Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 paź 2019, o 22:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 10:39 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 785
Przetarg na 50 przgubowych elektryków.
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 062464306/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 11:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7087
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
I link do ogłoszenia w TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0

Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.

Wymaganie doświadczenia: 15 autobusów elektrycznych oraz 20 autobusów przegubowych w ostatnich trzech latach.

Otwarcie ofert 17. października 2019 o 13:00.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 11:11 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 785
Locutus napisał(a):
Jeśli MPK nie dostanie dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.

Po raz kolejny napiszę, że chyba bardziej się ucieszę jak tak się stanie. Wiem, wiem... ustawa o elektromobilności, ale niech kupią jakieś kilka sztuk, żeby spełnić warunek na 2021 rok, a nie kupują teraz 50 sztuk, co wiązałoby się prawdopodobnie z pozbyciem się starszych, świetnych Citaro na rzecz kolejnych SU18IV, bo cóżby innego wygrało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 11:43 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
Licząc wymianę 1:1 po realizacji tego przetargu faktycznie moglibyśmy pożegnać wszystkie Citaro G (31 sztuk), SU18 z 2009 BR737-BR741 i jeszcze 14 Solarisów z 2011 roku. Może jednak jest nadzieja na zwiększenie ilości taboru lub chociaż skasowanie jakichś solówek za nowe przeguby?
Tak jak wyżej również widzę Solarisa jako zwycięzcę tego przetargu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 11:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7087
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać... Zwłaszcza że w następnej perspektywie unijnej może już w ogóle nie być dofinansowań na zakupy taboru.

Po drugie - osobliwa konstrukcja wymogu doświadczenia wskazuje, że MPK liczy na udział Volvo (który dostarczył sporo elektryków, sporo przegubowców, ale ani jednego przegubowca elektrycznego, bo też i przegubowce elektryczne mają wejść do seryjnej produkcji dopiero jesienią).

BTW - cena to 55 procent oceny, parametry techniczne 45 (co do tego jakie to parametry, trzeba poczekać na publikację SIWZ).

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 12:03 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
Oprócz ceny pod uwagę będą brane:

okres gwarancji na magazyn energii
liczba wszystkich miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących)
liczba wszystkich miejsc pasażerskich siedzących w autobusie dostępnych z poziomu niskiej podłogi
ocena wyposażenia autobusów w systemy bezpieczeństwa
ilość czynnika chłodniczego układu klimatyzacji potrzebna do pierwszego napełniania
ocena rozwiązania napędu elektrycznego w autobusie
wysokość autobusu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu
zużycie energii elektrycznej wg testu SORT-2
ocena dodatkowych wymagań dotyczących bezpieczeństwa
długość autobusu.

źródło: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... c=0#id1-II.

Locutus napisał(a):
Po pierwsze - jeśli można spełnić na zapas wymagania rządu na jakiś czas za nieswoje pieniądze, to IMHO szkoda by było nie skorzystać...

Pełna zgoda - jeśli można kupić elektryka płacąc za niego mniej niż za diesla to jak najbardziej warto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 12:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7087
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
O, dzięki, przeoczyłem (na szybko kukam, bo w pracy siedzę)...

BTW - w przetargu jest też wymóg, by pojazd w co najmniej 50% był wyprodukowany w UE lub kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 12:20 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?
Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 12:46 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
Coffee napisał(a):
No dobra, tylko bierze ktoś pod uwagę, że te 50 elektryków zastąpi 50 sprawnych, technicznie wciąż nadających się do eksploatacji autobusów z dieslem?

To już przerabialiśmy w zeszłym roku, będzie powtórka.
Coffee napisał(a):
Mało tego 50 elektryków przy naszym poziomie utrzymania maksymalnie zastąpi maksymalnie 25-30 brygad spalinowych. To trochę za mało.

Naprawdę jest aż tak źle? Zawsze myślałem że elektryki wyjeżdżają rano z pełnymi bateriami i w środku dnia doładowują się z ładowarek na mieście podczas gdy i tak stałyby na pętli ze względu na przerwę jaką musi mieć kierowca. Tak naprawdę nie wiemy jak pojemne baterie mają mieć te elektryki, może większe niż te które jeżdżą obecnie, a może będą mogły ładować się szybciej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 12:54 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Na "124"/"424" aż tak dużego problemu nie ma, że zględu na ilość brygad i w miarę krótką trasę. Na "169"/"469" jest z tym dramat. Wielokrotnie widywałem połowę brygad obstawionych zwykłymi Citarami lub Urbino 12 zamiast elektryków, zwłaszcza popoludniami często się to zdarza. O "154" to już nie warto nawet wspominać, bo tam regularnie widuję SanCity czy Citaro (względnie często rezerwę) zamiast elektryka.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 13:06 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane? Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 13:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Jeśli chodzi o "124/424" to jeżdżę tą linią kilka razy w tygodniu, o różnych porach, i bardzo rzadko pojawiają się wozy nieelektryczne - w przeciągu ostatniego roku jechałem takim na "124/424" może jeden-dwa razy, jeśli w ogóle.

pasazer_mobilisu napisał(a):
Wydaje mi się że początkowo 169/469 miało być całe w elektrykach a na 124/424 pojedyncze brygady i chyba koło rok temu zmieniono to - od tego czasu na 124/424 diesle są rzadkością.

Nie, od początku "124/424" było całe w elektrykach. I zdecydowanie jest to dłużej niż rok. Wg poniższego artykułu elektryki trafiły na te linie w sierpniu 2017, czyli byłyby dwa lata
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... akowa.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 13:36 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 610
@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 13:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
pasazer_mobilisu napisał(a):
@Kaszmir według viewtopic.php?f=12&t=2185&start=585#p211106 124/424 stało się całe elektryczne dopiero 13 miesięcy temu kosztem "304" na którym część brygad była elektryczna.

Hm. W tamtym wątku Cukier też pisał, że wydawało mu się, że "124/424" było już wcześniej całe elektryczne. Zastanawiam się więc jak to było - czy jednak wcześniej było już całe w elektrykach? A może do sierpnia 2018 dotyczyło to większości (prawie wszystkich, lecz nie wszystkich) brygad? Jeżdżę tą linią dużo i nie kojarzę, by elektryki rok temu były jakimś zaskoczeniem.

Ech, oto jest pytanie!

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 14:36 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
pasazer_mobilisu napisał(a):
@Coffee a to nie jest tak że 169/469 jest linią częściowo elektryczną i diesle są na nią normalne wysyłane?
Nie koniecznie. Bardzo często się zdarza, że na ładowanie elektryk zjeżdża i po ładowaniu wyjeżdża za niego diesel.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL