Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2018, o 17:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2013, o 10:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Jeszcze przetarg nie został ogłoszony na nowe wagony ale wygląda na to, że Kraków stawia sprawę jasno.

Nowe tramwaje z dotacją:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... tacja.html

oraz to samo na facebooku mpk:

https://www.facebook.com/notes/miejskie-przedsiębiorstwo-komunikacyjne-sa-w-krakowie/wsiadamy-do-tramwaju-z-dotacją-dziennik-polski-z-24072013/690238864335662

Gdy zostanie ogłoszony przetarg to postaram się zmienić temat watku (umieszczę datę ogłoszenia tak jak jest przy innych wątkach) - albo Ktoś z moderatorów forum to uczyni ? Dziekuję z góry. ;D


Ostatnio edytowano 10 sie 2013, o 06:20 przez rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 10:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Cytuj:
Do przyszłej perspektywy pomocy finansowej z Unii Europejskiej (lata 2014-2020) nasze miasto zaproponowało już projekt "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego oraz autobusów elektrycznych wraz z przebudową Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta".

Czyżby to była zapowiedź tego że nowe tramwaje trafią właśnie do PH? Byłoby to całkiem logiczne, bo albo trafią one na "4" albo na "52" a w obu przypadkach wyjazdy z PT byłyby kłopotliwe (z czym mamy do czynienia już w przypadku "14").


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 11:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 09:00
Posty: 256
Lokalizacja: Kraków
No tak, bo one mają zastępować trójskłady.
Czyli na 4 pójdą na pewno.
Jeżeli huta dostanie 36 nowych bombków to chyba nie będą mieli powodów do aż takich narzekań.
Wiadomo, że jest jeszcze stan torowisk, no ale jest to duża ilość nowych tramwai.


Ostatnio edytowano 24 lip 2013, o 11:11 przez Apache, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 11:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Apache napisał(a):
Czyli na 4 pójdą na pewno.

To wcale nie jest pewne i właśnie rozchodzi się o stan torowisk. Również jest możliwa opcja o której wspominał brovar czyli "52" co 10min w nowych 40-metrowcach a "4" odziedziczy po "52" tabor i częstotliwość.. Choć generalnie lepiej by właśnie na "4" trafił nowy tabor :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 12:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1863
Lokalizacja: Kraków
Pisanie w tym momencie o tym, na co pójdą nowe tramwaje to wróżenie z fusów. Zresztą pisałem już o tym kiedyś, tramwaje pojawią się najwcześniej pewnie za ~2 lata, do tego czasu może być zupełnie inny stan torowisk oraz układ linii...

Zobaczcie sobie, jak wyglądała sytuacja z NGT8. Kiedy je zamawiano było przed małą remarszrutyzacją, nie było linii z f-5, nie było trasy na Ruczaj. A teraz poza remontami torowisk do czasu ew. dostarczenia nowych pojazdów powstanie zapewne również łącznik Lipska - Wielicka i nie wiadomo, jak się rozłoży ruch w tej części miasta.

Równie dobrze mogą one wylądować na '4' i '52', co na każdej innej linii, jak również np. na nowej '5x' (czy jakiekolwiek inny numerek) której obecnie nie ma.


Ostatnio edytowano 24 lip 2013, o 12:15 przez kot_feliks, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 12:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1404
Lokalizacja: WDZ
Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 17:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5105
Lokalizacja: - KrK
Tutaj lepiej dyskutować.

Cukier napisał(a):
Tak więc nawet jeśli NGT10 trafią wyłącznie na "24" i "50" to wówczas się zwolnią NGT8. Tak czy siak przy 36 nowych pojazdach coś niskopodłogowego będzie musiało pojechać do Huty :)

Nie zapominaj że po 2017 r może być już trasa na Górkę Narodową do tego może coś jeszcze a to już przynajmniej 10 niskopodłogowych więcej zarezerwowanych przy skierowaniu np "50" i "18".
No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".
Zwolnią się to NGT8 mogą wtedy trafić z powrotem na "14". ^_^. Resztę załata się Wiedniami do czasu kolejnego przetargu już dla Huty. :D
Tylko pewnie się okaże, że przetarg dla Huty a tramwaje pójdą do Podgórza, bo to nóweczki, ewentualnie Hucie przekaże się I i II serię NGT6. :xP

Przesunąłem temat. Jak dojdzie do przetargu, to się zmieni nazwę i przesunie w odpowiednie miejsce lub założy nowy temat - adm. Coffee

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 24 lip 2013, o 19:21 przez brovar, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 19:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
brovar napisał(a):
No aż tak nie myślę, chociaż kto wie czy nie będą pokusy by na "50" je skierować oprócz "24".

Myślę że raczej nie zaryzykują takiego posunięcia że dadzą wszystkie najnowsze Bombki na te dwie linie, z czego żadną nie jadącą do Huty i obie jadące na Kurdwanów, bo by ich opinia publiczna zjadła za takie coś (i słusznie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 20:22 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 19:17
Posty: 208
Lokalizacja: Dzielnica VIII
Gdyby MPK na siłę nie chciał wycofywać Konstali to mogłyby trafić i na '4' i na '52' z f~10 (powinno starczyć?), a na '24' pozostałyby trójskłady, no ale celem tego projektu jest właśnie ich wycofanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3565
Lokalizacja: Kraków
Nie. "52" z f-10 nie wyrobi. Nawet przy ufokach. Przy składach 4x105Na już prędzej, ale też średnio mi się to widzi – 4x105Na na miasto wyjechało tylko 2 razy, a większość przystanków nie jest przystosowanych na takie wozy. Z początkiem wakacji "52" z f-10 i E1+c3 nie wyrabiała – a co dopiero w roku szkolnym. Nie wspominając już o tym, że za 2 lata kolejne wydziały UJ przenoszą się na III Kampus. Wtedy to i "52" z f-5 i E1+c3 to będzie za mało.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:50 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2935
Lokalizacja: zawsze Kraków
To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Ostatnio edytowano 24 lip 2013, o 21:59 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 22:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3565
Lokalizacja: Kraków
Arsents napisał(a):
To uruchomią linię "12" trochę po trasie obecnego "52" i wtedy f-10 na "52" wystarczy.
To znaczy, żeby uruchomić "12" z f-10 i "52" z f-10 po tych samych trasach? :D

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2013, o 22:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
Afterbirds napisał(a):
Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...


Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.


Ostatnio edytowano 24 lip 2013, o 23:18 przez wincent, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2013, o 09:23 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 23:20
Posty: 182
Lokalizacja: Wola Duchacka
wincent napisał(a):
Afterbirds napisał(a):
Czy tylko ja mam wrażenie, że chodzi tu o dwie różne sprawy:
a) przetarg na czterdziestometrowce z resztówek unijnych z tej perspektywy
b) przetarg na remont zajezdni huckiej oraz nowe tramwaje i autobusy z następnej perspektywy budżetowej...


Nie, chodzi o to samo tylko jest to na zasadzie "teraz jest wolna kasa więc zgłosiliśmy wcześniej, ale jak nie dostaniemy teraz to mamy gotowy projekt na następny budżet unijny" przy czym w tym drugim przypadku projekt jest na to co w pierwszym PLUS autobusy i zajezdnie. Jak jakimś cudem dostaniemy kasę wcześniej to drugi będzie okrojony i zgłoszony jeszcze raz na same autobusy prawdopodobnie.


Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2013, o 10:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
4sta40icztery napisał(a):
Szkoda, miałem nadzieję, że jak już robią remont zajezdni Nowa Huta, to od razu zrobią przetarg na wagony niskopodłogowe do niej.

Po tym przetargu na 40-metrowce do PH będą musiały tracić jakieś niskopodłogowce, bo na pewno na którąś linię jadącą do Huty będą one musiały wyjechać (choćby dlatego że na odcinku Mogilskie - PC będą musiały kursować jakieś niskopodłogowce, w końcu tak tłumaczą ludziom sens tego remontu). A już obecnie z linią "14" są problemy z wyjazdami na pierwsze kursy z Huty obsługiwane przez pojazdy z PT..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 91  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL