Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 lis 2019, o 05:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2019, o 13:29 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 842
Tak właściwie to co z E-Busem? Po rozczarowaniu na otwarciu ofert będzie to ciagnięte dalej? Czy MPK już wie, że nic z tego nie będzie i dlatego chcą kupić teraz te 50 szt.?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 13:39 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 15:11
Posty: 368
Lokalizacja: Rondo Piastowskie
kucyk napisał(a):
lolek-12 napisał(a):
Ciekawe też na jakich długach jadą te wszystkie zakupy. Mogliby dać na wstrzymanie z tymi autobusami, a dać to na tramwaje jak już chcemy coś kupować.

Też tak myślę. Powinni skupić się na tramwajach które są piętą Achillesową, przestarzałe mające średnio 30 lat. :sweet:


Niektóre to już 50 będą miały przecież ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 13:42 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 652
Jeśli MPK miałoby zapłacić tylko (150-110) 40 mln zł za 50 dobrze wyposażonych przegubów elektrycznych, czyli w cenie podobnej do spalinowych solówek to nie jest to przecież najgorszy pomysł. Zastanawia mnie tylko czy miałoby to być zwiększenie ilości autobusów (bardzo małe szanse), wymiana solówek (SU12 z 2008) na przeguby (też małe szanse) czy jak to modne ostatnio pozbycie się sprawnych niskopodłogowych autobusów (teraz również klimatyzowanych). Do tego dojdą problemy/wyzwania odnośnie ładowania 3 razy większej ilości autobusów niż posiadamy obecnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 14:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7145
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wiecie co... W pierwszej chwili miałem identyczną reakcję jak wy... "Czy oni się dobrze czują, żeby wymieniać niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy na kolejne niskopodłogowe, klimatyzowane, młode autobusy podczas gdy wożą ludzi wysokopodłogowymi saunami na kółkach w wieku emerytalnym?"... Tyle tylko, że zapomnieliśmy wszyscy o jednej bardzo ważnej sprawie - ustawie o elektromobilności, która zakłada, że do 2021. roku każde miasto powyżej 50 k mieszkańców ma mieć 5% autobusów elektrycznych, do 2023. 10%, do 2025. 20% i do 2028. 30%... Nie mają wyjścia, muszą kupić elektryki...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 17:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3681
Lokalizacja: Kraków
Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 18:18 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 08:17
Posty: 241
Lokalizacja: Skawina
A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 18:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22695
mario napisał(a):
A kiedy kończy się umowa z Mobilisem?

Dziesięć lat, weszli w sierpniu 2014, czyli wychodziłoby do końca lipca 2024.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 19:31 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6256
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
tomta1 napisał(a):
Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.

A przecież nie możemy być gorsi, niż "warszafka" więc muszą się czymś popisać.
BTW: Tak czy siak przy elektrykach musimy zwiększyć ilość taboru, gdyż średnio do obsługi jednej brygady potrzeba DWÓCH PRZERW PO 45 MINUT NA ŁADOWANIE, więc w ciągu dnia będzie musiała być rotacja taboru, raz albo nawet i dwa razy na jednej linii, a mówiąc "po chłopsku": mając 50 elektryków jesteśmy wstanie nimi obsadzić raptem 30 brygad (przyjmując, ze wszystkie będą sprawne itp.).

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 19:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2012
Lokalizacja: Kreuzberg
Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 19:57 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6256
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Sgriffin napisał(a):
Bzdura, przy ładowaniu szybkim nic nie trzeba wydłużać. Najlepszym przykładem jest Jaworzno gdzie elektryki robią średnio rocznie DWA RAZY więcej kilometrów niż przeciętny dowolny pojazd w Krakowie.

Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 20:15 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 31 maja 2010, o 10:00
Posty: 266
Lokalizacja: Kraków
tomta1 napisał(a):
Tylko że do 2021 roku wystarczy, że kupią — liczyłem to ostatnio — 7 elektryków. A nie 50 do 2020 roku.
Tylko, że później może nie być już tak łatwo z dofinansowaniem...

_________________
Bus Driving Game


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 20:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2012
Lokalizacja: Kreuzberg
Coffee napisał(a):
Tak, tylko za rok, góra do dwóch lat będą baterie do wymiany z czego w Jaworznie sobie nie zdają jeszcze sprawy. A to znacznie wpływa na opłacalność inwestycji.
Dla baterii LTO (czyli tych przeznaczonych do ładowania szybkiego) w okresie 10 lat będzie tylko jedna wymiana.
Zużyte baterie można sprzedać za całkiem dobrą kasę na "banki energii".

Z resztą rynek bateryjny rozwinął się na tyle, że można mieć zachowaną ciągłość baterii bez ryzyka - baterie można wziąć normalnie w najem długoterminowy gdzie dostawca gwarantuje, że baterie przez cały okres zachowają co najmniej 80% nominalnej pojemności.
I domyślam się, że biorąc pod uwagę rozsądek Jaworzna pójdą właśnie w opcję sell and leaseback i jeszcze na tych bateriach zarobią (bo kupili je z dofinansowaniem, a sprzedadzą za rynkową wartość...).

Sorry Coffee, ale nie liznąłeś nawet tematu, a się wypowiadasz. To, że MPK Kraków z czymś sobie nie radzi, nie znaczy że tak jest na całym świecie, co najlepiej widać po wyświetlaczach.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 20:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3113
Lokalizacja: Michałowice
Ile w Jaworznie mają tych elektryków?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 21:24 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 842
tomek_m napisał(a):
Ile w Jaworznie mają tych elektryków?

23. Ok. 1/3 ich taboru.


Ostatnio edytowano 31 sty 2019, o 23:04 przez Jamnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2019, o 21:25 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 652
tomek_m napisał(a):
Ile w Jaworznie mają tych elektryków?

23. Trochę mniej niż Kraków ale procentowo wypadają znacznie lepiej. Jeśli faktycznie ustawy zmuszają do ich kupowania to nie ma co zwlekać. Jak patrzę gdzie trafiał testowy SOR (ten który jeździł w Mobilisie), to naprawdę widać rosnące zainteresowanie elektrykami nawet wśród miast, które wcześniej nie miały nawet hybrydy na testach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL