Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#871 Post autor: Lw25 » 16 sie 2018, o 18:04

Podobno Norymberga ma problemy taborowe. Z tym, że my też. Jeśli jednak w zamian za pożyczkę Norymberga by nam po kolejnych zakupach puściła GT8N (np. za EU8N albo N8C), to byłby niezły deal.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3149
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#872 Post autor: tomek_m » 16 sie 2018, o 18:19

Lw25 pisze:Jeśli jednak w zamian za pożyczkę Norymberga by nam po kolejnych zakupach puściła GT8N (np. za EU8N albo N8C), to byłby niezły deal.
Masz na myśli to cudo?
http://www.michaeltaylor.ca/trams/germany/nurn1126.html

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#873 Post autor: Jopek36 » 16 sie 2018, o 18:36

Lw25 pisze:GT8N (np. za EU8N albo N8C)
Nie po to MPK modernizuje N8C czy EU8N, aby zaraz się ich pozbyć... Jeśli już to GT8N z Norymbergi zastąpiłyby E1+c3.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 545
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Bombardier NGT6 i NGT8

#874 Post autor: obserwator » 17 sie 2018, o 11:14

Według niemieckiej Wikipedii w Norymberdze są jeszcze N8S i GT6N, więc skąd pomysł że będą się pozbywać o wiele lepszych GT8N?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#875 Post autor: Lw25 » 17 sie 2018, o 13:27

tomek_m pisze:
Lw25 pisze:Jeśli jednak w zamian za pożyczkę Norymberga by nam po kolejnych zakupach puściła GT8N (np. za EU8N albo N8C), to byłby niezły deal.
Masz na myśli to cudo?
http://www.michaeltaylor.ca/trams/germany/nurn1126.html
Tak.
Jopek36 pisze:
Lw25 pisze:GT8N (np. za EU8N albo N8C)
Nie po to MPK modernizuje N8C czy EU8N, aby zaraz się ich pozbyć... Jeśli już to GT8N z Norymbergi zastąpiłyby E1+c3.
obserwator pisze:Według niemieckiej Wikipedii w Norymberdze są jeszcze N8S i GT6N, więc skąd pomysł że będą się pozbywać o wiele lepszych GT8N?
Mnie chodzi o sytuację za ~10 lat, a nie teraz.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#876 Post autor: Jopek36 » 18 sie 2018, o 09:32

Lw25 pisze:Mnie chodzi o sytuację za ~10 lat, a nie teraz.
To i tak za krótko, MPK przyłożyło się do ich modernizacji, szczególnie do N8C z nowym osprzętem elektrycznym i wnętrzem. Za 10 lat to może zaczniemy pozbywać się E1+c3, a EU8N i N8C będą służyły nam o wiele dłużej zwłaszcza, że worek pieniędzy z UE będzie coraz mniejszy.

Przemekns
Specjalista
Posty: 172
Rejestracja: 24 sie 2017, o 19:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#877 Post autor: Przemekns » 18 sie 2018, o 10:22

Jopek36 pisze:Za 10 lat to może zaczniemy pozbywać się E1+c3
Wiem, że z tym będzie ciężko, ale jednak za 10 lat to mam nadzieję, że ostatnie sztuki będą iść pod palnik (Tramino ma chyba już zacząć zastępować wiedeńce?)

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 09:59
Lokalizacja: Ruczaj

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#878 Post autor: mateuszwon94 » 5 wrz 2018, o 14:33

Wielkie plany na rozwój komunikacji miejskiej
http://krakow.pl/aktualnosci/222822,191 ... skiej.html
W perspektywie kilku najbliższych lat Kraków planuje wielomilionowe wydatki na rozwój komunikacji miejskiej, budowę nowych torowisk oraz wymianę taboru tramwajowego. W planach jest zamówienie 15 nowych tramwajów w ramach kontraktu z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Stadler o wartości ponad 120 mln zł. Trwają także przygotowania do ogłoszenia przetargu na zakup 60 kolejnych nowych wagonów o wartości ponad 550 mln zł. Te inwestycje, przyczyniające się do rozwoju transportu w mieście nie byłyby możliwe bez wpływów z biletów i podatków.
Mam tylko nadzieję, że to nie papka wyborcza.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#879 Post autor: lucapacioli » 5 wrz 2018, o 15:06

To na pewno przypadek, że taki artykuł ukazuje się na tym portalu akurat przed wyborami :D
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3149
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#880 Post autor: tomek_m » 5 wrz 2018, o 15:16

Te piętnaście sztuk to z tzw dodatkowej opcji? Odważne posunięcie, wozy z podstawowego zamówienia jeszcze nie przyjechały, nie wiadomo jak się będą sprawować...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#881 Post autor: Kaszmir » 5 wrz 2018, o 15:24

Hm, jakkolwiek mam mieszane odczucia co do darmowej km (rozumiem argumenty i za, i przeciw), tak ten artykuł sam sobie zaprzecza. Pomijając to, że jest to oczywista zagrywka wyborcza (i to na oficjalnej stronie miejskiej... fuj), tak...

W pierwszej części autor zaznacza, że Tallinn (w którym darmowa km się zwróciła) to nie to samo bo ma ok. dwa razy mieszkańców. Potem wylicza że, by w Krakowie to się mniej więcej zwróciło, musiałoby przybyć 50000 płacących. Jednocześnie jednak wspomina że w Tallinnie bo wprowadzeniu darmowej km przyciągnięto... dodatkowe 25000 podatników. Kraków jest jednak dwa razy większy, więc - stosując prostą skalę liniową - można by oczekiwać że tu zarejestrowałoby się dodatkowe... 50000 osób. Czyli dokładnie tyle ile autor wylicza, że byłoby potrzebne do pokrycia kosztów darmowej km.

Ja wiem, że może skala liniowa by się nie stosowała (jednak nie ma powodów, by tak zakładać). Że autor coś tam wspomina jeszcze o biletach jednorazowych. Mimo wszystko jednak... brzmi trochę jak samozaoranie.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#882 Post autor: Lw25 » 5 wrz 2018, o 16:32

Hmm, zakupienie reszty Solarisostadlerów pozwoli na wycofanie albo większości E1+c3 (tych mamy 61) albo wszystkich 105Na (36 składów) i części E1+c3. Kupując dalsze 60 tramwajów miasto będzie mogło wycofać w pełni oba typy plus albo powiększyć tabor o 13 sztuk albo wyciąć też jakieś GT8S lub N8S bez modernizacji.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 545
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#883 Post autor: obserwator » 5 wrz 2018, o 16:42

Zwiększenie ilości taboru brzmi dobrze, szczególnie w perspektywie otwierania nowych tras. Pytanie tylko czy jest to możliwe, bo mamy tylko dwie zajezdnie...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#884 Post autor: Lw25 » 5 wrz 2018, o 16:55

obserwator pisze:Zwiększenie ilości taboru brzmi dobrze, szczególnie w perspektywie otwierania nowych tras. Pytanie tylko czy jest to możliwe, bo mamy tylko dwie zajezdnie...
Mnie też to zastanawia, dlatego chciałem poddać pod dyskusję czy mamy na to miejsce w Krakowie. Zresztą, jeśli nie i do kasacji pójdzie przykładowo 13 GT8S, to będzie to już potężny zysk na pojemności.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#885 Post autor: Mr. Passenger » 5 wrz 2018, o 18:32

obserwator pisze:Zwiększenie ilości taboru brzmi dobrze, szczególnie w perspektywie otwierania nowych tras. Pytanie tylko czy jest to możliwe, bo mamy tylko dwie zajezdnie...
Abstrahując od głównego tematu, trzecia zajezdnia powinna być zlokalizowana gdzieś w rejonie Krowodrzy, która jest położona dosyć daleko od Łagiewnik i Huty. Dodatkowo w tamtym rejonie ma zwiększyć się zapotrzebowanie na tramwaje ze względu na dwie nowe trasy. Gdyby tylko w przyszłości powstał łącznik Bronowice-Bronowice Wielkie, znacznie skróciłby się wyjazd tramwajów na linie bronowickie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”