Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 gru 2018, o 20:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 910 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2018, o 18:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
Torowisko do Pleszowa teraz powstało praktycznie od nowa, więc? :hmm:


Ostatnio edytowano 13 mar 2018, o 18:05 przez tomek_m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 18:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2204
Lokalizacja: KRK
tomek_m napisał(a):
suchy napisał(a):
To MPK odpowie - nie puścimy liniowo Bombardierów na linii 10, bo torowisko na Ptaszyckiego jest w tragicznym stanie :puppyeyes:

To już chyba nie aktualne, nie? :hmm:

A był jakiś remont na odcinku Plac Centralny - Bardosa? ;P


Ostatnio edytowano 13 mar 2018, o 18:06 przez suchy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 18:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
Na tym odcinku już jeździły niskopodłogowce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 18:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2204
Lokalizacja: KRK
tomek_m napisał(a):
Na tym odcinku już jeździły niskopodłogowce.

Owszem, ale chyba nie liniowo przez kilka lat dzień w dzień, tylko sporadycznie w sytuacjach awaryjnych (objazdy, zatrzymania, krótki remont).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 18:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3570
Lokalizacja: Kraków
Na „16” to i NGT6 już jeździł jako rezerwa. I tak, dojechał do Kopca Wandy. Ale — jak wspomniałem — to była rezerwa. Stałej obsługi co najmniej niskowejściowcem tam nie było.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 19:55 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6157
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
tomta1 napisał(a):
Na „16” to i NGT6 już jeździł jako rezerwa. I tak, dojechał do Kopca Wandy. Ale — jak wspomniałem — to była rezerwa. Stałej obsługi co najmniej niskowejściowcem tam nie było.

I tu się mylisz, bo 3 lata z rzędu "16" w wakacje była obsługiwana przez EU8N/N8S.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2018, o 20:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
A "4" przypadkiem w Krakowiakach nie jeździła do Kopca Wandy, lub przez kopiec do Wzgórz? :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 00:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10447
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
suchy napisał(a):
To MPK odpowie - nie puścimy liniowo Bombardierów na linii 10, bo torowisko na Ptaszyckiego jest w tragicznym stanie i wagony będą się niszczyć/wykolejać, proszę najpierw zrobić remont.

To ZIKiT powiesi 20 km/h na całym odcinku ("zaremont" po krakosku) i powie, że jeśli wy, motorniczowie nie będziecie tam szarżować to się nic nie wykolei ani nie zniszczy :rotfl:

tomek_m napisał(a):
A "4" przypadkiem w Krakowiakach nie jeździła do Kopca Wandy, lub przez kopiec do Wzgórz? :hmm:

Krakowiaki to się już z obu stron doturlały na Kopiec Wandy i to więcej niż raz czy dwa. Plus jeżdżą po ciągu Bronowickim, gdzie miejscami już tak buja, że opierając się o ścianę można sobie zrobić krzywdę podobną jak przy okazji zjeżdżania aleją Solidarności z Kombinatu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 03:39 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2826
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cukier napisał(a):
suchy napisał(a):
To MPK odpowie - nie puścimy liniowo Bombardierów na linii 10, bo torowisko na Ptaszyckiego jest w tragicznym stanie i wagony będą się niszczyć/wykolejać, proszę najpierw zrobić remont.

To ZIKiT powiesi 20 km/h na całym odcinku ("zaremont" po krakosku) i powie, że jeśli wy, motorniczowie nie będziecie tam szarżować to się nic nie wykolei ani nie zniszczy :rotfl:

tomek_m napisał(a):
A "4" przypadkiem w Krakowiakach nie jeździła do Kopca Wandy, lub przez kopiec do Wzgórz? :hmm:

Krakowiaki to się już z obu stron doturlały na Kopiec Wandy i to więcej niż raz czy dwa. Plus jeżdżą po ciągu Bronowickim, gdzie miejscami już tak buja, że opierając się o ścianę można sobie zrobić krzywdę podobną jak przy okazji zjeżdżania aleją Solidarności z Kombinatu...


Nie 20, tylko 10. Poza tym pamiętaj, że co innego tory na zachodzie Krakowa, a co innego na wschodzie. ;)

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 07:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3570
Lokalizacja: Kraków
Coffee napisał(a):
I tu się mylisz, bo 3 lata z rzędu "16" w wakacje była obsługiwana przez EU8N/N8S.
A racja, zapomniałem o tym.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 11:56 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 16:40
Posty: 312
Lokalizacja: Kielce / Kraków
KONIEC ZAKUPÓW. AUTOBUSÓW WYSTARCZY, CZAS NA TRAMWAJE
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/koniec ... 24636.html

Cytuj:
Przedstawiciele MPK zapowiadali też wielokrotnie kolejne zamówienie 50 nowych tramwajów. Tutaj jednak nie ma jeszcze żadnych ustaleń, a realizacja będzie zależeć od możliwości dofinansowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 13:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2870
Lokalizacja: Michałowice
Raczej nie ma czegoś takiego jak koniec zakupów autobusów. Życie eksploatacyjne autobusu jest znacznie krótsze od tramwajowego. Zakupy taboru autobusowego trzeba robić mniej więcej na bieżąco, teraz wymieniają pojazdy zakupione przed 2008 rokiem. Za dwa trzy lata przyjdzie pora na pojazdy z okolic roku 2010, tym bardziej że teraz się ogólnie przyjmuje czas eksploatacyjny 10 lat dla autobusu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 13:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1706
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Raczej chodzi o koniec aż tak okazałych zakupów jak mamy teraz. Wiadomo przecież, że większość midików jest do wymiany właściwie na już, a wspomniane przez Ciebie pojazdy, jak sam zauważyłeś będą do wymiany za 2-3 lata, a to w tym przypadku szmat czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 14:21 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 468
Nie zapominajmy również o 161 elektrykach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 21:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3570
Lokalizacja: Kraków
Jeśli informacja o tym, że MPK w najbliższym czasie (tzn. do 2–3 lat) nie zamierza kupować żadnych nowych autobusów, jest prawdziwa, to ja zadaję pytanie… co z Jelczami Vero? Bo ja kalkuluję tak:

  • Autobusy 18-metrowe:
    • MPK kupuje 50 autobusów przegubowych (38 SU18IV i 12 hybrydowych Volvo)
    • Można się pozbyć 23 najstarszych SU18 oraz 20 Jelczy (razem: 43)
    • Bilans: +7
  • Autobusy 12-metrowe:
    • MPK kupuje 95 autobusów standardowych (56 Citaro C2 z jednej puli, 30 Citaro C2 z drugiej puli i 9 używanych SU12,9)
    • Można się pozbyć wszystkich 13 Scanii, wszystkich 10 Jelczy i 50 najstarszych SU12 (razem: 73)
    • Bilans: +22

No i tak. Szkopuł w tym, że przy takim układzie MPK zostanie nadwyżka aż 22 wozów 12-metrowych. I co z tą nadwyżką zrobić? Opcje są co najmniej dwie. Pierwsza: pozbyć się jakiejś partii nieco nowszych wozów (najstarsze wówczas byłyby SU12 z 2008 roku, #BU851–BU885). Druga: pozbyć się najstarszych Jelczy Vero. A tych z 2005 roku mamy… dokładnie 22 sztuki. Pszypadeg? :hihi: Do tego doliczmy 10 Autosanów, 3 Automety i już liczba Jelczy Vero na inwentarzu maleje do wartości jednocyfrowej. Oczywiście wszystko to zakładając niezmienną liczbę autobusów na stanie.

Pytanie tylko czy MPK serio myśli o zastąpieniu ponad połowy obecnie posiadanych Ver przez pojazdy innej klasy (maxi zamiast midi).

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Ostatnio edytowano 15 mar 2018, o 07:01 przez tomta1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 910 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL