Strona 62 z 63

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 13:29
autor: Jamnik
Tak właściwie to co z E-Busem? Po rozczarowaniu na otwarciu ofert będzie to ciagnięte dalej? Czy MPK już wie, że nic z tego nie będzie i dlatego chcą kupić teraz te 50 szt.?

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 13:39
autor: krawczyk99
kucyk pisze:
lolek-12 pisze:Ciekawe też na jakich długach jadą te wszystkie zakupy. Mogliby dać na wstrzymanie z tymi autobusami, a dać to na tramwaje jak już chcemy coś kupować.
Też tak myślę. Powinni skupić się na tramwajach które są piętą Achillesową, przestarzałe mające średnio 30 lat. :sweet:
Niektóre to już 50 będą miały przecież ;D

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 13:42
autor: pasazer_mobilisu
Jeśli MPK miałoby zapłacić tylko (150-110) 40 mln zł za 50 dobrze wyposażonych przegubów elektrycznych, czyli w cenie podobnej do spalinowych solówek to nie jest to przecież najgorszy pomysł. Zastanawia mnie tylko czy miałoby to być zwiększenie ilości autobusów (bardzo małe szanse), wymiana solówek (SU12 z 2008) na przeguby (też małe szanse) czy jak to modne ostatnio pozbycie się sprawnych niskopodłogowych autobusów (teraz również klimatyzowanych). Do tego dojdą problemy/wyzwania odnośnie ładowania 3 razy większej ilości autobusów niż posiadamy obecnie.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 14:56
autor: Locutus
Wiecie co... W pierwszej chwili miałem identyczną reakcję jak wy... "Czy oni się dobrze czują, żeby wymieniać niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy na kolejne niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy podczas gdy wożą ludzi wysokopodłogowymi saunami na kółkach w wieku emerytalnym?"... Tyle tylko, że zapomnieliśmy wszyscy o jednej bardzo ważnej sprawie - ustawie o elektromobilności, która zakłada, że do 2021. roku każde miasto powyżej 50 k mieszkańców ma mieć 5% autobusów elektrycznych, do 2023. 10%, do 2025. 20% i do 2028. 30%... Nie mają wyjścia, muszą kupić elektryki...

Pozdrawiam!
LOKI

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 17:24
autor: tomta1
Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 18:18
autor: mario
A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 18:24
autor: Kaszmir
mario pisze:A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?
Dziesięć lat, weszli w sierpniu 2014, czyli wychodziłoby do końca lipca 2024.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 19:31
autor: Coffee
tomta1 pisze:Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
A przecież nie możemy być gorsi, niż "warszafka" więc muszą się czymś popisać.
BTW: Tak czy siak przy elektrykach musimy zwiększyć ilość taboru, gdyż średnio do obsługi jednej brygady potrzeba DWÓCH PRZERW PO 45 MINUT NA ŁADOWANIE, więc w ciągu dnia będzie musiała być rotacja taboru, raz albo nawet i dwa razy na jednej linii, a mówiąc "po chłopsku": mając 50 elektryków jesteśmy wstanie nimi obsadzić raptem 30 brygad (przyjmując, ze wszystkie będą sprawne itp.).

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 19:51
autor: Sgriffin
Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 19:57
autor: Coffee
Sgriffin pisze:Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.
Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 20:15
autor: aq1
tomta1 pisze:Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
Tylko, że później może nie być już tak łatwo z dofinansowaniem...

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 20:26
autor: Sgriffin
Coffee pisze: Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.
Dla baterii LTO (czyli tych przeznaczonych do ładowania szybkiego) w okresie 10 lat będzie tylko jedna wymiana.
Zużyte baterie można sprzedać za całkiem dobrą kasę na "banki energii".

Z resztą rynek bateryjny rozwinął się na tyle, że można mieć zachowaną ciągłość baterii bez ryzyka - baterie można wziąć normalnie w najem długoterminowy gdzie dostawca gwarantuje, że baterie przez cały okres zachowają co najmniej 80% nominalnej pojemności.
I domyślam się, że biorąc pod uwagę rozsądek Jaworzna pójdą właśnie w opcję sell and leaseback i jeszcze na tych bateriach zarobią (bo kupili je z dofinansowaniem, a sprzedadzą za rynkową wartość...).

Sorry Coffee, ale nie liznąłeś nawet tematu, a się wypowiadasz. To, że MPK Kraków z czymś sobie nie radzi, nie znaczy że tak jest na całym świecie, co najlepiej widać po wyświetlaczach.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 20:36
autor: tomek_m
Ile w Jaworznie mają tych elektryków?

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 21:24
autor: Jamnik
tomek_m pisze:Ile w Jaworznie mają tych elektryków?
23. Ok. 1/3 ich taboru.

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

: 31 sty 2019, o 21:25
autor: pasazer_mobilisu
tomek_m pisze:Ile w Jaworznie mają tych elektryków?
23. Trochę mniej niż Kraków ale procentowo wypadają znacznie lepiej. Jeśli faktycznie ustawy zmuszają do ich kupowania to nie ma co zwlekać. Jak patrzę gdzie trafiał testowy SOR (ten który jeździł w Mobilisie), to naprawdę widać rosnące zainteresowanie elektrykami nawet wśród miast, które wcześniej nie miały nawet hybrydy na testach.