Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#886 Post autor: Locutus » 6 wrz 2018, o 07:02

Kiełbasa wyborcza aż zęby bolą... W ten nowy, wspaniały przetarg na sześćdziesiąt nowych wozów uwierzę jak go zobaczę...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 694
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#887 Post autor: gagacek » 8 wrz 2018, o 09:10

Locutus pisze:Kiełbasa wyborcza aż zęby bolą...
Zęby Ciebie bolą, powiadasz... A to Ciebie już nie rusza? http://lovekrakow.pl/aktualnosci/eksper ... 27049.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#888 Post autor: Locutus » 8 wrz 2018, o 11:08

Wisz co, sytuacja jest jednak trochę inna. Jacek Majchrowski wykorzystuje do kampanii podległe mu jednostki miejskie i jest to po prostu zagranie nieczyste. Zapewne tuż przed wyborami będziemy mieli oficjalną prezentację nowych mercedesów, nowych Volvo, nowych autosanów a na dokładkę pewnie i oficjalną wizualizację Solarisów Tramino Kraków. Z nowym przetargiem na tramwaje raczej się nie wyrobią, ale i tak nie przeszkodzi im to w prezentowaniu tego jako sukcesu obecnej ekipy.

Jacek Mosakowski został doradcą kandydata, który wydaje się być najbardziej otwarty na oddolne inicjatywy miejskich aktywistów (a który szanse na wybór ma znikome), nie bierze za to pieniędzy, choć by mógł, nie chce kandydować do rady miasta, więc dla siebie nie ma nic do ugrania, po prostu ma nadzieję, że jeśli Łukasz Gibała wprowadzi jakichś radnych, to będą oni działali w koordynacji z miejskimi aktywistami i próbowali coś dobrego zrobić dla miasta. Osobiście nie popieram tej decyzji – moim zdaniem Jacek nie wygra na tym nic, bo Gibała nie zostanie prezydentem, a paru radnych na krzyż (o ile w ogóle uda się ich wprowadzić, bo ostatnie sondaże mówiły raczej o tym, że nic z tego nie wyjdzie) nie będzie miało takiej siły przebicia, żeby zmienić cokolwiek i jedyne, co może z tego wyniknąć to to, że PKK zacznie być kojarzona z jedną opcją polityczną, czego byśmy bardzo nie chcieli. Nie popieram, ale jednak szanuję i doceniam zaangażowanie, poświęcanie własnego czasu i próbę walki o lepszą przyszłość wbrew ogromnym przeciwnościom.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3713
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#889 Post autor: tomta1 » 8 wrz 2018, o 11:16

Lw25 pisze:Hmm, zakupienie reszty Solarisostadlerów pozwoli na wycofanie albo większości E1+c3 (tych mamy 61) albo wszystkich 105Na (36 składów) i części E1+c3. Kupując dalsze 60 tramwajów miasto będzie mogło wycofać w pełni oba typy plus albo powiększyć tabor o 13 sztuk albo wyciąć też jakieś GT8S lub N8S bez modernizacji.
Ja tam bym wolał kasację E1 solo zamiast GT8S. Wtedy na „16” i „21” (lub ich późniejsze wcielenia) można by puścić właśnie ten tabor. Po uruchomieniu tramwaju przez Meissnera/Radomską całkowicie zmieni się siatka połączeń, ale na razie nic nie wskazuje na to, by to mogło się rozpocząć w przewidywanym czasie (o skończeniu już nie wspominając).

Raczej MPK będzie chciało skasować najpierw 2x105Na (po dostarczeniu 35 Tramino) oraz części E1+c3 (po dostarczeniu opcji). Z tym że pozytywnym skutkiem ubocznym takiego przedsięwzięcia będzie zwiększenie długości taboru. Dopiero później (60 tramwajów) kasacje E1+c3 i E1 (albo wszystkie, albo większość --> ze względu na chęć zwiększenia ilostanu po otwarciu nowych linii).

Z tym że kasacja wszystkich E1+c3 po dostarczeniu 50 Tramino i 60 kolejnych tramwajów też nie do końca wydaje się być dobrym pomysłem. Niby fajnie, bo pozbywamy się szrotu, niemniej taki szrot mógłby być wykorzystywany na niektórych liniach jako brygady szczytowe. Zaś nowy tabor mógłby zastąpić np. GT8x lub N8x, dzięki czemu mógłby być on wykorzystywany przez całą dobę.

Bo mamy tak. Scenariusz 1: 110 nowych tramwajów zastępuje wszystkie 105Na, E1+c3 i E1. 65 będzie jeździło cały dzień a 30 tylko w szczycie, a 15 zostanie na rezerwie w zajezdni; na takiej np. linii „52” (czy jakimkolwiek jej przyszłym wcieleniu) mamy 28 brygad w nowym taborze, z czego 12 zjeżdża do zajezdni, a na takiej „1”, „9” czy „10” mamy dalej szrot. Scenariusz 2: 110 nowy tramwajów zastępuje wszystkie 105Na, E1, większość E1+c3 oraz część GT8x/N8x. Wtedy nowy tabor może jeździć na brygadach całodziennych, więc pojawiłby się nie tylko na „52”, lecz także na np. „1” czy „9”. Skutkiem ubocznym byłoby kursowanie linii z wysoką częstotliwością w mieszanym taborze, niemniej jednak tylko w godzinach szczytu. W międzyszczycie i w weekendy mogłoby jeździć więcej taboru nowego (NGT6, NGT8, 2014N, Tramino, 60 nowych) niż „przejściowego” (EU8N, GT8x, N8x) i starego (niedobitki E1+c3). Chyba że MPK pójdzie w wysyłanie na szczytówki GT8S, N8x lub EU8N, to wtedy co innego…
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#890 Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2018, o 17:46

Locutus pisze:Jacek Mosakowski został doradcą kandydata, który wydaje się być najbardziej otwarty na oddolne inicjatywy miejskich aktywistów (a który szanse na wybór ma znikome), nie bierze za to pieniędzy, choć by mógł, nie chce kandydować do rady miasta, więc dla siebie nie ma nic do ugrania, po prostu ma nadzieję, że jeśli Łukasz Gibała wprowadzi jakichś radnych, to będą oni działali w koordynacji z miejskimi aktywistami i próbowali coś dobrego zrobić dla miasta. Osobiście nie popieram tej decyzji – moim zdaniem Jacek nie wygra na tym nic, bo Gibała nie zostanie prezydentem, a paru radnych na krzyż (o ile w ogóle uda się ich wprowadzić, bo ostatnie sondaże mówiły raczej o tym, że nic z tego nie wyjdzie) nie będzie miało takiej siły przebicia, żeby zmienić cokolwiek i jedyne, co może z tego wyniknąć to to, że PKK zacznie być kojarzona z jedną opcją polityczną, czego byśmy bardzo nie chcieli. Nie popieram, ale jednak szanuję i doceniam zaangażowanie, poświęcanie własnego czasu i próbę walki o lepszą przyszłość wbrew ogromnym przeciwnościom.
Nie dajmy się manipulować przez sondaże. Wspomniany sondaż który dawał Gibale szczątkowe poparcie był, z tego co mi wiadomo, przygotowany przez osoby mające cele polityczne. A tak to niestety działa, ktoś specjalnie przygotuje sondaż który sugeruje że jakiś kandydat nie ma szans i potem część ludzi pomyśli "nie zagłosuję na niego, bo i tak nie ma szans". Locutus, Twój komentarz jest właśnie dowodem że ta strategia niestety działa - bo jeśli nawet człowiek z doktoratem sugeruje się takimi sondażami, to co dopiero zwykły Kowalski?

Tymczasem większość (właściwie wszystkie oprócz tego jednego zaniżonego) sondaży sugeruje, że Gibała ma poparcie ok. 18-20%, i wprowadzi do Rady Miasta jednego-dwóch radnych z każdego okręgu. Sondaż z dzisiaj daje mu nawet ponad 20% (link). To niemała siła polityczna, która może mieć swoją cegiełkę w tworzeniu Miasta. Dzięki byciu jego doradcą liczę, że uda się podjąć temat kilku ważnych projektów komunikacyjnych, jednak nie chcę zapeszać.

Nie zrozumcie mnie źle - głosujcie na kogo chcecie, kogo uważacie za słuszne. Jednak, kurczę, nie pozwólcie by pseudo-sondaże kreowały Wam opinię "na tego nie głosuję bo prawie nie ma poparcia", "na tego nie głosuję bo to zmarnowany głos", "nie idę na wybory bo i tak wynik jest przesądzony". Nie, idźcie kurczę do urn i oddajcie głos - taki, jaki to Wy uważacie za słuszny.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3541
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#891 Post autor: Łukasz » 28 wrz 2018, o 12:19

W Krakowie pojawi się aż 110 nowych tramwajów! W środku lodówka, podgrzewane siedzenia…
https://krknews.pl/w-krakowie-pojawi-si ... siedzenia/
W Stacji Obsługi i Remontów MPK prezydent miasta Jacek Majchrowski, Prezes Zarządu MPK S.A. Rafał Świerczyński oraz Wiceprezes Zarządu MPK S.A. Mariusz Szałkowski podpisali dokument ogłoszenia o dialogu technologicznym w sprawie zamówienia kolejnych 60 niskopodłogowych tramwajów. Koszt kontraktu to ok. 550 mln złotych. Podpisanie dialogu technicznego pozwoli na przygotowanie się do ogłoszenia przetargu w 2019 roku.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2346
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#892 Post autor: kucyk » 28 wrz 2018, o 14:38

Łukasz pisze:W Krakowie pojawi się aż 110 nowych tramwajów! W środku lodówka, podgrzewane siedzenia…
https://krknews.pl/w-krakowie-pojawi-si ... siedzenia/
W Stacji Obsługi i Remontów MPK prezydent miasta Jacek Majchrowski, Prezes Zarządu MPK S.A. Rafał Świerczyński oraz Wiceprezes Zarządu MPK S.A. Mariusz Szałkowski podpisali dokument ogłoszenia o dialogu technologicznym w sprawie zamówienia kolejnych 60 niskopodłogowych tramwajów. Koszt kontraktu to ok. 550 mln złotych. Podpisanie dialogu technicznego pozwoli na przygotowanie się do ogłoszenia przetargu w 2019 roku.
Rozmawiałem dzisiaj z kilkoma osobami i jak się wszystko uda to te 60 tramwajów ma być spod znaczku Bombardiera. :clap: Oby. :thumbup:

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#893 Post autor: Lw25 » 28 wrz 2018, o 14:55

Koło 2021-22 pożegnamy więc 105Na. No chyba, że MPK zdecyduje się wycofać 105Na w zamian za Solarisy i tylko część E1+c3. E1 są jednak bezpieczniejsze.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 883
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#894 Post autor: pasazer_mobilisu » 28 wrz 2018, o 14:59

Lw25 pisze:Koło 2021-22 pożegnamy więc 105Na. No chyba, że MPK zdecyduje się wycofać 105Na w zamian za Solarisy i tylko część E1+c3. E1 są jednak bezpieczniejsze.
Pomysł importu GT8SU i zastąpienia nimi 105N umarł? Może to i dobrze.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#895 Post autor: Sgriffin » 28 wrz 2018, o 16:01

He he he, całkiem dobra zagrywka przed wyborami - ogłosić dialog techniczny z którego w końcu co do zasady nic wyniknąć nie musi prócz protokołu :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 713
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#896 Post autor: Sorig » 28 wrz 2018, o 16:15

Ja słyszałem pogłoski (ale zaznaczam, że nie jest to sprawdzona informacja) że szykuje się ustawa zabraniająca użytkowania doczep biernych w ruchu tramwajowym, podobnie jak teraz jest z autobusami. I wtedy MPK miałoby nie lada problem z wiedeńskim szrotem...

suchy
Dyrektor
Posty: 2368
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#897 Post autor: suchy » 28 wrz 2018, o 18:49

Sorig pisze:Ja słyszałem pogłoski (ale zaznaczam, że nie jest to sprawdzona informacja) że szykuje się ustawa zabraniająca użytkowania doczep biernych w ruchu tramwajowym, podobnie jak teraz jest z autobusami. I wtedy MPK miałoby nie lada problem z wiedeńskim szrotem...
To wtedy prędzej skasują wiedeńce a zostawią 105tki - część z nich w składach to doczepy czynne :hihi:

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#898 Post autor: Mr. Passenger » 28 wrz 2018, o 19:05

O ile jeszcze rozumiem powody zabraniania używania doczep w autobusach to całkowicie nie rozumiem sensu takiej ustawy w przypadku tramwajów. Po co?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10872
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#899 Post autor: Cukier » 28 wrz 2018, o 19:54

Mr. Passenger pisze:O ile jeszcze rozumiem powody zabraniania używania doczep w autobusach to całkowicie nie rozumiem sensu takiej ustawy w przypadku tramwajów. Po co?
To mi wytłumacz bo ja nie rozumiem. W Niemczech jakoś nikt nie zabrania, a wątpię by Niemcy byli mniej wrażliwi na bezpieczeństwo.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#900 Post autor: Lw25 » 28 wrz 2018, o 23:16

W sumie miało to sens jak doczepa miała drzwi na klamkę a kierowca nie wiedział co się tam dzieje. W dobie interkomu, kamer i automatycznych drzwi nie. Problem w tym, że twórcy naszego prawa znali chyba tylko doczepy sprzed ówcześnie 30 lat.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”