Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 7 gru 2019, o 22:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 18:24 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6258
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
aq1 napisał(a):
Coffee - bzdurzysz ;P . Najlepszy dowód na to, że się da to Citadis Dualis.

Rzeczywiście... Ale dochodzi nierównomierny nacisk na oś, na co bardzo zwracali uwagę przy NGT8.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 00:15 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 lis 2012, o 22:41
Posty: 51
Lokalizacja: Bronowice
Cytuj:
Pojazd napędzany silnikami prądu przemiennego, musi być dostosowany do warunków zasilania z sieci trakcyjnej ( + w przewodzie jezdnym; - w szynie), o napięciu znamionowym 600VDC ; maksymalnym 800VDC ( chwilowym 900VDC) oraz minimalnym 400VDC i mieć możliwość rekuperacji energii.


Czyli myslą poważnie o metrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 09:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10820
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kopsztyk napisał(a):
Czyli myslą poważnie o metrze

Gdzie tu związek z metrem? Że wagon ma być zasilany z sieci napowietrznej, czy może że ma być odporny na wahania napięć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 12:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7185
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Układ wózków toto będzie miało prawdziwie dziwaczny...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 15:51 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 lis 2012, o 22:41
Posty: 51
Lokalizacja: Bronowice
Cukier napisał(a):
Kopsztyk napisał(a):
Czyli myslą poważnie o metrze

Gdzie tu związek z metrem? Że wagon ma być zasilany z sieci napowietrznej, czy może że ma być odporny na wahania napięć?


Racja nie wiem czego, ale odczytałem to jako możliwośc zasilania z trzeciej szyny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 17:13 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Dziwię się, że nie chcą pojazdu sześciowózkowego, a jeszcze bardziej dziwi mnie to, że nie chcą sprawdzonego pięcioczłonowca jak Drezdeńskie NGT12, co najwyżej dwa metry krótszego. :hmm:
No ale kto wie, może MPK wie co robi, może zamarzył im się Citadis w zajezdni. W końcu jeździ tego mnóstwo po świecie, a nóż-widelec będzie odrobinę tańszy. Zobaczymy, ciekawy jestem... :yes:

Coffee napisał(a):
Rzeczywiście... Ale dochodzi nierównomierny nacisk na oś, na co bardzo zwracali uwagę przy NGT8.


Środkowy wózek Jacobsa rozwiązuje problem. Mam wrażenie, że przy pięciu wózkach trzy będą musiały być napędowe, więc może układ: Napędowy + Toczny + Napędowy(Jacobsa) + Toczny + Napędowy. Oczywiście przy napędowych wysoka podłoga, wymóg procentowy niskiej podłogi na pewno by spełniał, ale nie wiem czy może być taki brak ciągłości tej podłogi w jednym wozie.


Ostatnio edytowano 13 sty 2013, o 22:13 przez Pigeon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 22:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22742
Locutus napisał(a):
Układ wózków toto będzie miało prawdziwie dziwaczny...

Co masz na myśli?

Pigeon napisał(a):
No ale kto wie, może MPK wie co robi, może zamarzył im się Citadis w zajezdni.

Lubię Bombardiera, jednak nie miałbym nic przeciwko gdyby MPK poszło w drugą markę.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 14:07 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:29
Posty: 570
Lokalizacja: Wieliczka
Kraków kupi 36 tramwajów przegubowych

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... owych.html

MPK chce zakupić 18 nowych tramwajów za 360 mln zł

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ch ... _2368.html

Cytuj:
W dzienniku urzędowym Unii zamieściliśmy informację o zamiarze ogłoszenia przetargu, ponieważ bardzo nam na tym zależy, a że zostało niewiele czasu, musieliśmy to zrobić, aby poinformować ew. wykonawców tramwajów, że przymierzamy się do takiego zamówienia. Oni też potrzebują określoną ilość czasu, aby wykonać nowe składy dla Krakowa - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 14:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Cieszyć się można tylko z tego że będą nowe tramwaje. Niestety coś za coś. Jak mnie pamięć nie myli jeszcze niedawno w Krakowie standardem było podróżowanie 4 osób / 1 m2 teraz ma być o 1 osobę więcej. Bydło się szykuje :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 15:27 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6258
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Pigeon napisał(a):
Środkowy wózek Jacobsa rozwiązuje problem. Mam wrażenie, że przy pięciu wózkach trzy będą musiały być napędowe, więc może układ: Napędowy + Toczny + Napędowy(Jacobsa) + Toczny + Napędowy. Oczywiście przy napędowych wysoka podłoga, wymóg procentowy niskiej podłogi na pewno by spełniał, ale nie wiem czy może być taki brak ciągłości tej podłogi w jednym wozie.

Tylko, że jedynymi producentami stosującymi środkowy wózek Jacobsa w niskopodłogowym tramwaju jest Skoda i CAF (Siemens też posiada, ale jest to zaadaptowany przegub ze skody)
Cytuj:
Układ wózków toto będzie miało prawdziwie dziwaczny...

