pisze:Niestety czy kogoś się lubi czy nie, ale wielkość firmy nie ocenia się na podstawie jakości produktów, tylko na podstawie kapitału i zatrudnionych pracowników, dzięki czemu są kategorie małych, średnich i dużych przedsiębiorstw i producentów i Pesa właśnie znajduje się w tej ostatniej grupie.
Bombardier Transportation - 33 800 pracowników
Alstom Transport - 26 000
Siemens Mobility - 19 000
CAF - 7 000
PESA - 5 500
Škoda Transportation - 4 800
Faktycznie, PESE to lider tego zestawienie.
Możesz lubić PESE, nic mi do tego, ale rzeczywistości nie zakrzywisz. Ja nie cierpię PRL-u, a PESA prezentuje wszystko co w PRL-u było najgorsze.
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Sorry że zapytam, ale czy pamiętasz na tyle tamte czasy że masz podstawy, aby mieć wyrobione jakiekolwiek zdanie na temat tamtego okresu?CzynDobro4Fun pisze:.. Ja nie cierpię PRL-u...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
@ Czyń Dobro 4 Fun - jasne, że Pesa produkuje tramwaje głównie na rynek krajowy. Ale co zmienia fakt, że eksport stanowi zaledwie ułamek ich produkcji całkowitej? Liczba pracowników też nie jest najlepszym wyznacznikiem. Przyglądnij się wielkości produkcji... Ostatnio w Europie Alstom czy Bombardier nie sprzedali wcale dużo więcej tramwajów niż Pesa...
@ Tomek M - Niestety owszem, zamknięcie się rynku rosyjskiego na produkty polskie ma podłoże polityczne, jest zemstą za aktywność Polski w potępianiu Rosji za aneksję Krymu i zaangażowanie w wojnie na wschodzie Ukrainy. W swoim czasie pojawiały się w mediach doniesienia urzędników merostw np. w Kaliningradzie o tym, że chcieli kupić Pesy, ale mieli naciski z Kremla, żeby tego nie robić...
Pozdrawiam!
LOKI
@ Tomek M - Niestety owszem, zamknięcie się rynku rosyjskiego na produkty polskie ma podłoże polityczne, jest zemstą za aktywność Polski w potępianiu Rosji za aneksję Krymu i zaangażowanie w wojnie na wschodzie Ukrainy. W swoim czasie pojawiały się w mediach doniesienia urzędników merostw np. w Kaliningradzie o tym, że chcieli kupić Pesy, ale mieli naciski z Kremla, żeby tego nie robić...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Owszem.tomek_m pisze:Sorry że zapytam, ale czy pamiętasz na tyle tamte czasy że masz podstawy, aby mieć wyrobione jakiekolwiek zdanie na temat tamtego okresu?
Zdaję sobie sprawę, że PESA jest w Polsce potentatem i to jest jej główny rynek zbytu, ale niektórzy tutaj mówili o ogromnym zainteresowaniu na Wschodzie i byciu potężnym graczem w Europie, co ja odebrałem, jakby PESA wysyłała dziesiątki tramwajów na Zachód i Wschód, co nie jest prawdą. I chyba zdajesz sobie sprawę, że dane o ilości zmontowanych tramwai również nic nie znaczą? Bo o czym, to niby ma świadczyć, skoro PESA nie produkuje praktycznie niczego do tych tramwai i wszystko to są gotowe klocki, które trzeba tylko skręcić i z tą jedną rzeczą sobie kompletnie nie radzą. A po prostu przytoczyłem takie dane, o których wspomniał DaroKRK, a można było je na szybko znaleźć.Locutus pisze:@ Czyń Dobro 4 Fun - jasne, że Pesa produkuje tramwaje głównie na rynek krajowy. Ale co zmienia fakt, że eksport stanowi zaledwie ułamek ich produkcji całkowitej? Liczba pracowników też nie jest najlepszym wyznacznikiem. Przyglądnij się wielkości produkcji... Ostatnio w Europie Alstom czy Bombardier nie sprzedali wcale dużo więcej tramwajów niż Pesa...
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Trochę to brudna gra z Twojej strony, bo nigdzie nie użyłem słowa lider. To jest raz, a dwa chodziło mi o polski podział na małe, średnie i duże przedsiębiorstwa, które określone są w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Ja rozumiem, że każdym postem czy odpowiedzią starasz się udowodnić, że Pesa to szrot i nawet jak to zrobiłeś, że liczby nie kłamią bo zatrudniają tyle i tyle pracowników. Tym samym sposobem mogę iść i wymienić:CzynDobro4Fun pisze:Oczywiście, że to, czy kogoś lubię, czy nie, nie ma tutaj znaczenia, a teraz może sprawdź te dane o których mówisz, albo nie, wyręczę Cie. Dane na szybko znalezione:
Bombardier Transportation - 33 800 pracowników
Alstom Transport - 26 000
Siemens Mobility - 19 000
CAF - 7 000
PESA - 5 500
Škoda Transportation - 4 800
Faktycznie, PESE to lider tego zestawienie.
Możesz lubić PESE, nic mi do tego, ale rzeczywistości nie zakrzywisz. Ja nie cierpię PRL-u, a PESA prezentuje wszystko co w PRL-u było najgorsze.
Pesa - 5 500
Solaris - 2 400
Newag - 2 000
I najlepsze jest to, że w naszym świetle wszystkie trzy to duże przedsiębiorstwa. Tylko, że Ty trochę rozciągnąłeś tę dyskusję więc się odniosę do tego. Ja osobiście do Pesy mam neutralny stosunek. Robią dla nas tramwaje, które z zewnątrz prezentują się bardzo fajnie, natomiast wewnątrz i konstrukcyjnie jest wiele niedoróbek, które jeżeli nie zostaną poprawione na okresie gwarancyjnym to sam będę uważał, że to szrot, tyle.
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Mi nie chodzi o jakieś podziały typu, od tylu pracowników mamy średnie przedsiębiorstwo, a od tylu duże. Mówię, tylko że PESA jest malutka, przy Alstomie, czy Bombardierze. Tylko tyle i, aż tyle.DaroKRK pisze:Trochę to brudna gra z Twojej strony, bo nigdzie nie użyłem słowa lider. To jest raz, a dwa chodziło mi o polski podział na małe, średnie i duże przedsiębiorstwa, które określone są w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
Ciąg dalszy problemów z Pesą w kwestii opóźnionych dostaw.
Wciąż nie płacą za późną dostawę „krakowiaków”
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... w,9995470/
Wciąż nie płacą za późną dostawę „krakowiaków”
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... w,9995470/
[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013
PESA jest bezczelna.. Jeszcze to tłumaczenie: "przerwy w dostawach prądu", podczas gdy przed tym incydentem było oczywiste, iż ze względu na zbyt dużą liczbę zamówień, nie wyrobią się... MPK mogło z dniem 15 września 2015 roku odesłać bydgoskiego producenta z kwitkiem - rozwiązać umowę. Ponadto wysłało swoich pracowników, aby uratować kontrakt, a tym samym tyłek fabryce.. naprawdę nieelegancko zachowuje się PESA, która powinna "przynieść pieniądze w zębach". Hmm być może ta kwestia ma wpływ na zwlekania z ogłoszeniem przetargu na nowe tramwaje?