Dla mnie dziwaczna jest ilość członów. Zamiast zastosować najbardziej sprawdzoną (NGT12DD) konstrukcję 5 członową, pchają się w człon krótszą zabawkę, która będzie nieźle torowisko targać ze względu na nierównomierny nacisk na oś i przesunięty środek ciężkości.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 16:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2102
Lokalizacja: Kraków
Coffee napisał(a):

Pigeon napisał/a: napisał(a):
Środkowy wózek Jacobsa rozwiązuje problem. Mam wrażenie, że przy pięciu wózkach trzy będą musiały być napędowe, więc może układ: Napędowy + Toczny + Napędowy(Jacobsa) + Toczny + Napędowy. Oczywiście przy napędowych wysoka podłoga, wymóg procentowy niskiej podłogi na pewno by spełniał, ale nie wiem czy może być taki brak ciągłości tej podłogi w jednym wozie.


Tylko, że jedynymi producentami stosującymi środkowy wózek Jacobsa w niskopodłogowym tramwaju jest Skoda i CAF (Siemens też posiada, ale jest to zaadaptowany przegub ze skody)
Wózek Jacobsa nie będzie mógł być zastosowany, ponieważ nie będzie możliwości zamontowania siedzeń:
Cytuj:
I.8.c. Układ siedzeń nad wózkami musi być wykonany w układzie 2 + 2.

NGT10 może wyglądać mnie więcej tak:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 17:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
rafaello napisał(a):
Cieszyć się można tylko z tego że będą nowe tramwaje. Niestety coś za coś. Jak mnie pamięć nie myli jeszcze niedawno w Krakowie standardem było podróżowanie 4 osób / 1 m2 teraz ma być o 1 osobę więcej. Bydło się szykuje :twisted:


No tak bo będą na siłę wpychać żeby weszło tyle osób co jest przyjęte w założeniach... Bardzo dobrze że wreszcie się doczekamy niskopodłogowych długich jednoczłonowych trwamwai które będą mogły zastąpić 3x105 ...w których napełnienie często wygląda - pierwszy wagon 130%, drugi 90% , trzeci ...20%-30% . Nie mówiąc już o komforcie jazdy. Mam tylko nadzieję ze wygra tradycyjnie bombardier a nie pesa ...


Ostatnio edytowano 14 sty 2013, o 17:51 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 18:03 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 14 lip 2011, o 07:59
Posty: 427
Lokalizacja: Nowy Prokocim
wincent napisał(a):
No tak bo będą na siłę wpychać żeby weszło tyle osób co jest przyjęte w założeniach... Bardzo dobrze że wreszcie się doczekamy niskopodłogowych długich jednoczłonowych trwamwai które będą mogły zastąpić 3x105 ...w których napełnienie często wygląda - pierwszy wagon 130%, drugi 90% , trzeci ...20%-30% . Nie mówiąc już o komforcie jazdy. Mam tylko nadzieję ze wygra tradycyjnie bombardier a nie pesa ...


Ciekawi mnie, jaki jednoczłonowy tramwaj jest w stanie zastąpić uffoki. Mam nadzieję, że ludzie w MPK pójdą po rozum do głowy i zrezygnują z tramwaju czteroczłonowego, jak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest pięć członów. Ale jak chcą być na siłę oryginalni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 19:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10820
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Killeroth napisał(a):
Ciekawi mnie, jaki jednoczłonowy tramwaj jest w stanie zastąpić uffoki. Mam nadzieję, że ludzie w MPK pójdą po rozum do głowy i zrezygnują z tramwaju czteroczłonowego, jak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest pięć członów. Ale jak chcą być na siłę oryginalni...

Dlaczego właściwie MPK konkretnie określa liczbę wózków i członów? Przecież są równie sprawdzone konstrukcje zbudowane z nawet siedmiu członów. Ścisłe określanie liczby członów, do tego tak dziwacznej śmierdzi mi tu ustawianiem przetargu pod konkretnego producenta..

A uffoki będzie bardo ciężko zastąpić, choćby pod względem przestronności wnętrza i ogromnej powierzchni drzwi zapewniającej sprawną wymianę pasażerską, a w konsekwencji trzymanie się rozkładu (czego o E1+c3 powiedzieć nie można). NGT6 zaś mimo sporej liczbie drzwi jest strasznie ciasne w środku -> ludzie stoją przy drzwiach, bo wiedzą że jak wejdą głębiej to mogą mieć potem problemy z wydostaniem się do drzwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2013, o 20:06 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 21:00
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
jopek36 napisał(a):
NGT10 może wyglądać mnie więcej tak:
Obrazek


Przepraszam, jeżeli takie pytanie już było, ale go nie znalazłem. A czy nie mogą tych wózków dać pod przegubami tak jak w np. EU8N?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 63  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL